Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De gevaren van spelen met een stok

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

Thea
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 15 jaar een grote Maltezer gehad
Via de wachtlijst nu een Kooiker, geboren op 22 sept. 2010. Inmiddels is Fido dus al een hele kerel!
Aantal honden: 1

De gevaren van spelen met een stok

Ongelezen bericht door Thea »

Dit volgende heb ik (met toestemming) overgenomen van het kooikerforum.
.....................................................................................................................................

Er is al vaker een topic over geweest, het gevaar van het spelen met een stok... en ook ik wist de gevaren... en weet het nu weer heel erg goed.
Maar soms zakken waarschuwingen naar de achtergrond, komt je hond met een prachtige stok en voor je het weet gooi je hem een keertje met een mooie boog weg...........en ach... het gaat toch goed?

Gisterenavond kon ik met grote spoed met onze Barry naar de dierenarts toe!!!
Samen waren de honden lekker aan het spelen met een stok, ik kan niet eens zeggen wat er precies gebeurde maar volgens mij botste ze in hun enthousiasme tegen elkaar en schoot de stok de bek van Barry binnen.
Aan zijn reactie zag ik direct dat het heel erg foute boel was. Er kwam bloed en schuim uit zn bek en hij had een alarmerende lichaamshouding.Ik heb direct de dierenarts gebeld en kon onmiddelijk komen.
Op de behandeltafel gaf de DA hem een roesje, keek in zijn bek en...was zijn tong kwijt......hij zal hem toch niet ingeslikt hebben? De DA frummelde aan de tong en ondanks zijn slaperige roesje gilde Barry het uit.
Barry kreeg een directnarcose waardoor de DA rustig naar de schade kon kijken en die was er.....de stok had een gat geslagen in het zachte gedeelte onder zijn tong en door de klap is de tong in dát gat geslagen.........de DA had nog nooit zoiets meegemaakt.
Gelukkig kreeg hij de tong uit het gat en daarna heeft hij na zorgvuldige inspectie en ontsmetting het gat met 9! hechtingen gedicht.
Na een uurtje rust bij de DA is Barry mee naar huis gegaan met een antibioticakuur, pijnstilling en een zachtvoedseldieet.
De DA belde later op de avond nog om te vragen hoe het ging...zo lief van hem.
Barry is er "redelijk"' goed vanaf gekomen en ik.....ik kan mezelf wel duizend keer voor mijn kop slaan........nooit, maar dan ook nooit meer zal ik ze met een stok laten spelen.
Vanochtend kwam hij, welliswaar met een ongelukkige blik in zijn ogen, toch kwispelend zijn mandje uit om me te begroeten, hij heeft een fijn rondje buiten gewandeld en ligt nu weer rustig in zijn mandje.
Ik schrijf dit om toch maar weer iedereen even attent te maken op de vreselijke gevaren die ze lopen als ze met een stok spelen.
Hier is hij 6 weken oud en in diepe slaap.
Afbeelding
AfbeeldingFido 22-9-2010Afbeelding
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Re: De gevaren van spelen met een stok

Ongelezen bericht door mariabel »

ik hoorde het verhaal vanmiddag van een kooikereigenaresse .. ik werd er misselijk van.. zo vreselijk. zo blij dat mijn honden niets aan stokken vinden.. je hoort de verhalen toch nog regelmatig..
gelukkig heeft de hond het overleefd....
Afbeelding
Zinndy

Ongelezen bericht door Zinndy »

getverderrie!! :o
die van mij mag ook graag met stokken rondslepen...ik gooi nooit met stokken
maar inderdaad zo zie je maar weer..... het kan zomaar gebeuren

Tyson neemt de laatse tijd gelukkig zelf zn voetbal overal mee naar toe en als hij die vast heeft maalt hij niet naar stokken gelukkig...

ik kijk nou toch maar ff uit met stokken...thanx !
SarahLynn
Actief
Mijn ras(sen): Border Terriër, genaamd Ripple

Ongelezen bericht door SarahLynn »

Verschrikkelijk :eek:
Thea
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 15 jaar een grote Maltezer gehad
Via de wachtlijst nu een Kooiker, geboren op 22 sept. 2010. Inmiddels is Fido dus al een hele kerel!

Ongelezen bericht door Thea »

Inmiddels gaat het wel weer veel beter met Buddy.
Hij is dus goed aan het herstellen na dit pijnlijke ongeluk.
Hier is hij 6 weken oud en in diepe slaap.
Afbeelding
AfbeeldingFido 22-9-2010Afbeelding
Zinndy

Ongelezen bericht door Zinndy »

gelukkig!!
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Ik heb dit hele topic gemist....... :oeps: Jeetje, wat erg, zeg! Hoe gaat het nu met Buddy? Gelukkig waren jullie er snel bij.
Mijn vorige hond was ook gek op stokken. Ik heb er nooit zo bij stil gestaan wat er allemaal kon gebeuren...... De twee honden die ik nu heb geven totaal niet om stokken, maar al deden ze dat wel, zou ik nu wat anders nemen om met ze te spelen. Een oude voetbal bijvoorbeeld. :wink:
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”