En ohh wat ben ik trots op het dametje.. We beginnen altijd met volgen. Ik merkte dat ze er zin in had, haar aandacht was even wat moeilijker te vinden. Ook omdat we nu op een ander nieuw terrein zaten.

Daarna moesten we de hond op een plek (bij paaltje) laten zitten en zelf met het konijn weglopen richting een grote struik, zo'n 25 meter verder, om de struik heen lopen en konijn achter de struik neergooien. Terug naar de hond lopen, en vooruit sturen!
Ze ging er in 1 lijn heen, makkelijk natuurlijk want ze zag waar ik gelopen had. Konijn opgehaald, naar me toe, ''hou vast hou vast'' zei ik.. En ja hoor, het dametje hield het konijn vast en ging direct zitten.. OOOOOHHH wat was ik blij

Daarna markeerapport, tussen het hoge gras. Ze is gelukkig heel steady met het schot. Apport! En in 1 speer ging ze er heen, pakte de eend (voor 1e keer) en kwam naar me toe, liet helaas wel de eend voor me vallen..

Op het laatst apport in een andere struik zo'n 50 meter verder, trainer ging daar staan voor als Narda niet goed vooruit ging.
Narda voooooooruit; Ja hoor, weer in 1 speer de goede kant op, alleen ving ze de geur even niet goed op en ging over de wind. Jammer, ze rook wel wat, maar niet goed.. Wilde weer mijn kant op rennen, en ineens rook ze het, dus in een speer ging ze linksaf, om het bosje heen (had eerder ook een eend gelegen), even zoeken, en ze kwam terug met het konijn..
Ben echt supertrots op mijn meid, dat ze dit al zo goed doet.. en dat na 4 keer trainen..
Trainer: Dat kan nog een heel goed hondje worden, ze gebruikt haar neus heel goed!