Ik heb potdomme net een lading van Gelukkig Dier binnen. Kunnen ze ook overleven op groente's ?
Ha ! Morgen even een kweekbakkie kopen, ga ik mijn eigen sla verbouwen !
( jaaaa, flauw....ik weet ut.
Moderator: moderatorteam
Da's echt onzin. Kinderen van ouders die vegetarisch eten komen ook van alles tekort: krijgen onder andere rachitis (engelse ziekte). Daarom geven goede vegetarische ouders (jaja Hildeyuri36 schreef:Als alle essentiële voedingsstoffen voor de hond in een vegetarisch dieet zitten, dan kan het eenvoudigweg geen schade aanrichten voor opgroeiende pups en drachtige honden.
Ik neem aan dat visolie ook niet mag.Gollum schreef:waarom een visoliecapsule geven als ze ook gewoon vis kan eten?
Om ervoor te zorgen dat er alle essentiële voedingsstoffen inzitten. Gebeurt met brokken ook. Gebeurt ook met KVV. Gebeurt ook met Barf.Hutsje schreef:en waarom moet je dan supplementeren? voor de lol?yuri36 schreef:Als alle essentiële voedingsstoffen voor de hond in een vegetarisch dieet zitten, dan kan het eenvoudigweg geen schade aanrichten voor opgroeiende pups en drachtige honden.dagmar88 schreef: Een volwassen hond zal er vast op overleven, maar met opgroeiende pups en drachtige honden vraag ik mij heel sterk af of dat geen schade aanricht.
dan is het dus niet compleet. DUS zitten er niet alle ESSENTIELE voedingsstoffen in een vegetarisch dieet. met barf en nrv gebeurt dit niet. althans, dat het hoeft niet.yuri36 schreef:Om ervoor te zorgen dat er alle essentiële voedingsstoffen inzitten. Gebeurt met brokken ook. Gebeurt ook met KVV. Gebeurt ook met Barf.Hutsje schreef:en waarom moet je dan supplementeren? voor de lol?yuri36 schreef:
Als alle essentiële voedingsstoffen voor de hond in een vegetarisch dieet zitten, dan kan het eenvoudigweg geen schade aanrichten voor opgroeiende pups en drachtige honden.

Yuri geeft zelf zijn hond niet eens vegetarisch voer, dus tsja. Vegetarisch voer + supplementen kan best, maar ik zou een carnivoor nooit vlees onthouden. Omdat ik vegetarisch eet, hoef ik het mijn hond (= carnivoor) nog niet op te dringen. Dat idee krijg ik erbij.renee-uk schreef:je bent toch een beetje een roepende in de woestijn hier yuri, ik heb niet het idee dat iemand meegaat in je idee honden vegetarisch te gaan voeren
Niet persé hoor, bij Barf.yuri36 schreef:Om ervoor te zorgen dat er alle essentiële voedingsstoffen inzitten. Gebeurt met brokken ook. Gebeurt ook met KVV. Gebeurt ook met Barf.Hutsje schreef:
en waarom moet je dan supplementeren? voor de lol?
En dat is nog grotere onzin. Ook kinderen kunnen perfect vegetarisch eten zonder tekorten te krijgen, en vegetarisch etende volwassenen kunnen bepaalde stoffen tekort komen als ze niet de juiste voedingsmiddelen eten.tekkel schreef:Da's echt onzin. Kinderen van ouders die vegetarisch eten komen ook van alles tekort: krijgen onder andere rachitis (engelse ziekte). Daarom geven goede vegetarische ouders (jaja Hildeyuri36 schreef:Als alle essentiële voedingsstoffen voor de hond in een vegetarisch dieet zitten, dan kan het eenvoudigweg geen schade aanrichten voor opgroeiende pups en drachtige honden.) hun kinderen toch vlees te eten.
Ik krijg meer het idee dat yuri ernstig om aandacht verlegen zit en daarom topics start waarbij hij weet dat hij een heleboel respons krijgtMuk schreef:Yuri geeft zelf zijn hond niet eens vegetarisch voer, dus tsja. Vegetarisch voer + supplementen kan best, maar ik zou een carnivoor nooit vlees onthouden. Omdat ik vegetarisch eet, hoef ik het mijn hond (= carnivoor) nog niet op te dringen. Dat idee krijg ik erbij.renee-uk schreef:je bent toch een beetje een roepende in de woestijn hier yuri, ik heb niet het idee dat iemand meegaat in je idee honden vegetarisch te gaan voeren

Zelfs Billinghurst gebruikt supplementen in de produkten die hij verkoopt. Wat kan ik nog meer zeggen?Gollum schreef:Niet persé hoor, bij Barf.yuri36 schreef:Om ervoor te zorgen dat er alle essentiële voedingsstoffen inzitten. Gebeurt met brokken ook. Gebeurt ook met KVV. Gebeurt ook met Barf.Hutsje schreef:
en waarom moet je dan supplementeren? voor de lol?
Het is duidelijk dat je werkelijk geen idee hebt waar je het over hebtyuri36 schreef:Om ervoor te zorgen dat er alle essentiële voedingsstoffen inzitten. Gebeurt met brokken ook. Gebeurt ook met KVV. Gebeurt ook met Barf.Hutsje schreef:en waarom moet je dan supplementeren? voor de lol?yuri36 schreef:[..]
Als alle essentiële voedingsstoffen voor de hond in een vegetarisch dieet zitten, dan kan het eenvoudigweg geen schade aanrichten voor opgroeiende pups en drachtige honden.
Wellicht moet je even uitleggen waar je het over hebt, BARF producten haal je oa bij het slachthuis, de visboer, de jager, maar bij Billinghurst? Daar heb ik nog nooit 'producten' gekocht.yuri36 schreef:Zelfs Billinghurst gebruikt supplementen in de produkten die hij verkoopt. Wat kan ik nog meer zeggen?Gollum schreef:Niet persé hoor, bij Barf.yuri36 schreef:[..]
Om ervoor te zorgen dat er alle essentiële voedingsstoffen inzitten. Gebeurt met brokken ook. Gebeurt ook met KVV. Gebeurt ook met Barf.
wat verkoopt billinghurst dan?yuri36 schreef:Zelfs Billinghurst gebruikt supplementen in de produkten die hij verkoopt. Wat kan ik nog meer zeggen?Gollum schreef:Niet persé hoor, bij Barf.yuri36 schreef:
Om ervoor te zorgen dat er alle essentiële voedingsstoffen inzitten. Gebeurt met brokken ook. Gebeurt ook met KVV. Gebeurt ook met Barf.

http://www.drianbillinghurst.com/" onclick="window.open(this.href);return false;Hutsje schreef: wat verkoopt billinghurst dan?
Er bestaat niet zoiets als op de juiste manier barfen. Er zijn verschillende visies en theoriën van verschillende dierenartsen en hobbyisten die men als leidraad kan gebruiken, de meeste mensen passen het dieet aan de hond aan. Zo zit mijn hond bv qua botpercentage onder de leidraad van de geeikte barf-theorie maar komt wel meer overheen met de leidraad van nrv. Ik heb het aangepast naar aanleiding van uitgebreide ontlastingsobservatieyuri36 schreef:En dat is nog grotere onzin. Ook kinderen kunnen perfect vegetarisch eten zonder tekorten te krijgen, en vegetarisch etende volwassenen kunnen bepaalde stoffen tekort komen als ze niet de juiste voedingsmiddelen eten.tekkel schreef:Da's echt onzin. Kinderen van ouders die vegetarisch eten komen ook van alles tekort: krijgen onder andere rachitis (engelse ziekte). Daarom geven goede vegetarische ouders (jaja Hildeyuri36 schreef:Als alle essentiële voedingsstoffen voor de hond in een vegetarisch dieet zitten, dan kan het eenvoudigweg geen schade aanrichten voor opgroeiende pups en drachtige honden.) hun kinderen toch vlees te eten.
Maar dat is met alles zo, een hond die niet op de juiste manier barft, komt ook vanalles tekort.
Een hond die een uitgekiend vegetarisch dieet krijgt met alle essentiële voedingsstoffen erin, kan geen tekorten krijgen, zo simpel is dat.

Ik voer mijn twee honden niet vegetarisch op dit moment.Rebble schreef:Yuri, wat is voor jou een reden dan om je hond vegetarisch te voeren?
wat gek zeg, een hond met maagproblemen en een hond met blaasgruis/stenen. en je voert nog wel orijen! ik zou eens vers proberenyuri36 schreef:Ik voer mijn twee honden niet vegetarisch op dit moment.Rebble schreef:Yuri, wat is voor jou een reden dan om je hond vegetarisch te voeren?
Daar zijn duidelijke redenen voor:
Onze twee honden kregen afgelopen zomer beiden Yarrah vegetarische brokken.
Eentje van de twee honden heeft al geruime tijd maagproblemen, en die verergerden op de vegetarische brokken.
De andere hond had een geschiedenis van blaasgruis/stenen en de vegetarischee brokken zorgen voor een te hoge Ph urine voor honden met aanleg voor blaasgruis/stenen.
Dus heb ik ze er weer vanaf gehaald.
Maar ik ben ervan overtuigd dat een hond die deze specifieke problemen niet heeft, perfect vegetarisch gevoerd kan worden.
Er is een vegetarische hond die 27 is geworden. Als vegetarisch voeren niet zou kunnen, zou die hond nooit 27 zijn geworden.

Ik wou het net zeggenHutsje schreef:wat gek zeg, een hond met maagproblemen en een hond met blaasgruis/stenen. en je voert nog wel orijen! ik zou eens vers proberenyuri36 schreef:Ik voer mijn twee honden niet vegetarisch op dit moment.Rebble schreef:Yuri, wat is voor jou een reden dan om je hond vegetarisch te voeren?
Eentje van de twee honden heeft al geruime tijd maagproblemen, en die verergerden op de vegetarische brokken.
De andere hond had een geschiedenis van blaasgruis/stenen en de vegetarischee brokken zorgen voor een te hoge Ph urine voor honden met aanleg voor blaasgruis/stenen.
Maar ik ben ervan overtuigd dat een hond die deze specifieke problemen niet heeft, perfect vegetarisch gevoerd kan worden.
Er is een vegetarische hond die 27 is geworden. Als vegetarisch voeren niet zou kunnen, zou die hond nooit 27 zijn geworden..
Ik vind het jammer, ik had je ook hoger ingeschat dan dit. Ik ben het dan wel lang niet altijd met je eens, maar in het topic over vaccinaties had ik toch een wat hogere dunk van je gekregen.Liesbeth schreef:Yuri, je lult om de brij heen. Maakt mij, in jouw geval niet eens uit wat voor brij. Je bent aan het trollen en aan het stangen. Wat je hier uitkraamt slaat kant noch wal.
Ik had je wat hoger ingeschat, jammer.
Nee, zo gek is dat niet.Hutsje schreef:wat gek zeg, een hond met maagproblemen en een hond met blaasgruis/stenen. en je voert nog wel orijen! ik zou eens vers proberenyuri36 schreef:Ik voer mijn twee honden niet vegetarisch op dit moment.Rebble schreef:Yuri, wat is voor jou een reden dan om je hond vegetarisch te voeren?
Er is een vegetarische hond die 27 is geworden. Als vegetarisch voeren niet zou kunnen, zou die hond nooit 27 zijn geworden..
Hé en wat denk je als ze 100% vlees krijgen?yuri36 schreef: Nee, zo gek is dat niet.
De maagproblemen waren er allang voordat ik Orijen voerde. Ligt ook niet aan het eten. Blijkt een flinke colonie Helicobacter Pylori in haar maag aanwezig te zijn.
En je moet wel goed lezen, de andere hond HAD een geschiedenis van blaasgruis en stenen, maar dat was ook VOOR Orijen. Zoals gezegd, de PH van de urine was op de vegetarische brokken te hoog voor een hond met een geschiedenis van blaasgruis/stenen. Met Orijen was dat geen probleem omdat daar 70-75 % vlees in zit, wat zorgt voor een zuurdere urine.
Wat heb ik gedaan dat ik volgens jou er een weekendrelletje van gemaakt zou hebben?yuki schreef:Jammer dat TS er blijkbaar een niet geheel geslaagd weekendrelletje van heeft gemaakt![]()
Een kennisje van mij geeft haar allergische hond al jaren vegetarische yarrah brokken en het hondje zit super in de vacht. .