Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De vegetarische hond
Moderator: moderatorteam
- Rebble
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: De vegetarische hond
Laat ik mijn vraag dan anders stellen. Waarom zou men een hond vegetarisch voeren? Dat het volgens jou kán begrijp ik inmiddels, erg feitelijk vind ik dat overigens niet. Wat wel een feit is, is dat een hond een carnivoor is. Het hele natuurlijke proces, stamt van de wolven af enz. boeit me daarin niet, het interesseert mij nl. niet waarom hij carnivoor is maar dát hij carnivoor is. Ik wil goed zorgen voor mijn hond dus voer ik hem vlees, daar is zijn lichaam op gebouwd nl.

- yuri36
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel - Locatie: sittard
Misschien wel minder zure urine dan met Orijen....Gollum schreef:Hé en wat denk je als ze 100% vlees krijgen?yuri36 schreef: Nee, zo gek is dat niet.
De maagproblemen waren er allang voordat ik Orijen voerde. Ligt ook niet aan het eten. Blijkt een flinke colonie Helicobacter Pylori in haar maag aanwezig te zijn.
En je moet wel goed lezen, de andere hond HAD een geschiedenis van blaasgruis en stenen, maar dat was ook VOOR Orijen. Zoals gezegd, de PH van de urine was op de vegetarische brokken te hoog voor een hond met een geschiedenis van blaasgruis/stenen. Met Orijen was dat geen probleem omdat daar 70-75 % vlees in zit, wat zorgt voor een zuurdere urine.
Bovendien ben ik van mening dat wat je ook geeft, een hond meer nodig heeft dan alleen maar vlees. Maa dat laatste is weer een ander onderwerp.
-
Marion.
En waarom niet???yuri36 schreef:waarom moet het dan per se vlees zijn?
- yuri36
- Zeer actief
Laat me je dan een wedervraag stellen: wat is er met de bouw van het lichaam van een hond aan de hand, dat hij per se vlees moet eten? En waarom zou je slecht voor hem zorgen als hij geen vlees kreeg?Rebble schreef:Laat ik mijn vraag dan anders stellen. Waarom zou men een hond vegetarisch voeren? Dat het volgens jou kán begrijp ik inmiddels, erg feitelijk vind ik dat overigens niet. Wat wel een feit is, is dat een hond een carnivoor is. Het hele natuurlijke proces, stamt van de wolven af enz. boeit me daarin niet, het interesseert mij nl. niet waarom hij carnivoor is maar dát hij carnivoor is. Ik wil goed zorgen voor mijn hond dus voer ik hem vlees, daar is zijn lichaam op gebouwd nl.
-
Marion.
Misschien eerst gewoon de vraag beantwoorden voordat je aan een wedervraag begint?yuri36 schreef:Laat me je dan een wedervraag stellen: wat is er met de bouw van het lichaam van een hond aan de hand, dat hij per se vlees moet eten? En waarom zou je slecht voor hem zorgen als hij geen vlees kreeg?Rebble schreef:Laat ik mijn vraag dan anders stellen. Waarom zou men een hond vegetarisch voeren? Dat het volgens jou kán begrijp ik inmiddels, erg feitelijk vind ik dat overigens niet. Wat wel een feit is, is dat een hond een carnivoor is. Het hele natuurlijke proces, stamt van de wolven af enz. boeit me daarin niet, het interesseert mij nl. niet waarom hij carnivoor is maar dát hij carnivoor is. Ik wil goed zorgen voor mijn hond dus voer ik hem vlees, daar is zijn lichaam op gebouwd nl.
- yuki
- Zeer actief
Het is meer de manier waarop je reageert in topics, ik weet niet of het gewoon je manier van reageren is, of dat je het leuk vindt het slechte in sommige mensen naar boven te halenyuri36 schreef:Wat heb ik gedaan dat ik volgens jou er een weekendrelletje van gemaakt zou hebben?yuki schreef:Jammer dat TS er blijkbaar een niet geheel geslaagd weekendrelletje van heeft gemaakt![]()
Een kennisje van mij geeft haar allergische hond al jaren vegetarische yarrah brokken en het hondje zit super in de vacht. .
Het hondje zit super in de vacht, het kan dus, waarom moet het dan per se vlees zijn? Mijn honden aten allebei hun yarrah-brokken met veel smaak op.
En ja, als je hond niet anders verdraagt heb je geen keuze. Maar ik heb zelf ervaring met yarrah en yarco, beiden geprobeerd. En mijn altijd hongerige hond, veranderde in een verveelde eter die niet eens meer uit zijn mand stapte als zijn bak gevuld werd. Hoe leuk is dat? Voor mij een bewijs dat een hond wellicht in theorie zonder vlees kan, maar ga er maar vanuit dat alle honden die 2 bakken voorgezet krijgen, 1 met vlees en 1 met vegavoer, naar de vleesbak toe zouden slaan, of denk je van niet?
m.a.w. zou ik alleen vegavoer geven als er geen enkele andere optie was.....
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Waarom zit er in orijen meer eiwit dan in 100% vlees?yuri36 schreef:Misschien wel minder zure urine dan met Orijen....Gollum schreef:Hé en wat denk je als ze 100% vlees krijgen?yuri36 schreef: Nee, zo gek is dat niet.
De maagproblemen waren er allang voordat ik Orijen voerde. Ligt ook niet aan het eten. Blijkt een flinke colonie Helicobacter Pylori in haar maag aanwezig te zijn.
En je moet wel goed lezen, de andere hond HAD een geschiedenis van blaasgruis en stenen, maar dat was ook VOOR Orijen. Zoals gezegd, de PH van de urine was op de vegetarische brokken te hoog voor een hond met een geschiedenis van blaasgruis/stenen. Met Orijen was dat geen probleem omdat daar 70-75 % vlees in zit, wat zorgt voor een zuurdere urine.Want in Orijen zit veel meer eiwit dan in 100% vlees.
Bovendien ben ik van mening dat wat je ook geeft, een hond meer nodig heeft dan alleen maar vlees. Maa dat laatste is weer een ander onderwerp.
Ik ben het wel met je eens dat mijn hond meer nodig heeft dan alleen vlees, ik reken dat alleen niet mee in het menu. Ik voer groenten, fruit, eitjes, kruidenmixjes etc uit de losse pols, naar behoefte en aanwezigheid
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Alles, van gebit tot en met de anus is een hond niet zozeer ingesteld om vezelrijk eten te verteren.yuri36 schreef:Laat me je dan een wedervraag stellen: wat is er met de bouw van het lichaam van een hond aan de hand, dat hij per se vlees moet eten? En waarom zou je slecht voor hem zorgen als hij geen vlees kreeg?Rebble schreef:Laat ik mijn vraag dan anders stellen. Waarom zou men een hond vegetarisch voeren? Dat het volgens jou kán begrijp ik inmiddels, erg feitelijk vind ik dat overigens niet. Wat wel een feit is, is dat een hond een carnivoor is. Het hele natuurlijke proces, stamt van de wolven af enz. boeit me daarin niet, het interesseert mij nl. niet waarom hij carnivoor is maar dát hij carnivoor is. Ik wil goed zorgen voor mijn hond dus voer ik hem vlees, daar is zijn lichaam op gebouwd nl.
- Rebble
- Zeer actief
yuri36 schreef:Laat me je dan een wedervraag stellen: wat is er met de bouw van het lichaam van een hond aan de hand, dat hij per se vlees moet eten? En waarom zou je slecht voor hem zorgen als hij geen vlees kreeg?Rebble schreef:Laat ik mijn vraag dan anders stellen. Waarom zou men een hond vegetarisch voeren? Dat het volgens jou kán begrijp ik inmiddels, erg feitelijk vind ik dat overigens niet. Wat wel een feit is, is dat een hond een carnivoor is. Het hele natuurlijke proces, stamt van de wolven af enz. boeit me daarin niet, het interesseert mij nl. niet waarom hij carnivoor is maar dát hij carnivoor is. Ik wil goed zorgen voor mijn hond dus voer ik hem vlees, daar is zijn lichaam op gebouwd nl.
De 2 belangrijkste zijn toch wel het korte spijsverteringsstelsel en het gebit mn de scheurkiezen. Herbivoren hebben juist het tegenovergestelde nl. een lang spijsverteringsstelsel en platte kiezen om het plantaardig voedsel te malen.
Als ik dan even nadenk (en hier heb ik geen onderbouwing voor maar leun ik om mijn eigen gezond verstand) heeft een hond als eerste al niet het gereedschap in huis om plantaardig voer dusdanig te vermalen zodat het goed verteerbaar is, ten tweede is het korte spijsverteringsstelsel niet in staat om alle voedingsstoffen uit het plantaardig voedsel te halen waardoor een hond tekorten op zal lopen. Er zullen vast nog wel meer redenen zijn.
Zou jij mijn eerdere vraag alsjeblieft willen beantwoorden voordat je de discussie aan gaat over mijn antwoord op jouw wedervraag.

- Liesbeth
- Zeer actief
Ik heb me ook in deze thematiek meer verdiept, .............. vandaar dat ik vind dat je uit je nek lultyuri36 schreef:Ik vind het jammer, ik had je ook hoger ingeschat dan dit. Ik ben het dan wel lang niet altijd met je eens, maar in het topic over vaccinaties had ik toch een wat hogere dunk van je gekregen.Liesbeth schreef:Yuri, je lult om de brij heen. Maakt mij, in jouw geval niet eens uit wat voor brij. Je bent aan het trollen en aan het stangen. Wat je hier uitkraamt slaat kant noch wal.
Ik had je wat hoger ingeschat, jammer.
Jammer dat je dan nu met dit komt. Als je je in deze thematiek meer zou hebben verdiept, zou je gezien hebben dat het toch wel degelijk kant en wal raakt.
En als mensen zich gestangd voelen dan is dat hun probleem. Mijn opzet is het in ieder geval niet. Integendeel, de vele simplistische reacties van een aantal mensen ben ik liever arm dan rijk.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- yuri36
- Zeer actief
Als je hond absoluut geen zin heeft in vegetarische brokken, moet je het hem niet opdringen, ben ik met je eens. Dat probleem had ik niet. Daarnaast denk ik ook dat er een verschil is tussen vegetarische brokken of een zelf samengestelde vegetarische maaltijd.yuki schreef:Het is meer de manier waarop je reageert in topics, ik weet niet of het gewoon je manier van reageren is, of dat je het leuk vindt het slechte in sommige mensen naar boven te halenyuri36 schreef:Wat heb ik gedaan dat ik volgens jou er een weekendrelletje van gemaakt zou hebben?yuki schreef:Jammer dat TS er blijkbaar een niet geheel geslaagd weekendrelletje van heeft gemaakt![]()
Een kennisje van mij geeft haar allergische hond al jaren vegetarische yarrah brokken en het hondje zit super in de vacht. .
Het hondje zit super in de vacht, het kan dus, waarom moet het dan per se vlees zijn? Mijn honden aten allebei hun yarrah-brokken met veel smaak op.![]()
En ja, als je hond niet anders verdraagt heb je geen keuze. Maar ik heb zelf ervaring met yarrah en yarco, beiden geprobeerd. En mijn altijd hongerige hond, veranderde in een verveelde eter die niet eens meer uit zijn mand stapte als zijn bak gevuld werd. Hoe leuk is dat? Voor mij een bewijs dat een hond wellicht in theorie zonder vlees kan, maar ga er maar vanuit dat alle honden die 2 bakken voorgezet krijgen, 1 met vlees en 1 met vegavoer, naar de vleesbak toe zouden slaan, of denk je van niet?
- yuri36
- Zeer actief
Dat eerste dan waarschijnlijk, want het slechte in mensen naar boven halen, wat heb je daar aan? Het levert alleen maar off-topic en domme reacties op waar je niets mee kunt.yuki schreef: Het is meer de manier waarop je reageert in topics, ik weet niet of het gewoon je manier van reageren is, of dat je het leuk vindt het slechte in sommige mensen naar boven te halen![]()
- yuri36
- Zeer actief
Dat moet je Orijen vragen, dat is hun keuze.Gollum schreef: Waarom zit er in orijen meer eiwit dan in 100% vlees?
Ik ben het wel met je eens dat mijn hond meer nodig heeft dan alleen vlees, ik reken dat alleen niet mee in het menu. Ik voer groenten, fruit, eitjes, kruidenmixjes etc uit de losse pols, naar behoefte en aanwezigheid
- Liesbeth
- Zeer actief
Zolang omnivoren en carnivoren supplementen nodig hebben om een vegetarisch dieet aan te vullen, vind IK het van de zotte om die diergroepen anders te voeren dan wat bij ze hoort.
Net zo min als je een kip of paard vlees gaat voeren, voer je een hond niet vegetarisch.
Yuri, hoe kom jij aan je vitamine B12?
Net zo min als je een kip of paard vlees gaat voeren, voer je een hond niet vegetarisch.
Laatst gewijzigd door Liesbeth op 27 mar 2011 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- yuki
- Zeer actief
yuri36 schreef:Als je hond absoluut geen zin heeft in vegetarische brokken, moet je het hem niet opdringen, ben ik met je eens. Dat probleem had ik niet. Daarnaast denk ik ook dat er een verschil is tussen vegetarische brokken of een zelf samengestelde vegetarische maaltijd.yuki schreef: Het is meer de manier waarop je reageert in topics, ik weet niet of het gewoon je manier van reageren is, of dat je het leuk vindt het slechte in sommige mensen naar boven te halen![]()
dat denk ik ook ja, want die vegabrokken zullen ongetwijfeld smaaktoevingen hebben waardoor honden het uberhaupt eten (vast en zeker natuurlijke toevoegingen) maar zelf samenstellen? Wat moet ik me daar dan bij voorstellen, vertel..........
En WAAROM zou je een niet allergische hond vlees onthouden?? Daar ben ik ook benieuwd naar......
Esther
Esther
- Gollum
- Zeer actief
En waarom is het dan jouw keuze om dat te voeren?yuri36 schreef:Dat moet je Orijen vragen, dat is hun keuze.Gollum schreef: Waarom zit er in orijen meer eiwit dan in 100% vlees?
Oprechte interesse hoor, ik kan me niet bedenken waarom ik meer eiwitten zou willen voeren dan er van nature al in vlees zit.
- yuri36
- Zeer actief
Waarom men een hond vegetarisch zou voeren? Daar kun je een heleboel antwoorden op geven. Ik zal er twee geven die ik belangrijk vind:Rebble schreef:yuri36 schreef:Laat me je dan een wedervraag stellen: wat is er met de bouw van het lichaam van een hond aan de hand, dat hij per se vlees moet eten? En waarom zou je slecht voor hem zorgen als hij geen vlees kreeg?Rebble schreef:Laat ik mijn vraag dan anders stellen. Waarom zou men een hond vegetarisch voeren? Dat het volgens jou kán begrijp ik inmiddels, erg feitelijk vind ik dat overigens niet. Wat wel een feit is, is dat een hond een carnivoor is. Het hele natuurlijke proces, stamt van de wolven af enz. boeit me daarin niet, het interesseert mij nl. niet waarom hij carnivoor is maar dát hij carnivoor is. Ik wil goed zorgen voor mijn hond dus voer ik hem vlees, daar is zijn lichaam op gebouwd nl.
De 2 belangrijkste zijn toch wel het korte spijsverteringsstelsel en het gebit mn de scheurkiezen. Herbivoren hebben juist het tegenovergestelde nl. een lang spijsverteringsstelsel en platte kiezen om het plantaardig voedsel te malen.
Als ik dan even nadenk (en hier heb ik geen onderbouwing voor maar leun ik om mijn eigen gezond verstand) heeft een hond als eerste al niet het gereedschap in huis om plantaardig voer dusdanig te vermalen zodat het goed verteerbaar is, ten tweede is het korte spijsverteringsstelsel niet in staat om alle voedingsstoffen uit het plantaardig voedsel te halen waardoor een hond tekorten op zal lopen. Er zullen vast nog wel meer redenen zijn.
Zou jij mijn eerdere vraag alsjeblieft willen beantwoorden voordat je de discussie aan gaat over mijn antwoord op jouw wedervraag.
*voor een vegetarisch dieet hoeven geen andere levende wezens gedood te worden
*Vee en daarmee de produktie van vlees belasten het milieu enorm, veel meer dan de produktie van vegetarische voedingsmiddelen.
Wat het spijsverteringsstelsel betreft:
* Je kan het vegetarisch eten voor je hond pureren of malen, dan is er geen probleem meer.
* Het spijsverteringsstelsel van de hond kan ALLE voedingsstoffen die hij nodig heeft uit een vegetarische voeding halen.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Als je dat zo belangrijk vind, waarom neem je dan geen konijnyuri36 schreef:
Waarom men een hond vegetarisch zou voeren? Daar kun je een heleboel antwoorden op geven. Ik zal er twee geven die ik belangrijk vind:
*Vee en daarmee de produktie van vlees belasten het milieu enorm, veel meer dan de produktie van vegetarische voedingsmiddelen.
* Je kan het vegetarisch eten voor je hond pureren of malen, dan is er geen probleem meer.
* Het spijsverteringsstelsel van de hond kan ALLE voedingsstoffen die hij nodig heeft uit een vegetarische voeding halen.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aanvullend: als mens ben ik me hiervan bewust en kan ik de keuze maken om vegetarisch te eten. Maar een hond heeft deze keuze niet.sTefaniA schreef:Als je dat zo belangrijk vind, waarom neem je dan geen konijnyuri36 schreef:
Waarom men een hond vegetarisch zou voeren? Daar kun je een heleboel antwoorden op geven. Ik zal er twee geven die ik belangrijk vind:
* Het spijsverteringsstelsel van de hond kan ALLE voedingsstoffen die hij nodig heeft uit een vegetarische voeding halen.dat doe je tenminste niks tekort met je veggie brokken.
Maar ook: hoeveel mensen geven hun hond droge brokken waar een aanzienlijk deel granen in zit?
[Edit] ... en zijn zich daarvan bewust?

Groetjes,
Sandra
- dagmar88
- Zeer actief
En uit welke groente of graan soort haalt een hond dan alle essentiële aminozuren?yuri36 schreef: * Het spijsverteringsstelsel van de hond kan ALLE voedingsstoffen die hij nodig heeft uit een vegetarische voeding halen.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Iedereen kent ook wel een oude opa of oma die 110 is geworden met twee pakjes sigaretten en drie borrels per dag.
Maar dat zegt niks algemeens.
Ik heb er verder geen verstand van, maar ik vind "technisch mogelijk" nooit een argument. Het feit dat iets kán maakt het niet automatisch een goed idee. Ik vind dat eten over veel meer gaat dan een puur klinisch verhaal. Het gaat ook over beleving vind ik.
We kennen allemaal wel honden die oud worden op brood en mensen-eten. Het is niet goed, maar veel mensen maken een grotere puinzooi van hun eigen eten dan dat van hun hond.
Je moet het wel een beetje in perspectief blijven zien en relativeren vind ik.
En dat laatste ontbreekt er wel vaak een beetje aan als de stellingen eenmaal in worden genomen in hondenvoedingland.
Maar dat zegt niks algemeens.
Ik heb er verder geen verstand van, maar ik vind "technisch mogelijk" nooit een argument. Het feit dat iets kán maakt het niet automatisch een goed idee. Ik vind dat eten over veel meer gaat dan een puur klinisch verhaal. Het gaat ook over beleving vind ik.
We kennen allemaal wel honden die oud worden op brood en mensen-eten. Het is niet goed, maar veel mensen maken een grotere puinzooi van hun eigen eten dan dat van hun hond.
Je moet het wel een beetje in perspectief blijven zien en relativeren vind ik.
En dat laatste ontbreekt er wel vaak een beetje aan als de stellingen eenmaal in worden genomen in hondenvoedingland.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ja, dat zal wel kunnen, maar dat is een soort hogere wiskunde die bijna geen ouder zal kunnen opbrengen...yuri36 schreef:En dat is nog grotere onzin. Ook kinderen kunnen perfect vegetarisch eten zonder tekorten te krijgen,tekkel schreef:Da's echt onzin. Kinderen van ouders die vegetarisch eten komen ook van alles tekort: krijgen onder andere rachitis (engelse ziekte). Daarom geven goede vegetarische ouders (jaja Hildeyuri36 schreef:Als alle essentiële voedingsstoffen voor de hond in een vegetarisch dieet zitten, dan kan het eenvoudigweg geen schade aanrichten voor opgroeiende pups en drachtige honden.) hun kinderen toch vlees te eten.
Rachitis klinkt als iets uit het verleden, maar het komt nog steeds voor. De ’Engelse ziekte’ was aan het begin van deze eeuw een veelvoorkomende ziekte bij kinderen, maar ook tegenwoordig is het nog een belangrijk gezondheidsprobleem, met name in ontwikkelingslanden en bij immigranten. De verschijnselen van rachitis zijn achtergebleven motorische ontwikkeling, hypotonie, klein postuur, kromme benen en knokige knieën. Deze verschijnselen treden op rond de leeftijd van achttien maanden.
Mogelijke oorzaken voor de tekorten bij de kinderen zijn langdurige borstvoeding zonder dat vitamine D en calcium wordt gesuppleerd, en het te weinig in de buitenlucht komen of hierbij te dik gekleed zijn. Ook vegetarisch gevoede kinderen hebben een verhoogd risico, omdat deze voeding weinig calcium, en veel fytaat en vezels bevat, die de absorptie van vitamine D en calcium belemmeren.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
flamme
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
Het probleem is dat het niet klopt wat je zegt, want er moeten supplementen aan toegevoegd worden.yuri36 schreef:Een hond kan met een vegetarisch dieet alle noodzakelijke voedingsstoffen binnenkrijgen, wat is dan het probleem?Liesbeth schreef:Een hond vegetarisch voeren is, het is en blijft een carnivoor.
Ik zou een paard ook niet gaan voeren als een carnivoor, terwijl ik verschillende paarden echt wel nertsen-/vossenvoer heb zien eten, als ze de kans kregen.
Als je niet wilt dat een hond vlees eet, schaf dan geen hond aan, houdt je bij konijnen ofzo.
Het probleem is dat mijn honden vegetarische brokken niet te vreten vinden.
Het probleem is dat de hond een alleseter is
Het probleem is dat ik mijn honden graag zie genieten van hun maaltijd en dat doen ze minder als ze aan een gebakken grasspriet zitten te knauwen.
Het probleem is dat alles wat wel mogelijk is misschien niet het beste is.
Een hond kan ook alles binnen krijgen als hij gewoon gevoerd wordt met dat waar hij wel op is gebouwd. Wat is het probleem?
- yuki
- Zeer actief
Ik wacht nog steeds op het zelfsamengestelde vega menuutje waar je het over had, noem eens een weekje zelf samengestelde voeding voor je hond?????????
Esther
Esther
- yuri36
- Zeer actief
Uiteraard heeft een hond die keuze niet, jij bent zijn baas, als jij hem vegetarische brokken of maaltijden voorzet, dan heeft hij die te eten.[Sandra] schreef: Aanvullend: als mens ben ik me hiervan bewust en kan ik de keuze maken om vegetarisch te eten. Maar een hond heeft deze keuze niet.
Maar ook: hoeveel mensen geven hun hond droge brokken waar een aanzienlijk deel granen in zit?
[Edit] ... en zijn zich daarvan bewust?
Een hond heeft sowieso weinig keuzes: de baasjes beslissen wanneer hij uitgelaten wordt, wanneer hij 's avonds de bench in gaat om te slapen, over hondentraining of sport, wanneer het moment daar is dat hij beter inslaapt bij ziekte... enz. enz.
Als je je ervan bewust bent hoeveel keuzes wij voor onze hond maken, dan besef je dat de keuze voor zijn eten weliswaar een belangrijke, maar slechts 1 van de vele is.
- yuri36
- Zeer actief
Uit je reactie blijkt het tegendeel, anders kwam je met gefundeerde argumenten, die zie ik nu niet.Liesbeth schreef:Ik heb me ook in deze thematiek meer verdiept, .............. vandaar dat ik vind dat je uit je nek lultyuri36 schreef:Ik vind het jammer, ik had je ook hoger ingeschat dan dit. Ik ben het dan wel lang niet altijd met je eens, maar in het topic over vaccinaties had ik toch een wat hogere dunk van je gekregen.Liesbeth schreef:Yuri, je lult om de brij heen. Maakt mij, in jouw geval niet eens uit wat voor brij. Je bent aan het trollen en aan het stangen. Wat je hier uitkraamt slaat kant noch wal.
Ik had je wat hoger ingeschat, jammer.
Jammer dat je dan nu met dit komt. Als je je in deze thematiek meer zou hebben verdiept, zou je gezien hebben dat het toch wel degelijk kant en wal raakt.
En als mensen zich gestangd voelen dan is dat hun probleem. Mijn opzet is het in ieder geval niet. Integendeel, de vele simplistische reacties van een aantal mensen ben ik liever arm dan rijk.![]()
.
- Gollum
- Zeer actief
Ik zie je niet reageren op de mensen met gefundeerde argumenten.yuri36 schreef:Uit je reactie blijkt het tegendeel, anders kwam je met gefundeerde argumenten, die zie ik nu niet.Liesbeth schreef:
Ik heb me ook in deze thematiek meer verdiept, .............. vandaar dat ik vind dat je uit je nek lult![]()
.
- yuri36
- Zeer actief
De meeste mensen in Nederland geven brokken. Tel daar nog de kvv-voerders bij op, dan heb je het echt wel over de overgrote meerderheid. Al die voeding die die mensen geven is gesupplementeerd. Ik zie dan ook absoluut niet in waarom dat bij een vegetarisch dieet opeens wel een probleem zou moeten zijn.Liesbeth schreef:Zolang omnivoren en carnivoren supplementen nodig hebben om een vegetarisch dieet aan te vullen, vind IK het van de zotte om die diergroepen anders te voeren dan wat bij ze hoort.
- yuri36
- Zeer actief
Dat kan twee redenen hebben:Gollum schreef:Ik zie je niet reageren op de mensen met gefundeerde argumenten.yuri36 schreef:Uit je reactie blijkt het tegendeel, anders kwam je met gefundeerde argumenten, die zie ik nu niet.Liesbeth schreef:
Ik heb me ook in deze thematiek meer verdiept, .............. vandaar dat ik vind dat je uit je nek lult![]()
.
1) Omdat ik er nog geen tijd voor gehad heb; maar dan komt die reactie nog wel
2) Als de reacties komen van mensen die eerder met flauwe niet-terzake doende opmerkingen zijn gekomen, dan voel ik me niet meer geroepen om hen te antwoorden.
- dagmar88
- Zeer actief
ik vond deze dus wel 'ter zake doen'.dagmar88 schreef:En uit welke groente of graan soort haalt een hond dan alle essentiële aminozuren?yuri36 schreef: * Het spijsverteringsstelsel van de hond kan ALLE voedingsstoffen die hij nodig heeft uit een vegetarische voeding halen.