wat een verhaalvania schreef:wij hebben hier ook een teef (Guapa, DC) die denkt dat ze alles maar moet gaan regelen, dat alle andere honden maar naar haar pijpen moeten dansen, maar dat mag ze dus nietfrank-bobby schreef: ik zal wel de mensen erop gaan uitzoeken die mij en indd bitch willen helpen om haar te helpen
weetje als ik me er nu bij neerleg van ze kan niet met vreemde honden punt uit
dan voelt het of ik er niet genoeg aan gedaan hebt en dus haar te kort doe
nu hebben wij wel het voordeel dat Guapa enorm op mij gericht is en ze enorm goed stuurbaar is, waardoor ze eigenlijk nooit in de fout gaat, ook zij kan "aanvallen" als vreemde mensen haar gaan bedreigen, maar ik weet dat ze dat kan doen, dus ze gaat gewoon standaard vast bij vreemde mensen, dan kan ik haar altijd "controleren", als ik haar los zou laten lopen en zou "roepen" naar de mensen dat ze haar links moeten laten liggen dat alles dan goed gaat, dan gaan ze 9 van de 10 juist staren naar haar en dat is bij haar al genoeg, dus die mensen kan ik niet controleren, dus controleer ik mijn hond, is mijn verantwoordelijkheid dat ze zich normaal gedraagt naar zowel mensen als honden
Guapa komt praktisch nooit niet bij vreemde honden, alleen op de hs, ik vind een hond aan een lange lijn/flex ook niet standaard "zielig" of "te kort" doen, ook niet als ze niet bij vreemde honden komen, Zena gaat nooit niet los, is altijd aan de flex en toch geniet zij van onze wandelingen, ik neem haar net zo vrolijk mee naar de plas of hier achter op de velden, alleen lopen de andere 3 los en zij vast, omdat ik geen zin heb in een platte hond (autostrade in de buurt) omdat zij denkt dat ze die haas toch kan pakken
Shadow loopt hier ook nog, maar die is altijd alleen, hij kan niet bij de andere 4 en ook niet bij vreemde honden, ook geen pups, kan niet los vanwege zijn hondagressie en toch is hij (in mijn ogen) gelukkig, hij is de enige dat binnen zit en constant aandacht heeft van ons als wij thuis zijn, hij loopt lekker mee aan de flex uren door de weides of aan de plas, zolang wij geen andere honden tegen komen is hij de gelukkigste hond op de wereld (bij wijze van) komen wij andere honden tegen, verandert hij in een "monster" (vrij letterlijk :N: ) en achteraf is hij aan de diarree, wat voor hem helemaal niet leuk is, ik rij meerdere malen per week naar de plas om hem daar lekker te laten scharrelen, pootje baden zodat ik zeker ben dat hij rustig is en omdat daar geen andere honden lopen
ik denk dat je je beter iets te "vroeg" er bij neer kan leggen dat zij niet meer bij andere honden kan, dan te laat, wij hebben met Shadow de domme fout gemaakt met te denken dat het 1st alleen maar andere reuen waren waar hij het moeilijk mee had, terwijl hij een dik half jaar later ook onze teef (Zena) aanviel zonder zichtbare aanleiding en achteraf naar meerdere teven uithaalde, als wij de 1ste keer onze maatregelen hadden genomen en er op hadden getraind (wat we toen dus niet gedaan hebben) dan had Shadow nu rustig andere honden kunnen passeren
Darko heeft uit zich zelf nog nooit iets naar andere honden gedaan en toch houden wij hem standaard bij grote intacte reuen weg, omdat ik niet wil weten wat er gebeurt als hij toch een confrontatie aangaat, nu is hij nog "sociaal" speelt met kleine reuen, teven en pups (als meneer zin heeft, hij is nogal lui) en dat wil ik graag zo houden, ik wil ook niet dat hij zoals Shadow word, die van kilometers ver (bij wijze van) al gaat trekken, sleuren, janken, piepen, blaffen, grommen en zo omdat hij een hond ziet, Shadow weegt de helft van Darko en daar heb ik redelijk veel moeite mee om hem vast te houden, als Darko zo doet, lig ik gegarandeerd tegen de grond en heb ik dus een enorm probleem
zowel Darko als Guapa hebben wij geleerd om vooral vreemde honden, te negeren, Guapa moet ook vreemde mensen negeren, Darko is enorm sociaal naar vreemde mensen maar ik snap best dat niet iedereen op een bakbeest van 55kg zit te wachten die ff komt kroelen, dus ook hij moet standaard mensen negeren, maar hij "vergeet" dat wel eens als ik met mijn kop ergens anders zit, dus het ligt grotendeels aan mij, als ik hem van te voren kan waarschuwen is er geen probleem, ben ik te laat, dan staat hij bij die mensen "gek" te doen omdat hij wil dat ze hem aaien en kroelen
het is net of je met guapa bitch in huis hebt zitten zoals je haar beschrijft
mar vandaag met uitlaten heeft ze aan de lijn gelopen en anderen honden negeert omdat ze weet als ze dat doet een koekje krijgt dus dat ging helemaal prima
hou mn hart alleen volgende week vast als mn kat moet bevallen maar als ik haar daar laat ruiken kat bevalt op mijn slaapkamer dat ik het wel ff met dat snuitje doe ben veelste bang dat ze die kittens wat aan doet