Tuurlijk wel!Inez87 schreef:Nee, daar ben ik het niet mee eens. Als jij echt tegen het doden van dieren t.b.v. andere dieren bent, dan moet je daar gewoon achterstaan en niet schijnheilig een brok aan gaan raden met maar liefst 70% vlees.yuri36 schreef:Nou, kijk naar de reacties in dit onderwerp, dan lijkt het me weinig zinvol om mensen direct vegetarische brokken of iets soortgelijks aan te raden, zul je toch met me eens zijn lijkt me, niet?
Dus? Omdat ik begon met een woord hypocriet en jij antwoordt daarop met wat jij hypocriet vind, dat geeft mij dan geen recht om daar weer op te antwoorden?yuri36 schreef:Daarbij, ik heb het woord hypocriet niet als eerste in de mond genomen. Maar jij, of iemand anders heeft het woord hypocriet als eerste laten vallen, en daarop heb ik geantwoord wat IK dan weer hypocriet vind.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De vegetarische hond
Moderator: moderatorteam
- yuri36
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel - Locatie: sittard
Re: De vegetarische hond
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
yuri36 schreef:
Jouw zelf samengestelde prut zeker?
getver zeg, wat ben jij een naar mens
ga maar wat chemische samengestelde prut geven aan je honden (kun je dan nog van hond spreken?) geven
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
Bij prut stel ik me toch iets anders voor, namelijk;yuri36 schreef: Jouw zelf samengestelde prut zeker?
-prut als KVV. Hartstikke goed, maar wel gemalen tot een prutje
-prut als vegetarische brokken :N:
Mijn zelf samengestelde menu voor mijn hond is absoluut geen prut! Ik ben van 1 bezoek per maand aan de dierenarts gegaan naar 0 sinds ik vers voer, ik denk dat als ik haar vegetarische brokken had gevoerd dat ik er iedere week had gezeten. Trouwens, dat denk ik niet alleen, dat weet ik wel zeker.

-
Inc
Zou je sieren Yuri om antwoord te geven op de volgende vraag, die al meerdere malen gestelt is, maar je lult er telkens omheen:
Waarom zeg je aan de ene kant dat je het zielig vind dat er dieren worden afgemaakt voor het voer van je huisdieren, dus mensen moeten massaal vegetarisch gaan voeren? Terwijl je aan de andere kant juist Orijen aanraadt.
Waarom zeg je aan de ene kant dat je het zielig vind dat er dieren worden afgemaakt voor het voer van je huisdieren, dus mensen moeten massaal vegetarisch gaan voeren? Terwijl je aan de andere kant juist Orijen aanraadt.
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Liever de door Hutsje samengestelde prut dan het gif dat jij je honden voertyuri36 schreef:Jouw zelf samengestelde prut zeker?Hutsje schreef:en bij zelf samenstellen hoeft dat dus niet. dus dat is de enige voeding waarbij je niet hoeft te supplementeren of bewerken. goh, wat zou nou beter zijn?yuri36 schreef:[..]
Blijkbaar heb jij zo'n ouwe plaat nodigNog maar eens dus: Brokken en KVV zijn ook bewerkt en gesupplementeerd, dat is dus niet anders dan bij een vegetarische voeding.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Hoe meer jullie op die mafkees reageren hoe meer hij de kans krijgt om zijn onzin te verkondigen 
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Het een sluit het andere niet uit Yuri, jij hebt het geluk beide eigenschappen te bezitten.yuri36 schreef:LOL, 'k heb liever een grote muil dan dat ik een muilezel ben, Fes/lou !fes/lou schreef: overal een grote muil over en tegen.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Inc
Er wordt ook niets tegen hem gedaan
Een mening verkondigen prima, maar elk topic waar hij zich in komt melden betrekt hij op zichzelf
Wordt wel een beetje irritant.
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
blijkbaar, ik hoef dat niet te verwerken (malen/koken) of er supplementen aan toe te voegen. ga je ook nog antwoorden op mijn andere vraag? of kom je daar weer niet uit? je weet wel, pot en ketel enzo...yuri36 schreef:Jouw zelf samengestelde prut zeker?Hutsje schreef:en bij zelf samenstellen hoeft dat dus niet. dus dat is de enige voeding waarbij je niet hoeft te supplementeren of bewerken. goh, wat zou nou beter zijn?yuri36 schreef:
Blijkbaar heb jij zo'n ouwe plaat nodigNog maar eens dus: Brokken en KVV zijn ook bewerkt en gesupplementeerd, dat is dus niet anders dan bij een vegetarische voeding.

- yuri36
- Zeer actief
Zeg jij. Ik wil nog weleens zien dat een hond ook daadwerkelijk alles binnenkrijgt. Waarom moeten dat aan kvv-voeders nog vitaminen en mineralen worden toegevoegd, als je met rauw vlees geen supplementen nodig zou hebben?Hutsje schreef: en bij zelf samenstellen hoeft dat dus niet. dus dat is de enige voeding waarbij je niet hoeft te supplementeren of bewerken. goh, wat zou nou beter zijn?
-
Luna87
- Zeer actief
Dat is niet bij alle KVV's. Ik noem maar een voorbeeld; tinlo en haaksbarf. Daar zit niets extra's in en het mag dus niet compleet genoemd worden. Wissel je af met verschillende smaken dan krijgt je hond voldoende binnen.yuri36 schreef:Zeg jij. Ik wil nog weleens zien dat een hond ook daadwerkelijk alles binnenkrijgt. Waarom moeten dat aan kvv-voeders nog vitaminen en mineralen worden toegevoegd, als je met rauw vlees geen supplementen nodig zou hebben?Hutsje schreef: en bij zelf samenstellen hoeft dat dus niet. dus dat is de enige voeding waarbij je niet hoeft te supplementeren of bewerken. goh, wat zou nou beter zijn?
En misschien krijgt je hond niet alles binnen volgens het boekje, maar wees eens eerlijk, dat doen jij en ik toch ook niet? Zeker omdat wij als mens al helemaal kwijt zijn wat wel en niet goed voor je is.

- yuri36
- Zeer actief
Daar heb ik al duidelijk antwoord op gegeven: als je hier de idiote en simpele reacties ziet op vegetarisch voeren, dan kan een kind nog constateren dat het geen zin heeft de meeste mensen hier een vegetarisch voer aan te raden.Inc schreef:Zou je sieren Yuri om antwoord te geven op de volgende vraag, die al meerdere malen gestelt is, maar je lult er telkens omheen:
Goede en wetenschappelijke argumenten tegen vegetarisch voeren hoor je hier niet, alleen maar waarde-oordelen over vegetarisch voeren. Daar is weinig intellectueels aan.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik doe regelmatig een check up van het bloed van de honden.yuri36 schreef:Zeg jij. Ik wil nog weleens zien dat een hond ook daadwerkelijk alles binnenkrijgt. Waarom moeten dat aan kvv-voeders nog vitaminen en mineralen worden toegevoegd, als je met rauw vlees geen supplementen nodig zou hebben?Hutsje schreef: en bij zelf samenstellen hoeft dat dus niet. dus dat is de enige voeding waarbij je niet hoeft te supplementeren of bewerken. goh, wat zou nou beter zijn?
De waardes scoren beter dan de gemiddelde waardes. (dat zeg ik overigens niet, dat zegt mijn DA dan
Mijn DA is geen rauw-voer dierenarts, handelt ook in brokken. Maar ze is er wel degelijk in geïnteresseerd en stond de eerste keer zelf versteld van de waardes.
- yuri36
- Zeer actief
Valerie schreef:Hoe meer jullie op die mafkees reageren hoe meer hij de kans krijgt om zijn onzin te verkondigen
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
En jij hebt het lef om anderen voor dom, simpel, muilezel etc af te serveren :N: ?yuri36 schreef:Zeg jij. Ik wil nog weleens zien dat een hond ook daadwerkelijk alles binnenkrijgt. Waarom moeten dat aan kvv-voeders nog vitaminen en mineralen worden toegevoegd, als je met rauw vlees geen supplementen nodig zou hebben?Hutsje schreef: en bij zelf samenstellen hoeft dat dus niet. dus dat is de enige voeding waarbij je niet hoeft te supplementeren of bewerken. goh, wat zou nou beter zijn?
Wordt tijd dat je eens gaat nadenken ipv je "wijsheid" uit diverse artikelen te halen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- yuri36
- Zeer actief
Nou ja, die is goedkoop zeg!Inez87 schreef: En misschien krijgt je hond niet alles binnen volgens het boekje, maar wees eens eerlijk, dat doen jij en ik toch ook niet? Zeker omdat wij als mens al helemaal kwijt zijn wat wel en niet goed voor je is.
Het "boekje" is er niet voor niks, als een hond niet alles volgens "het boekje" binnenkrijgt, dus wat hij nodig heeft, dan krijgt hije en gebreksziekte. Geef mij dan toch maar liever een gesupplementeerde vegetarische voeding waar wel alles in zit.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Dit zegt weer een hoop over kvvyuri36 schreef:Zeg jij. Ik wil nog weleens zien dat een hond ook daadwerkelijk alles binnenkrijgt. Waarom moeten dat aan kvv-voeders nog vitaminen en mineralen worden toegevoegd, als je met rauw vlees geen supplementen nodig zou hebben?Hutsje schreef: en bij zelf samenstellen hoeft dat dus niet. dus dat is de enige voeding waarbij je niet hoeft te supplementeren of bewerken. goh, wat zou nou beter zijn?
Verder zou ik zeggen, verdiep je eens in de rauwvoer materie, wellicht steek je nog iets op ook
- Hutsje
- Zeer actief
mijn honden hebben geen maag/darmproblemenyuri36 schreef:Zeg jij. Ik wil nog weleens zien dat een hond ook daadwerkelijk alles binnenkrijgt. Waarom moeten dat aan kvv-voeders nog vitaminen en mineralen worden toegevoegd, als je met rauw vlees geen supplementen nodig zou hebben?Hutsje schreef: en bij zelf samenstellen hoeft dat dus niet. dus dat is de enige voeding waarbij je niet hoeft te supplementeren of bewerken. goh, wat zou nou beter zijn?
maar wat heb jij het toch steeds over kvv, dat voer ik mijn honden niet omdat ik dat niet het beste voer voor mijn honden vind. oa vanwege de toegevoegde vitaminen en mineralen. en omdat er in de goedkopere kvv's niet het vlees zit wat ik mijn honden wil voeren, veelal zit er veel orgaanvlees in en afvalvlees zoals long, waar ze niets aan hebben. desalniettemin vind ik het altijd nog beter dan brok.
en er staat nog steeds een vraag open?
Laatst gewijzigd door Hutsje op 28 mar 2011 21:21, 2 keer totaal gewijzigd.

- Liesbeth
- Zeer actief
Een carnivoor vegetarisch voeren is idioot. Dat jij vind dat het wel kan is wel heel erg simpel. Goede en wetenschappelijke argumenten voor vegetarisch voeren van carnivoren zijn er niet.yuri36 schreef:Daar heb ik al duidelijk antwoord op gegeven: als je hier de idiote en simpele reacties ziet op vegetarisch voeren, dan kan een kind nog constateren dat het geen zin heeft de meeste mensen hier een vegetarisch voer aan te raden.Inc schreef:Zou je sieren Yuri om antwoord te geven op de volgende vraag, die al meerdere malen gestelt is, maar je lult er telkens omheen:
Goede en wetenschappelijke argumenten tegen vegetarisch voeren hoor je hier niet, alleen maar waarde-oordelen over vegetarisch voeren. Daar is weinig intellectueels aan.
- bennie
- Zeer actief
@Yuri, ooit wel eens stilgestaan bij de mogelijkheid dat de klachten die jouw honden hebben, voortkomen uit het gif dat je ze voorschotelt?
- Hutsje
- Zeer actief
nee, want dat hadden ze al voor zijn tijdbennie schreef:@Yuri, ooit wel eens stilgestaan bij de mogelijkheid dat de klachten die jouw honden hebben, voortkomen uit het gif dat je ze voorschotelt?

- bennie
- Zeer actief
Toen kregen ze geen brokken?Hutsje schreef:nee, want dat hadden ze al voor zijn tijdbennie schreef:@Yuri, ooit wel eens stilgestaan bij de mogelijkheid dat de klachten die jouw honden hebben, voortkomen uit het gif dat je ze voorschotelt?
-
Luna87
- Zeer actief
Houdt nou toch op man! Noch jij, noch ik weten wat een hond precies nodig heeft. En dat kan allemaal wel wetenschappelijk onderzocht zijn, maar is dat dan ook echt goed? Zo moeten wij mensen nog steeds melk drinken en granen eten (wetenschappelijk bewezen!), maar is dat wel echt zo gezond als dat ons verteld wordt? Dat denk ik dus niet.yuri36 schreef:Nou ja, die is goedkoop zeg!Inez87 schreef: En misschien krijgt je hond niet alles binnen volgens het boekje, maar wees eens eerlijk, dat doen jij en ik toch ook niet? Zeker omdat wij als mens al helemaal kwijt zijn wat wel en niet goed voor je is.![]()
Het "boekje" is er niet voor niks, als een hond niet alles volgens "het boekje" binnenkrijgt, dus wat hij nodig heeft, dan krijgt hije en gebreksziekte. Geef mij dan toch maar liever een gesupplementeerde vegetarische voeding waar wel alles in zit.
Het enige wat ik doe is mijn hond voeden op de manier die bedoeld is voor een dier met de tanden en het spijsverteringsgestel van een carnivoor. En ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat mijn hond geen gebreksziekte krijgt van deze manier van voeren. Ontkennen dat een hond vlees nodig heeft en beweren dat ze het prima doen op een vegetarisch dieet, dat is pas goedkoop.
Laatst gewijzigd door Luna87 op 28 mar 2011 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.

- Hutsje
- Zeer actief
jawel, maar geen orijen :lol:bennie schreef:Toen kregen ze geen brokken?Hutsje schreef:nee, want dat hadden ze al voor zijn tijdbennie schreef:@Yuri, ooit wel eens stilgestaan bij de mogelijkheid dat de klachten die jouw honden hebben, voortkomen uit het gif dat je ze voorschotelt?

-
Inc
yuri36 schreef:Daar heb ik al duidelijk antwoord op gegeven: als je hier de idiote en simpele reacties ziet op vegetarisch voeren, dan kan een kind nog constateren dat het geen zin heeft de meeste mensen hier een vegetarisch voer aan te raden.Inc schreef:Zou je sieren Yuri om antwoord te geven op de volgende vraag, die al meerdere malen gestelt is, maar je lult er telkens omheen:
Dat is geen antwoord op de vraag, dat is er weer omheen lullen.
Personen zoals jij moeten de politiek in.
- bennie
- Zeer actief
Nee laat ze liever onzintopics op fora openen, er zitten al genoeg mongolen in de politiek.Inc schreef:yuri36 schreef:Daar heb ik al duidelijk antwoord op gegeven: als je hier de idiote en simpele reacties ziet op vegetarisch voeren, dan kan een kind nog constateren dat het geen zin heeft de meeste mensen hier een vegetarisch voer aan te raden.Inc schreef:Zou je sieren Yuri om antwoord te geven op de volgende vraag, die al meerdere malen gestelt is, maar je lult er telkens omheen:
Dat is geen antwoord op de vraag, dat is er weer omheen lullen.
Personen zoals jij moeten de politiek in.
-
Inc
nederlandse politiek zit mij iig niet in de weg
Sorry
Sorry
- bennie
- Zeer actief
Ah ik zie. Enfin, die poppenkast waar jij mee opgescheept zit die gun ik ook niemandInc schreef:nederlandse politiek zit mij iig niet in de weg![]()
Sorry
-
Inc
:M:bennie schreef:Ah ik zie. Enfin, die poppenkast waar jij mee opgescheept zit die gun ik ook niemandInc schreef:nederlandse politiek zit mij iig niet in de weg![]()
Sorry.
- Liesbeth
- Zeer actief
Sinds wanneer eet jij vegetarische brokken?yuri36 schreef:Geef mij dan toch maar liever een gesupplementeerde vegetarische voeding waar wel alles in zit.Inez87 schreef: En misschien krijgt je hond niet alles binnen volgens het boekje, maar wees eens eerlijk, dat doen jij en ik toch ook niet? Zeker omdat wij als mens al helemaal kwijt zijn wat wel en niet goed voor je is.