Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De vegetarische hond
Moderator: moderatorteam
-
Mojuan
- Zeer actief
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: De vegetarische hond
Vind ik wel wat vreemd we zitten namelijk op een brokenfabrikant zijn forum,misschien mensen die over het algemeen al niet veel durfvenS@ndr@ schreef:vind ik ook,chrico schreef: Het is eigenlijk gewoon triest dat mensen niet gewoon zeggen dat ze brokken voeren maar dat ligt dan in mijn ogen niet aan de vers vlees voerders maar het lijkt wel schaamte of zo van degene die brokken voert als je het alleen via pb durft te melden.
Vroegerkregen onze honden pens en tafelresten en chappie (of hoe dat merk ook heette)
Vanaf dat ik op mijzelf woon krijgen mijn honden brokken voor het gemak als ik vergeet vlees uit te halen of op vakantie (wat later biologische brok werd), vlees/pens/groenten en tafelresten. Ik heb nog nooit iemand over mij heen gehad die mij ging vertellen dat ik het fout deed en doe![]()
Als ik in een discussie zat waarin besproken werd dat brokken en vers niet samengaan dan kreeg ik ook niemand achter mij aan die mij ging vertellen dat dit heel slecht is. Wel uitleg waarom het slecht zou zijn (zowel van brokkenvoerders als van versvoerders) maar het is aan mij wat ik er mee doe.
Ik zeg het dus ook wel gewoon vandaar ook dat ik dus dan PB tjes krijg van het gaat echt niet op vers.
Niet iedereen kan op tegen zoveel forum wijsheid.
jammer, meestal verdwijnen dat soort mensen ook weer na een tijdjevan het forum af
- twinkeltje
- moderator
Waarom afdwingen denk je niet als hij je die had willen geven het al niet had gedaan,of misschien doet hij het laterPaulala schreef:Krijg ik nog antwoord op mijn vragen?
Ik snap soms echt niet waarom mensen ,niet alleen jij maar antwoorden van iemand af willen dwingen.
-
Lindsey
- Zeer actief
Er zijn honden en katten die jarenlang op een vegetarisch of veganistisch dieet overleven.
Wat zou een hond in een natuurlijke omgeving eten?
Er gebeuren ongelukken met barf, maar er stikken ook honden in brokken...of gaan dood vanwege obesitas...
Het is nuttiger om wat gefundeerds te gaan doen en niet zomaar wat aan te klooien.
Wat zou een hond in een natuurlijke omgeving eten?
Er gebeuren ongelukken met barf, maar er stikken ook honden in brokken...of gaan dood vanwege obesitas...
Als het granenvrije Smuldier is, en de allergie ligt aan granen, dan heb je kans dat het beter wordt. Maar als je vanalles aan Smuldier door elkaar voert, kan het resultaat op verbetering nul zijn omdat zonder eliminatiedieet je never kunt achterhalen waar het aan ligt. Is de kip? rund? granen, oliën? Daar kom je op deze manier nooit achter.Verder, ik heb Diesel nu tijdelijk op smuldier staan om te kijken of zijn allergie minder wordt. Als het alleen maar erger wordt of hij wordt mager of weet ik veel wat, dan gaat hij gewoon weer terug op brokken.
Het is nuttiger om wat gefundeerds te gaan doen en niet zomaar wat aan te klooien.
-
Mojuan
- Zeer actief
twinkeltje schreef:Waarom afdwingen denk je niet als hij je die had willen geven het al niet had gedaan,of misschien doet hij het laterPaulala schreef:Krijg ik nog antwoord op mijn vragen?![]()
Ik snap soms echt niet waarom mensen ,niet alleen jij maar antwoorden van iemand af willen dwingen.
Hij wil persé praten over vegetarisch voedsel voor honden.
Als ik dan met een paar simpele maar serieuze vragen kom, lijkt het mij een kleine moeite om daar even normaal een antwoord op te geven.
Is wel zo beleefd.
Maar nee, dat is teveel moeite voor meneer.
Wél heeft hij tijd en zin om op een zeer lage manier erge dingen te zeggen over het feit dat Romeo ziek was door een bullenpeesje.
Dat zegt nogal wat over een persoon.
Ik ben er inmiddels wel klaar mee, als iemand het lef heeft om zo asociaal te doen, en zo diep te kwetsen, moet hij ook het lef hebben om een paar simpele vragen te beantwoorden.
Het is wel duidelijk dat hij hier enkel aanwezig is om de boel op te jutten.
Nou hij gaat zijn gang maar, ik heb het er helemaal mee gehad.
Leon, ga je hond maar fijn vegetarisch voeren, al dan niet met eieren, zuivel en/of vis.
Is nogal een wereld van verschil nml.

- yuri36
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel - Locatie: sittard
Als dat zou kunnen zonder dat andere levende wezens ervoor opgeofferd moeten worden, ja graag.massam schreef:
maar zou je niet veel liever je hond voeding geven waar alle toevoegingen waar jij het over hebt al van nature inzitten?
dat is toch veel natuurlijker dan per se een bepaald soort voeding willen geven (vegetarisch) en dat dan aanvullen met toevoegingen omdat de vegetarische voeding an sich niet voldoende is?
zo'n vegetarische brok zal als die compleet is ook toevoegingen hebben.
ik geef dan liever voer wat gewoon door zijn natuurlijke ingredienten alles al in zich heeft.
ik voer zelf trouwens geen barf omdat ook ik bang ben voor die botten. toen lola zwanger was wilde ik de pups barf geven en net op dat moment werd een teefje van een bekende erg zien omdat er een bot was blijven hangen in haar lijf ergens en toen durfde ik al helemaal niet meer. ik voer dus kvv en brok.
Wat is "natuurlijk"? Ik vind dat zo'n woord dat te pas en te onpas gebruikt wordt.
Is het natuurlijk een hond in huis te houden? Is het natuurlijk sport te bedrijven met honden? Is het natuurlijk om beesten te houden die je vervolgens slacht om je hond mee te kunnen voeren? Is kvv en barf wel zo natuurlijk, enkel en alleen omdat er vlees in zit? Zelfs als je al gelooft dat de hond qua voedingspatroon dicht bij de wolf staat (wat IK dus niet geloof), moeten wij dat dan op een "natuurlijke" manier nabootsen? Wolven lijden vaak honger, zeker in de winter, dat is dus "natuurlijk", moeten wij dat met onze honden dan ook nabootsen?
Wolven zijn lang niet altijd optimaal gevoed, omdat het "natuurlijk" is, moet je je hond dan ook maar suboptimaal voeden?
Sorry, ik wil met het woord "natuurlijk" helemaal niet de spot drijven, maar ik wil maar zeggen dat het allemaal zo betrekkelijk is..
Je voert zelf ook brok schrijf je, ik neem aan dat die ook toevoegingen bevat?
En de kvv-voeding, wat maakt je zo zeker dat die volledig aan de behoeften van je hond voldoet? Zowel voor mensen als honden zijn er richtlijnen wat ze qua vitamines, mineralen, eiwitten ed binnen zouden moeten krijgen. Je hebt daarbij ondergrenzen en bovengrenzen. Individueel kan de behoeften aan voedingsstoffen ook erg verschillen.
Hoe weet je dan dat jouw hond precies binnenkrijgt wat hij nodig heeft?
Het is allemaal zo relatief.
Wat zou er ook mis met toevoegingen (vitamines en mineralen ed) zijn, zeker zolang je natuurlijke en goed opneembare vormen daarvoor neemt?
- yuri36
- Zeer actief
Ik mag, maar hoef helemaal niets.Paulala schreef:Antwoord geven op normale en serieuze vragen schijnt zeer moeilijk te zijn.
Nogmaals:
Ben je ook van plan om eieren, kaas, yoghurt ed. te geven?
En valt vis voor jou ook onder een vegetarisch dieet? (aangezien sommigen zeggen van wel, en anderen van niet)
Je mag nu wel eens antwoord geven op mijn vragen, want daar ben ik oprecht in geïnteresseert, aangezien dat een heel andere kijk op de zaak geeft.
Ik vraag me af waarom ik op jouw vragen nog antwoord zou moeten geven.
Je beschuldigt mij van dierenmishandeling omdat ik mijn hond vegetarisch wil voeren, terwijl je zelf je hond uren laat creperen. Je achter een spoedarts die telefonisch de situatie verkeerd beoordeelt (omdat hij afging op de eerste dierenarts), verschuilen, vind ik lulkoek. Ik kan 100 spoedartsen aan de lijn krijgen die me proberen af te wimpelen, als mijn hond verschrikkelijk pijn heeft, dan wacht ik geen minuut maar probeer ik er alles aan te doen om hem onmiddellijk bij een dierenarts te krijgen, of ik sta erop dat de dierenarts aan huis komt kijken.
Mij van dierenmishandeling beschuldigen, maar er zelf aan schuldig zijn en dan nog van mij verwachten dat ik je vragen beantwoord? Nee, dank je.
Ik geloof dat jij op je achterhoofd gevallen bent. (Misschien je voorhoofd ook nog).
- yuri36
- Zeer actief
Lacto-ovo, pescatorisch (vis) is niet vegetarisch;-) Maar ik ben ervan overtuigd dat helemaal veganistisch ook kan, alleen moeilijker.dagmar88 schreef:Ben ook wel erg benieuwd of je gaat voor lacto ovo vegetarisch of pescotarisch...Paulala schreef:Antwoord geven op normale en serieuze vragen schijnt zeer moeilijk te zijn.
Nogmaals:
En valt vis voor jou ook onder een vegetarisch dieet? (aangezien sommigen zeggen van wel, en anderen van niet)
Je mag nu wel eens antwoord geven op mijn vragen, want daar ben ik oprecht in geïnteresseert, aangezien dat een heel andere kijk op de zaak geeft.
Laatste kan ik mij nog enigszins iets bij voorstellen.
-
Mojuan
- Zeer actief
GAAAPPyuri36 schreef:Ik mag, maar hoef helemaal niets.Paulala schreef:Antwoord geven op normale en serieuze vragen schijnt zeer moeilijk te zijn.
Nogmaals:
Ik vraag me af waarom ik op jouw vragen nog antwoord zou moeten geven.
Je beschuldigt mij van dierenmishandeling omdat ik mijn hond vegetarisch wil voeren, terwijl je zelf je hond uren laat creperen. Je achter een spoedarts die telefonisch de situatie verkeerd beoordeelt (omdat hij afging op de eerste dierenarts), verschuilen, vind ik lulkoek. Ik kan 100 spoedartsen aan de lijn krijgen die me proberen af te wimpelen, als mijn hond verschrikkelijk pijn heeft, dan wacht ik geen minuut maar probeer ik er alles aan te doen om hem onmiddellijk bij een dierenarts te krijgen, of ik sta erop dat de dierenarts aan huis komt kijken.
Mij van dierenmishandeling beschuldigen, maar er zelf aan schuldig zijn en dan nog van mij verwachten dat ik je vragen beantwoord? Nee, dank je.
Ik geloof dat jij op je achterhoofd gevallen bent. (Misschien je voorhoofd ook nog).
Er klopt niets van je verhaal, je hebt weer eens niet goed gelezen.
Ik ben meer dan klaar met jou.
Vanaf nu negeer ik je, toedeloe.

- yuri36
- Zeer actief
Wel een feit is, dat jouw mening waarbij je iemand (mij) onterecht van een strafbaar feit [dierenmishandeling] beschuldigt, laster is, wat ook weer een strafbaar feit is.malinois schreef:dan vind je dat toch? jouw mening, dus geen feit... net als mijn mening is dat ik het idd. een vorm van dierenmishandeling vind, dus ook geen feit.yuri36 schreef:Je beschuldigt mij ervan dat ik woorden verdraai terwijl ik eens een keertje wat onzorgvuldig ben geweest.
Maar nu moet ik jou erop wijzen dat jij toch wel echt zaken verdraait!
Kritisch zijn ten opzichte van onderzoek is UITERAARD geen discriminatie, LOL!
Maar alle Amerikaans onderzoek als "zooi" bestempelen en niet willen lezen omdat geen enkel Amerikaans zou deugen en Malinois "een nuchtere Hollandse" is....tja....DAT riekt toch echt wel naar discriminatie. Sterker nog, het IS discriminatie. En madame Malinois komt mij dan beschuldigen van dierenmishandeling omdat ik mijn hond vegetarisch zou willen voeren???
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Right back at you!!!
Daarbij, misschien een domme vraag.
Maar waarom eten vegetariers nog steeds burgers, schnitzels en zo?
Is het omdat ze eigenlijk toch niet zonder vlees kunnen of zijn ze stom genoeg om zichzelf zo voor de gek te houden?
Is het omdat ze eigenlijk toch niet zonder vlees kunnen of zijn ze stom genoeg om zichzelf zo voor de gek te houden?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- yuri36
- Zeer actief
Geen idee, maar ik vermoed van wel.Roelfien schreef:Wat ik niet kan vinden is hoe de vegetarische voeding eruit zag. Werden er supplementen gegeven en zo ja, welke?yuri36 schreef:Niet voor Malinois die geen Engelse onderzoeken wil lezen maar wel voor anderen die geïnteresseerd zijn in de mogelijkheid van een vegetarisch dieet:
An experimental meat-free diet maintained haematological characteristics in sprint-racing sled dogs.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19480731" onclick="window.open(this.href);return false;
Een groep honden kreeg 16 weken lang een vleesvrij dieet en gedurende 10 van die 16 weken vonden competitieve racen plaats. Deze honden op een vleesvrij dieet waren ook na afloop in een uitstekende conditie en hun bloedwaarden waren gelijk aan die van de controlegroep die wel vlees at.
- yuri36
- Zeer actief
Geen idee joh! En het zal me ook worst wezenfes/lou schreef:Right back at you!!!
- yuri36
- Zeer actief
De reacties waren teveel en te snel de laatste paar dagen, ik ben 4 pagina's teruggegaan en heb die berichtjes beantwoord die me serieus leken. Excuses aan degenen die hun vraag mogelijk niet beantwoord zien. Ben ik een belangrijke (serieuze) vraag vergeten te beantwoorden, stel ze dan alsnog.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Nee ik bedoel vegetarische brokken voor je opgroeiende hond.yuri36 schreef: Ik geloof dat ik dat al ergens verteld had, maar nog maar eens: ik wil er eerst de tijd voor nemen en er genoeg kennis over opdoen. Ik ben ervan overtuigd dat een hond vegetarisch voeren perfekt kan, maar je moet wel weten waarmee je bezig bent. Bovendien zijn voedingsfouten (die ik op de eerste plaats natuurlijk niet wil gaan maken!) bij een volwassen hond al minder dramatisch dan bij een opgroeiende hond.
Dat krijg je als je vragen moet blijven herhalen, dan wordt een en ander soms wat onduidelijk.
Ik heb inderdaad gelezen dat je je eerst wil verdiepen in het zelf samenstellen van vegetarisch voor voor je hond, dat vind ik ook heel begrijpelijk.
Mijn vraag is waarom voer je in de tussentijd je opgroeiende hond geen vega brokken dan, aangezien je blijft aanvoeren dat dat volwaardig voer is.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- yuri36
- Zeer actief
(in Nederland) vind ik geen vegetarische brokken speciaal voor puppies.renee-uk schreef:Nee ik bedoel vegetarische brokken voor je opgroeiende hond.yuri36 schreef: Ik geloof dat ik dat al ergens verteld had, maar nog maar eens: ik wil er eerst de tijd voor nemen en er genoeg kennis over opdoen. Ik ben ervan overtuigd dat een hond vegetarisch voeren perfekt kan, maar je moet wel weten waarmee je bezig bent. Bovendien zijn voedingsfouten (die ik op de eerste plaats natuurlijk niet wil gaan maken!) bij een volwassen hond al minder dramatisch dan bij een opgroeiende hond.
Dat krijg je als je vragen moet blijven herhalen, dan wordt een en ander soms wat onduidelijk.
Ik heb inderdaad gelezen dat je je eerst wil verdiepen in het zelf samenstellen van vegetarisch voor voor je hond, dat vind ik ook heel begrijpelijk.
Mijn vraag is waarom voer je in de tussentijd je opgroeiende hond geen vega brokken dan, aangezien je blijft aanvoeren dat dat volwaardig voer is.
- Liesbeth
- Zeer actief
yuri36 schreef:Als dat zou kunnen zonder dat andere levende wezens ervoor opgeofferd moeten worden, ja graag.
Wat is "natuurlijk"? Ik vind dat zo'n woord dat te pas en te onpas gebruikt wordt.
Is het natuurlijk een hond in huis te houden? Is het natuurlijk sport te bedrijven met honden? Is het natuurlijk om beesten te houden die je vervolgens slacht om je hond mee te kunnen voeren? Is kvv en barf wel zo natuurlijk, enkel en alleen omdat er vlees in zit? Zelfs als je al gelooft dat de hond qua voedingspatroon dicht bij de wolf staat (wat IK dus niet geloof), moeten wij dat dan op een "natuurlijke" manier nabootsen? Wolven lijden vaak honger, zeker in de winter, dat is dus "natuurlijk", moeten wij dat met onze honden dan ook nabootsen?
Wolven zijn lang niet altijd optimaal gevoed, omdat het "natuurlijk" is, moet je je hond dan ook maar suboptimaal voeden?
Sorry, ik wil met het woord "natuurlijk" helemaal niet de spot drijven, maar ik wil maar zeggen dat het allemaal zo betrekkelijk is..
En de kvv-voeding, wat maakt je zo zeker dat die volledig aan de behoeften van je hond voldoet? Zowel voor mensen als honden zijn er richtlijnen wat ze qua vitamines, mineralen, eiwitten ed binnen zouden moeten krijgen. Je hebt daarbij ondergrenzen en bovengrenzen. Individueel kan de behoeften aan voedingsstoffen ook erg verschillen.
Wat zou er ook mis met toevoegingen (vitamines en mineralen ed) zijn, zeker zolang je natuurlijke en goed opneembare vormen daarvoor neemt?
Yuri, deze keer echt niet om te stangen, gewoon een vraag uit de grond van mijn hart, maar waarom heb jij überhaupt honden?
Ik weet, vrij goed, waarom ik honden heb, maar ik vraag me echt af waarom jij ze in huis hebt gehaald. Is dat uit een wetenschappelijk oogpunt of omdat je je, op enigerlei wijze, verbonden voelt met honden?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- twinkeltje
- moderator
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
een mening is geen laster schat en ik blijf erbijyuri36 schreef:Wel een feit is, dat jouw mening waarbij je iemand (mij) onterecht van een strafbaar feit [dierenmishandeling] beschuldigt, laster is, wat ook weer een strafbaar feit is.malinois schreef:dan vind je dat toch? jouw mening, dus geen feit... net als mijn mening is dat ik het idd. een vorm van dierenmishandeling vind, dus ook geen feit.yuri36 schreef:Je beschuldigt mij ervan dat ik woorden verdraai terwijl ik eens een keertje wat onzorgvuldig ben geweest.
Maar nu moet ik jou erop wijzen dat jij toch wel echt zaken verdraait!
Kritisch zijn ten opzichte van onderzoek is UITERAARD geen discriminatie, LOL!
Maar alle Amerikaans onderzoek als "zooi" bestempelen en niet willen lezen omdat geen enkel Amerikaans zou deugen en Malinois "een nuchtere Hollandse" is....tja....DAT riekt toch echt wel naar discriminatie. Sterker nog, het IS discriminatie. En madame Malinois komt mij dan beschuldigen van dierenmishandeling omdat ik mijn hond vegetarisch zou willen voeren???

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dat vraag ik me al een hele tijd af.Liesbeth schreef:yuri36 schreef:Als dat zou kunnen zonder dat andere levende wezens ervoor opgeofferd moeten worden, ja graag.
Yuri, deze keer echt niet om te stangen, gewoon een vraag uit de grond van mijn hart, maar waarom heb jij überhaupt honden?
Ik weet, vrij goed, waarom ik honden heb, maar ik vraag me echt af waarom jij ze in huis hebt gehaald. Is dat uit een wetenschappelijk oogpunt of omdat je je, op enigerlei wijze, verbonden voelt met honden?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Nee Yuri is een experiment van Google aka dutchbot.twinkeltje schreef:En yuri,ben je nu een 1 april grap of ben je echt
-
Muk
Ik ken ook wel een verhaal van iemand die zijn honden (3 stuks) kvv gaf en die daar niet goed op reageerden. Die honden zitten nu weer op de brok. Niks mis mee, iedere hond is anders. Het maakt mij ook niet veel uit wat iemand voert, zolang er maar over nagedacht is. Wel vind ik het vreemd dat je een carnivoor op een vegetarisch dieet zet. Daar zie ik de toegevoegde waarde niet van in. Niet dat ik wat tegen vegetarisch eten heb, maar een mens is omnivoor (met een totaal ander spijsverteringsstelsel dan een carnivoor) en dan is het geen probleem om vegetarisch te leven.S@ndr@ schreef:er gebeuren best ongelukken met barf, kan me nog een verhaal herinneren dat iemand hele benarde uurtjes, dagen had omdat de hond een geiten rib heel had in geslikt, kwam er na een aantal dagen gelukkig weel helemaal uit, en liep met een sisser af, maar het had ook anders kunnen aflopen en er staan wel meer verhalen![]()
Het gaat gelukkig meestal goed, maar ik ken ook een verhaal van een Cane Corso dame met geperforeerde darmen door een kippen karkas, en ze heeft het niet overleefd.
verder word er aangeven dat hij zich nog echt moet gaan verdiepen, en ik gok best dat de kans er is dat hij er nog vanaf ziet, als hij verder zoekt, maar voor nu lijkt het hem een goed idee![]()
Ik heb ook wel eens briljante ideeën gehad in een ver verleden die het hem niet werden.
je zult toch je eigen fouten moeten maken, en daarvan leren
- yuri36
- Zeer actief
Vanwaar die gekke vraag?Liesbeth schreef:yuri36 schreef:Als dat zou kunnen zonder dat andere levende wezens ervoor opgeofferd moeten worden, ja graag.
- yuri36
- Zeer actief
Dat zul je weten ná 1 apriltwinkeltje schreef:En yuri,ben je nu een 1 april grap of ben je echt
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
je hondje is 7 maanden toch? Dan hoeft het toch geen puppybrokken meer?yuri36 schreef:(in Nederland) vind ik geen vegetarische brokken speciaal voor puppies.renee-uk schreef:Nee ik bedoel vegetarische brokken voor je opgroeiende hond.yuri36 schreef: Ik geloof dat ik dat al ergens verteld had, maar nog maar eens: ik wil er eerst de tijd voor nemen en er genoeg kennis over opdoen. Ik ben ervan overtuigd dat een hond vegetarisch voeren perfekt kan, maar je moet wel weten waarmee je bezig bent. Bovendien zijn voedingsfouten (die ik op de eerste plaats natuurlijk niet wil gaan maken!) bij een volwassen hond al minder dramatisch dan bij een opgroeiende hond.
Maar dat is waarschijnlijk weer een andere discussie
Bedankt voor je antwoord!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- yuri36
- Zeer actief
Een vegetarisch dieet heeft ook geen toegevoegde waarde in de zin dat het beter zou zijn dan brokken van hoge kwaliteit, maar slechter is het ook niet mits goed samengesteld.Muk schreef:Ik ken ook wel een verhaal van iemand die zijn honden (3 stuks) kvv gaf en die daar niet goed op reageerden. Die honden zitten nu weer op de brok. Niks mis mee, iedere hond is anders. Het maakt mij ook niet veel uit wat iemand voert, zolang er maar over nagedacht is. Wel vind ik het vreemd dat je een carnivoor op een vegetarisch dieet zet. Daar zie ik de toegevoegde waarde niet van in. Niet dat ik wat tegen vegetarisch eten heb, maar een mens is omnivoor (met een totaal ander spijsverteringsstelsel dan een carnivoor) en dan is het geen probleem om vegetarisch te leven.S@ndr@ schreef:er gebeuren best ongelukken met barf, kan me nog een verhaal herinneren dat iemand hele benarde uurtjes, dagen had omdat de hond een geiten rib heel had in geslikt, kwam er na een aantal dagen gelukkig weel helemaal uit, en liep met een sisser af, maar het had ook anders kunnen aflopen en er staan wel meer verhalen![]()
Het gaat gelukkig meestal goed, maar ik ken ook een verhaal van een Cane Corso dame met geperforeerde darmen door een kippen karkas, en ze heeft het niet overleefd.
verder word er aangeven dat hij zich nog echt moet gaan verdiepen, en ik gok best dat de kans er is dat hij er nog vanaf ziet, als hij verder zoekt, maar voor nu lijkt het hem een goed idee![]()
Ik heb ook wel eens briljante ideeën gehad in een ver verleden die het hem niet werden.
De toegevoegde waarde zit 'm er meer in dat je met een vegetarische voeding geen andere dieren hoeft op te offeren om je hond te voeden.
En als een hond zonder problemen (specifieke medische problemen daargelaten) vegetarisch kan eten, waarom zou je dat dan niet doen?
-
Inc
omdat het een HOND is en geen KONIJN.
- dagmar88
- Zeer actief
Omdat dat een non argument is. Mijn honden vreten geen vlees bestemd voor menselijke consumptie, maar wat overblijft van het zelfde beestje. Nadat mijn biefstukjes, hamlappen en lamskoteletjes er vanaf gesneden zijn.yuri36 schreef:Een vegetarisch dieet heeft ook geen toegevoegde waarde in de zin dat het beter zou zijn dan brokken van hoge kwaliteit, maar slechter is het ook niet mits goed samengesteld.Muk schreef:Ik ken ook wel een verhaal van iemand die zijn honden (3 stuks) kvv gaf en die daar niet goed op reageerden. Die honden zitten nu weer op de brok. Niks mis mee, iedere hond is anders. Het maakt mij ook niet veel uit wat iemand voert, zolang er maar over nagedacht is. Wel vind ik het vreemd dat je een carnivoor op een vegetarisch dieet zet. Daar zie ik de toegevoegde waarde niet van in. Niet dat ik wat tegen vegetarisch eten heb, maar een mens is omnivoor (met een totaal ander spijsverteringsstelsel dan een carnivoor) en dan is het geen probleem om vegetarisch te leven.S@ndr@ schreef:er gebeuren best ongelukken met barf, kan me nog een verhaal herinneren dat iemand hele benarde uurtjes, dagen had omdat de hond een geiten rib heel had in geslikt, kwam er na een aantal dagen gelukkig weel helemaal uit, en liep met een sisser af, maar het had ook anders kunnen aflopen en er staan wel meer verhalen![]()
De toegevoegde waarde zit 'm er meer in dat je met een vegetarische voeding geen andere dieren hoeft op te offeren om je hond te voeden.
En als een hond zonder problemen (specifieke medische problemen daargelaten) vegetarisch kan eten, waarom zou je dat dan niet doen?
En wat maakt een brok van hoge kwaliteit?
- yuri36
- Zeer actief
Niet? Maar een hond van 7 maanden is ook nog geen adult, toch?renee-uk schreef:je hondje is 7 maanden toch? Dan hoeft het toch geen puppybrokken meer?yuri36 schreef: (in Nederland) vind ik geen vegetarische brokken speciaal voor puppies.
Maar dat is waarschijnlijk weer een andere discussie
Bedankt voor je antwoord!
- yuri36
- Zeer actief
Voor jouw is het geen argument omdat je vlees eet.dagmar88 schreef: Omdat dat een non argument is. Mijn honden vreten geen vlees bestemd voor menselijke consumptie, maar wat overblijft van het zelfde beestje. Nadat mijn biefstukjes, hamlappen en lamskoteletjes er vanaf gesneden zijn.
Als je geen vlees zou eten zouden diezelfde dieren toch echt wel speciaal voor je honden gedood worden.