Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Sheltie x Eurasier

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Sheltie x Eurasier

Ongelezen bericht door _Jules_ »

http://link.marktplaats.nl/436520819" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat een schattige beestjes :mann:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Sheltie x Eurasier

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Wat een geld he, voor een bastaard. 200 zou ruim voldoende moeten zijn.
_Jules_
Zeer actief

Ik vind ze wel mooi, maar ik zou dat bedrag er ook niet voor betalen. Zie hier in de omgeving de laatste tijd ook steeds meer vreemde nestjes en dan maar geld vangen. Deze gebruikt gelukkig nog niet een of andere "rasnaam" voor ze.
Shelrasier ofzo :engel:
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

ooooooooh my :I: ik vind ze heel schattig!
maar verder niets voor mij hoor :wink:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hele leuke kruising, maar dat bedrag ga ik niet betalen voor zo'n nieuw bedachte kruising.
Lynn85
Actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en langharige teckel
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lynn85 »

Wij verkopen niet op zondag :oohja:
425 euro :oohja:
... :(
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dat zijn vast schattige honden maar ook vast neuroten.
Nee, laat maar.
Voor dat geld kan ik wel wat leukers bedenken ook.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik vind het wel leuke wolbaaltjes, maar waarom nu weer een nieuwe kruising bedenken :19: Mijn buurman kwam trots naar me toe om te vertellen dat ze een "bernador" krijgen..."is nog geen ras hoor" :N: nee en dat gaat het ook niet worden ook. Ik heb maar wijzelijk mijn hoofd gehouden :tongue:
_Jules_
Zeer actief

Flevo Bordertje schreef:Ik vind het wel leuke wolbaaltjes, maar waarom nu weer een nieuwe kruising bedenken :19: Mijn buurman kwam trots naar me toe om te vertellen dat ze een "bernador" krijgen..."is nog geen ras hoor" :N: nee en dat gaat het ook niet worden ook. Ik heb maar wijzelijk mijn hoofd gehouden :tongue:
Oow ja die heb ik pas ook op marktplaats zien staan :smile: Hoorde ook al iemand over een Boxador :engel:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Zolang een kruising ook gewoon een kruising wordt genoemd vind ik het wel best.
Maar idd die achterlijke benamingen voor allerlei kruising honden!
Daar kan ik me zo enorm aan ergeren zeg..
Noem het gewoon wat het is, en anders koop je maar een rashond :pffff:
:zweep:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Paulala schreef:Zolang een kruising ook gewoon een kruising wordt genoemd vind ik het wel best.
Maar idd die achterlijke benamingen voor allerlei kruising honden!
Daar kan ik me zo enorm aan ergeren zeg..
Noem het gewoon wat het is, en anders koop je maar een rashond :pffff:
Dat dus :ok: Ik heb helemaal niets tegen kruisingen, maar die ophef er omheen, alsof het wiel is uitgevonden :19: Ik denk altijd meteen: "als je een labrador zo leuk vind, neem er dan een of een berner sennen", maar waarom weer iets "fashionables" er van maken, er een hoop geld voor vragen (ja, daarom dus :cry: ) en gezondheidstesten voor juist die rassen, ho maar :evil:
De bernador van de buren is er inmiddels. Het is natuurlijk een schatje en ik hoop maar dat het een gezond schatje is, die niet al na een paar maanden kreupel loopt te zijn :(
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Vandaag een klant gehad die had een pup van BC X Beierse bergzweethond

Leek nu nog op een gestroomde labrador.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Die linker op de foto is toch wel erg schattig hoor... :mrgreen:
Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

_Inge_ schreef:
Flevo Bordertje schreef:Ik vind het wel leuke wolbaaltjes, maar waarom nu weer een nieuwe kruising bedenken :19: Mijn buurman kwam trots naar me toe om te vertellen dat ze een "bernador" krijgen..."is nog geen ras hoor" :N: nee en dat gaat het ook niet worden ook. Ik heb maar wijzelijk mijn hoofd gehouden :tongue:
Oow ja die heb ik pas ook op marktplaats zien staan :smile: Hoorde ook al iemand over een Boxador :engel:
Boxador.. Voor als je echt de Koning(in) der Lomperikken zoekt :cheer:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
_Jules_
Zeer actief

Haha idd.
Hier loopt een geweldige Stabij x Bordercollie rond. Wat een mooi beest.
Lijkt gewoon op een bordercollie, maar meer de vacht en kleur van de Stabij. Zon lief beest en heel sociaal. Speelt ook lekker lomp mee met mijn dames :F:
Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)

Ongelezen bericht door kloesje »

Ik kom bij een advertentie uit kruising chow-chow x Keeshond en niet bij een sheltie x Eurasiër :s

Wel schattige wolliebollies!
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Dan hebben ze de adv veranderd.
Zal wel een broodfokker zijn met meerdere nestjes die hij plaatst onder verschillende accounts.
En als een nest verkocht is, gewoon de adv wijzigen met een ander nest.
Vreemde praktijken
:zweep:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ik ook :denken:
Gr. Aniek

Afbeelding
_Jules_
Zeer actief

Ik heb een mail gestuurd en volgens die vent heeft hij beide nestjes.. Zal eens vragen of de moeder ook aanwezig is :idea: :F:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Broodfokker.

Punt.

Suzanne
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Google het telefoonnummer en je vindt meer over deze 'fokker'.
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Kaiou schreef:Google het telefoonnummer en je vindt meer over deze 'fokker'.
ach jah. :N:
Afbeelding
Mikeybeer
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 1=Berner sennen voor het gemak(voor de pietjes precies 79% Berner, 3% Mechelaar) 2= Berner sennen x Duitse herder/Golden retriever 3= Sheltie x Eurasier

Ongelezen bericht door Mikeybeer »

Ookal is er op dit topic al een tijdje niet gereageerd, wil ik toch graag wat zeggen. Ik heb in Juli een sheltie x eurasier gekregen van mijn ouders. En omdat jullie alleen de pups hebben gezien dacht ik dat het leuk was als ik zou reageren met een foto van een (bijna!) volwassen Sheltie X Eurasier. Ik persoonlijk vind hem heel erg mooi!(Maar dat is mijn mening) Ik had natuurlijk geen idee hoe hij er later uit ging zien. Persoonlijk vind ik hem het meest van een Sheltie weghebben.Hij is het wolfsgrauwe hondje (gewoon voor de duidelijkheid, dat wisten jullie vast allang) in mijn onderschrift, en natuurlijk mijn avatar. :)
Afbeelding
De drie knapste mannen van de wereld...
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door freskin »

Mooie hond! :D

Zo op de foto te zien vind ik hem juist helemaal niet op een sheltie lijken........hij heeft veel meer van de eurasier weg.
Hoe is hij qua karakter?
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mikeybeer schreef:Ookal is er op dit topic al een tijdje niet gereageerd, wil ik toch graag wat zeggen. Ik heb in Juli een sheltie x eurasier gekregen van mijn ouders. En omdat jullie alleen de pups hebben gezien dacht ik dat het leuk was als ik zou reageren met een foto van een (bijna!) volwassen Sheltie X Eurasier. Ik persoonlijk vind hem heel erg mooi!(Maar dat is mijn mening) Ik had natuurlijk geen idee hoe hij er later uit ging zien. Persoonlijk vind ik hem het meest van een Sheltie weghebben.Hij is het wolfsgrauwe hondje (gewoon voor de duidelijkheid, dat wisten jullie vast allang) in mijn onderschrift, en natuurlijk mijn avatar. :)
Ik heb de advertentie nooit gezien, maar in bovenstaande berichten wordt gezegd dat de fokker van de sheltie/eurasier kruising een broodfokker zou zijn.
Was dat ook zo denk je? Hebben jullie de ouderhonden gezien? Ik ben wel benieuwd want ik heb nog niet eerder gehoord van stamboom eurasiers waarmee buiten de verenigingen om wordt gefokt :19:

De kop van je hondje heeft trouwens wel iets weg van een eurasier hoor. Maar een eurasier is natuurlijk nog een heel jong ras dat zelf ook uit meerder honden is gekruist :19:
Afbeelding
Mikeybeer
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): 1=Berner sennen voor het gemak(voor de pietjes precies 79% Berner, 3% Mechelaar) 2= Berner sennen x Duitse herder/Golden retriever 3= Sheltie x Eurasier

Mikey's karakter is ... (ik moet even nadenken over hoe ik dit het beste kan omschrijven). Hij is heel energiek en speels. ( hij is natuurlijk nog jong), maar ik geloof wel dat het in zijn karakter zit.Naar ons toe is hij altijd heel makkelijk en aanhankelijk( ik leg hem op zn rug in mijn schoot om zijn buikje te borstelen en dat laat ie gewoon toe) , naar vreemden is hij verlegen.(hij zou nooit bijten of grommen, meer van je vandaan gaan). Een echte knuffelkont is hij niet, (hij wil wel tegen je aan komen liggen).Hij is heel slim, hij heeft dingen altijd heel snel door.Hij daagt de andere honden soms een beetje uit, maar het blijft leuk. Hij blaft als er iemand voorbij komt. Als onze honden aan het blaffen zijn kan je er donder op zeggen dat Mikey de aanstichter is. Gelukkig stopt hij als je hem dat beveelt. Waar ik vandaag nog heel erg om moest lachen is het drijven wat hij probeert. Toen ik vanmiddag aan het paardrijden was deed hij het weer. Hij cirkelt dan om je heen ( wel op afstand hoor!) en gaat soms liggen, soort van afwachten en gaat daarna weer achter je aan!Dit doet hij ook bij de katten. Echt heel leuk om te zien.

Over de fokker, ja ik denk wel dat het een broodfokker is, want ik heb de ouders niet gezien en ik hoorde veel geblaf uit de schuur, maar het erf zag er supernetjes en onderhouden uit, het stonk er niet, de pups waren schoon en geborsteld en zeker niet ondervoed, geen vieze oogjes, ze waren gechipt en geënt, ik kreeg nog een puppykit mee met een grote zak puppyvoer van Royal Canin.Hij was lid van een vereniging van verantwoorde kennelhouders (in die termen).

:F:
Afbeelding
Mikeybeer
Vaste gebruiker

@ Pioenroos..
Vind je dat? Hij is vrij spits, maar ik heb nog nooit een Eurasier van dichtbij gezien! Alleen op foto's en filmpjes.Ik vind de Eurasier aftekeningen heel leuk op zn gezicht en z'n poten en natuurlijk die pluizige krulstaart! :)
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Mikeybeer schreef:Mikey's karakter is ... (ik moet even nadenken over hoe ik dit het beste kan omschrijven). Hij is heel energiek en speels. ( hij is natuurlijk nog jong), maar ik geloof wel dat het in zijn karakter zit.Naar ons toe is hij altijd heel makkelijk en aanhankelijk( ik leg hem op zn rug in mijn schoot om zijn buikje te borstelen en dat laat ie gewoon toe) , naar vreemden is hij verlegen.(hij zou nooit bijten of grommen, meer van je vandaan gaan). Een echte knuffelkont is hij niet, (hij wil wel tegen je aan komen liggen).Hij is heel slim, hij heeft dingen altijd heel snel door.Hij daagt de andere honden soms een beetje uit, maar het blijft leuk. Hij blaft als er iemand voorbij komt. Als onze honden aan het blaffen zijn kan je er donder op zeggen dat Mikey de aanstichter is. Gelukkig stopt hij als je hem dat beveelt. Waar ik vandaag nog heel erg om moest lachen is het drijven wat hij probeert. Toen ik vanmiddag aan het paardrijden was deed hij het weer. Hij cirkelt dan om je heen ( wel op afstand hoor!) en gaat soms liggen, soort van afwachten en gaat daarna weer achter je aan!Dit doet hij ook bij de katten. Echt heel leuk om te zien.
Ik ken het karakter van de Eurasier niet, maar deze beschrijving past wel bij de Sheltie, ja... :D : waaks, energiek, intelligent en dat bij elkaar willen houden. Grappig dat dat tot uiting komt.
Leuk dat je hem laat zien hier! :D
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Vind hem ook mee op de Eurasier lijken.
Mooie hond.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Mikeybeer schreef:
Over de fokker, ja ik denk wel dat het een broodfokker is, want ik heb de ouders niet gezien en ik hoorde veel geblaf uit de schuur, maar het erf zag er supernetjes en onderhouden uit, het stonk er niet, de pups waren schoon en geborsteld en zeker niet ondervoed, geen vieze oogjes, ze waren gechipt en geënt, ik kreeg nog een puppykit mee met een grote zak puppyvoer van Royal Canin.Hij was lid van een vereniging van verantwoorde kennelhouders (in die termen).

:F:
Waarom heb je dan in godsnaam toch die pup meegenomen? Daar snap ik helemaal niks van. Genoeg mensen die zoiets niet doorhebben en zich achteraf de ogen uit de kop schamen, maar jij wist het blijkbaar en dat vind je niet zo erg?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”