Hamilton schreef:misschien al een keer verteld ( sorry voor de herhaling dan-Gaby- schreef:Laatst hoorde ik nog weer een leuke, iemand dacht dat Rhodin een kaalgeschoren Bobtail was.)
Mij werd vorig jaar gevraagd waarom ik mijn Berner Senner honden geschoren had
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met welk ras wordt jouw hond verward??
Moderator: moderatorteam
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Re: Met welk ras wordt jouw hond verward??
- abu en sam
- Actief
ik hoor vaak dat ik een boxer heb
ook een keer een discusie gehad met een boxer fokker dat abu wel echt en boxer was
en dat jack een pup van abu is
ook een keer een discusie gehad met een boxer fokker dat abu wel echt en boxer was
She's not just a dog, she's mine

- -Gaby-
- Zeer actief
Wat voor honden zijn Abu en Jack dan? Wel zo handig voor de beeldvorming.abu en sam schreef:ik hoor vaak dat ik een boxer heb
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Ollie is als pup echt voor allerlei honden uitgemaakt, Rood-witte Ierse Setter, Cocker spaniel, Engelse springer, en als toppunt zelfs voor een cavalier
Tegenwoordig valt het wel mee, krijg wel vaak "das een spaniel toch?" of "das géén engelse springer toch?" Maar echt aanzien voor een ander ras doen mensen gelukkig maar zelden..
Tegenwoordig valt het wel mee, krijg wel vaak "das een spaniel toch?" of "das géén engelse springer toch?" Maar echt aanzien voor een ander ras doen mensen gelukkig maar zelden..
-
nomo
- Zeer actief
haha, en dan herkennen mensen de echte Berner Sennen weer niet. Morris wordt vaak aangezien voor een Sint Bernard... of een rottweiler. Maar de leukste was wel dat iemand stellig beweerde dat het een Prins Bernard hond wasHamilton schreef: misschien al een keer verteld ( sorry voor de herhaling dan)
Mij werd vorig jaar gevraagd waarom ik mijn Berner Senner honden geschoren had
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Het blijft toch geweldig wat mensen er allemaal van maken
Die kaalgeschoren berner slaat wel alles
Boyke - border terriër - wordt meestal als bastaardje aangezien, "leuk boomertje, kruising terriërtje". Toen hij eens behoorlijk ruig was, werd gevraagd of hij een Smous is. Vond ik nog wel redelijk. Maar een keer als pup vroeg iemand of hij een boxerpup was

Boyke - border terriër - wordt meestal als bastaardje aangezien, "leuk boomertje, kruising terriërtje". Toen hij eens behoorlijk ruig was, werd gevraagd of hij een Smous is. Vond ik nog wel redelijk. Maar een keer als pup vroeg iemand of hij een boxerpup was
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Ze worden iniedergeval nooit herkent als australian shepherds, zelfs niet bij "hondenkenners"
Het zijn altijd kruisingen
Heel soms herkennen ze Dolly wel als een aussie door haar merle vacht.
Buck: flatcoatretriever met... of friese stabij met....
Dolly: husky
met ... ( door de blauw/bruine ogen) meeste mensen denken ook dat ze blind is of al héél oud is omdat ze blue merle is
Sybil is een kruising rotweiler of ander leuk vuilnisbakkie
Het zijn altijd kruisingen
Buck: flatcoatretriever met... of friese stabij met....
Dolly: husky
Sybil is een kruising rotweiler of ander leuk vuilnisbakkie

- Hamilton
- Zeer actief
Ik wist zo snel niet te antwoorden, stond echt zo-Gaby- schreef:Hamilton schreef:misschien al een keer verteld ( sorry voor de herhaling dan-Gaby- schreef:Laatst hoorde ik nog weer een leuke, iemand dacht dat Rhodin een kaalgeschoren Bobtail was.)
Mij werd vorig jaar gevraagd waarom ik mijn Berner Senner honden geschoren hadNee, die komt me niet bekend voor, maar die is wel heel geestig!
Wat heb je gezegd?
- Hamilton
- Zeer actief
nog een grappige:
Toen wij net hier woonde, had ik Nils, mijn 1e Hamilton Stövare, bij 'n winkel vast gezet, toen ik terug kwam stond een oudere man Nils te bewonderen en vroeg wat voor ras het was, ik zei: Hamilton Stövare, zegt hij: is dat een andere naam voor vuilnisbakken ras?
( kon er later wel om lachen
)
Toen wij net hier woonde, had ik Nils, mijn 1e Hamilton Stövare, bij 'n winkel vast gezet, toen ik terug kwam stond een oudere man Nils te bewonderen en vroeg wat voor ras het was, ik zei: Hamilton Stövare, zegt hij: is dat een andere naam voor vuilnisbakken ras?
( kon er later wel om lachen
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Van Fenna denken ze vaak dat ze een Toller is. Van Anne weet iedereen wel dat ze een Golden is. 
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Diesel wordt nooit met wat verward. Iedereen is er van overtuigd dat het een pitbull pupje is. Als je dan zegt dat ie al drie jaar is geloven ze me niet, want die moet toch echt nog groeien hoor!
- -Gaby-
- Zeer actief
Die heb ik ook al heel vaak gehoord. Prima hoor, als iemand dat denkt of vraagt, maar luister dan nog wel even naar mijn uitleg. Ik kan er niet zo goed tegen als iemand het dan wegwuift en doorloopt, omdat zij toevallig het ras niet kent maar wel overtuigd is van haar gelijk.Hamilton schreef:nog een grappige:
Toen wij net hier woonde, had ik Nils, mijn 1e Hamilton Stövare, bij 'n winkel vast gezet, toen ik terug kwam stond een oudere man Nils te bewonderen en vroeg wat voor ras het was, ik zei: Hamilton Stövare, zegt hij: is dat een andere naam voor vuilnisbakken ras?![]()
( kon er later wel om lachen)
- dagmar88
- Zeer actief
Charlie was was er van de week in vliegende vlucht vandoor gegaan naar een ambull x reutje (bleek achteraf tegen de loopsheid aan te zitten
)
Ik was een beetje pissig dat ze er vandoor was gegaan, vooral op mezelf.
Meneer zei 'oh, wat leuk, da's een whippet he?'. Uhm... nee. 'Ja, maar ze is zó snel, dat moet toch een whippet zijn?'. Neuh, t is een kruising.
'Ooooh, een kruising whippet, ja dat dacht ik al'.

Meneer zei 'oh, wat leuk, da's een whippet he?'. Uhm... nee. 'Ja, maar ze is zó snel, dat moet toch een whippet zijn?'. Neuh, t is een kruising.
'Ooooh, een kruising whippet, ja dat dacht ik al'.
- PitbullGabyRedNose
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Pitbull Rednose
bij mij vroeg iemand is het een chiwawa 
je kan heel veel rassen noemen maar dit sloeg echt alles
je kan heel veel rassen noemen maar dit sloeg echt alles

- abu en sam
- Actief
abu is een am staff en jack een bruine jack russel
She's not just a dog, she's mine

- EvelineH
- Actief
- Mijn ras(sen): Finse Lappenhond
- Aantal honden: 4
Meestal word ze verward met een Chow Chow. Ook wel eens met een Eurasiër.
Of is dat een Lassie? Verder word ze vaak vosje of wolfje genoemd.
En toen ze nog een pupje was, was ze een Chihuahua.
Ze is zelfs wel eens een Leonberger genoemd

- Elvis
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Meestal vragen mensen het, maar laatst was het een schapendoes. 
09-11-2010
22-05-2011
Ik mis je zo.

22-05-2011
Ik mis je zo.

- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Bij Fritz vroeg eens iemand wat voor een ras het was.. Toen ik asbak zei, zei de vrouw met het gezicht van een echt kenner...Hamilton schreef:nog een grappige:
Toen wij net hier woonde, had ik Nils, mijn 1e Hamilton Stövare, bij 'n winkel vast gezet, toen ik terug kwam stond een oudere man Nils te bewonderen en vroeg wat voor ras het was, ik zei: Hamilton Stövare, zegt hij: is dat een andere naam voor vuilnisbakken ras?![]()
( kon er later wel om lachen)
Nee... Dit is geen kruising, dit is een rashond, dat zie je zo

-
Ayurveda
- Zeer actief
Mensen denken dat Shadow een Malthezer is
Bikkel een franse bul
en pulchra een bouvier pup HAHAHA 

- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Ziva is vrij duidelijk een mechelse herder en eigenlijk weet iedereen in Nederland wel wat een mechelse herder is. Hoogstens dat ze het voor de zekerheid nog even vragen. Ik heb alleen een keer iemand gehad die ervan was overtuigd dat haar oren gecoupeerd waren
Wat veelmensen die hun gelijk willen hebben lees ik hier zeg, jullie niet natuurlijk, maar mensen waardoor je aangesproken voelt. Je gaat toch met de baas niet in discussie over wat voor hond hij/zij heeft?!
Wat veelmensen die hun gelijk willen hebben lees ik hier zeg, jullie niet natuurlijk, maar mensen waardoor je aangesproken voelt. Je gaat toch met de baas niet in discussie over wat voor hond hij/zij heeft?!
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Spikey werd laatst bij een wegrestaurand in Duitsland door een Nederlandse dame uitgescholden voor een kruizing teckel/maltezer.
Het gesprek ging als volgt "moeder zegt vrij luid tegen haar dochter als ik langs loop: "kijk daar heb je nou weer zo'n kruizing van een teckel met een maltezer." Op mijn beetje bozige reactie dat het een coton de tulear was werd geschrokken gereageerd. Mijn man die achter mij liep heeft toen maar gezegd dat ik nogal trots was op mijn hondje.
De vrouw vertelde toen dat ze zelf ook rashonden had waar ze mee naar shows ging en het eigenlijk wel kon begrijpen.
Tja we waren al 10 uur onderweg dus mijn reactie was wel wat overdreven fel des tijds. Maar mijn mooie mannetje een kruizing teckelxmaltezer. Kom op zeg.
Het gesprek ging als volgt "moeder zegt vrij luid tegen haar dochter als ik langs loop: "kijk daar heb je nou weer zo'n kruizing van een teckel met een maltezer." Op mijn beetje bozige reactie dat het een coton de tulear was werd geschrokken gereageerd. Mijn man die achter mij liep heeft toen maar gezegd dat ik nogal trots was op mijn hondje.
De vrouw vertelde toen dat ze zelf ook rashonden had waar ze mee naar shows ging en het eigenlijk wel kon begrijpen.
Tja we waren al 10 uur onderweg dus mijn reactie was wel wat overdreven fel des tijds. Maar mijn mooie mannetje een kruizing teckelxmaltezer. Kom op zeg.
-
29996D
blacky schreef:Spikey werd laatst bij een wegrestaurand in Duitsland door een Nederlandse dame uitgescholden voor een kruizing teckel/maltezer.
Op de een of andere manier vind ik ze in jouw OS echt maatje DD lijken
- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Contacteer:
Bij Kaya heb ik wel eens de vraag gehad of het een hyena is
Verder is de standaard vraag wat voor kruising het is. Of "je ziet tegenwoordig steeds meer Borders in die kleur, vind je niet?"
Stabij weten de meesten wel. Maar soms is Bo een Drent, heidewachtel of Munsterlander.
Verder is de standaard vraag wat voor kruising het is. Of "je ziet tegenwoordig steeds meer Borders in die kleur, vind je niet?"
Stabij weten de meesten wel. Maar soms is Bo een Drent, heidewachtel of Munsterlander.
- Herma en Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
- Contacteer:
vaak zeggen ze: het is een drent, toch? met groot vraagteken. want iets kunnen ze niet plaatsen. ja idd maar gekruist met duitse staande. aha, zie je ze denken. dan kom t daar het slanke vandaan! jeps.
maar laatst iemand, was ik net trots dat iemand de duitse staande erin had herkend (had zelf altijd duitse staandes gehad) komt er iemand op de fites lang, mooie HEIDEWACHTEL!!!!!!
ja en en de duitse dog is een teckel!!!! hahaha boris is nogal flink uit de kluiten gewassen voor de kruising. maar echt een compleet ander ras soort hebben ze er nog niet van gemaakt.
maar ja meestal als je zegt, ik heb een drentsche patrijs, zie je ze kijken: wat??? zo'n wit/bruin gevlekte jachthond. OH DIE!!! ja die.
maar laatst iemand, was ik net trots dat iemand de duitse staande erin had herkend (had zelf altijd duitse staandes gehad) komt er iemand op de fites lang, mooie HEIDEWACHTEL!!!!!!
ja en en de duitse dog is een teckel!!!! hahaha boris is nogal flink uit de kluiten gewassen voor de kruising. maar echt een compleet ander ras soort hebben ze er nog niet van gemaakt.
maar ja meestal als je zegt, ik heb een drentsche patrijs, zie je ze kijken: wat??? zo'n wit/bruin gevlekte jachthond. OH DIE!!! ja die.
- Terre
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner sennen
- Contacteer:
Nou Terre was vroeger op puppycursus een kruizing(wat voor een wilden ze niet zeggen) maar toen ik zei: Nee joh, een rasechte berner sennen vielen de kaken op de grond
Daarna kwam de instructrice en die zei: Oh wat een mooie berner zeg! Nou toen kon je die man haast opvegen hij snapte het helemaal niet meer. Want Terre was te fors om een berner te kunnen zijn...
En inderdaad is de sint bernard ook voorbij gekomen hier. Verder nog niet volgens mij..
Daarna kwam de instructrice en die zei: Oh wat een mooie berner zeg! Nou toen kon je die man haast opvegen hij snapte het helemaal niet meer. Want Terre was te fors om een berner te kunnen zijn...
En inderdaad is de sint bernard ook voorbij gekomen hier. Verder nog niet volgens mij..
- Woest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Västgötaspets
Als pup is Rico weleens uitgemaakt voor saarloos wolfshond
En verder wordt hij natuurlijk regelmatig voor welsh corgi uitgescholden.
En ik krijg ook nog wel regelmatig de opmerking: 'staarten couperen mag toch helemaal niet meer?'
En verder wordt hij natuurlijk regelmatig voor welsh corgi uitgescholden.
En ik krijg ook nog wel regelmatig de opmerking: 'staarten couperen mag toch helemaal niet meer?'
-
Jonathan
Als onze engelse cocker spaniel nog een pup was dacht iemand dat hij een golden retriever was.En van onze beauceron denken mensen altijd dat hij een rottweiler of een kruising van een rottweiler en een dobermann is.
-
Lillith
- Zeer actief
Schapendoes, Bouvier wel een kleintje
en natuurlijk een grote Boomer :lol:
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Lin&Noa schreef:Noa wordt soms nog wel eens aangezien voor een Rotweiler pup, of een Pincher![]()
Maar meestal wordt gevraagd wat het is. Een Jack Russell halen ze er gewoon niet uit door zijn Black & Tan
Ik heb Pinschers en eerlijk gezegd toen ik je foto van je onderschrift zag dacht ik ook dat het een Pinscher was. Mijn eerste gedachte was o, een Dwergpinscher.
En op je Avatarfoto vind ik het ook meer een Pinscher dan een Jack Russel.
Van mijn eeste Pinscher dachten ze dat het een Teckel was toen ze pup was. En de meeste mensen denken dat het vuilnisbakkies zijn, nou ja, als je zie wat ze buiten allemaal naar binnen werken zouden het letterlijk vuilnisbakken kunnen zijn.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
EvelineH schreef:Meestal word ze verward met een Chow Chow. Ook wel eens met een Eurasiër.
Chihuahua en een Leonberger is wel een héél groot verschil zeg.