Merk wel dat ze een beetje angstig is. Als ik haar op wil tillen duikt ze in elkaar, en ook vreemde honden vind ze spannend. Afgezien daarvan doet ze het heel erg goed. Het is een lief en vrolijk hondje maar er zit wel pit in

Moderator: moderatorteam
Het is maar een kleintje....Browny schreef:Flevo Bordertje schreef:O, die kan er best bij bij jouBrowny schreef:ik ben nu al verliefd op Jelle
Samen op het kleed met Browny, ik zie het helemaal voor me! Dan zie ik hem ook nog eens, want ik vind het een geweldig mooi hondje
![]()
ik moet gewoon niet meer kijken![]()
![]()
maar je hebt gelijk![]()
en jij gaat mij ook niet teleurstellen hè!![]()
Oooo, dat is geweldig nieuws!! Ze zit daar helemaal goed tussen alle puli'tjes en ander leuk spulExpecting schreef:Wat een goed nieuwstineke schreef: Babba blijft bij Margreth heeft ze me vanmiddag vertelt![]()
![]()
Dus iig al eentje onder de pannen
Ja, dat wist ik, van die tweetineke schreef:Er zijn twee pulikruisinkjes overledenFlevo Bordertje schreef:O, wauw, Tineke, wat een leukerdjes zijn hetIk ben ergens blij dat die niet met mij mee zijn gegaan, ik weet zeker dat mijn dochter er een had geconfisceerd
Ze aast al een tijdje op een eigen, kleiner hondje om behendigheid mee te doen
![]()
Dan zijn er dus maar twee van het nestje puli-kruisingen uiteindelijk overgebleven en hierheen gekomen. Ik dacht dat jij ook twee van dat nestje had! Maar schatjes zijn het hoor, alletwee (hoewel ik stiekem Jelle wel heeeeeeeel aanbiddelijk vind).
Doen ze het ook zo goed?![]()
Dit zijn broer en zus ,het plan was eigenlijk er maar 1 mee te nemen maar en er was nog opvang voor een pupje nodig dus vandaar![]()
Ze doen het prima en eten ,spelen en liggen op schoot alsof ze nooit anders hebben gedaan
Daarom moest ik die ene foto ook even plaatsen van op zijn rug.Flevo Bordertje schreef:Aaaaah, wat lijken de Charlies op elkaarLekker he, zoals ze voor pampus liggen na een dag vol spelen en nieuwe dingen ontdekken
Het is trouwens wel grappig want ik praat nu dus met de buurt honden eigenaren waar ik met de herders alleen naar kan zwaaien of van een afstandje "hoii!" naar kan roepen.Frenk schreef:Charlie van Estelle is dus liefde op het eerste gezicht! Wat een superhoofdje heeft dat hondje
Ik mag alleen geen tweede hond
Ja, klopt, volgens het boekje zijn ze nu 4 1/2 maand. Charlie 1 vindt het inderdaad heerlijk buiten in de tuin. Hij is vooral gek op water. Plonst met z'n hele kop in de vijver en vist waterplanten omhoogExpecting schreef:Buiten is mss ook wat vertrouwder voor ze nog? Scheelt dat het nu toch richting zomer gaat, kunnen ze wss genoeg buiten rondscharrelen. De Charlie's zijn nu dus ongeveer 4,5 maand las ik dacht ik bij FlevoBordertje?
Leuk, duidelijk dat het broers zijn. Bovenstaande kan ook voor Charlie 2 geschreven worden.Flevo Bordertje schreef:Ja, klopt, volgens het boekje zijn ze nu 4 1/2 maand. Charlie 1 vindt het inderdaad heerlijk buiten in de tuin. Hij is vooral gek op water. Plonst met z'n hele kop in de vijver en vist waterplanten omhoogExpecting schreef:Buiten is mss ook wat vertrouwder voor ze nog? Scheelt dat het nu toch richting zomer gaat, kunnen ze wss genoeg buiten rondscharrelen. De Charlie's zijn nu dus ongeveer 4,5 maand las ik dacht ik bij FlevoBordertje?![]()
Het naar binnen lopen, gaat al veel beter. Hij aarzelt niet meer zo als je hem vrolijk roept. Hij kent zijn naam al (bijna) en we hebben los "hier" geoefend vandaag, dat ging echt superBinnen geen enkele plas, maar het onderscheid tuin en buiten dringt nog niet helemaal tot hem door
Het aan de lijn lopen, gaat ook prima. Hij heeft niet de neiging veel te trekken en reageert heel goed als ik stil sta door om te kijken en naar me toe te komen. Mooi om te zien hoe snel hij leert
Naah wat toevallig, ik heb een gezinCash schreef:Frank en ik zeiden vanavond al 'Het is een ideaal gezinshondje' zo gemakkelijk, zo lief, rustig en gemakkelijk.
hahaha.Expecting schreef:Naah wat toevallig, ik heb een gezinCash schreef:Frank en ik zeiden vanavond al 'Het is een ideaal gezinshondje' zo gemakkelijk, zo lief, rustig en gemakkelijk.
Ze lijken duidelijk ook in karakter op elkaar en niet alleen in uiterlijk. Charlie 1 is ook zo relaxed. Zodra ik stil sta, gaat hij rustig zitten of liggen en wacht geduldig af tot ik verder loop :smile1: Ja, een ideaal hondje voor een leuk gezin. Hij zal eigenlijk haast overal wel passen als mensen maar bereid zijn een stuk gemiste opvoeding te geven. Maar hij leert zo vlot dat ook dat niet te moeilijk moet gaan worden. Ik ben vandaag met hem naar de dierenwinkel geweest en langs een parkeerplaats en supermarkt gelopen. Auto's doen hem niets, fietsen kijkt hij verbaasd naar en winkelwagentjes vond hij een beetje engCash schreef:Het is trouwens wel grappig want ik praat nu dus met de buurt honden eigenaren waar ik met de herders alleen naar kan zwaaien of van een afstandje "hoii!" naar kan roepen.Frenk schreef:Charlie van Estelle is dus liefde op het eerste gezicht! Wat een superhoofdje heeft dat hondje
Gisteren stond ik dus ineens ontspannen te praten met een 'buurman' van een straat verderop en hij zei ook "nou dit komt weinig voor dat wij zo rustig kunnen kletsen".![]()
Charlie 2 heeft echt al heel wat harten gestolen hier in de wijk en bij het schoolplein hoor. Mensen zijn heel nieuwsgierig naar hem. Leuke is dat ze hem allemaal zo rustig en relaxed vinden. Hij gaat namelijk ook gewoon lekker erbij liggen als ik even stil sta. Dan ligt ie gewoon languit op straat.
Frank en ik zeiden vanavond al 'Het is een ideaal gezinshondje' zo gemakkelijk, zo lief, rustig en gemakkelijk.
Haha, dan kent hij zijn naam tochCash schreef:Leuk, duidelijk dat het broers zijn. Bovenstaande kan ook voor Charlie 2 geschreven worden.Flevo Bordertje schreef:Ja, klopt, volgens het boekje zijn ze nu 4 1/2 maand. Charlie 1 vindt het inderdaad heerlijk buiten in de tuin. Hij is vooral gek op water. Plonst met z'n hele kop in de vijver en vist waterplanten omhoogExpecting schreef:Buiten is mss ook wat vertrouwder voor ze nog? Scheelt dat het nu toch richting zomer gaat, kunnen ze wss genoeg buiten rondscharrelen. De Charlie's zijn nu dus ongeveer 4,5 maand las ik dacht ik bij FlevoBordertje?![]()
Het naar binnen lopen, gaat al veel beter. Hij aarzelt niet meer zo als je hem vrolijk roept. Hij kent zijn naam al (bijna) en we hebben los "hier" geoefend vandaag, dat ging echt superBinnen geen enkele plas, maar het onderscheid tuin en buiten dringt nog niet helemaal tot hem door
Het aan de lijn lopen, gaat ook prima. Hij heeft niet de neiging veel te trekken en reageert heel goed als ik stil sta door om te kijken en naar me toe te komen. Mooi om te zien hoe snel hij leert
Hij is ook gek op water. Lag vanmorgen al in een baggersloot en loopt zo het strandje af het water in.
Alleen zijn naam kent hij nog lang niet. Maar ik roep ook meer "PUPPYYYYYYYY" dan Charlie.
Ja maar, dat kan niet hoorFlevo Bordertje schreef: Dat zusje van Jelle, Juultje, zou anders wel een leuk vriendinnetje zijn voor Haddock, niet?
Charlie2 ook hoor. Hij schrikt afentoe maar hersteld eigenlijk direct wel weer.Flevo Bordertje schreef:Ze lijken duidelijk ook in karakter op elkaar en niet alleen in uiterlijk. Charlie 1 is ook zo relaxed. Zodra ik stil sta, gaat hij rustig zitten of liggen en wacht geduldig af tot ik verder loop :smile1: Ja, een ideaal hondje voor een leuk gezin. Hij zal eigenlijk haast overal wel passen als mensen maar bereid zijn een stuk gemiste opvoeding te geven. Maar hij leert zo vlot dat ook dat niet te moeilijk moet gaan worden. Ik ben vandaag met hem naar de dierenwinkel geweest en langs een parkeerplaats en supermarkt gelopen. Auto's doen hem niets, fietsen kijkt hij verbaasd naar en winkelwagentjes vond hij een beetje engCash schreef:Het is trouwens wel grappig want ik praat nu dus met de buurt honden eigenaren waar ik met de herders alleen naar kan zwaaien of van een afstandje "hoii!" naar kan roepen.Frenk schreef:Charlie van Estelle is dus liefde op het eerste gezicht! Wat een superhoofdje heeft dat hondje
Gisteren stond ik dus ineens ontspannen te praten met een 'buurman' van een straat verderop en hij zei ook "nou dit komt weinig voor dat wij zo rustig kunnen kletsen".![]()
Charlie 2 heeft echt al heel wat harten gestolen hier in de wijk en bij het schoolplein hoor. Mensen zijn heel nieuwsgierig naar hem. Leuke is dat ze hem allemaal zo rustig en relaxed vinden. Hij gaat namelijk ook gewoon lekker erbij liggen als ik even stil sta. Dan ligt ie gewoon languit op straat.
Frank en ik zeiden vanavond al 'Het is een ideaal gezinshondje' zo gemakkelijk, zo lief, rustig en gemakkelijk.Maar geregeld even langs de Appie wandelenm dan went het snel denk ik. Als hij schrikt, herstelt hij snel. En dan te bedenken dat ze eigenlijk alleen nog maar in een kennel hebben gezeten ws
het is haast een wonder dat ze zo leuk zijn!
Denise. schreef: Hier gaat het nog steeds prima, het is echt een schat van een hondje. Vandaag ook alleen geweest en dat ging perfect. Niet geblafd/gejankt, niets in huis gedaan en niets gesloopt. Heeft ze goed gedaan dus
Nou ik moet zeggen dat ik ook heel verbaasd ben hoor! Ik had haar veel angstiger verwacht en ook met wat meer problemen.tineke schreef:Denise. schreef: Hier gaat het nog steeds prima, het is echt een schat van een hondje. Vandaag ook alleen geweest en dat ging perfect. Niet geblafd/gejankt, niets in huis gedaan en niets gesloopt. Heeft ze goed gedaan dus
Klinkt goed Denise,verbazingwekkend hoe al deze hondjes zich zo snel en makkelijk hebben aangepast![]()
De andere pulidame gaat ook als een speer en loopt zelfs al los bij haar nieuwe baasjes.
Denise. schreef:Nou ik moet zeggen dat ik ook heel verbaasd ben hoor! Ik had haar veel angstiger verwacht en ook met wat meer problemen.tineke schreef:Denise. schreef: Hier gaat het nog steeds prima, het is echt een schat van een hondje. Vandaag ook alleen geweest en dat ging perfect. Niet geblafd/gejankt, niets in huis gedaan en niets gesloopt. Heeft ze goed gedaan dus
Klinkt goed Denise,verbazingwekkend hoe al deze hondjes zich zo snel en makkelijk hebben aangepast![]()
De andere pulidame gaat ook als een speer en loopt zelfs al los bij haar nieuwe baasjes.
Maar daar is helemaal niks van waar, het is een vrolijk en lief ding. Sommmige dingen zijn wel een beetje eng maar alles in het redelijke. Los heb ik haar nog niet gedaan, dat durf ik nog niet. Maar dat komt vast wel![]()
Heb je toevallig een foto van dat andere dametje?
Nee precies, dat wil ik pas doen als ik er echt vertrouwen in heb. Eerst maar eens oefenen aan een lange lijn denk ik.tineke schreef:Moet je ook niet doen hoor ,los ,totdat je je er goed bij voelt en er vertrouwen in hebt![]()
Ik heb geen foto's van het andere dametje maar als ik ze alsnog mocht krijgen dan plaats ik ze wel even