Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De vegetarische hond

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Re: De vegetarische hond

Ongelezen bericht door bennie »

Wat die schoenen betreft kan ik het me overigens prima voorstellen dat de huid van vleeskoeien daar minder geschikt voor is en ze daar een meer geschikte variant voor hebben gefokt.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

bennie schreef:Wat die schoenen betreft kan ik het me overigens prima voorstellen dat de huid van vleeskoeien daar minder geschikt voor is en ze daar een meer geschikte variant voor hebben gefokt.
en die variant heeft alleen huid en botten?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bennie
Zeer actief
Border Collie

renee-uk schreef:
bennie schreef:Wat die schoenen betreft kan ik het me overigens prima voorstellen dat de huid van vleeskoeien daar minder geschikt voor is en ze daar een meer geschikte variant voor hebben gefokt.
Minder vlees en dikkere huid bijvoorbeeld. Zo heb je ook wolschapen en vleesschapen. Kan me best voorstellen dat die leren schoenen helemaal niet van 'vleeskoeien' maar van 'leerkoeien' komen. (ik zeg dus niet dat ik denk dat het zo is, maar het zou met niet verbazen)
Laatst gewijzigd door bennie op 02 apr 2011 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief

bennie schreef:
renee-uk schreef:
Minder vlees en dikkere huid bijvoorbeeld. Zo heb je ook wolschapen en vleesschapen. Kan me best voorstellen dat die leren schoenen helemaal niet van 'vleeskoeien' maar van 'leerkoeien' komen.
Dat is prima, maar zo'n koe heeft ook vlees natuurlijk, wat doe je daar dan mee?
Weggooien omdat je alleen de huid maar nodig hebt?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Maar dan nog. Yuri je geeft je honden hondenbrokken. Daar zit toch ook vlees in. Daar worden toch ook beesten voor geslacht. Als jij daar zo zwaar op tegen bent moet je NU stoppen met het voeren van brokken enz. Moet je NU stoppen met het dragen van leren schoenen. OF helemaal geen beesten nemen die andere beesten eten. Maar ja, dit is volgens mij al tachtig keer gezegd. Toch heel vreemd vind je niet dat je dan toch nog je eigen honden voert met bestand delen waar je een ontzettende hekel aan hebt.
bennie
Zeer actief
Border Collie

renee-uk schreef:
bennie schreef:
renee-uk schreef:[..]
Minder vlees en dikkere huid bijvoorbeeld. Zo heb je ook wolschapen en vleesschapen. Kan me best voorstellen dat die leren schoenen helemaal niet van 'vleeskoeien' maar van 'leerkoeien' komen.
Dat is prima, maar zo'n koe heeft ook vlees natuurlijk, wat doe je daar dan mee?
Weggooien omdat je alleen de huid maar nodig hebt?
Het schijnt dat daar supplementen voor vegetarische brokken van worden gemaakt :engel: .
Maar dan is het vlees dus een bijproduct geworden en niet de schoen.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

http://www.peta.org/issues/animals-used ... trade.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
:zweep:
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

Even off topic. Wat een verschrikkelijke dingen zie je toch als je verder kijkt dan alleen de link die je geeft.
renee-uk
Zeer actief

bennie schreef: Het schijnt dat daar supplementen voor vegetarische brokken van worden gemaakt :engel: .
:lol:
bennie schreef:Maar dan is het vlees dus een bijproduct geworden en niet de schoen.
ja maar dan blijf je toch met vlees zitten.
Dat te vernietigen is in mijn ogen een enorme verspilling en volkomen respectloos tegenover het dier dat geslacht wordt, wat een stuk minder is als zo'n dier in z'n totaliteit gebruikt wordt, dus ook het vlees al zou het maar voer voor andere dieren zijn.
Dan heeft de dood van zo'n beest tenminste nut.

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, maar een ander soort vee gebruiken maakt niet dat er geen dieren meer gedood worden vanwege de -in feite- luxe behoeften van mensen.
Dus dat hele vegahondenbrokkengedoe klinkt leuk, maar zal nooit een eind maken aan het gebruik van het ene dier ten behoeve van de mens of een ander dier.
Afbeelding

Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

bennie schreef:
renee-uk schreef:
Dat verschil is er niet, er zijn geen vlees- en leerkoeien, wel vlees- en melkkoeien. Er kan natuurlijk wel een verschil zitten tussen de verschillende koeienrassen qua huid, maar het is niet zo dat je vlees-, melk- en leerkoeien hebt.
Er is wel verschil in kwaliteit van leer. Buitendieren leveren een mindere kwaliteit leer over het algemeen, maar dat maakt voor de schoenproductie niet zoveel uit. De huid van buitendieren lijdt meer dan de huid van dieren die in een gecontroleerde stal leven. Insectenbeten bv leveren wat zwakkere plek in de huid op, daar moet omheen gesneden worden. Dat is voor de productie van schoenen, tassen etc niet zo'n probleem, maar wel voor grote oppervlakken.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

yuri36 schreef:En daar zou ik ook niet rauwig om zijn
je bedoelt rouwig? :smile:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

yuri36 schreef:
Muk schreef:Een hond kan namelijk niet zonder supplementen gezond blijven op vegetarisch voer. Daarnaast is het spijsverteringsstelsel van een hond er niet op gemaakt. Dat alleen al (van het spijsverteringsstelsel) is voor mij een reden om vleesvoeding te geven.
Idem Barf, zie eerder aangehaald onderzoek, geen enkel onderzocht barf-dieet bleek alle benodigde voedingsstoffen in voldoende mate te bezitten. Waarom lees je daar zo makkelijk overheen nu het vlees betreft ?
En waarom maak je er een probleem van als honden met een goed samengestelde vegetarische voeding, aangevuld met een supplement, wel alles kunnen binnenkrijgen?
Ik weet wel waar ik dan voor kies hoor!
Ik heb bij het barfen van mijn hond nog nooit supplementen bijgevoerd en hij kwam niks tekort. Dus dat geloof ik niet. Overigens geef ik nu kvv + af en toe wat barf vanwege gemakszucht (ja, ik ben te lui om het vlees precies af te wegen enz.).
Wat eenieder voert moet die zelf weten, al vind ik het persoonlijk onzin om een carnivoor vlees te onthouden. Zeker met de argumenten die jij aanhaalt.
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

bennie schreef:
renee-uk schreef:
Minder vlees en dikkere huid bijvoorbeeld. Zo heb je ook wolschapen en vleesschapen. Kan me best voorstellen dat die leren schoenen helemaal niet van 'vleeskoeien' maar van 'leerkoeien' komen. (ik zeg dus niet dat ik denk dat het zo is, maar het zou met niet verbazen)
"leerkoeien" ? :piew: :piew: :piew:
yuri36
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising poedel/maltezer
dwergpoedel

Ongelezen bericht door yuri36 »

Muk schreef:
yuri36 schreef:
Muk schreef:Een hond kan namelijk niet zonder supplementen gezond blijven op vegetarisch voer. Daarnaast is het spijsverteringsstelsel van een hond er niet op gemaakt. Dat alleen al (van het spijsverteringsstelsel) is voor mij een reden om vleesvoeding te geven.
Idem Barf, zie eerder aangehaald onderzoek, geen enkel onderzocht barf-dieet bleek alle benodigde voedingsstoffen in voldoende mate te bezitten. Waarom lees je daar zo makkelijk overheen nu het vlees betreft ?
En waarom maak je er een probleem van als honden met een goed samengestelde vegetarische voeding, aangevuld met een supplement, wel alles kunnen binnenkrijgen?
Ik heb bij het barfen van mijn hond nog nooit supplementen bijgevoerd en hij kwam niks tekort. Dus dat geloof ik niet. Overigens geef ik nu kvv + af en toe wat barf vanwege gemakszucht (ja, ik ben te lui om het vlees precies af te wegen enz.).
Wat eenieder voert moet die zelf weten, al vind ik het persoonlijk onzin om een carnivoor vlees te onthouden. Zeker met de argumenten die jij aanhaalt.
Ja kijk, ik haal wetenschappelijk onderzoek aan en dan geloof je het opeens niet. Je hond kwam niks tekort schrijf je, zonder supplementen. Tja, wie zal het zeggen...wetenschappelijk onderzoek wijst in ieder geval anders uit.
En dat kvv van jou zitten daar dan geen supplementen in? In de meeste merken wel....en waarom nu toch? Hoe zou dat toch komen? Juist ja, omdat ook met barf/kvv supplementen hard nodig zijn.
renee-uk
Zeer actief

yuri36 schreef: Ja kijk, ik haal wetenschappelijk onderzoek aan en dan geloof je het opeens niet. Je hond kwam niks tekort schrijf je, zonder supplementen. Tja, wie zal het zeggen...wetenschappelijk onderzoek wijst in ieder geval anders uit.
En dat kvv van jou zitten daar dan geen supplementen in? In de meeste merken wel....en waarom nu toch? Hoe zou dat toch komen? Juist ja, omdat ook met barf/kvv supplementen hard nodig zijn.
je hebt theoretische kennis en praktijkervaring, het één hoeft niet automatisch aan te sluiten bij het ander.
Ik vind belangrijker wat ik zelf ervaar en ervaren heb in de loop der jaren, dan wat een of andere onderzoeker te melden heeft.
Zeker als die onderzoeker niet objectief is en banden heeft met bepaalde voerproducenten ;)
Afbeelding

bennie
Zeer actief
Border Collie

yuri36 schreef:
bennie schreef:
renee-uk schreef:[..]
"vegetarische honden" ? :piew: :piew: :piew:

Man wat ben je toch een suffie, eigenlijk ben je best cute :mrgreen: :smile: .
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door rose »

yuri36 schreef:
Muk schreef:Zolang er mensen vlees blijven eten, heb je altijd slachtafval. En dat geef ik met plezier aan mijn hond. Anders komt dat slachtafval ook in het vleesvoer terecht (varkensvoer bv), dus dat vind ik een non-argument.

Als je geen dieren zou willen doden voor het vlees, dan zou je ook geen katten en honden als huisdier moeten houden. Beide zijn carnivoren en hebben altijd vleesvoeding nodig. Een carnivoor vlees onthouden (in zowel brok als barf / kvv / nrv) is in mijn ogen dierenmishandeling omdat het spijsverteringsstelsel niet voor vegetarische voeding is gemaakt.
Zo redeneren onwetende, domme, ongeïnformeerde mensen.
Een hond kan prima een vegetarische voeding krijgen.

Nou klaar dan toch?
Of ga je nog 20 blz. volkledderen met dat gedram van je?
En de enige die ik hier onwetend, dom en ongeïnformeerd vind ben jij hoor, en nog een dikke drammer op de koop toe :kotz:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

bennie schreef:Vreemd genoeg heb ik nog nooit iets gelezen over honden die een akker vernielen.
:smile:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

yuri36 schreef: "leerkoeien" ? :piew: :piew: :piew:
Je snapt het niet... leerkoeien zijn koeien die goed kunnen leren :U:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

yuri36 schreef:
Muk schreef:
yuri36 schreef:Idem Barf, zie eerder aangehaald onderzoek, geen enkel onderzocht barf-dieet bleek alle benodigde voedingsstoffen in voldoende mate te bezitten. Waarom lees je daar zo makkelijk overheen nu het vlees betreft ?
Ja kijk, ik haal wetenschappelijk onderzoek aan en dan geloof je het opeens niet. Je hond kwam niks tekort schrijf je, zonder supplementen. Tja, wie zal het zeggen...wetenschappelijk onderzoek wijst in ieder geval anders uit.
Ik wacht nog altijd op wetenschappelijke cijfers over het aantal hondenslachtoffers door barf en ja, die heb je nog niet gegeven. :wink:
Dat er wetenschappers zijn die barfen (volgens mij ging het nog altijd om kvv, want barf koop je niet samengesteld) afkeuren ivm tekort aan voedingsstoffen dat kan. Jij haalt wat dit betreft kvv en barf door elkaar. Mijn ervaring met barf én kvv is inderdaad anders. Ik koop dan ook geen kvv (in het door jou aangehaalde onderzoek barf genoemd) waarin bepaalde voedingsstoffen ontbreken of in de verkeerde verhouding aanwezig zijn.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

yuri36 schreef:
bennie schreef: Minder vlees en dikkere huid bijvoorbeeld. Zo heb je ook wolschapen en vleesschapen. Kan me best voorstellen dat die leren schoenen helemaal niet van 'vleeskoeien' maar van 'leerkoeien' komen. (ik zeg dus niet dat ik denk dat het zo is, maar het zou met niet verbazen)
ja, leerkoeien.
Inc

Ongelezen bericht door Inc »

Maar Yuri, wat stel jij dan voor dat er met het rest afval/rest vlees van geslachtte dieren gebeurd?
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Leon, het zou je sieren als je eens wat minder denigrerend reageert. Dat ik (en heel wat meer mensen met mij op dit forum) het niet met jou eens zijn dat is duidelijk. Maar daarom hoef je nog niet te gaan katten en af te zeiken.
Jouw stopwoordjes naar anderen toe zijn dom en simpel, maar zoals jij de laatste tijd reageert haal jij dat niveau niet eens.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Liesbeth schreef:Leon, het zou je sieren als je eens wat minder denigrerend reageert. Dat ik (en heel wat meer mensen met mij op dit forum) het niet met jou eens zijn dat is duidelijk. Maar daarom hoef je nog niet te gaan katten en af te zeiken.
Jouw stopwoordjes naar anderen toe zijn dom en simpel, maar zoals jij de laatste tijd reageert haal jij dat niveau niet eens.

Mij valt op dat zodra hij ergens geen antwoord op wil geven of weet, hij mensen dan voor dom en simpel wegzet, dan word hij denigrerend.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

pepim schreef:
Roelfien schreef:Het meest eerlijke voor een vegetariër die echt vleesloos wil zijn, is geen hond nemen. En anders de lichte hypocrisie op de koop toe nemen, namelijk zelf vegetariër zijn en de hond niet. Ik denk echt oprecht dat je het zijn van een hond daarmee de meeste eer aan doet. :wink:
Want? Ik volg deze redenatie niet, ik wil geen vlees eten om bepaalde redenen, die ik hier niet uit de doeken ga doen. Waarom mag ik dan geen hond? Ik snap daar werkelijk waar geen sikkepit van en mijn Mies ook niet, die overigens wel vlees krijgt. :pffff: :wink:
Even beter lezen graag.
Ik zeg alleen maar dat als een vegetariër bewust geen vlees wil consumeren, dan moet je ook geen hond nemen die je wel vlees wilt geven. Want dat is dan toch niet logisch. Als jij een hond neemt, neem je dus ook de consequentie van het vlees voeren erbij. Middels je hond consumeer je dan toch vlees. Maakt niet uit, van mij mag je, ik doe precies hetzelfde. Maar het gaat om het theoretische denken: ik eet bewust geen vlees omdat ik daar goede redenen voor heb, maar neem wel een huisdier dat vlees eet. Dat is hypocrisie. Niet erg, en niets menselijks is ons vreemd, maar het is niet logisch. :wink:
Ik zeg nergens dat vegetariërs geen honden mogen, maar het is geen logische keuze als je bewust voor geen vlees kiest.
Laatst gewijzigd door Roelfien op 03 apr 2011 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Muk schreef:
yuri36 schreef:
Precies, hier net zo. Jarenlang met veel plezier en zeer goede resultaten (honden van 15 en 16 jaar oud en huidige honden leven nog steeds met 10 en 11 jaar oud) zelf samengestelde voeding gegeven zonder supplementen anders dan voor ouderdom, zoals Glucosamine omdat ik in fytotherapie geloof. Dat ik nu meer met kvv doe is omdat ik moeizaam aan de grondstoffen (gevarieerd vlees- en botmateriaal) kan komen. En ik ben het dan ook eens met je mening over het onthouden van vlees aan honden. En nee, ik ben geen fanatieke antibrokkenpredikant. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Ik heb nog niet in de krant gelezen: Vegetariërs blazen klompenindustrie nieuw leven in".

Dat iemand er voor kiest om geen vlees te eten kan ik me voorstellen. Dat die mensen zover gaan om hun kinderen vlees te onthouden.Hum krijg ik een rimpel in mijn voorhoofd. Dat ze tegen de bio-industrie zijn. OK!
Maar dat ze wel leer om hun voeten doen...? Ja, dan is er ineens niks mis mee. Je moet wel met keurige laarsjes aan je voeten op kantoor komen natuurlijk.
Dus Vageterriërs zoals ik vegetariërs meestal noem. Op naar de klompenwinkel. Laar de klompenindustrie weer draaien. Misschien worden er nog naalhakklompen ontwikkeld. Laarsklompen zijn er al eeuwen.

Ik vind het een hele kunst om van een hond een vegetariër te maken. Van een kat natuurlijk ook. Er moet wel een pot vitamines aan te pas komen om het voor baas en dier leefbaar te maken natuurlijk.

Ik zal het nog scherper stellen. Een Vageterrïër moet helemaal geen dier in huis nemen. (kolder naruurlijk) Maar gewoon als suggestie.
bennie
Zeer actief
Border Collie

Je gaat toch geen boom omzagen zodat jij luxe klompen kunt dragen, foei! Eigenlijk moeten ze gewoon als nudist door het leven :klaar: .
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat een gezeik dat honden zonder vlees kunnen.
Hier vangen ze vogels /ratten en muisen en als ze de kans krijggen een kip .
En die vreten ze op ook ,net als de slachtoffers van de roofvogels of ??? waar nog wat restjes van liggen die gaan er wel in bij mijn honden. .
Waarom zou dat dan zijn.??
Zolas al eerdder geschreven heb ik nooit een hond een korenveld of maisveld kaal zien vreten.
Dat je zelf met je valse emotie's geen vlees wilt vreten moet je zelf weten ,maar houd dat bijj jezelf en betrek niet je hond of kat daarin. :piew:

.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

bennie schreef:Je gaat toch geen boom omzagen zodat jij luxe klompen kunt dragen, foei! Eigenlijk moeten ze gewoon als nudist door het leven :klaar: .
Terug naar de berkenbastschoenen :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”