Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De vegetarische hond

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Re: De vegetarische hond

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Die van mij heeft ook een keus gemaakt van het weekend.. vrouwtje had als verwennerij ipv de brokken weer een rol gehaald... moest nog ontdooien, maar dat duurde 'm te lang...
Afbeelding
Ik kom de keuken in staat meneer op het aanrecht aan dat ding te lebberen...
Nou dat doet ie bij zijn brokken nooit :mrgreen:
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

tineke schreef:
bennie schreef:
tineke schreef:[..]
Oh dat het niet verkoopt dat geloof ik zomaar :mrgreen:
Vooral in die vriezer van je blijven liggen :mrgreen: :ok: .
Ik wil met alle liefde wel even ruimte maken voor een ander lijk hoor :mrgreen:
Klinkt heel uitnodigend. Tis dat je niet in de buurt woont :mrgreen:.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

bennie schreef:Klinkt heel uitnodigend. Tis dat je niet in de buurt woont :mrgreen:.
Nou voor wat barf zijn wij best bereid wat te reizen hoor :mrgreen:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

tineke schreef:
bennie schreef:Lieve schat, ik verkoop niks. Misschien moet je stoppen je onnozelheid zo open en bloot te propageren op het internet.
Oh dat het niet verkoopt dat geloof ik zomaar :mrgreen:
:lol:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Die energique vind ik er persoonlijk ook maar goor uitzien hoor.
Doe mij dan maar Smuldier, ik kan er niets aan doen.
:zweep:
tineke

Paulala schreef:Die energique vind ik er persoonlijk ook maar goor uitzien hoor.
Ik vind eerlijk gezegd als dat verse eten er goor uitzien ,een schapenkop vind ik helemaal :kotz: en tong snijden kan ik bijna niet zonder over mijn nek te gaan.
Smuldier geef ik enkel als ik op vakantie ben en geen eten voor die periode kan meenemen.
Het is in de regel vrij makkelijk verkrijgbaar in de supermarkt.
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Paulala schreef:Die energique vind ik er persoonlijk ook maar goor uitzien hoor.
Helemaal mee eens.
Ik heb een poosje geleden weer eens een pakje Energique gehaald om af te wisselen, maar het is net karton.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Oh, wacht, ik doe ook even wat over vegetarische honden:

:piew:

zo.
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

yuri36 schreef:
Muk schreef:Een hond kan namelijk niet zonder supplementen gezond blijven op vegetarisch voer. Daarnaast is het spijsverteringsstelsel van een hond er niet op gemaakt. Dat alleen al (van het spijsverteringsstelsel) is voor mij een reden om vleesvoeding te geven.
Idem Barf, zie eerder aangehaald onderzoek, geen enkel onderzocht barf-dieet bleek alle benodigde voedingsstoffen in voldoende mate te bezitten. Waarom lees je daar zo makkelijk overheen nu het vlees betreft ?
En waarom maak je er een probleem van als honden met een goed samengestelde vegetarische voeding, aangevuld met een supplement, wel alles kunnen binnenkrijgen?
Ik weet wel waar ik dan voor kies hoor!

ik heb de laatste bladzijden niet eens gelezen maar vind wel dat je nu wel erg ver gaat in je beredenering. Als jij stellig durft te zeggen dat honden perfect op gebalanceerd vegetarisch kunnen staan moet je nu onmiddelijk je hond van 7 maanden ook overzetten en niet meer zeiken nu.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

ik voel aan mijn water dat dit er eentje gaat worden voor het forum archief :mrgreen:
:pop:
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

nee hoor, dit wordt een 100 bladzijden zonder dat ik me nog laat horen.

gewoon lekker meelezen :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: en en :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop: :pop:
tineke

pooh schreef:ik voel aan mijn water dat dit er eentje gaat worden voor het forum archief :mrgreen:

Waar is Lin als je haar nodig hebt :mrgreen:
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

yuri36 schreef: Idem Barf, zie eerder aangehaald onderzoek, geen enkel onderzocht barf-dieet bleek alle benodigde voedingsstoffen in
voldoende mate te bezitten. Waarom lees je daar zo makkelijk overheen nu het vlees betreft ?
daarom voeder ik niet volgens principes, behalve volgens de mijne :pffff: en gezien het regelmatig bloedonderzoek van mijn honden, doe ik alles meer dan schitterend :cheer: puur rauw, zonder iets van supplement :cheer:
yuri36 schreef: En waarom maak je er een probleem van als honden met een goed samengestelde vegetarische voeding, aangevuld met een supplement, wel alles kunnen binnenkrijgen?
Gezien er supplementen nodig zijn, is die samenstelling dan toch niet zooo goed :wink:
yuri36 schreef: Ik weet wel waar ik dan voor kies hoor!
ja voor orijen, brok met vlees :engel:
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ik kan er niets aan doen, maar bij dit topic moet ik constant denken aan een jongen die ik ontmoete uit zweden, die er
van overtuigd was dat je alles rauw moest eten... als mens dus. Je groentes voornamelijk volgens mij, want hij was vegetariër ... :N:

Misschien moet Yuri daar eens mee gaan babbelen. Ik kan vast wel via via aan zijn adres komen... :smile:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

tineke schreef:
bennie schreef:Klinkt heel uitnodigend. Tis dat je niet in de buurt woont :mrgreen:.
Nou voor wat barf zijn wij best bereid wat te reizen hoor :mrgreen:
Dan kun je beter naar Bob Bakker rijden, wanneer je de brandstofkosten afzet tegen mijn vlees in kilo's, wordt het een erg duur grapje. Ik ben vel over been :mrgreen: .
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Trutje hier heeft stiekem (mocht niet van de fokker) eigenlijk vanaf haar 10e week vers gegeten (barf dus). In augustus gaat ze 9 worden, en ze heeft buiten entingen nog nooit een dierenarts gezien.
Yuri mag het allemaal verschrikkelijk fout vinden hoor, volgens mij gaat het prima hier.
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Roelfien schreef:
pepim schreef:
Roelfien schreef:Het meest eerlijke voor een vegetariër die echt vleesloos wil zijn, is geen hond nemen. En anders de lichte hypocrisie op de koop toe nemen, namelijk zelf vegetariër zijn en de hond niet. Ik denk echt oprecht dat je het zijn van een hond daarmee de meeste eer aan doet. :wink:
Want? Ik volg deze redenatie niet, ik wil geen vlees eten om bepaalde redenen, die ik hier niet uit de doeken ga doen. Waarom mag ik dan geen hond? Ik snap daar werkelijk waar geen sikkepit van en mijn Mies ook niet, die overigens wel vlees krijgt. :pffff: :wink:
Even beter lezen graag.
Ik zeg alleen maar dat als een vegetariër bewust geen vlees wil consumeren, dan moet je ook geen hond nemen die je wel vlees wilt geven. Want dat is dan toch niet logisch. Als jij een hond neemt, neem je dus ook de consequentie van het vlees voeren erbij. Middels je hond consumeer je dan toch vlees. Maakt niet uit, van mij mag je, ik doe precies hetzelfde. Maar het gaat om het theoretische denken: ik eet bewust geen vlees omdat ik daar goede redenen voor heb, maar neem wel een huisdier dat vlees eet. Dat is hypocrisie. Niet erg, en niets menselijks is ons vreemd, maar het is niet logisch. :wink:
Ik zeg nergens dat vegetariërs geen honden mogen, maar het is geen logische keuze als je bewust voor geen vlees kiest.
Tja misschien is het ook een kwestie voor mij om beter te interpreteren? Ik vind hypocriet een negatief woord en dat lijkt me ook wel logisch, toch?
En ik volg jouw redenatie 'an sich' wel Roelfien, tenminste ik doe mijn best, maar ik denk er anders over en dat mag ook denk ik.

Ik heb ook kinderen die vlees eten, ik ben hier eigenlijk de enige die geen vlees eet. So be it, misschien kan ik mezelf dan beter geen vegetariër noemen, als ik dan tot een doelgroep behoor.
Misschien kan ik beter zeggen dat ik geen vlees en vis eet en is hypocriet dan niet meer van toepassing. :wink:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik vind eigenlijk dat het geen klap uitmaakt of je zelf nou wel of niet vlees eet.
Ik vind het veel raarder om een hond geen vlees te geven, in welke vorm laat ik even in het midden.
Als je zelf geen vlees eet omdat je niet wil dat er voor jou beesten moeten sterven hoeft dat toch niet op te gaan voor je huisdieren.
Die hebben het immer wel nodig en voor hen is het geen luxe artikel terwijl je vlees voor mensen wel zo zou kunnen zien omdat die heel best zonder kunnen.
Ik zie dan ook niks hypocriets in een vegetarier die honden of katten heeft en die naar behoren voert (vlees dus), juist omdat dat vlees voor hun huisdieren wel een vereiste is.
Ik geloof namelijk zelfs na dit ellenlange topic nog steeds niet in een vegetarisch dieet voor carnivoren.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
cybert2
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby

Ongelezen bericht door cybert2 »

Voor mij is een hond vegetarisch voeren een vorm van "dierenmishandeling", gewoon not-done. Zijn spijsverteringsstelsel is "gemaakt" voor vlees, met groenten kunnen ze weinig tot niks. Voer brokken, voer (liever) vers maar ga niet een sojabonensalade aan je hond voeren...
Groet, Janine
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

renee-uk schreef:Ik geloof namelijk zelfs na dit ellenlange topic nog steeds niet in een vegetarisch dieet voor carnivoren.
Ik ook niet :engel:
Al heb ik vandaag wel weer braaf zeker tien minuten mijn "koeien" laten grazen :engel: ze zullen wat last hebben gehad van de buik, het gras was gewoon lekker of ze hadden het nodig om de maag op balans te brengen na (even denken, hadden ze brok of vers vandaag en gisteren :denken: )
Geen problemen met mensen die vegetarisch of veganistisch zijn. Wil het alleen zelf niet opgedrongen krijgen.
Ik ben ook niet zo fanatiek dat mijn honden perse vers moeten, en ze zaten hier ook veelal op brok, maar ze hebben niet voor niets een schaargebit en genieten van vers en het kauwen op botten dus ben ik daar ook wat van gaan proberen en ze zijn blij met me (de honden) en ik geniet ook zelf van een goed stuk vlees, ik heb ook kiezen om te malen en snijtanden om stukken vlees af te knagen.
Wat een ander doet prima maar een vleeseter moet je niet gaan behandelen als een knaagdier zoals een konijn of hamster.
Een rat hapt als knaagdier ook graag een stukje vlees mee overigens, ik had er 1 die er met mijn biefstukje vandoor ging het kreng :devil: en ik maar brullen dat hij genoegen moest nemen met zijn konijnenvoer :8):
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

pepim schreef:
Roelfien schreef:
pepim schreef:
Want? Ik volg deze redenatie niet, ik wil geen vlees eten om bepaalde redenen, die ik hier niet uit de doeken ga doen. Waarom mag ik dan geen hond? Ik snap daar werkelijk waar geen sikkepit van en mijn Mies ook niet, die overigens wel vlees krijgt. :pffff: :wink:
Even beter lezen graag.
Ik zeg alleen maar dat als een vegetariër bewust geen vlees wil consumeren, dan moet je ook geen hond nemen die je wel vlees wilt geven. Want dat is dan toch niet logisch. Als jij een hond neemt, neem je dus ook de consequentie van het vlees voeren erbij. Middels je hond consumeer je dan toch vlees. Maakt niet uit, van mij mag je, ik doe precies hetzelfde. Maar het gaat om het theoretische denken: ik eet bewust geen vlees omdat ik daar goede redenen voor heb, maar neem wel een huisdier dat vlees eet. Dat is hypocrisie. Niet erg, en niets menselijks is ons vreemd, maar het is niet logisch. :wink:
Ik zeg nergens dat vegetariërs geen honden mogen, maar het is geen logische keuze als je bewust voor geen vlees kiest.
Tja misschien is het ook een kwestie voor mij om beter te interpreteren? Ik vind hypocriet een negatief woord en dat lijkt me ook wel logisch, toch?
En ik volg jouw redenatie 'an sich' wel Roelfien, tenminste ik doe mijn best, maar ik denk er anders over en dat mag ook denk ik.

Ik heb ook kinderen die vlees eten, ik ben hier eigenlijk de enige die geen vlees eet. So be it, misschien kan ik mezelf dan beter geen vegetariër noemen, als ik dan tot een doelgroep behoor.
Misschien kan ik beter zeggen dat ik geen vlees en vis eet en is hypocriet dan niet meer van toepassing. :wink:
Natuurlijk mag je er anders over denken. Maar ik denk dat het inderdaad alleen in het woord hypocriet zit. Ik zie het woord hypocriet minder negatief, ookal heeft het een negatieve lading.
Niemand is 100% rechtlijnig. Dus ik bedoel het niet negatief hoor. Nogmaals, ik doe hetzelfde als jij. :mrgreen: Maar ik vind het wel een overweging om in de toekomst konijnen te gaan houden in plaats van honden om zo te voorkomen dat ik de vleesindustrie blijf stimuleren omdat ik mijn honden wel principieel vlees voer. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

yuri36 schreef:
malinois schreef:
yuri36 schreef:
Ik vind dat een beetje simplistisch gedacht, maar dat was ik al van je gewend.
Iemand die vegetarisch voeren als dierenmishandeling bestempelt, die onderzoeken als "zooi" afdoet enkel en alleen omdat ze Amerikaans zijn... ik vind dat eigenlijk allemaal een beetje simpel. Vind je het erg dat ik er zo over denk? Het is mijn mening maar hoor :D
je denkt maar een eind raak, toch is het zo want de hele wereld zal nooit vegetarisch worden dus er blijven dieren gedood worden, er blijven dus afvalresten ter beschikking voor onze honden, heel simpel.
Juist ja, omdat jij ook vlees blijft eten.
jazeker dat zal ik ook blijven doen, afgelopen zaterdag nog met 15 man naar het steakhouse geweest inderdaad. :ok:
Net als dat mijn hondjes ook altijd hun vlees zullen blijven krijgen in welke vorm dan ook.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yuri36 schreef:
malinois schreef:
yuri36 schreef:
Misschien hebben die dan een totaal verkeerde puppybrok gehad? Want dat is raar, juist mede daarvoor zouden er puppybrokken moeten zijn, om groeiproblemen te voorkomen, juist bij de grote rassen.

Bij Orijen zitten er in de puppybrokken (kleine rassen) meer calorieën, zolang ze nog erg speels is, en nog geen jaar oud, lijkt het me wel goed om die brokken te blijven geven. Zeker omdat ze (ook volgens de dierenarts) wat aan de magere kant was toen we haar kregen.
Mijn dober had prima puppybrokken en is de enige die veel te hard groeide met alle ellende van dien. Geen enkele hond heeft daarna nog puppybrok gehad, allemaal kerngezond, zeer gelijkmatig gegroeid zonder enig probleem.
Misschien iets mis gedaan en waren de brokken toch niet zo goed?
Drie puppies gehad en nooit problemen gehad op brokken.
nee hoor waren uitmuntende achterlijk dure brokken, maar ja helaas zijn puppybrokken niet goed voor puppy's, zie zeer regelmatig de nadelige effecten van puppybrok op een pup.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yuri36 schreef:
Nee, dat is bullshit. Als Malinois geen vlees meer at, was er vanzelf ook geen leer voor schoenen meer. Kan het nog makkelijker? :D
ow alleen als ik stop? :idea: nee helaas ik blijf mn karbonaatje eten.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

yuri36 schreef:
Of je het nu restjes noemt of niet, wat overblijft voor de honden, er worden toch dieren voor gedood.
Met leer is dat anders. Als niemand meer vlees zou eten, zouden leren schoenen veel te duur worden voor de meeste mensen. En daar zou ik ook niet rauwig om zijn; er zou wel snel een alternatief komen.
nee die waren al dood voor mij zei je net... dus mijn hondjes hebben altijd vlees zolang ik vlees eet.... dat zei je net.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

malinois schreef:
yuri36 schreef:
Of je het nu restjes noemt of niet, wat overblijft voor de honden, er worden toch dieren voor gedood.
Met leer is dat anders. Als niemand meer vlees zou eten, zouden leren schoenen veel te duur worden voor de meeste mensen. En daar zou ik ook niet rauwig om zijn; er zou wel snel een alternatief komen.
nee die waren al dood voor mij zei je net... dus mijn hondjes hebben altijd vlees zolang ik vlees eet.... dat zei je net.
Ze vergeet dat er dan ook LEER dieren gewoon dood gaan in het wild en in gevang.
Dus er zullen altijd leren schoenen zijn lieverd ook al stoppen we allemaal met vlees eten..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

yuri36 schreef:

Dat alternatief is allang gevonden. In de tijd, dat vlees eten en leer luxe was. Klompen. Nu is blijkbaar niet vlees eten een luxe.

Sommige vageterriërs maken het wel heel bont. Ze zien zich zelf als zachtaardige mensen. Ondertussen dwingen ze hun carnivoor planten te laten eten. Let wel ik zeg sommige. Er zijn ook echte vegetariërs, die niet doorschieten.
Yuri is dus een van die lieden die op deze manier aandacht probeert te krijgen. Een pracht voorbeeld van een vageterriër.
Is het misschien niet beter om helemaal maar geen dier te nemen Yuri? Of moet je bewijzen dat je een dierenvriend bent.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

nyckle schreef:Een pracht voorbeeld van een vageterriër.
:smile: Hoe kóm je erop!
:zweep:
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Roelfien schreef:
pepim schreef:
Roelfien schreef:Even beter lezen graag.

Natuurlijk mag je er anders over denken. Maar ik denk dat het inderdaad alleen in het woord hypocriet zit. Ik zie het woord hypocriet minder negatief, ookal heeft het een negatieve lading.
Niemand is 100% rechtlijnig. Dus ik bedoel het niet negatief hoor. Nogmaals, ik doe hetzelfde als jij. :mrgreen: Maar ik vind het wel een overweging om in de toekomst konijnen te gaan houden in plaats van honden om zo te voorkomen dat ik de vleesindustrie blijf stimuleren omdat ik mijn honden wel principieel vlees voer. :mrgreen:
Ja dat woordje hypocriet doet het wat mij betreft. Maar ok, ik snap je wat je wilt zeggen. :D
Riemsesy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weim Langhaar†

Ongelezen bericht door Riemsesy »

ow heerlijk lekker wagyu rundervlees
die dieren worden vertroeteld, gemasseerd, krijgen het beste voer dat er is, alle licht en ruimte, de mooiste weilanden

en daarna gaan ze naar de hemel.. eh mijn gehemelte

vegetarische honden bestaan niet, wel baasjes die van hun hond een vegetariër maakt

laat de hond zelf maar kiezen, alhoewel mijn bonjo gek was van wortels, aardappels, komkommers.
Maar als ie moest kiezen tussen vlees of een verdwaalde duif of groente, dan was de keuze snel gemaakt.
Arme duif†
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”