Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verbod op onverdoofd slachten.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

De3staffies
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire terrier
Aantal honden: 2

Re: Verbod op onverdoofd slachten.

Ongelezen bericht door De3staffies »

100% Voor!!
Afbeelding

Twinkeltje bedankt!!!
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Voor!
Afbeelding
aman.en.don
Zeer actief
Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler

Ongelezen bericht door aman.en.don »

Sammy_ODH schreef:
aman.en.don schreef:overduidelijk voor. als een dier van bepaalde culturen zonodig halal moeten sterven, laten ze dan zelf ook halal sterven. niks geen morfine op sterfbed, nee halal. hoppa, pijnlijden en dan dood. sorry maar kan me hier erg kwaad over maken. ik weiger dan ook vlees te eten wat zo geslacht is
Dit is dus echt een reactie van niks he.
Zullen we jou dan laten sterven op de 'verdoofde' manier? Als jij op je sterfbed ligt dan jagen we er een pen doorheen.

Ik vind trouwens beide manieren van slachten afschuwelijk.
ja hoor, jaag er dan maar een pen door heen. ben je er in 1 klap vanaf. waarom hoeft een mens niet onnodig te lijden en een dier wel? en dan ook nog eens compleet nutteloos. hart van een dier klopt gewoon nog door zowel na de pin als na dat de strot door gesneden is. waarom moet een dier dan onnodig lijden? ik zie het nut er niet van in. en ja ik blijf achter mijn mening staan. als je zo nodig een dier wil laten lijden op afschuwelijke wijze, lijd er dan zelf ook maar aan. dier kan geen eens voor zichzelf opkomen :piew:
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

summer07 schreef:VOOR!!! :ok:

Maar dan ook meteen controle op het vervoer van de dieren naar het slachthuis en de huisvesting van de diertjes bij de boer.
eens
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

aman.en.don schreef:overduidelijk voor. als een dier van bepaalde culturen zonodig halal moeten sterven, laten ze dan zelf ook halal sterven. niks geen morfine op sterfbed, nee halal. hoppa, pijnlijden en dan dood. sorry maar kan me hier erg kwaad over maken. ik weiger dan ook vlees te eten wat zo geslacht is
Probleem is misschien dan wel dat je het ongevraagd op je bordje krijgt !

Want er worden vaak meer dieren halal geslacht dan er aan vlees nodig is omdat niet alles wordt gegeten en dan verdwijnen de andere `onderdelen` in het gewone vleesvak............
Sandra
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

aman.en.don schreef:
Sammy_ODH schreef:
Zullen we jou dan laten sterven op de 'verdoofde' manier? Als jij op je sterfbed ligt dan jagen we er een pen doorheen.

ja hoor, jaag er dan maar een pen door heen. ben je er in 1 klap vanaf. waarom hoeft een mens niet onnodig te lijden en een dier wel? en dan ook nog eens compleet nutteloos. hart van een dier klopt gewoon nog door zowel na de pin als na dat de strot door gesneden is. waarom moet een dier dan onnodig lijden? ik zie het nut er niet van in. en ja ik blijf achter mijn mening staan. als je zo nodig een dier wil laten lijden op afschuwelijke wijze, lijd er dan zelf ook maar aan. dier kan geen eens voor zichzelf opkomen :piew:
Als je met je dikke kont op een paard rondhobbelt met een bit zin zijn bek heeft hij ook niets te vertellen en kan ook niet voor zichzelf opkomen. :oeps: :mann:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef:
aman.en.don schreef: ja hoor, jaag er dan maar een pen door heen. ben je er in 1 klap vanaf. waarom hoeft een mens niet onnodig te lijden en een dier wel? en dan ook nog eens compleet nutteloos. hart van een dier klopt gewoon nog door zowel na de pin als na dat de strot door gesneden is. waarom moet een dier dan onnodig lijden? ik zie het nut er niet van in. en ja ik blijf achter mijn mening staan. als je zo nodig een dier wil laten lijden op afschuwelijke wijze, lijd er dan zelf ook maar aan. dier kan geen eens voor zichzelf opkomen :piew:
Als je met je dikke kont op een paard rondhobbelt met een bit zin zijn bek heeft hij ook niets te vertellen en kan ook niet voor zichzelf opkomen. :oeps: :mann:
*proest*
bouvierpoedel
Zeer actief

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef:
aman.en.don schreef: ja hoor, jaag er dan maar een pen door heen. ben je er in 1 klap vanaf. waarom hoeft een mens niet onnodig te lijden en een dier wel? en dan ook nog eens compleet nutteloos. hart van een dier klopt gewoon nog door zowel na de pin als na dat de strot door gesneden is. waarom moet een dier dan onnodig lijden? ik zie het nut er niet van in. en ja ik blijf achter mijn mening staan. als je zo nodig een dier wil laten lijden op afschuwelijke wijze, lijd er dan zelf ook maar aan. dier kan geen eens voor zichzelf opkomen :piew:
*proest*
Gezondheid. :wink:
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

bouvierpoedel schreef: ja hoor, jaag er dan maar een pen door heen. ben je er in 1 klap vanaf. waarom hoeft een mens niet onnodig te lijden en een dier wel? en dan ook nog eens compleet nutteloos. hart van een dier klopt gewoon nog door zowel na de pin als na dat de strot door gesneden is. waarom moet een dier dan onnodig lijden? ik zie het nut er niet van in. en ja ik blijf achter mijn mening staan. als je zo nodig een dier wil laten lijden op afschuwelijke wijze, lijd er dan zelf ook maar aan. dier kan geen eens voor zichzelf opkomen :piew:
Als je met je dikke kont op een paard rondhobbelt met een bit zin zijn bek heeft hij ook niets te vertellen en kan ook niet voor zichzelf opkomen. :oeps: :mann:[/quote]

toch wel. ik heb er geen sperriem op en mijn neusriem zit heel erg los. hij kan er ook prima mee grazen. en daarbij komt nog dat we hard bezig zijn met op een touwhalster en leadrope te rijden :ok: afgezien daarvan, denk je nou echt dat een paard niks te vertellen heeft door een zacht bit in zijn mond te hangen? als hij wil heeft hij mij met mijn dikke kont zo van zijn rug af. geen probleem. hij kan prima voor zichzelf opkomen. hij kan er voor kiezen mij niet op te laten stappen, kan er voor kiezen mij te bijten of trappen en als hij echt wil loopt hij zonder pardon door zijn bit heen. en ja, ik weet heel erg goed waar ik over praat. gelukkig vind cas het erg leuk om met mij samen te werken en geniet van elke buitenrit. lang leven de parelli methodes :W:
empyree schreef:
Probleem is misschien dan wel dat je het ongevraagd op je bordje krijgt !

Want er worden vaak meer dieren halal geslacht dan er aan vlees nodig is omdat niet alles wordt gegeten en dan verdwijnen de andere `onderdelen` in het gewone vleesvak............
helaas :jank:
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

sorry, quote is niet helemaal gelukt
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Lol. Wat heeft parelli nou te maken met een paard dat voor zichzelf opkomt? Of klonk het gewoon wat interessant? ;)

Ik snap je punt overigens wel, je brengt het alleen niet zo handig.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

aman.en.don schreef:
Sammy_ODH schreef:

Eet jij enkel biologisch vlees? Zo niet, verdien je dan volgens je eigen redenring net zo'n rotleven als de dieren in de bio-industrie die later op je bord terechtkomen?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

miekmiek schreef:hoe zit dat met al die mensen hier die hun barf vlees bij de islamitische slager halen dan? dat is dan toch ook vlees van een dier dat zonder verdoving geslacht is? al die tijd was dat geen probleem maar nu ineens wel?
Goeie opmerking. Ik kan er verder niks over zeggen want ik kom nooit bij islamitische slagers, maar de kvv die mijn honden krijgen komt waarschijnlijk ook uit de bio-industrie. En dat is wel lullig, maar het is - op dit moment- natuurlijk niet te betalen om je dieren biologisch vlees te gaan voeren. Maar aan de andere kant denk ik wel dat kvv en islamistische schapekoppen niet echt de dingen zijn die de boel in stand houden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

summer07 schreef:VOOR!!! :ok:

Maar dan ook meteen controle op het vervoer van de dieren naar het slachthuis en de huisvesting van de diertjes bij de boer.
Dat, ja, en een verbod op import en export van levend vleesvee. Een ritje richting slachthuis in Nederland is natuurlijk al niet fijn, maar ik denk dat dat een schoolreisje is in vergelijking met de weg naar de slacht elders in Europa.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

Krengetje schreef:Lol. Wat heeft parelli nou te maken met een paard dat voor zichzelf opkomt? Of klonk het gewoon wat interessant? ;)

Ik snap je punt overigens wel, je brengt het alleen niet zo handig.
zou best kunnen dat ik het onhandig breng. heb ik hier wel vaker gedaan :wink:
en nee parelli staat niet interssant maar als je het kent zegt wel heel erg veel. je werkt/speelt namelijk op basis van wederzijds samenspel/werking en niet uit dwang. ok, behalve wanneer er zich situaties voordoen waarbij dwang nodig is zoals gevaarlijke situaties waarbij de noodrem ingezet moet worden. sturen doe je met je zit en met je been (geen schop met sporen maar wijken voor zo licht mogelijke druk)en zo min mogelijk met je handen en dus bit. daarbij rij je met zo los mogelijke teugel (te veel vaste teugeldruk werkt averecht). de dwang die wel komt kijken bij de omgang met je paard komt voort uit het feit dat jij de leider bent en dat is net als bij honden waar een paard heel erg veel behoefte aan heeft. (sorry voor de wel kenners dat het hier misschien iets wat simpel omschreven staat maar ik doe dit bewust voor de gene die dit wel lezen maar, het niet kennen en toch begrijpelijk is. en het is nog vroeg :F: )
Expecting schreef:
aman.en.don schreef:
Sammy_ODH schreef:Dit is dus echt een reactie van niks he.

Eet jij enkel biologisch vlees? Zo niet, verdien je dan volgens je eigen redenring net zo'n rotleven als de dieren in de bio-industrie die later op je bord terechtkomen?
laat ik voorop stellen dat ik heel erg zwaar tegen de bioindustrie ben en de manier van vervoeren. helaas is biologisch vlees gewoon ontzettend duur. ik zou het liefst idd enkelt biologisch vlees eten maar dit is voor mij dus niet haalbaar. makkelijkste antwoord op je vraag zou JA zijn maar dan zou ik liegen. ik denk dat er echter wel een verschil zit in het eten van halal vlees en het eten van niet bilogisch vlees. halal vlees is over het algemeen, bij mijn weten, niet echt goedkoper als niet halal vlees. geld is imo dan dus geen reden om halal vlees te eten. en ja dat geld ook voor mijn hond alhoewel ik dan ook weer moet bekennen dat ik niet weet en kan zien of het vlees in smuldier halal geslacht is of niet en het stuk op mijn bord uit de supermarkt uiteindelijk niet toch van een halal slager af komt. ik zou iig nooit bewust kiezen voor halal geslacht vlees.
ik sta absoluut wel stil bij biologisch vlees en kies hier wel zoveel mogelijk voor alleen kan ik dat dus helaas niet altijd.
ik snap jou punt wel en vind ik dat "Zo niet, verdien je dan volgens je eigen redenring net zo'n rotleven als de dieren in de bio-industrie die later op je bord terechtkomen?" op deze stelling ja zou moeten antwoorden. ondanks dat ik me hier zelf dus ook schuldig aan maak. ik vind dat zowel de bioindustrie, vreselijke manier van vervoeren en het halal slachten van dieren verboden moeten worden. als biologisch vlees net zo duur zou zijn als het "gewone"vlees zou ik enkelt bilologsch vlees kopen net als heel veel mensen denk ik.
ik vind dat je je, voor zo ver binnen je mogelijkheden, bewust moet zijn van de keuzes die je maakt. een pup koop je ook niet bij een broodfokker omdat het 50 euro goedkoper is. vlees koop je voor zo ver je portomonee het toe laat biologisch.
misschien ben ik door mijn uitspraken hypocriet over kom omdat ik me ook schuldig maak en het kopen van 'gewoon'vlees maar ik had ook kunnen antwoorden ja ik eet enkelt biologisch en dus liegen( wat hier op dit forum wel het makkelijkste is om te doen aangezien je hier snel aangevallen word) maar ik ben liever eerlijk.
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

En eet jij dan ook elke dag vlees?

Ik ben van nature niet echt een vlees mens, hou er niet echt van, dus eet het alleen wanneer ik er zin in heb. Dat is niet zo vaak ;) en dan koop ik biologisch. En zo is het ook niet 'te' duur ;) Ik word ook geen vegetariër omdat ik van mening ben dat een mensen lichaam echt vlees nodig heeft ipv al dat vervangend spul.
bouvierpoedel
Zeer actief

Dus blijkt maar weerr dat ondanks je grootspraak over dat mensen ddan maar het zelfde moeten onddergaan jezelf niet beter bent dan de rest van ons. :wink:
We hebbben allemaal boter op ons kop toch.??
We laten het 1 uit ongelooflijke hoogstaande principe's en doen het ander.
We lopen allemaal te schreeuwen dat iets onaanvaarddbaar is ,maar als je ziet wat voor karrevrachten met vlees in de supermarkten ligt dan maak je mij niet wijs dat het overgrote deel voor biologisch gaat.
En dat je het niet kunt betalen vind ik ook zo'n lekker dooddoenertje.
Je wilt het dus niet en je eigen vreetlust naar vlees en je knip stelt toch je eigen belang voorop.

Die paarden meisjes lopen ook te gillen ,terwijl hun little pony ook het grootste gedeelte van de dag op stal staat of alleen in de bak of een veel te klein wei'tje.

Als het erop aan komt knalt zowat iedereen lekker de BBQ vol met vlees waar ze geen eens van weten waar het vandaan komt.
Beest is toch al dood en je hebt hem niet in dde ogen gekeken en het leed is toch al geschied.
Plus weggooien is ook zonde. :mann:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

miekmiek schreef:hoe zit dat met al die mensen hier die hun barf vlees bij de islamitische slager halen dan? dat is dan toch ook vlees van een dier dat zonder verdoving geslacht is? al die tijd was dat geen probleem maar nu ineens wel?
Ik haal ons vlees niet bij een islamitische slager maar ben dit wel even gaan navragen door jou vraag :wink:
Geiten en schapen worden wel halal geslacht ,zo'n 90 % daarvan worden op die wijze geslacht zegt hij :ugh:
Zijn koeien overigens niet.
Geit en schaap wordt bij ons uit het menu van de honden gehaald totdat deze wijziging erdoor is.
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

bouvierpoedel schreef:Dus blijkt maar weerr dat ondanks je grootspraak over dat mensen ddan maar het zelfde moeten onddergaan jezelf niet beter bent dan de rest van ons. :wink:
We lopen allemaal te schreeuwen dat iets onaanvaarddbaar is ,maar als je ziet wat voor karrevrachten met vlees in de supermarkten ligt dan maak je mij niet wijs dat het overgrote deel voor biologisch gaat.
Je wilt het dus niet en je eigen vreetlust naar vlees en je knip stelt toch je eigen belang voorop.

Die paarden meisjes lopen ook te gillen ,terwijl hun little pony ook het grootste gedeelte van de dag op stal staat of alleen in de bak of een veel te klein wei'tje.

Als het erop aan komt knalt zowat iedereen lekker de BBQ vol met vlees waar ze geen eens van weten waar het vandaan komt.
Beest is toch al dood en je hebt hem niet in dde ogen gekeken en het leed is toch al geschied.
ik heb nergens gezegt dat ik beter ben dan de rest :W:
verder ben ik het met je eens. ja ik vind vlees lekker. nee ik eet het niet elke dag.
ik ben net als krengetje van mening dat we vlees nodig hebben. ook al eten we niet iedere dag vlees ik vind het beangrijk dat mijn kinderen met name een aantal keer per week vlees eten. elke keer biologisch vlees is voor mij gewoon te duur. de een vind dat een dooddoener de ander niet.

gelukkig staat mijn paardje wel veel buiten met voldoende ruimte en vriendjes. :W:

je kan in je eentje niet de hele wereld veranderen maar vind wel dat iedereen zijn steentje bij moet dragen. ieder wat hij of zij kan of wil. je begint bij goed te zijn voor je eigen dieren. je doet wat je kan. ik blijf van mening dat je een dier niet zomaar even de strot door snijd en lekker een klein half uurtje een doodstrijd laat leveren. zelf wil je ook op een humane manier sterven dus een dier ook! ook al kan ik de manier waarop die dieren sterven niet beinvloeden, ik koop het gewoon niet. en ook het leven van een hoop dieren kan ik niet veranderen maar dat geld voor mensen ook. alsof alle mensen zo'n goed leven hebben en er geen mensen zijn die lijden. ik kan niet al het leed uit de wereld veranderen. niet van mensen en niet van dieren. wat ik wel kan doen is halal vlees (waarvan ik me bewust ben)weigeren en regelmatig biologisch vlees kopen en op die manier mijn steentje bijdragen. ik vind dat een enorm verschil met mensen die vanwegen hun cultuur of geloof enkelt vlees eten van dieren die enorm hebben moeten lijden en dat normaal vinden ook. waar of niet? en by the way ik ben dus niet rasistisch. ik ben wel heel erg zwaar tegen bepaalde regeltjes van bepaalde geloven. en dat geld voor alle geloven.
dagmar88
Zeer actief

aman.en.don schreef:
Krengetje schreef: Eet jij enkel biologisch vlees? Zo niet, verdien je dan volgens je eigen redenring net zo'n rotleven als de dieren in de bio-industrie die later op je bord terechtkomen?
laat ik voorop stellen dat ik heel erg zwaar tegen de bioindustrie ben en de manier van vervoeren. helaas is biologisch vlees gewoon ontzettend duur. ik zou het liefst idd enkelt biologisch vlees eten maar dit is voor mij dus niet haalbaar. makkelijkste antwoord op je vraag zou JA zijn maar dan zou ik liegen. ik denk dat er echter wel een verschil zit in het eten van halal vlees en het eten van niet bilogisch vlees. halal vlees is over het algemeen, bij mijn weten, niet echt goedkoper als niet halal vlees. geld is imo dan dus geen reden om halal vlees te eten. en ja dat geld ook voor mijn hond alhoewel ik dan ook weer moet bekennen dat ik niet weet en kan zien of het vlees in smuldier halal geslacht is of niet en het stuk op mijn bord uit de supermarkt uiteindelijk niet toch van een halal slager af komt. ik zou iig nooit bewust kiezen voor halal geslacht vlees.
ik sta absoluut wel stil bij biologisch vlees en kies hier wel zoveel mogelijk voor alleen kan ik dat dus helaas niet altijd.
ik snap jou punt wel en vind ik dat "Zo niet, verdien je dan volgens je eigen redenring net zo'n rotleven als de dieren in de bio-industrie die later op je bord terechtkomen?" op deze stelling ja zou moeten antwoorden. ondanks dat ik me hier zelf dus ook schuldig aan maak. ik vind dat zowel de bioindustrie, vreselijke manier van vervoeren en het halal slachten van dieren verboden moeten worden. als biologisch vlees net zo duur zou zijn als het "gewone"vlees zou ik enkelt bilologsch vlees kopen net als heel veel mensen denk ik.
ik vind dat je je, voor zo ver binnen je mogelijkheden, bewust moet zijn van de keuzes die je maakt. een pup koop je ook niet bij een broodfokker omdat het 50 euro goedkoper is. vlees koop je voor zo ver je portomonee het toe laat biologisch.
misschien ben ik door mijn uitspraken hypocriet over kom omdat ik me ook schuldig maak en het kopen van 'gewoon'vlees maar ik had ook kunnen antwoorden ja ik eet enkelt biologisch en dus liegen( wat hier op dit forum wel het makkelijkste is om te doen aangezien je hier snel aangevallen word) maar ik ben liever eerlijk.

Het is maar net waar je waarde aan hecht.
Jij kiest voor jouw paard kennelijk, dus zie jij 'het nut van onnodig lijden' wel terug in je portemonnee om je hobby mee te financieren.

En ja, de islamitische slager is zeker met konijn en lamsvlees stukken goedkoper.
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

dagmar88 schreef:
aman.en.don schreef:
Krengetje schreef: Eet jij enkel biologisch vlees? Zo niet, verdien je dan volgens je eigen redenring net zo'n rotleven als de dieren in de bio-industrie die later op je bord terechtkomen?

Het is maar net waar je waarde aan hecht.
Jij kiest voor jouw paard kennelijk, dus zie jij 'het nut van onnodig lijden' wel terug in je portemonnee om je hobby mee te financieren.

En ja, de islamitische slager is zeker met konijn en lamsvlees stukken goedkoper.
daar heb je gelijk in maar zeg nou eens eerlijk, wie laat er nou echt werkelijk alles in het leven staan, alles wat overbodig is , om zijn volledige inkomen te besteden aan goede doelen en het kopen van duur biologisch vlees. denk dat dat maar heel weinig mensen zijn. :denken:
iedereen heeft zijn eigen persoonlijke grenzen. konijn en lam zal best goedkoper zijn bij de islamitische slager maar ik koop het niet. als ik daro vlees geef dan is het maar iets duurder maar niet halal. en daarbij, wie zegt dat de dieren die halal geslacht worden zo'n goed leven hebben gehad? slecht leven + afschuwelijke dood. kan me niet voorstellen dat in een cultuur waarbij het normaal is dat een dier een afgrijzelijke dood te wachten staat, er wel zorg word gedragen dat het dier zo'n vrij en gelukkig leven heeft gehad. dan zou dat vlees net zo duur zijn als biologisch vlees wil er winst op gemaakt worden
bouvierpoedel
Zeer actief

aman.en.don schreef:
bouvierpoedel schreef:Dus blijkt maar weerr dat ondanks je grootspraak over dat mensen ddan maar het zelfde moeten onddergaan jezelf niet beter bent dan de rest van ons. :wink:

verder ben ik het met je eens. ja ik vind vlees lekker. nee ik eet het niet elke dag.
ik ben net als krengetje van mening dat we vlees nodig hebben. ook al eten we niet iedere dag vlees ik vind het beangrijk dat mijn kinderen met name een aantal keer per week vlees eten. elke keer biologisch vlees is voor mij gewoon te duur. de een vind dat een dooddoener de ander niet.

gelukkig staat mijn paardje wel veel buiten met voldoende ruimte en vriendjes. :W:

je kan in je eentje niet de hele wereld veranderen maar vind wel dat iedereen zijn steentje bij moet dragen. ieder wat hij of zij kan of wil. je begint bij goed te zijn voor je eigen dieren. je doet wat je kan. ik blijf van mening dat je een dier niet zomaar even de strot door snijd en lekker een klein half uurtje een doodstrijd laat leveren. zelf wil je ook op een humane manier sterven dus een dier ook! ook al kan ik de manier waarop die dieren sterven niet beinvloeden, ik koop het gewoon niet. en ook het leven van een hoop dieren kan ik niet veranderen maar dat geld voor mensen ook. alsof alle mensen zo'n goed leven hebben en er geen mensen zijn die lijden. ik kan niet al het leed uit de wereld veranderen. niet van mensen en niet van dieren. wat ik wel kan doen is halal vlees (waarvan ik me bewust ben)weigeren en regelmatig biologisch vlees kopen en op die manier mijn steentje bijdragen. ik vind dat een enorm verschil met mensen die vanwegen hun cultuur of geloof enkelt vlees eten van dieren die enorm hebben moeten lijden en dat normaal vinden ook. waar of niet? en by the way ik ben dus niet rasistisch. ik ben wel heel erg zwaar tegen bepaalde regeltjes van bepaalde geloven. en dat geld voor alle geloven.
Dat je geen geld heb voor biologisch vlees is ook een smoes ,vooral omdat je wel een paard en hond kan onderhouden.
Die paar euro of euro dubbeltjes kunnen er ook nog wel vanaf aangezien je maar een paar keer per week vlees eet.
Ik zeg nerggens dat je beter bent ,maar je doet je eigen wel veel beter voor met je uitspraak dat mensen het zelfde lot maar moeten onddergaan.
Daarmee zeg ikk niett dat ik beter ben dan jou ,want ik llaad ook gerust een paar pakken vlees uit de supermarkt in mijn karretje.
En als het op mijn bord ligt ga ik ook niet lopen denken dat het beest een slecht leven heeft gehad.
Hijj is toch al dood en dan kun je hemm net zogoed opvreten ,want weggooien is ook zonde.
We lopen allemaal te gillen dat halal erg is en zo'n beest moet lijden ,maar we kopen wel allemaal supermarktknallers vlees .
Stel nu dat al het halal vlees uit biologische opfok kwam.
Was dat onverdoofd de strrot door snijden dan nog zo erg in verhouding tot een dier uit de bioindustrie die wel verdoofd word.??
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

VOOR !!
dagmar88
Zeer actief

aman.en.don schreef:
dagmar88 schreef: Het is maar net waar je waarde aan hecht.

daar heb je gelijk in maar zeg nou eens eerlijk, wie laat er nou echt werkelijk alles in het leven staan, alles wat overbodig is , om zijn volledige inkomen te besteden aan goede doelen en het kopen van duur biologisch vlees. denk dat dat maar heel weinig mensen zijn. :denken:
iedereen heeft zijn eigen persoonlijke grenzen. konijn en lam zal best goedkoper zijn bij de islamitische slager maar ik koop het niet. als ik daro vlees geef dan is het maar iets duurder maar niet halal. en daarbij, wie zegt dat de dieren die halal geslacht worden zo'n goed leven hebben gehad? slecht leven + afschuwelijke dood. kan me niet voorstellen dat in een cultuur waarbij het normaal is dat een dier een afgrijzelijke dood te wachten staat, er wel zorg word gedragen dat het dier zo'n vrij en gelukkig leven heeft gehad. dan zou dat vlees net zo duur zijn als biologisch vlees wil er winst op gemaakt worden
Is gewoon dezelfde bio industrie Klara nr. 146983 en niet Soumia 85308. Of hebben we ook al Islamitische boeren?
:wink: Ik eet met m'n bescheiden uitkerinkje dus wel biologisch vlees, omdat ik daar waarde aan hecht.

Vlees voor de honden zie ik als bijproduct en niet als bijdrage aan; hoewel ik het voor mijn honden gezonder zou vinden biologisch te eten gaat dat boven mijn budget.
Maar dan nog vind ik dat iedereen zijn eigen keuze moet maken tussen wat voor hem of haar acceptabel en leefbaar is.
Kies je voor wat luxe (kinderen, paard) dan is dat je goed recht, maar waarom dan anderen ver/be-oordelen?
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

even een sitaat uit het bericht uit de volkrant.
'Het is verdrietig dat jullie gevoeliger zijn voor de pijn van dieren dan voor de pijn van een groep mensen.'

wat nou pijn van mensen? die krijgen morfine op hun sterfbed.
bouvierpoedel schreef:
aman.en.don schreef:

Dat je geen geld heb voor biologisch vlees is ook een smoes ,vooral omdat je wel een paard en hond kan onderhouden.
Die paar euro of euro dubbeltjes kunnen er ook nog wel vanaf aangezien je maar een paar keer per week vlees eet.
Ik zeg nerggens dat je beter bent ,maar je doet je eigen wel veel beter voor met je uitspraak dat mensen het zelfde lot maar moeten onddergaan.
Daarmee zeg ikk niett dat ik beter ben dan jou ,want ik llaad ook gerust een paar pakken vlees uit de supermarkt in mijn karretje.
En als het op mijn bord ligt ga ik ook niet lopen denken dat het beest een slecht leven heeft gehad.
Hijj is toch al dood en dan kun je hemm net zogoed opvreten ,want weggooien is ook zonde.
We lopen allemaal te gillen dat halal erg is en zo'n beest moet lijden ,maar we kopen wel allemaal supermarktknallers vlees .
Stel nu dat al het halal vlees uit biologische opfok kwam.
Was dat onverdoofd de strrot door snijden dan nog zo erg in verhouding tot een dier uit de bioindustrie die wel verdoofd word.??
ik zou liever vlees eten van een dier wat een aantal jaar gezond vrij en gelukkig heeft kunnen leven maar het laatste half uur van dat leven een hel is dan andersom. maar wie zegt dat het leven van de dieren die halal geslacht worden een goed leven hebben gehad? als jij mij garantie kan geven dat die dieren niet en een kut leven en een kut dood hebben gehad, zou ik misschien nog wel naar de islamiet gaan.
dan nog zou ik zodra ik financieel iets beter zit direct over gaan op biologisch vlees.
dagmar88 schreef:
aman.en.don schreef:
dagmar88 schreef: Het is maar net waar je waarde aan hecht.

Is gewoon dezelfde bio industrie Klara nr. 146983 en niet Soumia 85308. Of hebben we ook al Islamitische boeren?
:wink: Ik eet met m'n bescheiden uitkerinkje dus wel biologisch vlees, omdat ik daar waarde aan hecht.

Vlees voor de honden zie ik als bijproduct en niet als bijdrage aan; hoewel ik het voor mijn honden gezonder zou vinden biologisch te eten gaat dat boven mijn budget.
Maar dan nog vind ik dat iedereen zijn eigen keuze moet maken tussen wat voor hem of haar acceptabel en leefbaar is.
Kies je voor wat luxe (kinderen, paard) dan is dat je goed recht, maar waarom dan anderen ver/be-oordelen?
ik heb idd de keuze voor bepaalde luxe gemaakt maar wil in een periode dat ik beter bij kas zat. mijn kinderen kan ik niet zomaar weg doen en mijn dieren ook niet. verder heb ik er respect voor dat jij wel met laag inkomen biovlees eet :ok:
ik ver of beoordeel enkelt de mensen die het onverdooft slachten in stant willen houden.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

kan me nu ook niet voorstellen dat er speciale halalkoe boerderijen zijn??

volgens mij komt dat gros ook gewoon van de markt en dus ook gewoon van de stallen waar ook het goedkope stukje vlees van in de supermarkt ligt,van dezelfde "bioindustriestal" dus..

overigens vind ik dat hoe een dier ook gehouden wordt dat het zo snel en zo pijnloos gedood moet worden...wat maakt dat nu uit of je een bio industrie koetje was of een blij in de wei koetje??

het is gewoon de manier van dood maken die ik not done vind,net zo goed als dat ik vind dat een spaanse stier die ws een "ozo mooi leven" gehad heeft,niet verdiend om gemarteld te worden voor zijn dood...

en wat voor vlees je eet en hoe je je paardje houdt lijkt me niet ter discussie staan op de manier hoe een dier dood gemaakt wordt.

Als een dier nu eenmaal dood is,dan is het fijn dat ie helemaal opgebruikt wordt,anders was zijn dood ook zo onnodig geweest,zo ook voor de bio-industrie dieren...
Laatst gewijzigd door Kimmie op 15 apr 2011 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gajes

Ongelezen bericht door Gajes »

Ik ben ook Voor het verbod op onverdoofd slachten.

Maar wil even terug komen op het vervoer hier in Nederland van oa de varkens.
Ik ken een vrachtwagenchauffeur die Varkens van a naar b rijdt.
Ze zitten tegenwoordig met minder varkens in een vrachtwagen( persoonlijk vind ik dat nog te veel maar goed.)
en mogen maar een x aantal uur in de vrachtwagen zitten, dus halverwege de rit worden ze weer ergens uitgeladen en krijgen eten en drinken, de vrachtwagenchauffeur laadt dan weer een andere groep varkens in en rijdt dan verder.
Ze mogen dus niet meer in 1 ruk door naar frankrijk, italie , oostenrijk of weet ik veel welk europees land gereden worden.
En er wordt daar streng op gecontroleerd dat het slachtvee zo netjes mogelijk wordt behandeld.
vrachtwagenchauffeurs die zich er niet aan houden en ook de "boeren" die als rust station dienen kunnen een aardige douw krijgen.
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

DutchCelts schreef:Ik ben ook Voor het verbod op onverdoofd slachten.

Maar wil even terug komen op het vervoer hier in Nederland van oa de varkens.
Ik ken een vrachtwagenchauffeur die Varkens van a naar b rijdt.
Ze zitten tegenwoordig met minder varkens in een vrachtwagen( persoonlijk vind ik dat nog te veel maar goed.)
en mogen maar een x aantal uur in de vrachtwagen zitten, dus halverwege de rit worden ze weer ergens uitgeladen en krijgen eten en drinken, de vrachtwagenchauffeur laadt dan weer een andere groep varkens in en rijdt dan verder.
Ze mogen dus niet meer in 1 ruk door naar frankrijk, italie , oostenrijk of weet ik veel welk europees land gereden worden.
En er wordt daar streng op gecontroleerd dat het slachtvee zo netjes mogelijk wordt behandeld.
vrachtwagenchauffeurs die zich er niet aan houden en ook de "boeren" die als rust station dienen kunnen een aardige douw krijgen.
:E:
er zit dus verbetering in ook al kan het nog steeds beter. laat voorlopig maar lekker in de middenmoot blijven zitten. niet het goedkope halal vlees van slecht leven + helse dood, het biologische vlees spreekt voor zich en is het beste ook al koop ik dat ook niet altijd wel regelmatig, en het bij iig niet die helse dood en kwa prijs de middenmoot
Laatst gewijzigd door aman.en.don op 15 apr 2011 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
dagmar88
Zeer actief

aman.en.don schreef:ik heb idd de keuze voor bepaalde luxe gemaakt maar wil in een periode dat ik beter bij kas zat. mijn kinderen kan ik niet zomaar weg doen en mijn dieren ook niet. verder heb ik er respect voor dat jij wel met laag inkomen biovlees eet :ok:
ik ver of beoordeel enkelt de mensen die het onverdooft slachten in stant willen houden.
Nou ja, ik zie dat als privé afweging en niet als 'kijk mij nou eens lekker groen/bewust en geweldig zijn'.
Uit je eerdere uitspraak blijkt dan wat anders.
aman.en.don schreef:rom hoeft een mens niet onnodig te lijden en een dier wel? en dan ook nog eens compleet nutteloos. hart van een dier klopt gewoon nog door zowel na de pin als na dat de strot door gesneden is. waarom moet een dier dan onnodig lijden? ik zie het nut er niet van in. en ja ik blijf achter mijn mening staan. als je zo nodig een dier wil laten lijden op afschuwelijke wijze, lijd er dan zelf ook maar aan. dier kan geen eens voor zichzelf opkomen :piew:
Je kunt je ook afvragen of een half uur lijden niet veel genadiger is dan 4 jaar lijden.
Ik zie er dus wel het nut van in; om goedkoop op je bordje te komen :U:
Het vingertje wijst altijd zo makkelijk naar een ander...
aman.en.don
Zeer actief
border collie, skyler

dagmar88 schreef:
aman.en.don schreef:ik heb idd de keuze voor bepaalde luxe gemaakt maar wil in een periode dat ik beter bij kas zat. mijn kinderen kan ik niet zomaar weg doen en mijn dieren ook niet. verder heb ik er respect voor dat jij wel met laag inkomen biovlees eet :ok:
Nou ja, ik zie dat als privé afweging en niet als 'kijk mij nou eens lekker groen/bewust en geweldig zijn'.
Uit je eerdere uitspraak blijkt dan wat anders.
aman.en.don schreef:rom hoeft een mens niet onnodig te lijden en een dier wel? en dan ook nog eens compleet nutteloos. hart van een dier klopt gewoon nog door zowel na de pin als na dat de strot door gesneden is. waarom moet een dier dan onnodig lijden? ik zie het nut er niet van in. en ja ik blijf achter mijn mening staan. als je zo nodig een dier wil laten lijden op afschuwelijke wijze, lijd er dan zelf ook maar aan. dier kan geen eens voor zichzelf opkomen :piew:
Je kunt je ook afvragen of een half uur lijden niet veel genadiger is dan 4 jaar lijden.
Ik zie er dus wel het nut van in; om goedkoop op je bordje te komen :U:
Het vingertje wijst altijd zo makkelijk naar een ander...
4 jaar lijden vind ik ook vreselijk. alleen bij halal lijden ze 4 jaar EN hebben een helse dood.
en ja het vingertje wijst idd altijd erg makkelijk naar de ander maar ik heb ook heel duidelijk en eerlijk verteld hoe ik het doe en zie en wijs dus ook naar mezelf.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”