Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

BT gediskwalificeerd

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: BT gediskwalificeerd

Ongelezen bericht door empyree »

duitse herder schreef:Nanna hoe kom je toch steeds aan zulke foto's :lol:
Misschien heeft Nanna de andere foto's ook nog die bij deze hoorden. Ik heb net gekeken of ik ze nog had maar kan ze helaas niet terugvinden.
Sandra
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

Nanna schreef:
OVERVLOEDIGE BEHARING EN UITERLIJKE VERZORGING
De beharing mag niet zo overvloedig zijn, dat het de beweging of het gezichtsvermogen ernstig belemmert.
Bij de Puli wordt toch anders écht een "umbrella" geëist. Een beharing die over het hele gezicht heenvalt en doorloopt tot aan de neusspiegel. En dat geldt wel voor meer rassen (denk aan Briard of Schapendoes). Moet je als exposant met een strikje aankomen, ze lachen je gewoon uit.
Hoe willen ze dat dus gaan verhapstukken?
Ik show Romis altijd met een doorzichtig klein klemmetje in zijn haar dat ervoor zorgt dat hij goed zicht heeft, heb er nog nooit een opmerking van de keurmeester over gehad.
Een keer een vraag waarom maar na mijn uitleg dat ik het belangrijker vind dat hij alles goed ziet en daardoor zekerder is, werd het geaccepteerd.
Ook anderen zie ik het steeds meer doen. Nu scheelt het denk ik wel dat er bij de Zuidrussen vaak niet enorm veel concurrentie is :F: .
Groetjes, Marjan
Bullekes
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door Bullekes »

Ik ben ook erg blij met de RSI! Helemaal bij het ras wat ik heb.
De hondjes die slecht ademen en met geknepen neusgaten de ring uit, te zware bullen de ring uit.
Ja dit kan ik alleen maar toejuichen!
Nu moeten de fokkers straks wel fokken op gezondheid en minder op extremen omdat ze gewoon geen andere keus hebben.
Gelukkig zijn er al een aantal die begonnen zijn met testen.

Al die haarlak en poeders vind ik ook vreselijk, laat die honden lekker hond zijn! Het zijn geen poppen.
Ik vind het echt triest, op show zie je die honden soms langer dan 4uur op een tafel staan.. En maar kammen en knippen en een zooi wat er in die vachtjes gaat.

Ik zelf show ook met een losse lijn, zo laten ze het best het gangwerk zien. Op tafel heb ik haar wel iets vast maar niet met een lijn strak om het nekje, meer zodat ze er niet af valt!
** Groetjes Nadieh, pootje van Loïz & Yara **
Afbeelding
Bullekes
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door Bullekes »

Nanna schreef:
Bullekes schreef: Al die haarlak en poeders vind ik ook vreselijk, laat die honden lekker hond zijn! Het zijn geen poppen.
Ik vind het echt triest, op show zie je die honden soms langer dan 4uur op een tafel staan.. En maar kammen en knippen en een zooi wat er in die vachtjes gaat.
Toch heb ik dan liever een gepoederde pop voor een dag, dan een naar adem happende stakkerd die ook weer zo naar huis moet.
Ben ik helemaal met je eens. Ook vind ik dat honden die bijvoorbeeld nooit in de zon mogen lopen, of die poedel hier die een mep krijgt als die door een plas loopt want dat is vies vind ik ook absoluut geen hondwaardig leven hebben.
Een hond die amper kan ademen evenmin.
** Groetjes Nadieh, pootje van Loïz & Yara **
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Oh dan kan ik nog wel andere rassen opnooemen dan alleen de poedel die als barby word gebruikt en alleen bij mooi weer buitten komen op een betegeld stoepje en niet met elkaar mogen spelen.
Want ze zullen eens eene paar haarttjes eruitt trekken bij elkaar. :piew:
Lekker gezellie in de bench 23 uur per dag op roosters :ok:,want je hebt tenslotte showhonden.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

bouvierpoedel schreef:Oh dan kan ik nog wel andere rassen opnooemen dan alleen de poedel die als barby word gebruikt en alleen bij mooi weer buitten komen op een betegeld stoepje en niet met elkaar mogen spelen.
Want ze zullen eens eene paar haarttjes eruitt trekken bij elkaar. :piew:
Lekker gezellie in de bench 23 uur per dag op roosters :ok:,want je hebt tenslotte showhonden.
ik vind de Old english sheepdogs ook altijd zo erg.. dat gekam en gedoe.. Of bearded collies.. Ik zou er niets aan vinden denk ik, showen met zo'n ras... Dat gedoe is niet echt wat voor mij. Die honden staan er vaak wel heel geduldig bij trouwens!
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Zo fijn die nakers..... helemaal geen geploeter met borstels, haarlak en andere gekkigheid.
Beetje uierzalf erover (niet teveel anders blijft de hond aan de KM hangen :lol1:) en zo de ring in :pffff:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Nanna schreef: Toch heb ik dan liever een gepoederde pop voor een dag, dan een naar adem happende stakkerd die ook weer zo naar huis moet.
Waarom zou je moeten kiezen wat je liever hebt? Ik vind het allebei niks. :19:
Triplefox
Zeer actief
Mijn ras(sen): Fox Terrier
Kerry Blue Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Triplefox »

truusje schreef:[
Geheel OF

Deze kleurslag Foxterrier heb ik nog nooit gezien....wel apart.
Een Ginger FT, zie je niet vaak in NL al helemaal zeldzaam.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Stomme vraag, maar zullen er mensen zijn die dit nieuwe beleid nou wel vreselijk vinden?
En zo ja waarom?
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Nanna schreef:
Judith-Diesel schreef:Stomme vraag, maar zullen er mensen zijn die dit nieuwe beleid nou wel vreselijk vinden?
En zo ja waarom?
Mensen die altijd hun honden tot in de hemel optrokken zullen nu wel balen omdat nu de slechte rugbelijningen van hun beestjes aan den volke getoond worden :mrgreen:
Een hond met een goede rug hoef je niet zo idioot op te sjorren. Denk ik dan.
En ik denk dat veel Saarloosmensen ook met angst en beven naar de show gaan, net als hun honden overigens. Want nog steeds zie je een enorme macht Saarlozen zowat pissend van angst door de ring getrokken worden. En dát mag niet meer.
Heeft dat van de saarlozen te maken met het karakter van het ras of is het door het fokken met angstige honden?

Maar door deze regels is er toch juist meer kans op dat fokkers bepaalde uiterlijke vertoningen (waardoor honden dus ziek worden) gaan verminderen, omdat je op show gediskwalifieerd wordt. Of zie ik het nu fout?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Badu schreef:Zo fijn die nakers..... helemaal geen geploeter met borstels, haarlak en andere gekkigheid.
Beetje uierzalf erover (niet teveel anders blijft de hond aan de KM hangen :lol1:) en zo de ring in :pffff:
Even met het scheermes erover heen en wat puisten uitknuipen en schrubben en klaar is klara. :ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

smoekie schreef: En dit , en dit dan?

Kan aan mij liggen hoor, maar als dit is wat ze bedoelen als ze zeggen dat men dan gediskwalificeerd worden vind ik dat persoonlijk wel terecht. Ik vind het persoonlijk geen postzegel als een hond op zo'n manier "gedwongen" wordt te staan :19:

En zo staan er idd wat Muk al zegt nog wel meer op je site waarin de lijnen dusdanig strak gespannen staan.
Dat zijn foto`s die ik vorig jaar op de Amerikaanse clubmatch heb gemaakt .Die honden zijn niet van mij. Ik ben er niet verantwoordelijk voor hoe een ander zijn hond showt.

Wat die strakke lijntjes betreft. Dat valt reuze mee. Ik houd het lijntje wel eens hoog maar ik houd ze nooit strak en als het per ongeluk strak staat , dan is dat als de hond een keertje trekt. Maar ik houd het niet bewust strak om de rugbelijning beter uit te laten komen.

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

smoekie schreef:
Marjoleine schreef:Dit soort dingen mag dus (gelukkig!) absoluut niet meer, als je deze lijn loslaat zakt de hond een paar centimeter.
Afbeelding

:N: afschuwelijk. :roll:

2e foto heb je idd gelijk in zie ik. Maar de 1e zie ik( misschien gezichtsbedrog?) dat zelfs de kop er iets door naar rechts wordt getrokken :scratch: Maar zo extreem als de foto die jij hier nu plaatst zijn ze niet. Die is wel heul erg zeg :hmmm:
Gezichtsbedrog. Dat hondje was op haar baasje gefixeerd en op het stukje worst/lever dat ze in haar handen hield . :8):
L.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Laat gefixeerd op baasje dan maar achterwege en maak er dan maar gewoon gefixeerd op worst/lever van :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Triplefox schreef:
truusje schreef:[
Geheel OF

Deze kleurslag Foxterrier heb ik nog nooit gezien....wel apart.
Een Ginger FT, zie je niet vaak in NL al helemaal zeldzaam.
Dank je..weer wat geleerd. :ok:

Vraag me trouwens af in hoe verre de strakke lijntjes daadwerkelijk de KM's beinvloeden....slechte rug is meestal ook een minder gangwerk enz. daar kijken de meeste [ goede]Km wel doorheen hoor. Al die trucjes....och ik heb dr nooit in geloofd, een Km is niet achterlijk of zo hoor [ oke dr zijn dr bij :roll: ]
Afbeelding

So Sweet :I:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

truusje schreef: Vraag me trouwens af in hoe verre de strakke lijntjes daadwerkelijk de KM's beinvloeden....slechte rug is meestal ook een minder gangwerk enz. daar kijken de meeste [ goede]Km wel doorheen hoor. Al die trucjes....och ik heb dr nooit in geloofd, een Km is niet achterlijk of zo hoor [ oke dr zijn dr bij :roll: ]
Nou, die dus :mrgreen:

Ik begreep dat top-and-tailing ook minder gewenst is.
Vind ik ook prima, vinden jullie dat ook?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Reny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reny »

Wat is top & tailing??
Staart en kop omhoog houden??

Ik ben trouwens met Billy aan het oefenen op staan, lukt al 2 seconden dan ziet meneer andere dingen die veel leuker zijn :19:
En de groeten van de mannen :zwaai
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

bij de engelse staffies (amerikanen ook) kunnen ze het ook.

Afbeelding
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Eindkeuring Eindhoven jongstleden

Eindkeuring Groningen jongstleden

Negen van de 10 hadden gediskwalificeerd moeten worden?

Of is er verschil tussen

Afbeelding

en

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Reny schreef:Wat is top & tailing??
Staart en kop omhoog houden??
Afbeelding

En dan vooral omdat ze de keelhuid strak trekken en zo de hals droger laten lijken.

Afbeelding

truusje
Zeer actief
Contacteer:

Mag voor mij ook afgeschaft worden Marjoleine.....al was het maar voor de ouwe, stramme botjes van mij :mrgreen:
Nee zonder gekheid, eigenlijk zou elke hond gewoon vrij geshowd moeten kunnen worden in hun natuurlijke stand. Ik zie het liefst een cocker die zich een slag in de rondte kwispelt [ niet voor niets merry cocker] ipl statisch staan. Maar ja wie ben ik he :wink:
Afbeelding

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik show mijn honden altijd vrij (nou ja, ik show ze een keer per jaar :F: )
Ik heb er niks aan om aan ze te zitten frummelen en ze in een model te persen.
Ze moeten gewoon kunnen laten zien hoe ze zijn.
Niet meer en niet minder.

Bij een goede keurmeester heb je dan ook een realistisch keurverslag. :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Darko staat er zo bij, het lijntje is iets strak rond zijn nek, maar dat is meer omdat hij wel eens durft te springen en ik dan net meer controle over hem heb, maar ik "trek" hem niet omhoog
Afbeelding
en dit was voor de keuring, heel veel "trekken" een DC zijn staart omhoog (moet recht omhoog gedragen worden) en vouwen hun oren "open" en trekken die ook omhoog (wat ik wilde doen, maar Jan was te vroeg met "knippen" :engel: ik doe het eignelijk helemaal niet, denk dat Darko er ook geen reet aan gaat vinden als ik zijn oren omhoog ga trekken
Afbeelding
en ik vind geen foto waar ze dat bij een DC doen :denken: dan maar een Argentijnse dog, waar ze het wel bij doen
Afbeelding
Afbeelding
Reny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reny »

truusje schreef:Mag voor mij ook afgeschaft worden Marjoleine.....al was het maar voor de ouwe, stramme botjes van mij :mrgreen:
Nee zonder gekheid, eigenlijk zou elke hond gewoon vrij geshowd moeten kunnen worden in hun natuurlijke stand. Ik zie het liefst een cocker die zich een slag in de rondte kwispelt [ niet voor niets merry cocker] ipl statisch staan. Maar ja wie ben ik he :wink:

Volgens mij wordt dat dan een probleem bij Billy, die staart staat niet stil :lol1:

:ok: voor de uitleg Marjoleine, ik zie ze (bij alle 2 de shows waar ik geweest ben :N: ) inderdaad zo staan.
En de groeten van de mannen :zwaai
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Ik heb nog niet eens bezwaar tegen het erachter zitten en voor mijn part die staart zo houden.
Maar het strak trekken van al die voze keelhuid, daar heb ik wel bezwaar tegen.
Als ik zie hoe ze daar met handenvol vel zitten... :ugh:
Als je een droge hals wilt moet je daarop fokken. Scheelt ook weer problemen met ogen als ectropion, smetten van plooien enzovoorts.
Echt, het kan zo simpel :19:

Afbeelding

truusje
Zeer actief
Contacteer:

Reny schreef:
truusje schreef:Mag voor mij ook afgeschaft worden Marjoleine.....al was het maar voor de ouwe, stramme botjes van mij :mrgreen:

Volgens mij wordt dat dan een probleem bij Billy, die staart staat niet stil :lol1:

:ok: voor de uitleg Marjoleine, ik zie ze (bij alle 2 de shows waar ik geweest ben :N: ) inderdaad zo staan.
Eigenlijk is ook net de bedoeling Reny, die staart hoort helemaal niet stil, die moet juist kwispelen zo karakteristiek voor een cockert.
Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

truusje schreef: Eigenlijk is ook net de bedoeling Reny, die staart hoort helemaal niet stil, die moet juist kwispelen zo karakteristiek voor een cockert.
Maar bij setters doen ze het ook, en bij veel retrievers ook.
Ik heb er echt een hekel aan.

Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”