Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
RAM regeling agressieve mensen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
RAM regeling agressieve mensen
Ik snap niet eens waarom het nog bestaad RAD, weten we niet allemaal donders goed dat geen enkele hond/dier of mens slecht/asociaal agressief of wat dan ook geboren word,en het dus helemaal ligt aan de opvoeding en invloeden die hij of zij van buiten af krijgt?
er zijn wel rassen die er vatbaarder voor zijn meer aanleg blabla bla etcetera maar dat is echt helemaal geen excuus
ik vind het niet normaal dat dieren, vooral rassen dan daar onder moeten lijden, omdat van die opgeschoten snotjongkies het stoer vinden om een agressieve pitbull te hebben laat die mensen toch eens nakijken dan ben je van het probleem af
of ben ik de enige die zo denkt ?
er zijn wel rassen die er vatbaarder voor zijn meer aanleg blabla bla etcetera maar dat is echt helemaal geen excuus
ik vind het niet normaal dat dieren, vooral rassen dan daar onder moeten lijden, omdat van die opgeschoten snotjongkies het stoer vinden om een agressieve pitbull te hebben laat die mensen toch eens nakijken dan ben je van het probleem af
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.
Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.
- fresku
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.
- fresku
Re: RAM regeling agressieve mensen
Ik dacht dat het al niet meer bestond?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
de RAD is in 2008 afgeschaft hoor 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Lin&Noa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.
- Riemsesy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weim Langhaar†
hier ben ik 't wel mee eens:
http://www.animalfreedom.org/paginas/column/rad.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.animalfreedom.org/paginas/column/rad.html" onclick="window.open(this.href);return false;
maar ik geloof niet dat alle hondenproblemen 100% door de eigenaar of vorige eigenaren komt. net als er bij mensen gekken rondlopen zullen er echt wel honden zijn waar een steek los aan is, maar dat zijn uitzonderingen, althans dat geloof ik.In Zwitserland zijn ze dan ook een stuk wijzer. Wil men daar een hond hebben dan is men verplicht een cursus te volgen waarin men leert hoe men met de hond en zijn omgeving moet om gaan. Hier zit niets betuttelend aan, integendeel: het toont eerder dat de overheid zijn verantwoordelijkheid neemt en werkelijk iets aan het aantal bijtincidenten wil doen. Het is net zoals met autorijden: om ongelukken te voorkomen mag je ook niet zomaar in een auto stappen en er mee weg rijden. Eerst moet je leren er mee om te gaan en daarna krijg je pas je rijbewijs.
Voor honden zou er dus een opvoedbewijs moeten komen. Want veel mensen weten helemaal niet hoe ze een hond moeten opvoeden en laten zich drijven door hun eigen ervaringen en instincten. Wanneer je bijvoorbeeld als kind veel geslagen bent is de kans groot dat wanneer je hond zich agressief opstelt je dat met schreeuwen en slaan probeert de kop in te drukken. Helaas wordt een hond hier alleen nog agressiever van. Nadat zijn ‘agressieve’ hond is gedood, kan de eigenaar weer een andere nemen, hoe verkeerd hij er voordien ook mee omging. De oorzaken van de bijtincidenten worden niet weggenomen.
Bonjo kerel.. mis je nog elke dag.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
* 04-12-2005
† 27-12-2010
Je loopt maar een jaar of 3 achter 

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
is niet afgeschaft
ten minste... niet helemaal..
het is nu een proefperiode die 5 jaar daarna geevalueerd zal worden.
dat is over 2 jaar. ik hou mijn hart vast

ten minste... niet helemaal..
het is nu een proefperiode die 5 jaar daarna geevalueerd zal worden.
dat is over 2 jaar. ik hou mijn hart vast

-
- Zeer actief
In mijn beleving is hij inderdaad niet afgeschaft maar wordt hij niet meer gehandhaaft op basis van uiterlijke kenmerken. Dus hij ligt in de kast te verstoffen voor nu al 3 jaar. Ook ik houd mijn hart vast over 2 jaar.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ahhh weer zo'n bomenknuffelaar die ook heeeeel veel van hondjes houd en denkt dat het allemaal door de opvoeding komt en dat er geen agressieve/debiele/gestoorde honden geboren worden.
Zou zeggen zet je roze zonnebril eens van je neus en word wakker uit je eigen sprookje lieverd.

Zou zeggen zet je roze zonnebril eens van je neus en word wakker uit je eigen sprookje lieverd.

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Inc schreef:Je loopt maar een jaar of 3 achter
ehm zoals anderen al zeiden, het is niet afgeschaft
weet waar je info vandaan komt mensen =')
naja anyway ehm, roze bril ?
ik heb in mijn ogen nergens gezegt dat er geen honden bestaan met een tikkie los maar geloof mij, van AL DIE "agressieve" honden is 80 procent agressief door de baas,maar goed als je geen discussie aan kunt gaan hierover omdat je jezelf niet genoeg kunt onderbouwen moet je niet aan komen zetten met roze bril dit dat, dat is een beetje kinderachtig, dus ik zou zeggen als je er over wilt discussieren, kom maar op maar dan niet op zo'n kinderlijke wijze ....

Groetjess
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
- fresku
- fresku
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
De reden dat er zo gereageerd wordt is omdat het overkwam dat je zei dat de RAD er nog was. Aangezien er nog steeds mensen zijn die denken dat de echte volledige RAD wet nog bestaat en we hier wel vaker een topic over krijgen. Vind ik het niet heel gek dat ze zo reageren. Hoe weten wij nou of je bedoelt dat de RAD wet is aangepast, ipv dat de RAD wet nog volledig bestaat.Simba's pride schreef:Inc schreef:Je loopt maar een jaar of 3 achter
ik heb in mijn ogen nergens gezegt dat er geen honden bestaan met een tikkie los maar geloof mij, van AL DIE "agressieve" honden is 80 procent agressief door de baas,maar goed als je geen discussie aan kunt gaan hierover omdat je jezelf niet genoeg kunt onderbouwen moet je niet aan komen zetten met roze bril dit dat, dat is een beetje kinderachtig, dus ik zou zeggen als je er over wilt discussieren, kom maar op maar dan niet op zo'n kinderlijke wijze ....
![]()
Groetjess
En deze discussie is al heeeel vaak gevoerd, en als de wijze van discusieren en/of posten je niet aan staat is dit niet het goede forum, hier wordt gezegd wat men vind zonder blad voor de mond te nemen.
Verder ben ik het met je eens dat de meeste agressieve honden gemaakt worden door de baas en niet vanuit de hond zelf.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Denk dat alles van invloed is op het gedrag van een hond, zowel erfelijke als opvoedkundige oorzaken liggen ten grondslag aan het gedrag van een hond. En dan nog bepaalde ervaringen die honden buiten opdoen, zoals aanvallen van andere honden.
Heb vier Duitse Pinschers, en ze zijn alle vier verschillend terwijl het Moeder en Dochters zijn.
Bijou heeft me nog nooit gebeten, maar sinds ze een paar keer naar de dierenarts moest voor gespleten en een afgebeten stuk oor, vind ze het verschrikkelijk als ik haar wil verzorgen als ze gewond is of als ik een teek van haar af wil halen. Ze gromt dan naar me en wil ook wel bijten als ze de kans krijgt.
Ze heeft het altijd wel al gehad dat ze wantrouwig was als ik een teek wilde verwijderen maar werd dan niet pissig, denk dat dat ook kwam omdat de fokker haar duimpjes van de voorpoten af heeft gedraaid.
Nikkie was altijd heel erg lief maar sinds die gebeten is door een hond en door elkaar geschud heeft ze een verschoven wervel en moet ze het nu zien dat ze geaaid wordt, als ze het niet ziet en je aait haar als ze b.v. slaapt dan bijt ze, gelukkig bijt ze dan niet echt door bij mensen.
Tama is de haaibaai van het stel, al is ze wel mijn favoriet.
Jarah is de zachtmoedigste van het stel daar kan je echt alles mee doen. En ze krijgen alle vier toch de zelfde opvoeding.
Denk toch echt dat karakter het grootste aandeel heeft in het gedrag.
Jarah is echt een zieltje zonder zorgen, heeft overal schijt aan, ook al wordt je kwaad doet haar niks, als ze kon zou ze de middelvinger naar je uitsteken.
Denk wel dat Nikkie en Tama ook zo zijn omdat mijn man zich ermee bemoeide toen Bijou ze wilde corrigeren in het nest, mijn man schold Bijou dan uit dat het een rotmoeder was, Bijou begon namelijk toen de pups gingen lopen brokjes tussen haar poten te leggen en als er dan een pup bij in de buurt kwam werd die weg gesnauwd en dat vond mijn man dus heel erg, hoe vaak ik ook heb gezegd dat het heel normaal was vond mijn man dat dus niet goed van Bijou, toen Jarah werd geboren en haar broertjes en zusjes heb ik mijn man niet bij de werpkist e.d. gelaten en gezegd dat hij zich er deze keer helemaal niet mee mocht bemoeien.
Heb vier Duitse Pinschers, en ze zijn alle vier verschillend terwijl het Moeder en Dochters zijn.
Bijou heeft me nog nooit gebeten, maar sinds ze een paar keer naar de dierenarts moest voor gespleten en een afgebeten stuk oor, vind ze het verschrikkelijk als ik haar wil verzorgen als ze gewond is of als ik een teek van haar af wil halen. Ze gromt dan naar me en wil ook wel bijten als ze de kans krijgt.
Ze heeft het altijd wel al gehad dat ze wantrouwig was als ik een teek wilde verwijderen maar werd dan niet pissig, denk dat dat ook kwam omdat de fokker haar duimpjes van de voorpoten af heeft gedraaid.
Nikkie was altijd heel erg lief maar sinds die gebeten is door een hond en door elkaar geschud heeft ze een verschoven wervel en moet ze het nu zien dat ze geaaid wordt, als ze het niet ziet en je aait haar als ze b.v. slaapt dan bijt ze, gelukkig bijt ze dan niet echt door bij mensen.
Tama is de haaibaai van het stel, al is ze wel mijn favoriet.
Jarah is de zachtmoedigste van het stel daar kan je echt alles mee doen. En ze krijgen alle vier toch de zelfde opvoeding.
Denk toch echt dat karakter het grootste aandeel heeft in het gedrag.
Jarah is echt een zieltje zonder zorgen, heeft overal schijt aan, ook al wordt je kwaad doet haar niks, als ze kon zou ze de middelvinger naar je uitsteken.
Denk wel dat Nikkie en Tama ook zo zijn omdat mijn man zich ermee bemoeide toen Bijou ze wilde corrigeren in het nest, mijn man schold Bijou dan uit dat het een rotmoeder was, Bijou begon namelijk toen de pups gingen lopen brokjes tussen haar poten te leggen en als er dan een pup bij in de buurt kwam werd die weg gesnauwd en dat vond mijn man dus heel erg, hoe vaak ik ook heb gezegd dat het heel normaal was vond mijn man dat dus niet goed van Bijou, toen Jarah werd geboren en haar broertjes en zusjes heb ik mijn man niet bij de werpkist e.d. gelaten en gezegd dat hij zich er deze keer helemaal niet mee mocht bemoeien.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Riemsesy
- Zeer actief
Simba's pride schreef:Inc schreef:Je loopt maar een jaar of 3 achter
![]()
Groetjess
lijkt me dat je 't hier wel zegt. Daarbij heb je wel gelijk dat men de realiteit onder ogen moet zien kwa opvoeding. En onderbouwing moet van 2 kanten komen, en dat lijkt me met dit onderwerp moeilijk.weten we niet allemaal donders goed dat geen enkele hond/dier of mens slecht/asociaal agressief of wat dan ook geboren word
* 04-12-2005
† 27-12-2010
* 04-12-2005
† 27-12-2010
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Per definitie is alles gestoord wat er aan rassen rondloopt.Simba's pride schreef:Inc schreef:Je loopt maar een jaar of 3 achter
![]()
Groetjess
Daar is geen natuur meer aan te pas gekomen.
Bij een natuurlijk wilde soort ben ik nooit zoveel extremen tegen gekomen in uiterlijk en gedrag als in al die rashonden.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
De reden dat er zo gereageerd wordt is omdat het overkwam dat je zei dat de RAD er nog was. Aangezien er nog steeds mensen zijn die denken dat de echte volledige RAD wet nog bestaat en we hier wel vaker een topic over krijgen. Vind ik het niet heel gek dat ze zo reageren. Hoe weten wij nou of je bedoelt dat de RAD wet is aangepast, ipv dat de RAD wet nog volledig bestaat.
En deze discussie is al heeeel vaak gevoerd, en als de wijze van discusieren en/of posten je niet aan staat is dit niet het goede forum, hier wordt gezegd wat men vind zonder blad voor de mond te nemen.
Verder ben ik het met je eens dat de meeste agressieve honden gemaakt worden door de baas en niet vanuit de hond zelf.[/quote]
Oke dat is dan mischien niet helemaal duidelijk geweest, daar zal ik de volgende keer op letten, hoe je nou weet wat ik bedoel ? nou door te communiceren , je kunt het natuurlijk ook gewoon vragen ipv gewoon aan te nemen en conclusies te trekken uit 1 bericht .En dan gelijk zo'n reactie te plaatsen, die dus helemaal niet op zijn plaats is hier.. we zijn toch allemaal volwassen of vergis ik me nou =')
Ik open een onderwerp, en het eerste wat ik zie is ja je bent niet up to date en je bent veel te laat, je loopt achter.
Okee? ookal was dit zo. wat dus duidelijk niet het geval is, dat is toch helemaal niet wat ik vroeg ?
ik vroeg of meer mensen het er mee eens zijn, dus of het nou nog wel bestaat of niet meer of alleen gedeeltelijk, dat was eigenlijk helemaal niet de vraag enzo.. dus ja
in mijn ogen is dat dus ook niet erg heel relevant,Al helemaal niet als dat het enige is wat in het bericht staat,
daar heb ik namelijk helemaal niks aan =') en anderen die dit onderwerp lezen volgends mij ook niet
Dus nee als dit de wijze van posten en commentaar is van dit forum is dit idd niet mijn plek
want waar ik vandaan kom trekken we niet meteen conclusies en oordelen, je gaat eerst een gesprek aan.
als die mensen toch niet snappen wat ik bedoel, kun je ook ipv een domme post zonder inhoud gewoon vragen wat ik nou bedoel ik vind ook eigenlijk niet dat dat ook maar iets te maken heeft met een blad voor de mond nemen maar goed dat is mijn mening.
De rest zal ik later beantwoorden want ik heb nu geen tijd meer
Groeetjess
Verder ben ik het met je eens dat de meeste agressieve honden gemaakt worden door de baas en niet vanuit de hond zelf.[/quote]
Oke dat is dan mischien niet helemaal duidelijk geweest, daar zal ik de volgende keer op letten, hoe je nou weet wat ik bedoel ? nou door te communiceren , je kunt het natuurlijk ook gewoon vragen ipv gewoon aan te nemen en conclusies te trekken uit 1 bericht .En dan gelijk zo'n reactie te plaatsen, die dus helemaal niet op zijn plaats is hier.. we zijn toch allemaal volwassen of vergis ik me nou =')
Ik open een onderwerp, en het eerste wat ik zie is ja je bent niet up to date en je bent veel te laat, je loopt achter.
Okee? ookal was dit zo. wat dus duidelijk niet het geval is, dat is toch helemaal niet wat ik vroeg ?
ik vroeg of meer mensen het er mee eens zijn, dus of het nou nog wel bestaat of niet meer of alleen gedeeltelijk, dat was eigenlijk helemaal niet de vraag enzo.. dus ja
in mijn ogen is dat dus ook niet erg heel relevant,Al helemaal niet als dat het enige is wat in het bericht staat,
daar heb ik namelijk helemaal niks aan =') en anderen die dit onderwerp lezen volgends mij ook niet
Dus nee als dit de wijze van posten en commentaar is van dit forum is dit idd niet mijn plek
want waar ik vandaan kom trekken we niet meteen conclusies en oordelen, je gaat eerst een gesprek aan.
als die mensen toch niet snappen wat ik bedoel, kun je ook ipv een domme post zonder inhoud gewoon vragen wat ik nou bedoel ik vind ook eigenlijk niet dat dat ook maar iets te maken heeft met een blad voor de mond nemen maar goed dat is mijn mening.
De rest zal ik later beantwoorden want ik heb nu geen tijd meer
Groeetjess
- fresku
- fresku
- renee-uk
- Zeer actief
probeer eerst eens te leren quoten, is niet moeilijk hoor je drukt gewoon op de knop citeer 
dit is nogal onleesbaar namelijk.
Maar wat ik eruit haal is dat je het niet eens bent met de manier van discussieren?
Da's dan jammer maar als je hier wil blijven zul je daar toch aan moeten wennen
Bij ons lezen we ons eerst in als we lid worden van een forum, groot voordeel is dan dat je weet wat je kunt verwachten!

Maar wat ik eruit haal is dat je het niet eens bent met de manier van discussieren?
Da's dan jammer maar als je hier wil blijven zul je daar toch aan moeten wennen

Bij ons lezen we ons eerst in als we lid worden van een forum, groot voordeel is dan dat je weet wat je kunt verwachten!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
En, ik blijf er bij, hij bestaat gewoon niet meer. De artikelen die er waren in de GWWD zijn er uitgehaald, dus de RAD bestaat niet meer. Punt.
Dat er over een jaar of wat na evaluatie evetueel andere wetgeving komt als men dat nodig acht heeft daar niets mee te maken.
Over een jaar of wat kan er op elk gebied wel andere wetgeving in het leven worden geroepen.
En blanco geboren honden geloof ik niet in. Wel in mensen die hun stinkende best doen om ze "onschadelijk" te houden. En mensen die dat niet lukt vallen niet automatisch onder "agressieve mensen".
Dat er over een jaar of wat na evaluatie evetueel andere wetgeving komt als men dat nodig acht heeft daar niets mee te maken.
Over een jaar of wat kan er op elk gebied wel andere wetgeving in het leven worden geroepen.

En blanco geboren honden geloof ik niet in. Wel in mensen die hun stinkende best doen om ze "onschadelijk" te houden. En mensen die dat niet lukt vallen niet automatisch onder "agressieve mensen".
Gr. Aniek

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Budkes schreef:En, ik blijf er bij, hij bestaat gewoon niet meer. De artikelen die er waren in de GWWD zijn er uitgehaald, dus de RAD bestaat niet meer. Punt.
Over een jaar of wat kan er op elk gebied wel andere wetgeving in het leven worden geroepen.![]()

Vind ik ook en eerlijk gezegd maak ik mij niet al te druk om de wetgeving, aangezien die ook vandaag kan veranderen of pas over 50 jaar(of misschien wel helemaal niet meer).
- Riemsesy
- Zeer actief
er is toch al zoiets als een vervanging voor de RAD
alleen dat de gemeente zelf mag bepalen wat een agressief dier is en dat 't niet meer alleen voor bepaalde hondenrassen telt maar voor alle honden.
alleen dat de gemeente zelf mag bepalen wat een agressief dier is en dat 't niet meer alleen voor bepaalde hondenrassen telt maar voor alle honden.
* 04-12-2005
† 27-12-2010
* 04-12-2005
† 27-12-2010
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Dat was al zo, als een koningspoedel de buurt terroriseerde zei de gemeente/politie echt niet van sorry hier doen we niets aan want deze hond lijkt niet op een pitbullRiemsesy schreef:er is toch al zoiets als een vervanging voor de RAD

- Riemsesy
- Zeer actief
tnx..
da's logisch ook
da's logisch ook
* 04-12-2005
† 27-12-2010
* 04-12-2005
† 27-12-2010
-
- Zeer actief
renee-uk schreef:probeer eerst eens te leren quoten, is niet moeilijk hoor je drukt gewoon op de knop citeer
Da's dan jammer maar als je hier wil blijven zul je daar toch aan moeten wennen![]()
Hoezo doe je zo neerbuigend? probeer eerst eens te leren quoten, niet altijd alles gaat perfect =') er is waarschijnlijk per ongeluk iets fout gegaan daar hoef je mij niet op zo'n manier op aan te spreken, in het vorige comment heb ik het toch ook goed geciteerd ofniet dan -_- omg...
Heb je wel gelezen wat ik heb getypt? het gaat erover dat het dus totaal NIET RELEVANT is of het nou wel of niet meer bestaat het ging mij erom, dat het uberhaupt ooit bestaan heeft of nog bestaat wat jullie willen, zo'n regeling en dat mensen dus niet meteen hoeven te roepen CLOSE TOPIC en niet up to date want dat heeft er niks mee te maken DUS NEE ,, als dat jullie manier is van discusseren.. dat is niet eens discusseren,
pfoeeeeee =') wat een gedoe zeg om niks... moeilijk he gewoon normaal tegen elkaar doen ipv meteenin de verdediging te schieten over ZO DOEN WIJ DIT HIER en blabla, ik wil niet lullig doen maar het is een FORUMM.... geen een of andere sekte
kom op doe even normaal
- fresku
- fresku
-
- Zeer actief
Valerie schreef:Budkes schreef:En, ik blijf er bij, hij bestaat gewoon niet meer. De artikelen die er waren in de GWWD zijn er uitgehaald, dus de RAD bestaat niet meer. Punt.
Over een jaar of wat kan er op elk gebied wel andere wetgeving in het leven worden geroepen.![]()
En blanco geboren honden geloof ik niet in. Wel in mensen die hun stinkende best doen om ze "onschadelijk" te houden. En mensen die dat niet lukt vallen niet automatisch onder "agressieve mensen".![]()
Vind ik ook en eerlijk gezegd maak ik mij niet al te druk om de wetgeving, aangezien die ook vandaag kan veranderen of pas over 50 jaar(of misschien wel helemaal niet meer).
ik oook niet, dat is ook niet waar het over ging

- fresku
- fresku
- dagmar88
- Zeer actief
Valerie schreef:Budkes schreef:En, ik blijf er bij, hij bestaat gewoon niet meer. De artikelen die er waren in de GWWD zijn er uitgehaald, dus de RAD bestaat niet meer. Punt.
En blanco geboren honden geloof ik niet in. Wel in mensen die hun stinkende best doen om ze "onschadelijk" te houden. En mensen die dat niet lukt vallen niet automatisch onder "agressieve mensen".![]()

- renee-uk
- Zeer actief
Als je daar zelf eens mee begon dan?Simba's pride schreef: Hoezo doe je zo neerbuigend? probeer eerst eens te leren quoten, niet altijd alles gaat perfect =') er is waarschijnlijk per ongeluk iets fout gegaan daar hoef je mij niet op zo'n manier op aan te spreken, in het vorige comment heb ik het toch ook goed geciteerd ofniet dan -_- omg...
Heb je wel gelezen wat ik heb getypt? het gaat erover dat het dus totaal NIET RELEVANT is of het nou wel of niet meer bestaat het ging mij erom, dat het uberhaupt ooit bestaan heeft of nog bestaat wat jullie willen, zo'n regeling en dat mensen dus niet meteen hoeven te roepen CLOSE TOPIC en niet up to date want dat heeft er niks mee te maken DUS NEE ,, als dat jullie manier is van discusseren.. dat is niet eens discusseren,
pfoeeeeee =') wat een gedoe zeg om niks... moeilijk he gewoon normaal tegen elkaar doen ipv meteenin de verdediging te schieten over ZO DOEN WIJ DIT HIER en blabla, ik wil niet lullig doen maar het is een FORUMM.... geen een of andere sekte
kom op doe even normaal
3 hele posts en het barst al van de kritiek, wat verwacht je dan dat er voor antwoorden op komen?
en nogmaals, als je je zo ergert aan onze manier van discussieren kun je echt beter een ander forum opzoeken,
ik denk echt niet dat dat gaat veranderen omdat jij het niet leuk vindt

- Kiran
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
pfff
Ik vind het wel heel erg kort door de bocht om te zeggen dat alles aan de opvoeding ligt.
Mijn hondje bijvoorbeeld was afgelopen zaterdag zo opgefokt dat hij boven op een rottie vloog niet omdat hij agressief is maar omdat hij zich zelf zo opfokte door de tunnel, het eerste wat hij zag toen hij de tunnel uit kwam was de rottie. Ja mijn schuld maar daar werken we dus aan soms moet iets eerst gebeuren om te weten dat het kan gebeuren helaas.
Nu kan ik daar weer met hem aan werken en ik ken heel veel bazen van honden die ook gedragsproblemen hebben met hun honden maar dat wilt niet altijd alleen maar aan de opvoeding liggen aanleg speelt ook zeer zeker mee.
Ik vind het wel heel erg kort door de bocht om te zeggen dat alles aan de opvoeding ligt.
Mijn hondje bijvoorbeeld was afgelopen zaterdag zo opgefokt dat hij boven op een rottie vloog niet omdat hij agressief is maar omdat hij zich zelf zo opfokte door de tunnel, het eerste wat hij zag toen hij de tunnel uit kwam was de rottie. Ja mijn schuld maar daar werken we dus aan soms moet iets eerst gebeuren om te weten dat het kan gebeuren helaas.

Nu kan ik daar weer met hem aan werken en ik ken heel veel bazen van honden die ook gedragsproblemen hebben met hun honden maar dat wilt niet altijd alleen maar aan de opvoeding liggen aanleg speelt ook zeer zeker mee.

Eens! Regeling Agressieve Mensen. Haha, geweldig gevondenSimba's pride schreef:omdat van die opgeschoten snotjongkies het stoer vinden om een agressieve pitbull te hebben laat die mensen toch eens nakijken dan ben je van het probleem af

- Budkes
- Zeer actief
Niet ? Waar ging het dan over, dit is waarmee je opent:Simba's pride schreef:Valerie schreef:Budkes schreef:En, ik blijf er bij, hij bestaat gewoon niet meer. De artikelen die er waren in de GWWD zijn er uitgehaald, dus de RAD bestaat niet meer. Punt.
ik oook niet, dat is ook niet waar het over ging
Dan heb je het:Simba's pride schreef: Ik snap niet eens waarom het nog bestaad RAD, weten we niet allemaal donders goed dat geen enkele hond/dier of mens slecht/asociaal agressief of wat dan ook geboren word,en het dus helemaal ligt aan de opvoeding en invloeden die hij of zij van buiten af krijgt?
ik vind het niet normaal dat dieren, vooral rassen dan daar onder moeten lijden, omdat van die opgeschoten snotjongkies het stoer vinden om een agressieve pitbull te hebben laat die mensen toch eens nakijken dan ben je van het probleem af of ben ik de enige die zo denkt ? ".
a. over de wetgeving en
b. over het feit dat honden blanco geboren worden maar agressief gemaakt worden door agressieve mensen.
En daar antwoord ik op, maar daar gaat het dus niet over.

Gr. Aniek

-
- Zeer actief
renee-uk schreef:Als je daar zelf eens mee begon dan?Simba's pride schreef: Hoezo doe je zo neerbuigend? probeer eerst eens te leren quoten, niet altijd alles gaat perfect =') er is waarschijnlijk per ongeluk iets fout gegaan daar hoef je mij niet op zo'n manier op aan te spreken, in het vorige comment heb ik het toch ook goed geciteerd ofniet dan -_- omg...
kom op doe even normaal
3 hele posts en het barst al van de kritiek, wat verwacht je dan dat er voor antwoorden op komen?
en nogmaals, als je je zo ergert aan onze manier van discussieren kun je echt beter een ander forum opzoeken,
ik denk echt niet dat dat gaat veranderen omdat jij het niet leuk vindt
wauw staat er nou echt , als je er mee begon =') jeeezus hoe oud ben je gaan we nu met vingertjes wijzen, die begon dit en dat
maar weetje laat maar:P want je snapt mijn hele punt niet.. en dat moet dan volwassen zijn
naja anyway
have fun het is een fijne zonnige dag BYAA
- fresku
- fresku