Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Roestelberg of Bosch en Duin? (Loonse en Drunense Duinen)

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Lewis
Actief
Mijn ras(sen): één dobermann en één dobervrouw
Aantal honden: 2

Roestelberg of Bosch en Duin? (Loonse en Drunense Duinen)

Ongelezen bericht door Lewis »

Ik hoop dat mijn topic in de juiste sectie staat, anders hierbij een vriendelijk verzoek aan de mod(s) voor verplaatsing :D

In mei gaan wij met een grote groep dobers wandelen in de Loonse en Drunense Duinen. Nu is er wat twijfel over het start- en eindpunt.

Roestelberg = loslooproute met bos, zand en watertje :E: , maar GEEN honden welkom op het terras van cafe restaurant :boos:

Bosch en Duin = leuk terras met honden welkom :cheer: , maar...het wandelgebied ken ik niet. Is daar alleen maar zand? Of ook bos? Watertje misschien? :denken:

Is er iemand met een antwoord op mijn vrag/vragen?

Alvast bedankt!
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Roestelberg of Bosch en Duin? (Loonse en Drunense Duinen

Ongelezen bericht door nathalie »

Bij de roestelberg mogen gewoon honden komen hoor, mits ze geen overlast veroorzaken. Heb er zondag nog gezeten :wink:
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Lewis
Actief

nathalie schreef:Bij de roestelberg mogen gewoon honden komen hoor, mits ze geen overlast veroorzaken. Heb er zondag nog gezeten :wink:
Maar wij komen met 20 tot 30 dobers...en zoveel willen ze er niet hebben volgens hun site.

Ik zal ze anders eens bellen.
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Ik zou er gewoon gaan zitten. Ze gaan echt geen klanten wegsturen hoor.
Ben je er weleens op zondag geweest? Weet je hoeveel honden er dan op 't terras zitten?

Hoop overigens ook dat er dan plaats voor je is, als wij er zijn is er bijna nooit plaats.
Afbeelding
Lewis
Actief

Nee, ben er nooit op zondag geweest. Maar omdat het zo speciefiek op hun site staat..vandaar..

Qua drukte, reserveren we normaal eigenlijk altijd, zodat we allemaal even kunnen bijkletsen, bijkomen en wat drinken..

Maar het gebied achter Bosch en Duin, ken je dat? Is dat interessant?
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Lewis schreef:Nee, ben er nooit op zondag geweest. Maar omdat het zo speciefiek op hun site staat..vandaar..

Qua drukte, reserveren we normaal eigenlijk altijd, zodat we allemaal even kunnen bijkletsen, bijkomen en wat drinken..

Maar het gebied achter Bosch en Duin, ken je dat? Is dat interessant?
Geen idee, nooit geweest.
Afbeelding
simone20
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): jack russel terrier

Ongelezen bericht door simone20 »

mijn ervaring bij de roestelberg is dat ze erg kunnen mierenzifte op groepen honden. ze mogen niet overmatig hijgen en absoluut niet blaffen
vooral bij het verzamelen van een grote groep doen ze daar moeilijk over. Heb dat al een aantal keren mee gemaakt.
Wel zou je de andere parkeerplaats kunnen pakken deze is niet bij het roestelberg maar al bij het water.
Bosch en duin niks mis mee duurt soms wel lang met bezorgen maar dan is het ook super druk.
Nadeel vindt ik daar dat het losloopgebied erg klein is grootste gedeelte zand en met dit weer weinig tot geen water op de vlakte.
Je kunt ook nog naar de rustende jager, losloop gebied is een klein stukje lopen gaat van bos naar duin route en eindigd bij de drie linde en dan kun je weer terug
groetjes van simone
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

roestelberg is wel heel streng over zon grote groep honden hoor Nathalie. Ik heb er 1 keer gezeten met een groep van zon 10 honden dat mocht ook niet.
Stom want het hele terras zat vol maar dit mocht niet.

Bosch en Duin daarintegen doet helemaal niet moeilijk en heeft volgens mij een aparte zaal daarvoor.
Alleen het wandelen vind ik daar niet zo heel leuk. Alleen maar zand en dat is best heet als de zon wat schijnt.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Lewis
Actief

We hebben besloten om toch te starten bij de Roestelberg, en dan daarna de ronde nog even door te trekken naar het watertje, waar vervolgens iemand van de groep naartoe komt met de auto en een koelbox met fris.

Opgelost :ok:

Bedankt voor jullie reacties :ok:

Ennuh...voor de nieuwsgierigen, 8 mei om 14 uur gaat dit alles plaatsvinden (dus als je vééééééél dobers wilt zien....)
Sanne!!
Zeer actief

Lewis schreef:We hebben besloten om toch te starten bij de Roestelberg, en dan daarna de ronde nog even door te trekken naar het watertje, waar vervolgens iemand van de groep naartoe komt met de auto en een koelbox met fris.

Opgelost :ok:

Bedankt voor jullie reacties :ok:

Ennuh...voor de nieuwsgierigen, 8 mei om 14 uur gaat dit alles plaatsvinden (dus als je vééééééél dobers wilt zien....)

Nee dank je Zazoe is laatst daar aangevallen door een hele lieve dobber :19:

Niet dat ik wat tegen het ras heb we hebben die dag al wat anders :mrgreen: Wens jullie veel plezier en om ze bij de roestelberg op stang te jagen zou ik toch een klein bezoekje eraan wagen :lol:
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Overigens zit áchter de roestelberg nog een restaurant waar honden (nog) wel welkom zijn, maar 20 tot 30 honden zou je toch even na moeten vragen ;)

Roestelberg doet idd echt wel moeilijk, wij waren er in september met de nestreunie. 6 puppies van net een half jaar. Nou we werden mooi weggestuurd, want er werd geen toegang verleend aan groepen groter dan 5.. Sukkols :P We zijn lekker doorgelopen naar dat restaurant er achter, waar we wél op het terras mochten. Das trouwens 'het genieten' :)
Sanne!!
Zeer actief

nou ben ik er laatst geweest met 5 honden en toen deden ze niet meer moeilijk terwijl ze dat vroeger wel deden.
Ze zijn wat milder geworden lijkt wel ook dat briefje met die regels op tafel is weg dus misschien hebben ze hun leven gebeterd?

En dat andere restaurant is dat meer bij het water zeg maar?
grover
Zeer actief
Contacteer:

Nee is meer bij de camping zeg maar, geloof ik, heb niet zo heel erg opgelet waar we liepen :')

maar het heet 'het genieten', dat moet wel via google te vinden zijn :)
Lewis
Actief

Kijk, dat biedt weer perspectieven :ok:

Ik ga eens even Google'n :lol1:
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Wat ook leuk is om te starten bij De Drie Linden in Giersbergen, dan te lopen naar de Rustende Jager in Biezenmortel meen ik. Dat is helemaal loslooproute, door bossen en duinen. Volgens mij zit er alleen geen water bij :(

De Roestelberg is inderdaad erg pietepeuterig met grote groepen honden. We zijn inderdaad al geregeld weggetuurd omdat we met te veel honden waren :(
RIP Cena :roos:
    ~Suzanne~
    Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Eh.... hoorde ik nou niet recent op het forum dat er vanuit een DA was vastgesteld dat "er alweer een hond op maandag ziek was die in de L&D duinen geweest was??

De precieze locatie van dat ziekworden ken ik niet, iemand dat topic er nog bij?

Van mij mogen jullie overal lopen, maar wellicht is het niet handig om net daar te gaan lopen waarvan bekend is dat er honden ziek vandaan komen? ;-)

Suzanne
    SannePP
    Zeer actief
    Contacteer:

Suzanne123 schreef:Eh.... hoorde ik nou niet recent op het forum dat er vanuit een DA was vastgesteld dat "er alweer een hond op maandag ziek was die in de L&D duinen geweest was??

De precieze locatie van dat ziekworden ken ik niet, iemand dat topic er nog bij?

Van mij mogen jullie overal lopen, maar wellicht is het niet handig om net daar te gaan lopen waarvan bekend is dat er honden ziek vandaan komen? ;-)

Suzanne
    Als we nou weten waar het is dat er steeds honden ziek worden, zou dat handig zijn. Ik vind het niet handig zoiets te gaan roepen als je niet weet waar, hoe of wat... De duinen zijn GROOOOOOOT en het kan best wel eens dat er een hond ziek wordt na een wandeling. Maar om daarom nou de hele Loonse en Drunense Duinen te gaan mijden, dat vind ik nogal wat...
    Jij hebt blijkbaar iets tegen de duinen en dat is prima, maar als andere daar toch graag en zonder problemen willen wandelen, dan is dat toch ook prima.
      ZaZa
      Zeer actief
      Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

"Het genieten" zit inderdaad een camping bij. Ligt net achter de Roestelberg, maar heel goed te lopen!
      Overigens kun je bij de Ijsbaan (het water wat bij het losloopgebied van de Roestelber hoort) echt heerlijk zitten, staan ook bankjes en zijn ook veel schaduwplekken.
      Bosch en Duin is inderdaad vooral veel zand en ook meteen de eerste zandvlakte vanaf de parkeerplaats, dus ook veel voetballende kinderen, picknickende gezinnetjes, vliegeraars (is dat een woord?) enz. en inderdaad, maar een hele kleine waterpartij, die na een paar mooie dagen droog staat.
      Wel lekker overzichtelijk!
      SannePP
      Zeer actief
      Contacteer:

gezien de opmerking van Suzanne:
      Sanne!! schreef:
      Welke duinen precies? Kaatsheuvel roestelberg? Giersbergen de drie linden? Of bij de rusten jager?

Tjeeh zeg wat ontzettend vervelend.
      De rustende jager.
      Zojuist nog met de dierenarts gesproken, deze geeft aan dat de problemen vooral voorkomen bij het water. Hier wordt blijkbaar van alles ingegooid. Ze hebben echter niet gezwommen zondag.
      Rustende Jager dus maar even mijden voorlopig. Als het door het water komt, is het misschien blauwalg dat daar heerst. Al hadden de hondjes van deze TS niet gezwommen...
        Lewis
        Actief

Dit is wel even iets wat ik in de gaten ga houden, zou niet willen dat er honden van vrienden ziek worden. Natuurlijk wil ik ook niet dat mijn eigen honden ziek worden...

Duco heeft net een maag- darminfectie achter de rug en loop nu met een luchtweginfectie, da's wel even genoeg voor voorlopig :ugh:

Dus post vooral graag jullie bevindingen :ok:

De route die wij wilden gaan lopen is bij de Roestelberg de route op en dan de lsolooproute. Dus niet in de buurt van de Rustende Jager of Bosch en Duin.
        SannePP
        Zeer actief
        Contacteer:

Ja de Roestelberg route is leuk!! Als het mooi weer is, is het misschien handig als je met mensen afspreekt dat je verzamelt op de parkeerplaats bij de IJsbaan. Waalwijksebaan heet dat uit mijn hoofd. Dat vind ik prettiger verzamelen dan bij de Roestelberg zelf.
        Je kunt dan rechtsaf de bossen in, de loslooproute volgen (die begint meteen bij de parkeerplaats al) en dan kom je bij het water. Als je daar recht om heen loopt, kun je, als je 3/4e rond bent gelopen, rechts af een vlakte op. Daar zijn recent een heleboel bomen gekapt. Daar volg je de loslooproute over een zandpad. Dan kom je op een duinvlakte, hou je links aan en dan kom je dus bij de Roestelberg uit.
        Vanuit daar ga je links verder de route op, loop je een heel eind door het bos en kom je uiteindelijk weer terug bij de parkeerplaats bij de IJsbaan. Heel leuke route, ik denk een kilometer of 5?
          Lewis
          Actief

Ik heb 'm een tijdje geleden inderdaad gelopen, een leuk rondje en ook goed te doen voor jongere honden en mensen met kids.

We beginnen idd bij de "IJsbaan", daar kan ik onze camper parkeren om zo de medewandelaars na afloop op een koel gebakje te kunnen trakteren, ik ben dan namelijk jarig :balon:

De liefhebbers kunnen dan evt. nog een ronde lopen :ok:
          grover
          Zeer actief
          Contacteer:

Roestelberg vind ik trouwens wel een erg leuke route, van alles wat :) Bos, meer zelfs nog een klein stukje duinen, leuk rondje idd ook voor jongere honden of mensen met kleine kinderen, en veel bankjes ;)

Wij zijn van het weekend bij Bosch en Duin geweest, wat voor de verandering ook leuk was hoor :) idd veel zand en een piepklein en vrij ondiep vijvertje, maar de honden vonden het leuk, lekker door het zand rennen :P Nadeel is idd de hoeveelheid picknickende/voet- en volleyballende mensen, zeker aan het begin. Vooral met Ollie die toch iedereen al reuze leuk vindt, die gaat gelijk even buurten :')
          Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”