Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kruising Pulipuppies

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Re: Kruising Pulipuppies

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Nanna schreef:
Flevo Bordertje schreef:e kunt op MP natuurlijk zo ergens een hondje vandaan plukken, zonder al te veel kritische vragen :19: Wij zijn nu al maanden bezig na te denken over een tweede hond, welk ras, pup of ouder etc etc. Voor velen is het helaas toch een kwestie van impulsen :roll:
Nou, máánden nadenken doe ik ook niet hoor :19: Je weet vaak toch wel wat zo'n beetje bij je past en verder is het vooral geluk hebben en ook een beetje afdwingen door te kopen bij een goede fokker.
Ik ben een twijfelkont en alleen al het uitzoeken wat ik een goede fokker vind, kost me wel even tijd :mrgreen: Aan de andere kant kan het ook zo gebeuren dat die ene leukerd net voorbij komt natuurlijk, maar dan ga ik er ook voor en zal ik niet afhaken omdat het even moet duren :19:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ik vind Mimi helemaal geweldig.. :I:
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Charlie heeft een vriendinnetje: opvanger Mela uit Polen :cheer:
Zie Algemeen "Poolse Mela is geland" :wink:

Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Mimi is leuheuk!!
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Nanna schreef:
Flevo Bordertje schreef:e kunt op MP natuurlijk zo ergens een hondje vandaan plukken, zonder al te veel kritische vragen :19: Wij zijn nu al maanden bezig na te denken over een tweede hond, welk ras, pup of ouder etc etc. Voor velen is het helaas toch een kwestie van impulsen :roll:
Nou, máánden nadenken doe ik ook niet hoor :19: Je weet vaak toch wel wat zo'n beetje bij je past en verder is het vooral geluk hebben en ook een beetje afdwingen door te kopen bij een goede fokker.
Precies. Ik kan ook echt geen jaren wachten als ik eenmaal weet wat ik wil.
Bij ons zijn de honden ook vrijwel allemaal toch wat impulsaankopen geweest.
Hera zagen we op marktplaats staan, 12 weken oud, konden we de volgende dag ophalen. Wel netjes gefokt met stamboom e.d.
Woopy hebben we wel op moeten wachten, die zat nog in roemenie en moest nog op transport. Dat duurde, pech onderweg e.d.
Ghaya hadden we ook gezien en week later opgehaald.
Chello zat ook niet in de planning. Kijken voor een pup uit het nest van de fokker en we kwamen thuis met Chello van 6 maanden oud die ze nog had zitten.

Cash is eigenlijk de enige hond waar we wat maanden op hebben moeten wachten. Maar ik wilde dan ook heel graag een pup bij die fokker vandaan.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Zowel Kenzo als Nova waren er ook erg snel hoor. Kenzo niet helemaal op de juiste manier gekozen :engel: Maar toch ben ik erg blij met die hond. Toen ik wist dat ik een klein makkelijk hondje wou was Nova er ook al best snel. Eigenlijk zat een hondje nog niet in de planning, maar zij past hier prima.

Met Kirby gaat het trouwens goed, net alsof ze hier altijd gewoond heeft. Ze is erg lief maar laat zich het kaas niet van haar brood eten. En ze heeft wat nieuws bedacht, als ze op haar donder krijgt gaat ze in een hoekje zitten mopperen. Dan zit ze heel zachtjes te brommen/piepen/keffen. Heel gek geluid en ondertussen kijkt ze zo :pffff: :smile:
Cash
Zeer actief

Met Charlie gaat het trouwens heel goed bij zijn nieuwe baasjes.
Heb wat sms contact.
Hij heet nu trouwens Luckey en hij komt steeds meer los.
Als ze 'zwemmen?" zeggen dan zoekt hij enthousiast zijn riem op.
's nachts slaapt hun dochtertje bij hem beneden, dan is hij rustig.
Ze hebben hem een paar keer kort eventjes alleen gelaten en ook dat ging goed.

Ben er helemaal blij om.
Over een paar weekjes ga ik even langs om te zien hoe het gaat. :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Luca hebben wij ook 'dom' van marktplaats af getrokken. Wezen kijken en 3 weken later konden we hem ophalen. Dumas is hier ook veel sneller en overwachter gekomen dan we vooraf bedaht hadden. We waren er nog niet eens uit wat voor ras we wilden :smile:
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Ik zit al bijna 8 weken op mn pup te wachten, duurt veels te lang :mrgreen: De rest had ik ook wel snel uitgezocht, maar moest ik wel op wachten. Jazz een paar weken, Nacho een maandje ofzo en Jules 1,5 week maar. Die zag ik in het asiel toen ik ging kijken voor een andere hond.. maar ze mocht nog niet gelijk mee, omdat ze een paar dagen daarvoor pas gevonden was. Ik heb ze het liefst ook zsm, maar als je het hondje echt leuk vind, kan je er toch wel ff op wachten lijkt mij
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Voor de witjes heb ik me op de herplaatslijst van de rasvereniging laten zeten, die duurden wel even maar niet maanden lang.
Gina heb ik van doggynet geplukt, die was er erg snel nadat ik besloten had dat ik een dh wilde en op Jan heb ik een hele tijd moeten wachten; zn moeder moest nog gedekt worden toen me gevraagd werd of ik een pup van haar wilde.
Maar dat vond ik geen enkel probleem, ik heb juist voor hem gekozen omdat ik helemaal gek was van zn moeder en daar had ik het wachten best voor over ;)

Mijn andere herplaatsers kwamen min of meer op mijn weg (mensen die van hun hond af moesten of iemand die een hond wist die weg moest terwijl ik er een zocht) dus die waren er opeens ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Flevo Bordertje
Zeer actief

Cash schreef:Met Charlie gaat het trouwens heel goed bij zijn nieuwe baasjes.
Heb wat sms contact.

Ben er helemaal blij om.
Wat fijn dat het zo goed gaat met Charlie, eh Luckey :ok: En wat leuk dat je bij hem langs gaat! Als ze nog op zoek zijn naar een tweede exemplaar heb ik hier nog een hele leuke voor ze zitten hoor :mrgreen: :wink:
Flevo Bordertje
Zeer actief

Cash schreef:
Nanna schreef:
Precies. Ik kan ook echt geen jaren wachten als ik eenmaal weet wat ik wil.
Bij ons zijn de honden ook vrijwel allemaal toch wat impulsaankopen geweest.
Hera zagen we op marktplaats staan, 12 weken oud, konden we de volgende dag ophalen. Wel netjes gefokt met stamboom e.d.
Woopy hebben we wel op moeten wachten, die zat nog in roemenie en moest nog op transport. Dat duurde, pech onderweg e.d.
Ghaya hadden we ook gezien en week later opgehaald.
Chello zat ook niet in de planning. Kijken voor een pup uit het nest van de fokker en we kwamen thuis met Chello van 6 maanden oud die ze nog had zitten.

Cash is eigenlijk de enige hond waar we wat maanden op hebben moeten wachten. Maar ik wilde dan ook heel graag een pup bij die fokker vandaan.
Het is bij mij denk ik meer dat ik er lang over doe of over twijfel wat ik wil :oeps: Als ik dat eenmaal weet, hoeft het niet lang te duren, maar ik zou voor mijn "ideale" hond wel wachttijd over hebben. Met Boyke is het ook heel snel gegaan. We waren er na best lang zoeken achter dat het een border terriër moest worden en een paar weken later struikelden we over een nestje waar we er een van mochten kiezen :cheer: Toen moesten we nog wel 7 weken wachten tot hij mee mocht en wat duurt dat dan lang :mann:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Er is ook niks verkeerds aan om een hond snel te willen, ik bedoel alleen te zeggen dat als je graag een bepaald ras wilt hebben ze niet altijd gelijk voor het opscheppen liggen. En als ik een hond van een fokker wil hebben die mij wel ligt dan heb ik het er wel voor over om te wachten, voorpret hebben is tenslotte ook leuk.

Ik vind het alleen een rare reden waarom die mensen Charlie ineens niet meer wilde hebben omdat het ze te lang duurde.

Ik weet ook altijd heel snel wat ik wil hebben, maar ja soms moet je weleens wachten op iets.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Hier hebben we een paar maanden gewikt en gewogen voordat Reina hier haar intrede deed :wink:
Cash schreef:Met Charlie gaat het trouwens heel goed bij zijn nieuwe baasjes.
Heb wat sms contact.

Ben er helemaal blij om.
Wat een fijn bericht Estelle :ok: je zal hem wel missen :(
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief

Charlie kan het goed vinden met het nieuwe herplaatsertje Mela. Ze spelen soms samen, vooral buiten, maar Charlie is wel een beetje lomp en haar koppie past in zijn bek :mrgreen: Als hij bezig blijft, zoekt Mela het gewoon hogerop op de bank en Charlie blijft op de grond met zijn modderpoten :mann:
Hij heeft gisteren voor het eerst echt iets gesloopt: de onderste rand van een papieren sta lamp :roll: Gelukkig zat er al een gat in hier en daar :wink: Op een of andere manier heeft hij echt iets met papier die malle hond. Vandaag ging het alleen zijn (uurtje) met de andere honden prima, dus hij leert het wel :ok:
Er is weer wat interesse voor Charlie, dus we duimen voor een leuk, gezellig gezin voor hem :ok:

Afbeelding
Samen eten met Mela en daarna elkaars bak uitlikken :tongue:
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

Flevo Bordertje schreef:Charlie kan het goed vinden met het nieuwe herplaatsertje Mela. Ze spelen soms samen, vooral buiten, maar Charlie is wel een beetje lomp en haar koppie past in zijn bek :mrgreen: Als hij bezig blijft, zoekt Mela het gewoon hogerop op de bank en Charlie blijft op de grond met zijn modderpoten :mann:
Hij heeft gisteren voor het eerst echt iets gesloopt: de onderste rand van een papieren sta lamp :roll: Gelukkig zat er al een gat in hier en daar :wink: Op een of andere manier heeft hij echt iets met papier die malle hond. Vandaag ging het alleen zijn (uurtje) met de andere honden prima, dus hij leert het wel :ok:
Er is weer wat interesse voor Charlie, dus we duimen voor een leuk, gezellig gezin voor hem :ok:

Afbeelding

Die papieren lampen gaan er hier ook iedere keer aan. Drie stuks zijn gesloopt en nu zijn wij zo verstandig ze niet meer te kopen :mann:

Succes met Charlie, hopelijk vind hij een perfect gezinnetje.
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief

shibashira schreef:
Flevo Bordertje schreef:Charlie kan het goed vinden met het nieuwe herplaatsertje Mela. Ze spelen soms samen, vooral buiten, maar Charlie is wel een beetje lomp en haar koppie past in zijn bek :mrgreen: Als hij bezig blijft, zoekt Mela het gewoon hogerop op de bank en Charlie blijft op de grond met zijn modderpoten :mann:

Afbeelding

Die papieren lampen gaan er hier ook iedere keer aan. Drie stuks zijn gesloopt en nu zijn wij zo verstandig ze niet meer te kopen :mann:

Succes met Charlie, hopelijk vind hij een perfect gezinnetje.
:lol: Blijkbaar zijn die lampen echt heerlijk :F: Ik koop wel een nieuwe als Charlie geplaatst is :mann:
Hij gaat vast een fijn plekje vinden die lekkere lobbes. Hier speelt hij "dood" met mijn zoon, die tragisch uitroept:"Neeeeee, Charlie, laat het niet waar zijn!!!"... maf stel :mrgreen: :piew:

Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Geweldig :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Flevo Bordertje
Zeer actief

Kijkers voor Charlie :cheer: Op Koninginnedag komt een gezin kennis met hem maken, dus wie weet, is het deze keer het gezin waar die lieve lobbes op wacht...
Intussen is hij zich van geen kwaad bewust en gaat lekker door met minstens zes keer per dag door de vijver heen slempen met kop en poten om zich vervolgens engelachtig kijkend in het creme kleurig gordijn te wikkelen :engel:

Charlie in zijn element: NAT :mrgreen:
Afbeelding

En nu eens lekker mijn natte lijf afdrogen aan het gordijn...
Afbeelding

De stomerij kijkt reikhalzend uit naar het moment dat Charlie herplaatst is en wij weer een voorzichtige poging gaan wagen voor een enigzins fatsoenlijk huis :smile:
Flevo Bordertje
Zeer actief

Charlie zijn kleine vriendinnetje Mela uit Polen is alweer weg, geadopteerd door een heel fijn gezin :cheer: Super snel gegaan. Charlie zal haar best missen; voor hem is het hoe meer hondjes hoe meer vreugd :tongue: Nu nog een fijn huis voor hem :ok:

Afbeelding
Charlie, Mela en Boyke spelen met de floss in de tuin
Cash
Zeer actief

Wat leuk zeg die foto's van je opvanghondjes. Ze zijn zo lekker onbevangen he? Alsof ze niks meegemaakt hebben.....

Ik mis onze Charlie wel hoor. Maar het is ook goed zo.
AfbeeldingAfbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief

Cash schreef:Wat leuk zeg die foto's van je opvanghondjes. Ze zijn zo lekker onbevangen he? Alsof ze niks meegemaakt hebben.....
Ik mis onze Charlie wel hoor. Maar het is ook goed zo.
Dat verbaast mij ook zo. Ze plooien zich in een nieuwe situatie alsof er nooit iets met ze gebeurd is, heel knap.
Ik kan me goed voorstellen dat je Charlie mist :roos: Je hebt hem toch een aantal weken in huis gehad en het zijn zulke lieve honden, daar ga je je gewoon in snel tempo aan hechten, daar doe je helemaal niets tegen :lief:
Ik ga Charlie zeker ook missen als hij weg gaat :( Ook voor hem is het beter, maar ik zal al die keren per dag dat ik om hem moet lachen met zijn gekke kapriolen met water bijvoorbeeld ontzettend missen :(
Flevo Bordertje
Zeer actief

Charlie gaat ook verhuizen :cheer: Vandaag hebben we bezoek gehad van zijn toekomstige baasjes. Een leuk gezin en allemaal vinden ze Charlie helemaal te gek. Hun kinderen hebben in de tuin lekker met Charlie gespeeld en die werd daar heel blij van. Er was echt een klik en we hebben er allemaal een goed gevoel over :E:
Ze gaan eerst op vakantie en over anderhalve week gaan we Charlie zelf naar zijn nieuwe huis brengen :D
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Wat goed zeg :cheer:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Wat fijn dat ook Charlie mag verhuizen :cheer: :balon:
Hier nog geen interesse voor Kirby :U: Het gaat prima met haar, het is een erg leuk hondje met ondeugende streken.
Ze verdient echt een fijne baas :ok:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nou het waren zeker leuke mensen Anne ,daar zal Charlie een goed leven krijgen.
Niet dat hij het nu niet goed heeft, want hij was zo te zien al aardig ingeburgerd bij jullie, en had jullie ook al aardig om zijn pootjes gewonden :wink:
Begrijpelijk hoor want wat een schatje is het :I:
Flevo Bordertje
Zeer actief

tineke schreef:Nou het waren zeker leuke mensen Anne ,daar zal Charlie een goed leven krijgen.
Niet dat hij het nu niet goed heeft, want hij was zo te zien al aardig ingeburgerd bij jullie, en had jullie ook al aardig om zijn pootjes gewonden :wink:
Begrijpelijk hoor want wat een schatje is het :I:
Ja, ik heb ook het gevoel dat hij daar op zijn plekje zal zijn en dat is het belangrijkste. Charlie is een ongelooflijke lieverd zal door ons zeker gemist worden. Hij is ook zo innemend :mann: :wink: Zeker toen hij vanavond Boyke's eten van het aanrecht gapte :smile:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Er komt wel een eindeloze stroom enige hondjes uit Hongarije :I:
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Wat een uiterlijk, daar zullen veel mensen voor vallen!
Dat zal het probleem niet zijn! Nu nog de juiste baas.
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Ze zijn erg leuk :I:

Ik wil ook nog wel eens een hondje opvangen, maar dan moeten we eerst verhuizen :8):
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”