Hahaha. Codeïne is uitgewerkt.Miranda schreef:Maar euh, ménsen doen het over het algemeen óók niet om te pesten.
Mijn buum is niet de godganse dag met zijn schuurmachine bezig om me te pesten. Hangjongeren hangen daar niet om overlast te veroorzaken, in het algemeen. Dat oma bang voor ze is kunnen zij ook niks aan doen.
En natuurlijk doen mensen wel eens heel nare dingen.
Soms zelfs opzettelijk.
Maar dat doen honden óók.
Al het nare wat we in de mensenwereld tegenkomen, komen we ook tegen in de dierenwereld.
Oorlog, verkrachting, necrofilie, incest, moord. You name it. Alle dieren doen het, niet alleen de diersoort mens.
Grote goden, ik begin wel erg de draad van mijn betoog te verliezen :N: Ik ga maar omvallen in de hoop dat ik duidelijk heb kunnen maken wat ik bedoel, anders doe ik binnenkort een minder stoned poging.
Wat ik probéérde te zeggen met dat oevergeloze geklets hierboven is dat er bij mensen bijna nooit externe drijfveren meespelen. Mensen zijn helemaal niet bezig met hoe ze een ander nou eens lekker dwars kunnen zitten, die redeneren vanuit zichzelf.
En bij honden (en andere diersoorten) werkt dat net zó.
Een uitspraak als "hij doet dat om me te pesten" is dus alleen daarom al onzin. Is duidelijker zo, hè?