Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nieuw maatje erbij (Kruizing Bordeaux dog/Amstaff ) foto's

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Nieuw maatje erbij ( Kruizing Bordeaux dog / Amstaff )

Ongelezen bericht door Supernova »

dagmar88 schreef: Ja, omdat jij weet dat je uitvallende hond geen schade hoeft te veroorzaken... Maar dan nog lijkt het mij voor zo'n kleintje ook geen pretje, tenzij het echt een onverstoorbare is :tongue:
En blaffende aangelijnde honden is een nog groter punt, maar die mensen schieten vaak ook zelf in de stress door het gedrag van hun hond.

Het gaat best de goede kant op met veel trainen, maar op deze manier zou het volgens mij veel sneller gaan.

Dat is ook waarom ik die reactie gaf; op die CM tip.
Ik bereik uiteindelijk ook wel dat ik normaal kan passeren, maar op zijn manier (trapjes en strakke lijntjes buiten beschouwing gelaten) is er natuurlijk sneller resultaat :wink:
Het gemak van een roedel of groep honden en baasjes die vertrouwen in je hebben is een luxe die de meesten niet tot hun beschikking hebben.
Ja dat weet ik inderdaad, en dat scheelt een stuk. Ik kan mij namelijk heel goed voorstellen dat kleine hondjes ver uit de buurt van uitvallende honden worden gehouden. Dat doe ik ook met Nova bij hond-baas combinaties die ik niet ken :mrgreen:
Maar dat maakt het dus wel heel lastig om te oefenen. Ik heb met Kenzo ook wel op straat geoefend met honden die gewoon langs kwamen, maar dan net als het even goed ging ging Kenzo weer uit zijn dak :roll: Baasje + hond lopen natuurlijk gewoon door en Kenzo denkt :cheer: Heb ik die even knap weggejaagd :cool2: En zo deden we 2 stappen vooruit en dan weer 1 stap terug. Er zat dus wel wat vooruitgang in maar pas toen ik met andere honden ging trainen ging het heel snel veel beter. En het is gewoon heel prettig om normaal over straat te kunnen zonder een uitvallend monster.
Hoe Nova op het moment is zou ik haar niet blootstellen aan een uitvallende Charlie, ze is natuurlijk nog maar heel jong en vindt vreemde honden best spannend. Een scheldende grote hond gaat dus niet echt helpen :mrgreen: Misschien is het een idee om een topic te openen? Stoere kleine hondjes gezocht :tongue:
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

dagmar88 schreef:
Denise. schreef:
dagmar88 schreef: Ik zou dat echt heel graag willen, maar Nova is dus het type hond waarmee het geheid mis gaat.
Mensen met een grote, zelfverzekerde reu zien over het algemeen totaal geen probleem in mijn hond.
En dat is dan ook de soort hond waar ze niet vervelend op reageert, alleen op afstand houdt bij opdringerigheid.
Het zijn juist de mensen met even grote of kleinere hondjes die haar vaak toch al eng vinden.
Je bedoelt dat je een klein hondje zoekt om te trainen met Charlie? Kan me wel voorstellen dat dat lastiger wordt omdat mensen inderdaad met kleine hondjes vaak veel voorzichtiger zijn. Misschien is er wel iemand op het forum met een kleine hond die je wilt helpen?
Ik zou dat best aandurven maar je woont zo ver weg :tongue:
Ja, omdat jij weet dat je uitvallende hond geen schade hoeft te veroorzaken... Maar dan nog lijkt het mij voor zo'n kleintje ook geen pretje, tenzij het echt een onverstoorbare is :tongue:
En blaffende aangelijnde honden is een nog groter punt, maar die mensen schieten vaak ook zelf in de stress door het gedrag van hun hond.

Het gaat best de goede kant op met veel trainen, maar op deze manier zou het volgens mij veel sneller gaan.

Dat is ook waarom ik die reactie gaf; op die CM tip.
Ik bereik uiteindelijk ook wel dat ik normaal kan passeren, maar op zijn manier (trapjes en strakke lijntjes buiten beschouwing gelaten) is er natuurlijk sneller resultaat :wink:
Het gemak van een roedel of groep honden en baasjes die vertrouwen in je hebben is een luxe die de meesten niet tot hun beschikking hebben.
Waarom ga je niet naar een wedstrijd behendigheid training? Die honden zijn vaak stabiel en blaffen ook kun je langzaam aan trainen steeds een stapje dichterbij. Ik doe dit ook met Kiran wel met goedkeuring van de behendigheidsgroep natuurlijk maar meestal zien zij er de voordelen ook van in hun hond leert dan juist niet te reageren op jouw hond die als een debiel staat te reageren (tenminste dit is wat kiran vooral in het begin deed :( ) Maar nu gaat het stukken vooruit kan nu praktisch naast de ring staan zonder dat hij direct uit zijn plaat gaat. Nog niet altijd hoor het gaat met ups en downs.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Denise. schreef: Ja dat weet ik inderdaad, en dat scheelt een stuk. Ik kan mij namelijk heel goed voorstellen dat kleine hondjes ver uit de buurt van uitvallende honden worden gehouden. Dat doe ik ook met Nova bij hond-baas combinaties die ik niet ken :mrgreen:
Maar dat maakt het dus wel heel lastig om te oefenen. Ik heb met Kenzo ook wel op straat geoefend met honden die gewoon langs kwamen, maar dan net als het even goed ging ging Kenzo weer uit zijn dak :roll: Baasje + hond lopen natuurlijk gewoon door en Kenzo denkt :cheer: Heb ik die even knap weggejaagd :cool2: En zo deden we 2 stappen vooruit en dan weer 1 stap terug. Er zat dus wel wat vooruitgang in maar pas toen ik met andere honden ging trainen ging het heel snel veel beter. En het is gewoon heel prettig om normaal over straat te kunnen zonder een uitvallend monster.
Hoe Nova op het moment is zou ik haar niet blootstellen aan een uitvallende Charlie, ze is natuurlijk nog maar heel jong en vindt vreemde honden best spannend. Een scheldende grote hond gaat dus niet echt helpen :mrgreen: Misschien is het een idee om een topic te openen? Stoere kleine hondjes gezocht :tongue:
Echt wel! Ben nu al vaak heel trots op haar :F: Sinds de verhuizing is ze vrij rap van goed in de gaten houden naar echt agressief gegaan.
Inmiddels kan ik haar steeds beter op mij laten concentreren bij het passeren van andere honden en trekt en brult ze steeds minder :ok:
Kiran schreef: Waarom ga je niet naar een wedstrijd behendigheid training? Die honden zijn vaak stabiel en blaffen ook kun je langzaam aan trainen steeds een stapje dichterbij. Ik doe dit ook met Kiran wel met goedkeuring van de behendigheidsgroep natuurlijk maar meestal zien zij er de voordelen ook van in hun hond leert dan juist niet te reageren op jouw hond die als een debiel staat te reageren (tenminste dit is wat kiran vooral in het begin deed :( ) Maar nu gaat het stukken vooruit kan nu praktisch naast de ring staan zonder dat hij direct uit zijn plaat gaat. Nog niet altijd hoor het gaat met ups en downs.
Dat is voor haar te druk in om in één keer over zich heen te krijgen en dan is ze niet meer te bereiken.
Ook zit ik erg lastig met vervoer...
Ben wel om die reden bij een hondenschool in de buurt wezen kijken, maar daar krijgen ze een tam paard wild :N:
Kiran
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Kiran »

Kiran schreef: Waarom ga je niet naar een wedstrijd behendigheid training? Die honden zijn vaak stabiel en blaffen ook kun je langzaam aan trainen steeds een stapje dichterbij. Ik doe dit ook met Kiran wel met goedkeuring van de behendigheidsgroep natuurlijk maar meestal zien zij er de voordelen ook van in hun hond leert dan juist niet te reageren op jouw hond die als een debiel staat te reageren (tenminste dit is wat kiran vooral in het begin deed :( ) Maar nu gaat het stukken vooruit kan nu praktisch naast de ring staan zonder dat hij direct uit zijn plaat gaat. Nog niet altijd hoor het gaat met ups en downs.
Dat is voor haar te druk in om in één keer over zich heen te krijgen en dan is ze niet meer te bereiken.
Ook zit ik erg lastig met vervoer...
Ben wel om die reden bij een hondenschool in de buurt wezen kijken, maar daar krijgen ze een tam paard wild :N:
Ow dat was bij Kiran ook zo hoor, we stonden eerst heel ver weg dat we het geblaf maar net konden horen en steeds zo een stapje dichterbij.

En telkens als er een hond langs kwam bleven ze even wachten tot hij kalm was zodat hij de link ging leggen als hij kalm werd gingen ze weg. Maar dit is in goed overleg gegaan voor ik daar kwam zodat het ook het gewenste effect bereikt kan worden.

edit: verbeterd
Afbeelding
uthaagie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog en American Stafford

Ongelezen bericht door uthaagie »

Ondanks het topic inweze geen waarde meer heeft en een eigen leven is gaan lijden. We hebben ondertussen alle keuzes kunnen maken met die vraagstellingen. hebben we toch nog even wat nieuwe foto's van ons laatste bezoek bij Lilo.

Foto 1:
Afbeelding

foto 2
Afbeelding
kleine2758
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
Aantal honden: 3

Re: Nieuw maatje erbij (Kruizing Bordeaux dog/Amstaff ) foto

Ongelezen bericht door kleine2758 »

Mooie pup hoor!! Lekker bekkie.
Geniet van hem en veel succes met de opvoeding, want een pupje is veel werk, maar dat weten jullie.
Hoe is de eerste nacht gegaan?
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Oh wat een liefie!!!
:zweep:
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

echt een schatje :I:
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
meg1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door meg1986 »

renee-uk schreef: Overigens is het doable, als het per sé in het engels moet doe het dan tenminste goed :roll:
Gelukkig... iemand die het zegt.. hihi, ik zat mij er ook al aan te ergeren... :) sorry docent engels in hart en nieren.... :8): :8):
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
uthaagie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bordeaux Dog en American Stafford

Ongelezen bericht door uthaagie »

meg1986 schreef:
renee-uk schreef: Overigens is het doable, als het per sé in het engels moet doe het dan tenminste goed :roll:
Gelukkig... iemand die het zegt.. hihi, ik zat mij er ook al aan te ergeren... :) sorry docent engels in hart en nieren.... :8): :8):
En dit antwoord voegt wat toe aan het topic? Ja dacht het al niks..... Daar erger ik me aan reageer dan op ze minst nog nuttig........Mensen die nutteloze antwoordde geven.. Ligt misschien wel aan mij maar staat niet onzin topic in de start titel.
kleine2758 schreef:Mooie pup hoor!! Lekker bekkie.
Geniet van hem en veel succes met de opvoeding, want een pupje is veel werk, maar dat weten jullie.
Hoe is de eerste nacht gegaan?
Kunnen haar eerders ophalen zal zo rond 15 mei zijn. Dan kunnen we meer vertellen over de eerste nacht. De foto's waren van het pup bezoek. We gaan om de 2 weken kijken naar de pup om te kijken hoe het gaat. En alvast een klein beginnetje qua band te maken, zodat we niet geheel onbekend zijn als we haar op kunnen halen. En op de hoogte blijven van de ontwikkelingen in haar leventje op dit moment.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”