Ja dat weet ik inderdaad, en dat scheelt een stuk. Ik kan mij namelijk heel goed voorstellen dat kleine hondjes ver uit de buurt van uitvallende honden worden gehouden. Dat doe ik ook met Nova bij hond-baas combinaties die ik niet kendagmar88 schreef: Ja, omdat jij weet dat je uitvallende hond geen schade hoeft te veroorzaken... Maar dan nog lijkt het mij voor zo'n kleintje ook geen pretje, tenzij het echt een onverstoorbare is![]()
En blaffende aangelijnde honden is een nog groter punt, maar die mensen schieten vaak ook zelf in de stress door het gedrag van hun hond.
Het gaat best de goede kant op met veel trainen, maar op deze manier zou het volgens mij veel sneller gaan.
Dat is ook waarom ik die reactie gaf; op die CM tip.
Ik bereik uiteindelijk ook wel dat ik normaal kan passeren, maar op zijn manier (trapjes en strakke lijntjes buiten beschouwing gelaten) is er natuurlijk sneller resultaat![]()
Het gemak van een roedel of groep honden en baasjes die vertrouwen in je hebben is een luxe die de meesten niet tot hun beschikking hebben.
Maar dat maakt het dus wel heel lastig om te oefenen. Ik heb met Kenzo ook wel op straat geoefend met honden die gewoon langs kwamen, maar dan net als het even goed ging ging Kenzo weer uit zijn dak
Hoe Nova op het moment is zou ik haar niet blootstellen aan een uitvallende Charlie, ze is natuurlijk nog maar heel jong en vindt vreemde honden best spannend. Een scheldende grote hond gaat dus niet echt helpen