Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hyper tijdens de training

Moderator: moderatorteam

Herma en Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
Contacteer:

hyper tijdens de training

Ongelezen bericht door Herma en Boris »

ik doe met boris 2 cursussen. een ratjetoe (naam zegt het al, we doen van alles) en in de zomertijd ook jacht. ik heb met boris altijd al concentratie problemen gehad met cursus. maar dit is ''redelijk'' (9 van de 10 keer) over met de ratjetoe cursus. maar de jacht!!!!
ik houdt geen arm over, hij wil ALLE dummy's halen. hij hangt vol in de riem. en afleiden met voer lukt me dan niet meer. en haalt hij ze brengt hij ze niet terug en maakt er een spelletje van. en thuis en in het bos gaat het prima.
aan het water is het nog VEEEEEL erger. als ik niet oppas ga ik zo achter boris aan het water in.
zijn er nog mensen met tips?
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Re: hyper tijdens de training

Ongelezen bericht door Ellen. »

Ja dat is lastig, en als je heel duidelijk bent, met je stem? Gewoon 'klaar' of 'genoeg'? Werkt dat niet?
Narda heeft er ook een handje van dat als anderen bezig zijn dat ze gaat piepen, wat ik doe als een correctie niet werkt, is gaan lopen, de andere kant op, gewoon volgen. En dan weer terug, als ze dan weer begint, weer lopen.. Heel jammer voor haar want ze wil natuurlijk zien wat die andere hond doet en dar krijgt ze dan de kans niet voor.
Herma en Boris
Zeer actief
Contacteer:

ik kan boos worden en ik kan op mn kop gaan staan (nog nooit geprobeerd trouwens) maar dat heeft geen effect op het feit dat hij die dummy WIL hebben. als je in een lijn loopt en om en om wordt een dummy gegooid dan moet ik van hele goede huize zijn wil ik hem kunne houden. (is iets beter geworden) maar in dichte dekking ben ik al wel eens met hem weg gelopen maar hij blijft om draaien naar die dummy's kijken. en het stomme is hij gaat dan ook nog met zo'n schel hoog blafje blaffen (net pup)
binnenkort beginnen we weer en misschien is het nu hier op bekend terrein dus misschien gaat dat beter. maar ik heb het idee dat hij zo graag dit wil dat hij zich zo opfokt.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Ik zou zodra hij gaat hyperen, rustig weglopen en hem laten volgen (langzaam lopen), als hij rustig wordt, langzaam teruglopen naar de groep.
Wordt hij weer hyper, dan weer weglopen.

Wat bij Suus ook goed helpt is oogcontact laten maken met de rug naar de dummy's.
Zij kent het commando "let op mij" dan wil ik oogcontact, dan mag ze staan/zitten maakt niet uit, en voor oogcontact maken gooi ik dan een brokje achter haar.
Ze komt dan weer terug voor mij staan/zitten en dat herhaal ik dan een paar keer.
carlos
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door carlos »

Ik weet niet wat je op de ratjetoe cursus allemaal doet, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen :salut:
Waar alles om draait is appél. Ontbreekt het hieraan bespaar je de moeite om een jachtcursus te gaan volgen. Je frustreert je hond en jezelf.
Een hond heeft duidelijkheid nodig, en dus kan ik me indenken dat dat moeilijk word.
Krijg je nooit geen advies van diegene die de jachtcursus geeft?
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Gewoon een les alleen naast laten zitten en alleen laten kijken...
Hij moet leren dat niet alle dummies maar voor hem zijn...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Steadynes trainen.

Zet je hond voor je, aan de riem, gooi een dummy vlak voor z'n neus, deze mag hij niet pakken, jij pakt hem weer op, hetzelfde doe je naast hem rechts, daarna links, daarna alle 3. Gaat dit goed probeer je het los (moet hij natuurlijk wel het blijf commando goed onder de knie hebben) Als het los ook goed gaat ga je de afstand iets vergroten en gooi je zelfs een dummy over hem heen, alle dummy's haal jij weer op.
De hond leert hier 2 belangrijke dingen van, rustig blijven en dat niet elke dummy die valt voor hem is.

Nog een goede is, leg een rij dummy's op een pad, zorg dat er een meter tussen zit ofzo, iig zodanig dat je er met je hond tussendoor kunt zigzaggen al volgend, ook zo leert de hond respect te hebben voor de dummy en dat niet automatisch elke dummy voor hem is. Daarna zet je de hond neer, blijf, en ga jij de dummy's oppakken, doet hij dit allemaal netjes kan je altijd besluiten om de laatste dummy te laten liggen, terug te lopen naar je hond en hem rustig naar de dummy te sturen, dit dus als ultime beloning.

Succes!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Herma en Boris
Zeer actief
Contacteer:

op ratjetoe cursus doen we: rally-o, do-as-i-do (zijn fimpjes op you tube) cirvceltrainig. stukjes g&g. van alles en hier is hij wel redelijk rustig.

dat met de dummy's gooien gaan we eens verder uitbereiden, daar heeft hij idd moeite mee.
Herma en Boris
Zeer actief
Contacteer:

carlos schreef:Krijg je nooit geen advies van diegene die de jachtcursus geeft?
ja, maar als iemand anders nog ideen heeft.
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”