Ze hebben nooit iets gevonden op de foto's, ook geen hernia; de dierenarts heeft dan ook gezegd dat er geen reden is om aan te nemen dat er een zwak punt in de rug zit of dat hij hierna gevoelig voor herhaling zal blijven.

Op zich is dat dus positief, anderzijds is het heel vreemd; wat is het dan WEL? Maar dat weet dus niemand. De foto's gaven geen uitsluitsel, de rug zag er prima uit, en zeker voor een bulletje vond hij de rug erg goed. Wel was er sprake van lichte spondylose, dus daar wil ik nog wel even over praten als Branco weer hersteld is.
Qua oorzaak houd ik het op ''beknelde zenuwen''... maar hoe? Het is echt een beetje een medisch raadsel, we begrijpen er niets van, de dierenarts zelf ook niet.
Desondanks zijn er dingen veranderd. Waar Rhodi en Branco vroeger hun zaakjes zelf mochten regelen (wat soms met een vechtpartij(tje) gepaard kon gaan, iets wat gelukkig niet vaak gebeurde) mag dat nu niet meer. Rhodi is nl., ondanks zijn formaat, heel zachtaardig... maar Branco zélf weet vaak van geen ophouden, en dan word het steeds vervelender natuurlijk. Als hij Rhodi pijn doet, zal die uiteraard terug reageren. Dus zodra Branco weer eens begint (9,9 van de 10 keer bij ruzies dat hij begint, haha) word hij nu weggezet. Geen gedonder meer in de tent, ik wil geen geduvel meer, het moet klaar zijn. Voortaan geen gegrauw meer naar elkaar, ik wil het niet hebben.
Rhodi is daar zichtbaar blij mee; hij maakt sowieso niet graag ruzie en is altijd van slag als dat wel gebeurd. Nu wij Branco corrigeren en hij dat niet meer zelf hoeft op te lossen, blijft hij veel meer ontspannen. Hij zoekt Branco nog steeds regelmatig op voor een sociale snuffel en dat gaat dan prima.
Daarnaast gaan ze niet meer samen achterin mijn autootje. Niet omdat dat niet kan, maar omdat Rhodi tijdens het rijden vaak druk word en dan soms lomp kan wezen. Ik niet wil dat hij per ongeluk over Branco heendenderd in zo'n bui. Branco gaat dus voortaan voorin vast. We zijn aan het orienteren hoe precies, maar dat komt wel goed, daar vinden we wel een goede, veilige oplossing voor.
Tot nu toe gaat alles vandaag nog steeds netjes qua plassen, benieuwd of het gisteren toch iets eenmaligs was... of dat we het later nog eens meemaken. Geduld maar.