Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Phalene pups, op één teefje na, uitgevlogen
Moderator: moderatorteam
-
mon
- Zeer actief
Re: Zes Phalene pups geboren..
gefeliciteerd wat lieffff 
groetjes monique en een lik van samra en lahloub
in mijn gedachten en in mijn hart wimpie 15-8-93 - 19-6-06 layka 6-92 - 3-10-05

in mijn gedachten en in mijn hart wimpie 15-8-93 - 19-6-06 layka 6-92 - 3-10-05

- Agility addict
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Epagneul Nain Phalene
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Re: Zes Phalene pups geboren..
Vandaag zijn de pupjes van Sam en Tami één week oud!
Hieronder de foto's van vandaag, meer foto's van afgelopen week staan in het fotoalbum op de website..
Het oudste mannetje weegt nou 230 gram.

Dit meisje is de kleinste van het stel en weegt nou 210 gram.

Ons sable mannetje (285 gram) begint steeds lichter te worden, maar dat blijft op de foto lastig te zien..

Ook dit teefje is sable, zij weegt nou 270 gram.

Het vijfde pupje weegt nou 260 gram, ik denk dat zij zwart/wit zal blijven.

Tot slot het meisje dat op handen gedragen wordt..
Zij weegt nou 270 gram.

De pups hebben na een week hun geboortegewicht nog niet verdubbeld, maar groeien aardig en doen het meest van de tijd tevreden aan. Vooral het sable reutje is een relschopper, maar die heeft niet zo veel te klagen..
Het oudste mannetje weegt nou 230 gram.
Dit meisje is de kleinste van het stel en weegt nou 210 gram.
Ons sable mannetje (285 gram) begint steeds lichter te worden, maar dat blijft op de foto lastig te zien..
Ook dit teefje is sable, zij weegt nou 270 gram.
Het vijfde pupje weegt nou 260 gram, ik denk dat zij zwart/wit zal blijven.
Tot slot het meisje dat op handen gedragen wordt..
De pups hebben na een week hun geboortegewicht nog niet verdubbeld, maar groeien aardig en doen het meest van de tijd tevreden aan. Vooral het sable reutje is een relschopper, maar die heeft niet zo veel te klagen..
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
- Aantal honden: 1
Re: Phalene pups één week oud
- Dog Basic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat een schatjes
Ik hoop dat je elke week zo'n overzichtje met foto's maakt, dan kunnen we mooi de ontwikkeling zien van de pups
Ik hoop dat je elke week zo'n overzichtje met foto's maakt, dan kunnen we mooi de ontwikkeling zien van de pups
Wanneer mensen hun intelligentie gebruiken,
hoeven zij zich niet als een beest te gedragen. (Hermina Stout)
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
- Agility addict
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Tussendoor nog wat foto's van de afgelopen dagen..

Sinds gisteren heeft één van de teefjes haar oogjes open, ben benieuwd wanneer de rest zal volgen..

Sinds gisteren heeft één van de teefjes haar oogjes open, ben benieuwd wanneer de rest zal volgen..
- Agility addict
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Gisteren was het twee weken geleden dat de pupjes van Tami werden geboren. Inmiddels zijn de nageltjes geknipt en hebben ze hun eerste wormkuurtje gehad. Alle pupjes hebben hun oogjes open en beginnen te 'lopen'..
Hieronder wat individuele fotootjes van de pups.
Als eerste werd een zwart/wit reutje geboren.

Het tweede pupjes was een teefje. Zij is de kleinste van het stel, maar komt goed mee..

De sable reu werd als derde geboren.

Het sable teefje kwam als vierde pup ter wereld.

Nummer vijf is een zwart/wit teefje.

Last but not least, het laatste zwart/witte meisje.

Op het moment kan je ook al verschil zien in de vacht van de pupjes. Zo heeft het vijfde teefje bijvoorbeeld veel meer vacht dan haar broertjes en zusjes. Ik ben heel benieuwd hoe de pupjes zich verder zullen ontwikkelen..
Tot slot nog een filmpje van vandaag;
http://youtu.be/XYst-q10XHc
Als eerste werd een zwart/wit reutje geboren.
Het tweede pupjes was een teefje. Zij is de kleinste van het stel, maar komt goed mee..
De sable reu werd als derde geboren.
Het sable teefje kwam als vierde pup ter wereld.
Nummer vijf is een zwart/wit teefje.
Last but not least, het laatste zwart/witte meisje.
Op het moment kan je ook al verschil zien in de vacht van de pupjes. Zo heeft het vijfde teefje bijvoorbeeld veel meer vacht dan haar broertjes en zusjes. Ik ben heel benieuwd hoe de pupjes zich verder zullen ontwikkelen..
Tot slot nog een filmpje van vandaag;
http://youtu.be/XYst-q10XHc
- Dog Basic
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Phalene pups twee weken oud
Wat gaat het hard. Ze lijken al weer heel anders met die oogjes open.
Leuk hè, die ontwikkeling. Kijk er maar goed naar, want ze gaan al weer weg voor je er erg in hebt..........
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
- Agility addict
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re: Phalene pups twee weken oud
Het is zover, onze pupjes zijn weer een week ouder! Vandaag zijn ze drie weken oud en hebben ze hun eerste maaltijd gehad. Zoals op het filmpje te zien is werd het vlees met smaak gegeten..
http://www.youtube.com/watch?v=K13B-etHAmU
De pupjes beginnen steeds actiever te worden. Omdat de mand wat klein voor ze werd slapen de pupjes sinds gisteren samen met Tami in een grote bench. Elke dag laten we ze even in de kamer rondstruinen, het is ontzettend leuk om te zien hoe snel ze zich nou ontwikkelen! Hieronder een foto van Milow met de pupjes, hij vind ze heel interessant en is er heel voorzichtig mee.

Daarnaast hebben we weer foto's gemaakt voor de website, hieronder een overzichtje.. We beginnen met het zwart/witte reutje, hij weegt nou 480 gram.

Het kleinste meisje weegt nou 450 gram.

We gaan meteen verder met de grootste van het stel, inmiddels weegt ie alweer 590 gram!

Het sable meisje gaat ook hard, zij weegt nu 570 gram.

Meisje nummer vijf weegt nou 490 gram.

Last but not least, het meisje van 515 gram.

Tot zover de update voor deze week!
http://www.youtube.com/watch?v=K13B-etHAmU
De pupjes beginnen steeds actiever te worden. Omdat de mand wat klein voor ze werd slapen de pupjes sinds gisteren samen met Tami in een grote bench. Elke dag laten we ze even in de kamer rondstruinen, het is ontzettend leuk om te zien hoe snel ze zich nou ontwikkelen! Hieronder een foto van Milow met de pupjes, hij vind ze heel interessant en is er heel voorzichtig mee.

Daarnaast hebben we weer foto's gemaakt voor de website, hieronder een overzichtje.. We beginnen met het zwart/witte reutje, hij weegt nou 480 gram.
Het kleinste meisje weegt nou 450 gram.
We gaan meteen verder met de grootste van het stel, inmiddels weegt ie alweer 590 gram!
Het sable meisje gaat ook hard, zij weegt nu 570 gram.
Meisje nummer vijf weegt nou 490 gram.
Last but not least, het meisje van 515 gram.
Tot zover de update voor deze week!
-
tkuijernl
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
Supernova
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Phalene pups drie weken oud
Wat leuk zeg, Phalene pupjes! Die zie je niet zo heel veel.
Ze zijn bijzonder schattig
Ze zijn bijzonder schattig
- *Esther
- Zeer actief
Wat een poepies zeg!!
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Re: Phalene pups in de maak..
LongFields schreef:Gefeliciteerd met het zestal kleine friemeltjes!![]()
![]()
![]()
Oei, dat zou ik dus echt een naar idee vinden zelf, ik laat mijn teefje alleen dekken als ik op voorhand al meerdere serieuze gegadigden voor de pups heb. Anders sla ik liever over.Agility addict schreef: Ik heb eigenlijk helemaal nog geen mensen op de lijst staan.
Ach, als je van tevoren genoeg mensen hebt wil dat nog niks zeggen. Voordat ik Bijou liet dekken had ik elf mensen op mijn wachtlijst, nadat bleek dat de dekking gelukt was ik iedereen gemaild en toen nog geen enkele afzegging, toen de pups geboren waren 11 stuks belde ik de mensen op dat de pups er waren en toen wilde ze alle elf ineens geen pup meer, de ene had al een Duitse Herder, de ander vond ze te duur, een ander vond het te lang duren en zo kreeg ik nog meer smoesjes.
Kreeg wel buikpijn want ik had op dat moment al drie honden en zag me al met 14 honden 9 hoog zitten. Maar gelukkig kwamer er gauw genoeg nieuwe liefhebbers.
Mensen kunnen je wel bellen als ze een pup willen maar als ze er van afzien bellen ze je niet even en dat vind ik wel heel erg onbeleefd. Ze hoeven geeneens te bellen ze hadden ook een mailtje kunnen sturen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- meg1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer
Wat een moppies
Hebbeehhhhh 
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
- Dog Basic
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat worden ze al leuk
Zie ik nu wat bruin verschijnen??
Zie ik nu wat bruin verschijnen??
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
- Agility addict
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Klopt, er zitten twee sable pupjes bij..
Het is een beetje afwachten welke tint ze krijgen, maar waarschijnlijk vergelijkbaar met paps.
-
PattyB
Wat zijn ze leuk! 
- Agility addict
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Sorry dat ik jullie zo lang heb laten wachten!
Hierbij alsnog de portretjes van vorige week, toen waren de pupjes vier weken oud..
Het zwart/witte reutje woog met vier weken 670 gram. Dit kleine dappere ventje is ontzettend ondernemend..

Onze ukkepuk is geen ukje meer. Het teefje dat als tweede werd geboren woog ook 670 gram.

Ook de grootste van het stel heeft zijn positie af moeten staan. Het sable mannetje woog met vier weken 740 gram.

Dit teefje is de belhamel van het stel, ze is met alles haantje de voorste. Zij was met 745 gram dan ook de grootste.

Dit zwart/witte teefje woog toen 650 gram en kan heel goed aangeven als iets haar niet zint..

Nummer zes stapt ook vrolijk door de kamer. Dit zwart/witte teefje woog met vier weken 680 gram.

Ben op het moment een foto achterstand aan het weg werken, dus hieronder ook een aantal losse foto's. Hoop dat ik het zo weer een beetje goed gemaakt heb..

Het zwart/witte reutje woog met vier weken 670 gram. Dit kleine dappere ventje is ontzettend ondernemend..
Onze ukkepuk is geen ukje meer. Het teefje dat als tweede werd geboren woog ook 670 gram.
Ook de grootste van het stel heeft zijn positie af moeten staan. Het sable mannetje woog met vier weken 740 gram.
Dit teefje is de belhamel van het stel, ze is met alles haantje de voorste. Zij was met 745 gram dan ook de grootste.
Dit zwart/witte teefje woog toen 650 gram en kan heel goed aangeven als iets haar niet zint..
Nummer zes stapt ook vrolijk door de kamer. Dit zwart/witte teefje woog met vier weken 680 gram.
Ben op het moment een foto achterstand aan het weg werken, dus hieronder ook een aantal losse foto's. Hoop dat ik het zo weer een beetje goed gemaakt heb..

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb het nog nooit gehad dat er zoveel mensen ineens gingen afzeggen als de pups geboren waren dus die ervaring (en mening) deel ik niet. Er is wel eens iemand afgehaakt die op mijn lijst stond, maar nooit zo veel als waar jij nu over spreekt.gonnie schreef: Ach, als je van tevoren genoeg mensen hebt wil dat nog niks zeggen. Voordat ik Bijou liet dekken had ik elf mensen op mijn wachtlijst, nadat bleek dat de dekking gelukt was ik iedereen gemaild en toen nog geen enkele afzegging, toen de pups geboren waren 11 stuks belde ik de mensen op dat de pups er waren en toen wilde ze alle elf ineens geen pup meer, de ene had al een Duitse Herder, de ander vond ze te duur, een ander vond het te lang duren en zo kreeg ik nog meer smoesjes.
Kreeg wel buikpijn want ik had op dat moment al drie honden en zag me al met 14 honden 9 hoog zitten. Maar gelukkig kwamer er gauw genoeg nieuwe liefhebbers.
Mensen kunnen je wel bellen als ze een pup willen maar als ze er van afzien bellen ze je niet even en dat vind ik wel heel erg onbeleefd. Ze hoeven geeneens te bellen ze hadden ook een mailtje kunnen sturen.
Maar op voorhand al starten met 0,0 belangstelling, dat vind ik zelf een reden om een nestje uit te stellen of af te blazen.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ik denk dat het heel erg afhangt van het type hond waar je mee fokt. Een klein, makkelijk hondje is veel makkelijker te plaatsen dan een wat meer bewerkelijk werkras. Ik denk dat het in dit geval echt geen probleem hoeft op te leveren als ik eerlijk ben.LongFields schreef:
Ik heb het nog nooit gehad dat er zoveel mensen ineens gingen afzeggen als de pups geboren waren dus die ervaring (en mening) deel ik niet. Er is wel eens iemand afgehaakt die op mijn lijst stond, maar nooit zo veel als waar jij nu over spreekt.
Maar op voorhand al starten met 0,0 belangstelling, dat vind ik zelf een reden om een nestje uit te stellen of af te blazen.
Maar nu ben ik ook wel benieuwd, heb je nu al potentiele kopers kunnen vinden?
Overigens zij het heel schattige foto's!
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ben ik met je eens.LongFields schreef:Ik heb het nog nooit gehad dat er zoveel mensen ineens gingen afzeggen als de pups geboren waren dus die ervaring (en mening) deel ik niet. Er is wel eens iemand afgehaakt die op mijn lijst stond, maar nooit zo veel als waar jij nu over spreekt.gonnie schreef: Ach, als je van tevoren genoeg mensen hebt wil dat nog niks zeggen. Voordat ik Bijou liet dekken had ik elf mensen op mijn wachtlijst, nadat bleek dat de dekking gelukt was ik iedereen gemaild en toen nog geen enkele afzegging, toen de pups geboren waren 11 stuks belde ik de mensen op dat de pups er waren en toen wilde ze alle elf ineens geen pup meer, de ene had al een Duitse Herder, de ander vond ze te duur, een ander vond het te lang duren en zo kreeg ik nog meer smoesjes.
ik heb de pech wel gehad maar het zal niet standaard zijn.
ik had 5 mensen voor een reu en 5 voor een teef toen voor de bevalling 2 reuenmensen afvielen en 3 toch een teef wilden
teefkoper 2 werd reu keus 1 en de rest is afgevallen helaas.
van dit nest graag pupje 4 en 6

- Agility addict
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re: Phalene pups vier weken oud
Inmiddels hebben we wel een aantal mensen die interesse in de pupjes hebben, we wachten i.v.m. de verschillende karaktertjes echter tot zes weken met het toewijzen van een pupje. Op dit moment zijn er nog steeds pups beschikbaar, maar aangezien ik thuis zit hebben we geen haast met het verkopen. Het is geen probleem om pupjes langer aan te houden om later een goed baasje voor ze te vinden..
-
truusje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
Als ik een nest fok, dan fok ik in eerste instantie voor mezelf, om een of meerdere pups aan te houden. niet altijd heb ik op voorhand genoeg gegadigden. Voor dit nest toevallig wel, maar "helaas werden er 7 reuen 1 teef geboren dus moest ik een aantal tevenmensen teleurstellen.
-
Supernova
- Zeer actief
Oh ze zijn echt heel leuk!
Ooit zou ik best zo'n hondje willen hebben.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wat een leukerds!!
In het pension waar ik gewerkt heb, hadden ze een dametje, wat een schatje
In het pension waar ik gewerkt heb, hadden ze een dametje, wat een schatje
- Agility addict
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re: Phalene pups vijf weken oud
Er staan nieuwe foto's in een topic in de fotohoek, klik voor dit topic op onderstaande link..
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=215801
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=215801
-
PattyB
Re: Phalene pups vijf weken oud
Wat zijn ze leuk!
Geweldig. Ze zien er ontzettend goed uit!
-
vlichi
- Vaste gebruiker
Re: Phalene pups zes weken oud
Is dat een verplichting van de vereniging of om stambomen te krijgen?Agility addict schreef: Beide ouders zijn in het bezit van een stamboom en het nest wordt gefokt volgens de regels van de rasvereniging. Zowel onze Tami (zwart/wit) als haar lover Sam (sable/wit) zijn vrij van PL en PRA en hebben min. 2x een U gelopen. Hieronder een foto van de aanstaande ouders..
- Agility addict
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re: Phalene pups zes weken oud
De rasvereniging vraagt twee keer een ZG, maar beide ouders hebben regelmatig Utjes gelopen..
Ondertussen zijn de pupjes al bijna zeven weken oud en ze doen het geweldig! Onze schatjes zijn bijzonder ondernemend en breken de tent af..
Ondertussen zijn de pupjes al bijna zeven weken oud en ze doen het geweldig! Onze schatjes zijn bijzonder ondernemend en breken de tent af..
- Agility addict
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re: Phalene pups, op één teefje na, uitgevlogen
De pupjes van Sam en Tami zijn inmiddels alweer vier maanden oud! Tussen de acht en elf weken zijn vijf van zes pupjes uitgevlogen. Één meisje is hier blijven wonen..
Ik heb lang getwijfeld maar uiteindelijk hebben we besloten om Vrijdoos te houden! Ze heeft de naam Babbe gekregen. Het is een heerlijk vrolijk, ondernemend pupje en we genieten met volle teugen!
Moeder Tami met dochter Babbe..

Hieronder wat foto's van de afgelopen weken zodat jullie de ontwikkeling van onze kleine meid kunnen zien..

Elf weken oud

Twaalf weken oud

Veertien weken oud

Zestien weken oud
Moeder Tami met dochter Babbe..

Hieronder wat foto's van de afgelopen weken zodat jullie de ontwikkeling van onze kleine meid kunnen zien..

Elf weken oud

Twaalf weken oud

Veertien weken oud

Zestien weken oud