Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Springen naar dummy
Moderator: moderatorteam
- AnnSophie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Contacteer:
Springen naar dummy
Hoe zouden jullie het springen afleren... Saartje springt de hoogte in voor een dummy...
Dit doet ze uit enthousiasme en wil haar enthousiasme voor de dummy en het apporteren niet afremmen natuurlijk.
Dit doet ze uit enthousiasme en wil haar enthousiasme voor de dummy en het apporteren niet afremmen natuurlijk.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Re: Springen naar dummy
De dummy de beloning maken voor het rustig wachten 

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- AnnSophie
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus je zou geen knietje zetten? Weet niet of het er zo makkelijk zal uitgaan, want ze is er altijd voor beloond geweest en in obedience is dat enthousiaste springen wel wenselijk omdat je een enthousiaste, gemotiveerde hond creëert... Ik heb er ook geen last van, het is de instructeur die het opmerkte.
-
- Zeer actief
Maar in de obedience mogen ze ook niet opspringen naar het apporteerblok? Dan moeten ze toch ook rustig zitten en netjes afgeven? Of bedoel je nadat ze de dummy heeft afgegeven dat ze naar de dummy opspringt? Als je daar zelf geen last van hebt, zou ik het niet afleren. Knietje zou ik niet doen zelf. Dan zou ik er eerder voor zorgen dat ik het springen kan voorkomen. Door de dummy in de tas op te bergen of in je jaszak, dan is er niets meer te springen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ik zou ook in dit geval echt geen knietje geven...Je hond is iig enthousiats, misschien ook wat te lomp, maar zeker dat enthousiasme moet je wel koesteren! Ik zou gewoon wachten met het spel tot je hond gekalmeerd is, en dan pas spelen...Dus rust=spel.
- AnnSophie
- Zeer actief
- Contacteer:
In obedience moeten ze idd ook gedisciplineerd zijn, maar dat springen gebeurt na of tussen de oefeningen
mag er gespeeld worden in de jachttraining of niet? Dat heb ik gisteren niemand zien doen.

-
- Zeer actief
Ik doe het wel. Eigenlijk op dezelfde manier als bij de obedience training. Met een fleecetouw of balletje aan touw. Nooit met de dummy. Heel soms gooi ik een happy dummy, zoals ze dat noemen. Dan mag hij er meteen achteraan en terugbrengen wel in mijn hand, maar niet zittend. Maar je ziet het niet vaak idd. Ik train sowieso bij iemand die zeker voor de jacht erg positief traint.AnnSophie schreef:In obedience moeten ze idd ook gedisciplineerd zijn, maar dat springen gebeurt na of tussen de oefeningenmag er gespeeld worden in de jachttraining of niet? Dat heb ik gisteren niemand zien doen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Springen naar de dummy? Dan zou je mijn Mirto eens moeten zien, die springt haast boven mijn hoofd uit, vanuit stand
Ik ben af en toe bang voor mijn tanden
. Op de jachttraining werd ook gezegd dat hij het af moet leren. Dus ik doe nu braaf de dummy direct in de tas (verder geen correctie of zo). Maar stiekem vind ik het wel grappig en dat is denk ik het probleem, want dat heeft de floepert wel door natuurlijk 

Gr. Marijke

- AnnSophie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ah maar het was niet mijn dummy, maar die van de instructeur dus die moet ik dan afgeven en dan staat ze rond hem te springen
Maar hoe zit dat nu met "beloningsgericht" in de jachttraining. Ik ben (met een obedience achtergrond) echt niet voor knietjes geven en zo

Maar hoe zit dat nu met "beloningsgericht" in de jachttraining. Ik ben (met een obedience achtergrond) echt niet voor knietjes geven en zo

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik gooi ook af en toe een happy dummySita schreef:Ik doe het wel. Eigenlijk op dezelfde manier als bij de obedience training. Met een fleecetouw of balletje aan touw. Nooit met de dummy. Heel soms gooi ik een happy dummy, zoals ze dat noemen. Dan mag hij er meteen achteraan en terugbrengen wel in mijn hand, maar niet zittend. Maar je ziet het niet vaak idd. Ik train sowieso bij iemand die zeker voor de jacht erg positief traint.AnnSophie schreef:In obedience moeten ze idd ook gedisciplineerd zijn, maar dat springen gebeurt na of tussen de oefeningenmag er gespeeld worden in de jachttraining of niet? Dat heb ik gisteren niemand zien doen.

Niet elke trainer is daar erg blij mee, maar aangezien Ita goed werkt is er ook geen commentaar op

@AnnSophie
Knietjes geef ik ook niet hoor.
Ita springt niet naar een dummy, maar wel naar een eend als ze de kans krijgt.
Ik houd het onder controle door haar na het afgeven aan te lijnen (dan leg ik de eend even naast me neer) en dan op de lijn te gaan staan zodat het springen, als ik de eend op pak, niet echt kan omdat ze door de lijn wordt tegengehouden.
Dan is ze dus braaf (kan niet anders

Het heeft wel effect.
Als ik de eend aan de keurmeester moet geven omdat hij hem na wil kijken moet ik wel opletten omdat een bengelende eendenkop voor Ita erg aantrekkelijk is

Als advies wordt nog wel eens gegeven dat de hond een ferme tik over de neus krijgt als hij na springt.
Daar heb ik moeite mee waardoor ik het niet goed doe.
Dus ik los het maar zo op

- AnnSophie
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmmm ok... Bedankt alvast voor je reactie.
Ik heb dan blijkbaar een minder beloningsgerichte club uitgekozen.
maar meer clubs zijn er niet, of ze zitten volzet of ze geven voorkeur aan eigen cursisten of ze geven voorkeur aan échte jagers.
Ik heb dan blijkbaar een minder beloningsgerichte club uitgekozen.

- ranetje
- Zeer actief
Een club in België?AnnSophie schreef:Hmmm ok... Bedankt alvast voor je reactie.
Ik heb dan blijkbaar een minder beloningsgerichte club uitgekozen.maar meer clubs zijn er niet, of ze zitten volzet of ze geven voorkeur aan eigen cursisten of ze geven voorkeur aan échte jagers.
Hebben ze een site?
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Zegt dat niet al genoeg over die specifieke club?AnnSophie schreef: mag er gespeeld worden in de jachttraining of niet? Dat heb ik gisteren niemand zien doen.

- AnnSophie
- Zeer actief
- Contacteer:
Pardon, ik moet even mijn woorden terugnemen.
Ik zag er 1 iemand spelen, een viszla die een rond koordje met balletje errond kreeg na de oefeningen.
Ik zag er 1 iemand spelen, een viszla die een rond koordje met balletje errond kreeg na de oefeningen.
- ranetje
- Zeer actief
Lekker het zelfde doen als die persoon met de Vizsla
Kijk of je wat nader met die persoon kan kennismaken.
Zou een steuntje in de rug kunnen zijn voor jou

Kijk of je wat nader met die persoon kan kennismaken.
Zou een steuntje in de rug kunnen zijn voor jou

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ESS
Mijn gedacht is hou de dummy na aanpakken laag, geef commando : zit, down/af. Berg de dummy op en ga uit je dak.
Beloon zelf bij de beginnende hond toch al nooit het loslaten.
Beloon zelf bij de beginnende hond toch al nooit het loslaten.
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
loop op het moment dat de hond springt een stapje vooruit. bij mij toller werkt dit perfect. ook zij is/was zo`n springveer en een knietje geven dat werkte voor geen meter.
ellen
ellen