Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
neus uitzetten
Moderator: moderatorteam
- Herma en Boris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Drentsche Patrijs (moeder)- Duitse Staande (vader)
- Contacteer:
neus uitzetten
dan heb ik nog een vraag tav zijn neus. boris gebruikt altijd overal zijn neus. hoe krijg ik die neus uit en aandacht voor mij. ik kan leuk doen, hoog praten, voertje. gaat allemaal goed tot hij weer wat ''nieuws'' ruikt en hoppa daar gaat zijn neus weer op de grond en als ik hem zijn gang laat gaan loopt hij die spoortjes uit.
moet ook zeggen met jacht hij liep de laatste keren als een speer als eerste een spoor uit incl scherpe bochten.
maar als we gaan wandelen gaat de neus ook alleen maar over de grond.
moet ook zeggen met jacht hij liep de laatste keren als een speer als eerste een spoor uit incl scherpe bochten.
maar als we gaan wandelen gaat de neus ook alleen maar over de grond.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: neus uitzetten
Als ik wandel met de honden zijn ze vrij en mag die neus op de grond of in de lucht, net waar ze zin in hebben.
Als er gewerkt wordt en de hond moet even volgen dan mag de neus niet op de grond.
Dussssssss
Dat is voor jou "wandelen"?
Als er gewerkt wordt en de hond moet even volgen dan mag de neus niet op de grond.
Dussssssss
Dat is voor jou "wandelen"?

- Herma en Boris
- Zeer actief
- Contacteer:
van mij mag hij met wandelen wel snuffelen, moet hij alleen uitkijken waar de paaltjes soms staan haha
maar op les is die neus erg moeilijk uit te zetten. vooral als we dus buiten les hebben ik heb weer een minuut aandacht en dan ruikt hij weer iets.
maar we zijn druk ik de weer geweest met de handtouch. en nu gisteren heb ik die ingezet. en daar liep meneer mn hand achterna!!! met af en toe een kleine afwijking naar de grond
maar op les is die neus erg moeilijk uit te zetten. vooral als we dus buiten les hebben ik heb weer een minuut aandacht en dan ruikt hij weer iets.
maar we zijn druk ik de weer geweest met de handtouch. en nu gisteren heb ik die ingezet. en daar liep meneer mn hand achterna!!! met af en toe een kleine afwijking naar de grond
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
Ik vind dat ook een van de grootste uitdagingen van het trainen van een jachthond (op no. 1 natuurlijk het hierkomen
).
"Hoe hou ik die neus van de grond"
Ik probeer zoveel mogelijk afwisseling; qua voertjes, qua oefeningen, qua tempo, enz. Toen ik met mijn oudste hond trainde, Dante, heb ik wel gemerkt dat het op een gegeven moment minder wordt. Dus dat je sneller de aandacht kunt vangen als je aan het trainen bent. Maar met Mirto gaat het ook geregeld moeizaam hoor. Veel geduld, helpt ook

"Hoe hou ik die neus van de grond"

Ik probeer zoveel mogelijk afwisseling; qua voertjes, qua oefeningen, qua tempo, enz. Toen ik met mijn oudste hond trainde, Dante, heb ik wel gemerkt dat het op een gegeven moment minder wordt. Dus dat je sneller de aandacht kunt vangen als je aan het trainen bent. Maar met Mirto gaat het ook geregeld moeizaam hoor. Veel geduld, helpt ook

Gr. Marijke

- ranetje
- Zeer actief
Oh, het gaat om de training.Herma en Boris schreef:van mij mag hij met wandelen wel snuffelen, moet hij alleen uitkijken waar de paaltjes soms staan haha
Dat is iets anders

Handtouch is een goed idee.
Denk alleen niet dat je nu meteen hele stukken kunt volgen.
Langzaam uitbreiden

- AnnSophie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Contacteer:
Ik ben donderdag voor de eerste keer naar de training geweest, alles verliep wel vrij vlot voor een eerste keer...
Alleen het volgen aan de lijn, dat is een probleempje... We doen dan wel obedience, waarbij ze heel mooi kan volgen, maar dit is iets helemaal anders
Haar neus gaat tegen de grond en komt er amper van af. De instructeur vertelde me een jachtlijn te halen (halsband en lijn uit 1 stuk) maar het was geen hunter of zo, echt een touw dat toestropte als ze trok. Ik heb wel een trekker, altijd gehad zeker als er wat te doen valt. Heb het nooit kunnen afleren, ondanks dat ik heel consequent was. Als er iets te doen valt, flipt ze toch helemaal. Wat kan ik doen?
Alleen het volgen aan de lijn, dat is een probleempje... We doen dan wel obedience, waarbij ze heel mooi kan volgen, maar dit is iets helemaal anders

Haar neus gaat tegen de grond en komt er amper van af. De instructeur vertelde me een jachtlijn te halen (halsband en lijn uit 1 stuk) maar het was geen hunter of zo, echt een touw dat toestropte als ze trok. Ik heb wel een trekker, altijd gehad zeker als er wat te doen valt. Heb het nooit kunnen afleren, ondanks dat ik heel consequent was. Als er iets te doen valt, flipt ze toch helemaal. Wat kan ik doen?
- Herma en Boris
- Zeer actief
- Contacteer:
dat getrek, heel herkenbaar. ik heb alles al gehad. stoppen. terug lopen. maar als het erg lekker ruikt trekt hij gewoon. de gentle leader helpt wel. maar als het dan alsnog HEEEEEL lekker rook trekt hij nog maar minder, haha. heb ook een tuigje geprobeerd, kan ik hem wel beter aan, maar blijft trekken. maar nu loopt boris veel los dus dan heb ik er geen last van. maar als we stukken lopen waar die vast moet: erg frusterend!
en het stomme is op cursus volgen, gaat prima. thuis volgen aan de riem gaat 3 keer niet maar los gaat top! snap jij het? ik niet. ergens is iets fout gegaan.
en als hij weer erg trekt tover ik mijn koekjes tevoorschijn en dan doen we het op de puppiemanier. ik heb ook geen idee meer hoe ik het hem kan afleren. maar als boris gewoon loopt (in huis/buiten) loopt hij al in een drafje. tja en als hij dan met mij loopt... ik loop niet in een drafje. oplossing is dat ik mijn concitie verbeter, maar dat zie ik nou niet zo zitten! hahaha
en het stomme is op cursus volgen, gaat prima. thuis volgen aan de riem gaat 3 keer niet maar los gaat top! snap jij het? ik niet. ergens is iets fout gegaan.
en als hij weer erg trekt tover ik mijn koekjes tevoorschijn en dan doen we het op de puppiemanier. ik heb ook geen idee meer hoe ik het hem kan afleren. maar als boris gewoon loopt (in huis/buiten) loopt hij al in een drafje. tja en als hij dan met mij loopt... ik loop niet in een drafje. oplossing is dat ik mijn concitie verbeter, maar dat zie ik nou niet zo zitten! hahaha
- ranetje
- Zeer actief
Alleen iets laten doen als ze niet trekt?AnnSophie schreef:Ik ben donderdag voor de eerste keer naar de training geweest, alles verliep wel vrij vlot voor een eerste keer...
Alleen het volgen aan de lijn, dat is een probleempje... We doen dan wel obedience, waarbij ze heel mooi kan volgen, maar dit is iets helemaal anders![]()
Wat wil de trainer dat je gaat doen met die jachtlijn?
Als ze flipt en daardoor in een aangehaalde strop loopt zal ze er waarschijnlijk niet minder van gaan trekken.
En een jachtlijntje als correctiemiddel gebruiken is bepaald niet altijd effectief.
Zeker niet bij een flippende hond.
Een hunter jachtlijntje strop ook dacht ik?

Ik zou me er trouwens nog niet al te veel zorgen over maken.
Het was de eerste les.
Zelfs op een KC zijn veel honden in de eerste les in een nieuwe groep overtuigend met luchtjes bezig en niet met de baas

- AnnSophie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
- Contacteer:
Ok dan... wel ja ik snap het ook niet goed.
In obedience zitten we wel eens op een ander terrein voor de wedstrijden, maar de laatste 3 wedstrijden waren telkens op dezelfde plaats. Daar weet ze natuurlijk ook dat ze moet werken, hoewel ze soms nog met de neus op de grond zit
al trekt ze dan helemaal niet, omdat ze weet dat ze moet volgen. Misschien was het het nieuwe terrein of zo. Kan natuurlijk. Ik zal wel zien hoe het volgende keer verloopt en anders doe ik wat obedience oefeningen zodat ze weet dat er moet gewerkt worden en niet zomaar overal naar toe moet trekken.
Mijn hunter halsband stropt wel, maar daar zit nog een metalen stuk dat voorkomt dat het volledig rond de nek toestropt, dus 't is geen echte strop.
Herma en Boris: met snoep voor de neus van je hond gaan lopen als een puppy, is nu ook niet bepaald efficiënt. Voor een puppy kan het nog, maar je moet uit die fase gaan om vooruitgang te boeken. Snoep voor de neus is gewoon een lokmiddel, maar als je steeds in die fase blijft, dan leert je hond er helemaal niks uit, behalve dat hij een snoepje moet volgen. Loop ook eens met je hand voor z'n neus zonder snoep zodat hij leert dat hij niet altijd direct de snoep voor z'n neus moet zien om iets te doen. Ik heb dan ook wel een trekker, maar ze kan wel netjes volgen in obedience. Tijdens het wandelen mag ze doen wat ze wil, wandelen is niet "volgen", ze moet er toch wat aan hebben en dan mag ze voor mijn part ook snuffelen. Ik wandel dan ook meestal aan de flexi of los.
In obedience zitten we wel eens op een ander terrein voor de wedstrijden, maar de laatste 3 wedstrijden waren telkens op dezelfde plaats. Daar weet ze natuurlijk ook dat ze moet werken, hoewel ze soms nog met de neus op de grond zit

Mijn hunter halsband stropt wel, maar daar zit nog een metalen stuk dat voorkomt dat het volledig rond de nek toestropt, dus 't is geen echte strop.
Herma en Boris: met snoep voor de neus van je hond gaan lopen als een puppy, is nu ook niet bepaald efficiënt. Voor een puppy kan het nog, maar je moet uit die fase gaan om vooruitgang te boeken. Snoep voor de neus is gewoon een lokmiddel, maar als je steeds in die fase blijft, dan leert je hond er helemaal niks uit, behalve dat hij een snoepje moet volgen. Loop ook eens met je hand voor z'n neus zonder snoep zodat hij leert dat hij niet altijd direct de snoep voor z'n neus moet zien om iets te doen. Ik heb dan ook wel een trekker, maar ze kan wel netjes volgen in obedience. Tijdens het wandelen mag ze doen wat ze wil, wandelen is niet "volgen", ze moet er toch wat aan hebben en dan mag ze voor mijn part ook snuffelen. Ik wandel dan ook meestal aan de flexi of los.
- ranetje
- Zeer actief
Wat obedience oefeningen doen is een goed idee