poetin666 schreef:vania schreef:poetin666 schreef:
NEE, een RISH hond kan krijgt geen enkel CAC toegekend.
Om in aanmerking te kunnen komen voor een (reserve) kampioenschapspunt dient de hond tenminste één generatie in een door de FCI erkend hondenstamboek te zijn geregistreerd.
ik krijg hier in Belgie toch gewoon CAC punten voor hem, hij kan alleen geen kampioen worden, omdat het ras hier niet erkent is (pas juni dit jaar)
RISH is ook gewoon FCI erkent, dus Jänta (dochter van Darko (RISH) en Guapa (Roze stamboom, omdat het ras hier niet erkent is, maar wel een volledige stamboom)) kan in principe in NL jeugd of gewoon kampioen worden en ook Guapa zou dat kunnen, maar Darko weer niet

ja tuurlijk krijg je je CAC's, de km ziet niet wat voor stamboom erbij de hond zit,....maar zoals je zelf al zegt, hij kan geen kampoen worden,.. wat heb je aan je cac's dan?? Die schuiven dan gewoon door naar de res.cac hoor... net als dat je wél al kampioen zou zijn het geval is,...Lees maar eens op de site van de raad van beheer; tenminste één generatie..... een RISH hond heeft er géén generatie opstaan.
met een RISH hond mag je ook alleen fokken als de ander een volledige stamboom heeft.RISH kan je ook niet laten overschrijven naar het nederlandsstamboek, die accepteerd géén RISH.Showen mag je natuurlijk wel, als je gaat voor een podiumplaats of gewoon voor de lol,....
het dikgedrukte is niet omwille van zijn RISH stamboom, maar puur omwille van het feit dat de DC hier niet erkent is, Guapa heeft wel een "normale" stamboom, maar ook zij kan geen kampioen worden, puur omdat het dus niet erkent is, maar nog in een proefstage zit
dat van dat fokken wist ik inderdaad, als Guapa ook een RISH stamboom had gehad, hadden wij de combinatie Darko x Guapa niet kunnen/mogen doen
dat wist ik dus niet, dat RvB geen RISH stambomen "aanvaard" ik was daar overlaatst met iemand over bezig die een pup van Darko en een andere teef heeft, zij wil haar hond graag officieel (dus met FCI stamboom en zo) laten dekken, alleen heeft haar teef een ARFE stamboom (een heel verhaal hoe dat komt

) en de reu wel gewoon een FCI stamboom en dan waren wij aan het denken om haar eventueel over te schrijven naar hier, shows te lopen en haar dan terug te "verkopen" naar haar met haar RISH stamboom (maar dat gaat om andere redenen gewoon niet gebeuren)
ik heb dan nog wel een vraagje
hoe zit het dan bv als ik met Darko, Guapa en Jänta naar NL verhuis? dan kan ik alleen Guapa en Jänta overschrijven naar RvB? niet dat ik dat ga doen, maar moest dat om 1 of andere reden ooit gebeuren, zit ik dus met een hond met stamboom, maar dan weer niet
kan jij niet voor Sint hubertus gaan werken

jij bent sneller met antwoorden op die vragen dan hun zelf, antwoorden op vragen waar ze geld voor krijgen (of gekregen hebben) zijn ze veel sneller met antwoorden (zit nog altijd op de export-stambomen en stambomen van de pups te wachten

)