Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vechtende Bordeauxdogs
Moderator: moderatorteam
-
DanielX
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Bordeauxdog
Vechtende Bordeauxdogs
Hallo,
Wij hebben thuis drie Bordeauxdogs. Twee reuen en een teef.
De oudste is Djego (reu, gecastreerd), hij wordt drie jaar in september.
Daarna komt Monk (reu), hij is bijna twee jaar oud (juli).
Dan komt Donja (teef), ze is net een jaar oud geworden.
De afgelopen paar weken (of zeg gerust maanden) hebben we al last van dat de twee mannen elkaar in de haren vliegen. Monk is de dominante van de twee en liet toen hij kwam al gauw merken dat hij de baas wilde zijn. Op den duur heeft hij deze status dan ook wel bemachtigd, maar het lijkt net alsof Djego het er nu niet meer mee eens is en wilt Monk op zijn plek zetten. Het is nu steeds om het even. Dan wint Monk het gevecht en dan wint Djego het gevecht. Het is begonnen met kleine vechterijtjes die gauw waren bepaald, maar het wordt al erger.
Vorige week belde mijn moeder mij van het werk dat die honden elkaar zowat aan het afmaken waren, ik ben naar huis gesneld (binnen 5 minuten was ik er, het is gelukkig dichtbij) en ze waren nog steeds aan elkaar aan het scheuren. Ik heb ze uit elkaar kunnen trekken door Monk op zijn rug te leggen, met mijn hand stevig tegen zijn strot geduwd terwijl ik Djego met mijn benen wegduwde. Zo erg hadden we het nog niet mee gemaakt. Ze zaten beide onder de schrammen en bloedingen. De ene hond hebben we in de gang gestopt en de andere in de bench.
Afgelopen zaterdag ging het weer mis. Ik lag nog op bed en werd gewekt door een gigantisch kabaal beneden, ik ben de trap afgesprongen en tussen de honden ingedoken. Een van de honden wilde de ander net bijten en daar kwam ongelukkig genoeg mijn hand tussen. Hij heeft niet doorgebeten: hij liet meteen los en vloog met zijn kop omlaag de bench in. Weer hadden ze beide bloedingen en schrammen erbij.
Nu probeert mijn moeder (die is bijna altijd wel thuis en is het meest aanwezig bij die honden) ze maar uit elkaar te houden. Wanneer ze met elkaar gaan vechten kan zij ze niet uit elkaar houden. Ze mogen om en om naar buiten en los door de kamer lopen, dan moet de ander vast zitten anders is de kans groot dat ze elkaar weer aanvliegen. Soms willen ze elkaar ook nog wel aanvliegen dwars door de bench heen.
Gisteravond was het weer raak. Mijn broertje aaide Monk, daarna Donja en wilde als laatste Djego nog even aaien. Monk was het daar niet mee eens en vloog hem aan. Tegen de tijd dat ik er bij was had Monk zijn kaken al klem gezet in de bek en wang van Djego. Hij wilde met geen mogelijkheid loslaten. We hebben flink zitten worstelen. Djego die stond trouwens bovenop, hij had Monk al wel onderuit gehaald. Aangezien Monk bang is voor water, hebben we een emmer water over hem heen gegooid en toen liet hij los. Ik heb hem meteen in de houdgreep genomen terwijl de rest Djego probeerde weg te trekken. Djego was enkel ook furieus en door het lint heen dat hij zelfs naar ons zijn tanden liet zien en begon te grommen.
Ze kunnen haast niet meer bij elkaar zijn of de hel breekt los.
Ook ben ik de enige die de honden uit elkaar kan halen en aankan. Alleen ik ben er alleen tegen de avond aanwezig.
Gaat dit ooit over? Is er nog wat tegen te doen?
De afgelopen paar weken (of zeg gerust maanden) hebben we al last van dat de twee mannen elkaar in de haren vliegen. Monk is de dominante van de twee en liet toen hij kwam al gauw merken dat hij de baas wilde zijn. Op den duur heeft hij deze status dan ook wel bemachtigd, maar het lijkt net alsof Djego het er nu niet meer mee eens is en wilt Monk op zijn plek zetten. Het is nu steeds om het even. Dan wint Monk het gevecht en dan wint Djego het gevecht. Het is begonnen met kleine vechterijtjes die gauw waren bepaald, maar het wordt al erger.
Vorige week belde mijn moeder mij van het werk dat die honden elkaar zowat aan het afmaken waren, ik ben naar huis gesneld (binnen 5 minuten was ik er, het is gelukkig dichtbij) en ze waren nog steeds aan elkaar aan het scheuren. Ik heb ze uit elkaar kunnen trekken door Monk op zijn rug te leggen, met mijn hand stevig tegen zijn strot geduwd terwijl ik Djego met mijn benen wegduwde. Zo erg hadden we het nog niet mee gemaakt. Ze zaten beide onder de schrammen en bloedingen. De ene hond hebben we in de gang gestopt en de andere in de bench.
Afgelopen zaterdag ging het weer mis. Ik lag nog op bed en werd gewekt door een gigantisch kabaal beneden, ik ben de trap afgesprongen en tussen de honden ingedoken. Een van de honden wilde de ander net bijten en daar kwam ongelukkig genoeg mijn hand tussen. Hij heeft niet doorgebeten: hij liet meteen los en vloog met zijn kop omlaag de bench in. Weer hadden ze beide bloedingen en schrammen erbij.
Nu probeert mijn moeder (die is bijna altijd wel thuis en is het meest aanwezig bij die honden) ze maar uit elkaar te houden. Wanneer ze met elkaar gaan vechten kan zij ze niet uit elkaar houden. Ze mogen om en om naar buiten en los door de kamer lopen, dan moet de ander vast zitten anders is de kans groot dat ze elkaar weer aanvliegen. Soms willen ze elkaar ook nog wel aanvliegen dwars door de bench heen.
Gisteravond was het weer raak. Mijn broertje aaide Monk, daarna Donja en wilde als laatste Djego nog even aaien. Monk was het daar niet mee eens en vloog hem aan. Tegen de tijd dat ik er bij was had Monk zijn kaken al klem gezet in de bek en wang van Djego. Hij wilde met geen mogelijkheid loslaten. We hebben flink zitten worstelen. Djego die stond trouwens bovenop, hij had Monk al wel onderuit gehaald. Aangezien Monk bang is voor water, hebben we een emmer water over hem heen gegooid en toen liet hij los. Ik heb hem meteen in de houdgreep genomen terwijl de rest Djego probeerde weg te trekken. Djego was enkel ook furieus en door het lint heen dat hij zelfs naar ons zijn tanden liet zien en begon te grommen.
Ook ben ik de enige die de honden uit elkaar kan halen en aankan. Alleen ik ben er alleen tegen de avond aanwezig.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: Vechtende Bordeauxdogs
Ik denk het niet. Ik zou de reuen permanent scheiden of een van de twee herplaatsen. Dat laatste vind ik eerlijker naar de honden toe.DanielX schreef:

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
of het over gaat? tja het kan, maar de kans is niet zo groot, je moet er dan ook echt constant boven op zitten, elk signaal herkennen en op tijd ingrijpen, ik zou er echt voor kiezen, om voor 1 van de heren een andere baas te zoeken.
- *Esther
- Zeer actief
Eens met Alma, hier worden de honden noch jullie vrolijk van toch?
Ik zou ze van nu af aan ook echt niet meer samen laten. De reuen schelen ook zo weinig in leeftijd. En een teef erbij. Dan moet je wel van goede huize komen omdat te kunnen begeleiden.
Hebben ze een stamboom? Dan kan de club misschien wat voor je betekenen. En je kunt ook nog contact opnemen met de fokker.
Wees alsjeblieft voorzichtig want een partijtje matten met 2 van de bullen, link hoor.
Sterkte!
Ik zou ze van nu af aan ook echt niet meer samen laten. De reuen schelen ook zo weinig in leeftijd. En een teef erbij. Dan moet je wel van goede huize komen omdat te kunnen begeleiden.
Hebben ze een stamboom? Dan kan de club misschien wat voor je betekenen. En je kunt ook nog contact opnemen met de fokker.
Wees alsjeblieft voorzichtig want een partijtje matten met 2 van de bullen, link hoor.
Sterkte!
- vivke1965
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel (knuffelbuffels)
- Aantal honden: 1
Vrees dat dit slecht afloopt voor iemand...(of jullie óf één van de doggies) zal flink aangepakt worden straks in een onbewaakt ogenblik.
idd...zoals hierboven gezegd....scheiden of herplaatsen....
Sterkte ermee en neem wijze beslissing hierin.
idd...zoals hierboven gezegd....scheiden of herplaatsen....
Groetjes, Viv

"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"

"Once you have a poodle everything else is a dog"
"Foefertje...always on my mind"
- Tank
- Zeer actief
DanielX schreef: Gaat dit ooit over? Is er nog wat tegen te doen?
Ik denk niet dat je moet gaan wachten tot dit misschien eventueel vanzelf weer over zal gaan. Je moeder kan ze niet uit elkaar houden en uit je verhaal maak ik op dat de kans groot is dat één dezer dagen er echt serieuze gaten gaan vallen of erger.
Voor de honden is het op zn zachts gezegd niet leuk om in constante spanning te zitten.
Je zal maatregelen moeten gaan nemen dat houdt in de honden constant scheiden wat niet leuk is en het er niet gezelliger op maakt. Waarom heb je de keuze gemaakt om twee reuen in huis te halen die zo weinig schelen in leeftijd? Ik weet niet hoe je er tegen over staat om er een te herplaatsen, wat wellicht wel de verstandigste oplossing is voor iedereen.
- summer07
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Idd uit elkaar halen en houden en voor een van de 2 heren een ander onderkomen zoeken.
Mag ik vragen waarom je zo snel achter elkaar 2 mannen van dit kaliber hebt genomen, de 1e was nog niet half volwassen en zat zo te lezen (aan de leeftijden van de honden) nog midden in zijn pubertijd? En vervolgens neem je bij 2 nog niet volledig volwassen mannen er nog een bij. Gelukkig een teefje daar bespaar je een gevecht tussen 3 mannen mee.
Ik val niet aan, maar ben wel benieuwd wat je redenen zijn om zo snel achter elkaar van die sterke rassen te nemen zonder af te wachten hoe de hond zich als een volwassen hond zich ontwikkeld.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
DanielX schreef:Hallo,
Ik ben het helemaal eens met Alma. Ik zou er niet van uit durven te gaan dat hier nog iets aan te doen is.
-
koentje
Geen advies, wel sterkte gewenst met de situatie en de eventuele oplossing 
- Roompie
- Zeer actief
Zo, dat is me een situatie zeg. Ik ga mee met de anderen. Herplaatsen van 1 reu. Dat is eerlijker tegenover je honden en ook eerlijker tegenover je moeder die, als je dat niet wilt, ze gescheiden moet houden voor altijd.

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Zou het kunnen dat de teef loops moet worden en daardoor de reuen getrikkert worden?

- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik denk dat het wel goed kan komen maar daar zit dan wel veel werk aan
en scheiden als je er niet bij bent en als dat allemaal niet kan dan zou ik voor herplaatsen gaan
en scheiden als je er niet bij bent en als dat allemaal niet kan dan zou ik voor herplaatsen gaan

- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Poeh dat is heftig....
Ook ik vrees dat dit niet meer overgaat eerder dat het meer escaleert. Het zijn dan ook wel reuen die qua leeftijd heel dicht bij elkaar liggen dat wil nogal eens voor problemen zorgen. Ik denk dat je enige optie is vanaf nu altijd gescheiden houden en dan met iets wat steviger is als de bench
of inderdaad gaan denken aan herplaatsing.
Ook ik vrees dat dit niet meer overgaat eerder dat het meer escaleert. Het zijn dan ook wel reuen die qua leeftijd heel dicht bij elkaar liggen dat wil nogal eens voor problemen zorgen. Ik denk dat je enige optie is vanaf nu altijd gescheiden houden en dan met iets wat steviger is als de bench
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Maar dan nog. Zie jij deze heren na de loopsheid weer vredig samenleven? Ik niet.->Chanty<- schreef:Zou het kunnen dat de teef loops moet worden en daardoor de reuen getrikkert worden?
Hoe zou jij dat dan aanpakken?frank-bobby schreef:ik denk dat het wel goed kan komen maar daar zit dan wel veel werk aan

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
tja, dat was wel te verwachten natuurlijk. ik zou herplaatsen, en ze tot dan uit elkaar houden, de gevechten zullen steeds erger worden en de schade ook.

- stefanie
- Zeer actief
Toen ik je post begon te lezen en alleen nog maar de leeftijden had gezien, kreeg ik het al een beetje benauwd.
Zoals al door anderen is gezegd, zou ik herplaatsen. Dit gaat gewoon een keer goed fout.
Ik heb zelf 2 teven die elkaar afmaken als ze de kans krijgen. Elke klein dingetje was reden om op elkaar te klappen met de gevolgen van dien. Dus nu zit er 1 in de kennel.
Zoals al door anderen is gezegd, zou ik herplaatsen. Dit gaat gewoon een keer goed fout.
Ik heb zelf 2 teven die elkaar afmaken als ze de kans krijgen. Elke klein dingetje was reden om op elkaar te klappen met de gevolgen van dien. Dus nu zit er 1 in de kennel.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
nou zowiso de oudste hoger plaatsen door hem eerst eten te geven en eerst te aaien en zoalm@ schreef:Maar dan nog. Zie jij deze heren na de loopsheid weer vredig samenleven? Ik niet.->Chanty<- schreef:Zou het kunnen dat de teef loops moet worden en daardoor de reuen getrikkert worden?
Hoe zou jij dat dan aanpakken?frank-bobby schreef:ik denk dat het wel goed kan komen maar daar zit dan wel veel werk aan
en verder zie ik dat het probleem bij monk ligt dus die zou ik heel duidelijke en strengen regels op leggen
en de eerste grom of geborstel of ge pats meteen ingrijpen en de aanstichter meteen ff flink aan pakken of hem ff op de grond leggen of ff in zn kraag pakken en ff streng toe spreken is net wat werkt bij de hond
maar eerlijk gezegd ken ik dit alleen bij bordeauxdog teven de reuen die ik allemaal heb meegemaakt waren allemaal van die goeie sullen met of zonder teef loops of niet
maar het belangrijkste is dat het duidelijk word dat monk onder diego staat
dus als je weg bent zou ik ook monk in de bench doen en niet diego

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Frank-bobby; de oudste reu is gecastreerd, dus die zal zeer waarschijnlijk geen ranghoogste gaan zijn, maar de reu met ballen. Zeer wel mogelijk is dat dus tevens oorzaak van de conflicten.
Herplaatsen éen van de twee zal mijn advies zijn. Dit gaat niet zo even meer goed komen..
Herplaatsen éen van de twee zal mijn advies zijn. Dit gaat niet zo even meer goed komen..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Hutsje
- Zeer actief
wat heeft dat op de grond leggen voor zin?frank-bobby schreef:nou zowiso de oudste hoger plaatsen door hem eerst eten te geven en eerst te aaien en zoalm@ schreef:Maar dan nog. Zie jij deze heren na de loopsheid weer vredig samenleven? Ik niet.->Chanty<- schreef:Zou het kunnen dat de teef loops moet worden en daardoor de reuen getrikkert worden?
en verder zie ik dat het probleem bij monk ligt dus die zou ik heel duidelijke en strengen regels op leggen
en de eerste grom of geborstel of ge pats meteen ingrijpen en de aanstichter meteen ff flink aan pakken of hem ff op de grond leggen of ff in zn kraag pakken en ff streng toe spreken is net wat werkt bij de hond
maar eerlijk gezegd ken ik dit alleen bij bordeauxdog teven de reuen die ik allemaal heb meegemaakt waren allemaal van die goeie sullen met of zonder teef loops of niet
en je kunt het wel leuk afdwingen, de rangorde, maar monk is het hier niet mee eens, en hij zal zich daar ook niet bij neerleggen. dat had ms in een vroeger stadium gewerkt, maar nu niet meer.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
kun je wel willen , de oudste de hoogste rang toe bedelen, maar daar zijn de honden, of in dit geval Monk het dus niet mee eens, ook volkomen logisch, waarom zou hij ook? een reu in de bloei van zijn leven.. mét ballenfrank-bobby schreef:nou zowiso de oudste hoger plaatsen door hem eerst eten te geven en eerst te aaien en zoalm@ schreef:Maar dan nog. Zie jij deze heren na de loopsheid weer vredig samenleven? Ik niet.->Chanty<- schreef:Zou het kunnen dat de teef loops moet worden en daardoor de reuen getrikkert worden?
ik vind jou zienswijze en advies ietwat eng en kortzichtig
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
hier ben ik het niet mee eens ik ken zoveel gecastreerden reuen die rang hoogste zijn en heb er zelf 1 die dat isEline* schreef:Frank-bobby; de oudste reu is gecastreerd, dus die zal zeer waarschijnlijk geen ranghoogste gaan zijn, maar de reu met ballen. Zeer wel mogelijk is dat dus tevens oorzaak van de conflicten.
maar ik weet niet hoe hun thuis situatie is maar als ze er niet de helen tijd boven op kunnen zitten en niet willen scheiden heb ik ook aangegeven dat ze dan wel het beste kunnen herplaatsen en ik zou dan voor monk gaan

- asani
- Zeer actief
Ik denk dat het niet goed komt de leeftijd tussen de 2 reuen is niet al te groot .
Ze willen allebei hoogste in rang zijn en zolang er eentje zich niet onderwerpt aan de ander zal dit blijven spelen.
De gevechten zullen alleen feller worden en omdat te voorkomen zou ik ze zeker niet meer samen laten.
Heb je de mogelijkheid om ze te scheiden van elkaar?
En wil je ze gescheiden laten leven voortaan ?
Wil je dit niet dan zit er maar 1 ding op en dat is er eentje herplaatsen.
Sterkte.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Ze willen allebei hoogste in rang zijn en zolang er eentje zich niet onderwerpt aan de ander zal dit blijven spelen.
De gevechten zullen alleen feller worden en omdat te voorkomen zou ik ze zeker niet meer samen laten.
Heb je de mogelijkheid om ze te scheiden van elkaar?
En wil je ze gescheiden laten leven voortaan ?
Wil je dit niet dan zit er maar 1 ding op en dat is er eentje herplaatsen.
Sterkte.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
-
DanielX
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Bordeauxdog
Ik zal vanavond alle reacties nog even rustig doornemen, nadenken en dan op de gestelde vragen reageren.
Alvast bedankt voor alle reacties.
We hebben trouwens een tijdje geprobeerd om Monk in de hoogste rangorde te zetten, maar daar was Djego het weer niet mee eens.
Alvast bedankt voor alle reacties.
We hebben trouwens een tijdje geprobeerd om Monk in de hoogste rangorde te zetten, maar daar was Djego het weer niet mee eens.
- Hutsje
- Zeer actief
kun je wel willen , de oudste de hoogste rang toe bedelen, maar daar zijn de honden, of in dit geval Monk het dus niet mee eens, ook volkomen logisch, waarom zou hij ook? een reu in de bloei van zijn leven.. mét ballen
nou zowiso de oudste hoger plaatsen door hem eerst eten te geven en eerst te aaien en zo
ik vind jou zienswijze en advies ietwat eng en kortzichtig[/quote]
en bovendien, al zou het wel werken als je erbij bent, wat dan? dan kun je ze geen moment meer uit het oog verliezen als ze samen zijn, je kunt nog niet eens naar de wc gaan want zodra je uit zicht bent klappen ze op elkaar. bovendien zitten de honden in een gezin zo te lezen en niet iedereen heeft evenveel overwicht.
Laatst gewijzigd door Hutsje op 18 mei 2011 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.

- dagmar88
- Zeer actief
Het wordt toch ook niet gezegd dat dat niet kan. Maar dat een reu met ballen en zo weinig leeftijdsverschil onderling aspiraties heeft de positie van de oudste over te nemen is nou niet bepaald vreemd.frank-bobby schreef:hier ben ik het niet mee eens ik ken zoveel gecastreerden reuen die rang hoogste zijn en heb er zelf 1 die dat isEline* schreef:Frank-bobby; de oudste reu is gecastreerd, dus die zal zeer waarschijnlijk geen ranghoogste gaan zijn, maar de reu met ballen. Zeer wel mogelijk is dat dus tevens oorzaak van de conflicten.
maar ik weet niet hoe hun thuis situatie is maar als ze er niet de helen tijd boven op kunnen zitten en niet willen scheiden heb ik ook aangegeven dat ze dan wel het beste kunnen herplaatsen en ik zou dan voor monk gaan
Ik zou, om rekening te houden met de andere gezinsleden, 1 van de twee herplaatsen.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
3 honden van een pittig kaliber, waarvan 2 reuen, en dat allemaal binnen een tijdsbestek van nog geen 3 jaar.
Sorry, maar wat verwacht je nou?
Ik denk dat het op termijn op scheiden of herplaatsen(1 van de twee reuen) aankomt.
Je had wel een beetje op je klompen aan kunnen voelen dat er zich problemen voor zouden kunnen doen.
Sorry, maar wat verwacht je nou?
Ik denk dat het op termijn op scheiden of herplaatsen(1 van de twee reuen) aankomt.
Je had wel een beetje op je klompen aan kunnen voelen dat er zich problemen voor zouden kunnen doen.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
dat klopt het is geen ideale situatie dat klopt en indd je kan ze geen seconde alleen latenHutsje schreef:en bovendien, al zou het wel werken als je erbij bent, wat dan? dan kun je ze geen moment meer uit het oog verliezen als ze samen zijn, je kunt nog niet eens naar de wc gaan want zodra je uit zicht bent klappen ze op elkaar. bovendien zitten de honden in een gezin zo te lezen en niet iedereen heeft evenveel overwicht.
maar als die mensen ze alle 3 willen houden zou ik dit toch proberen
en ik heb al eerder aangegeven als ze dit niet kunnen om wat voor reden dan ook dat ik dan monk zou herplaatsen

- Hutsje
- Zeer actief
wat heeft dat op de grond leggen voor zin?frank-bobby schreef: nou zowiso de oudste hoger plaatsen door hem eerst eten te geven en eerst te aaien en zo
ben toch nog benieuwd naar je antwoord

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
@ hutsje en yamie
als hun ze alle 3 willen houden zal je toch iets moeten en echt ideaal is het niet nee
en of monk het wel of niet leuk vindt zou ik niet zoveel rekening mee houden als ik ze echt alle 3 bij elkaar wil houden zou ik er voor zorgen dat hij het ging accepteren en het hoeven geen dikke vrienden te worden als ze elkaar maar met rust laten
en ik weet het het kost veel tijd en energie maar buiten herplaatsen om zou ik niks anders weten
als hun ze alle 3 willen houden zal je toch iets moeten en echt ideaal is het niet nee
en of monk het wel of niet leuk vindt zou ik niet zoveel rekening mee houden als ik ze echt alle 3 bij elkaar wil houden zou ik er voor zorgen dat hij het ging accepteren en het hoeven geen dikke vrienden te worden als ze elkaar maar met rust laten
en ik weet het het kost veel tijd en energie maar buiten herplaatsen om zou ik niks anders weten

- frank-bobby
- Zeer actief
- Contacteer:
nou daar door domineer jij de hond omdat je toch boven hem hangtHutsje schreef:wat heeft dat op de grond leggen voor zin?frank-bobby schreef: nou zowiso de oudste hoger plaatsen door hem eerst eten te geven en eerst te aaien en zo
ben toch nog benieuwd naar je antwoord
en bij mijn hond heeft het erg gewerkt om haar rustig te krijgen na iets waar ze opgefokt werd