Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vechtende Bordeauxdogs

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Vechtende Bordeauxdogs

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

alm@ schreef:
Herma en Boris schreef:misschien domme vraag: maar als je die andere ook castreerd?
Dan maak je het verschil in rangorde weer kleiner of gelijk :wink:
mwa, door de eerste castratie is juist het verschil kleiner gemaakt, door castratie kan het ook zijn dat het groter wordt, dus zoals in de beginsituatie, voor de oudste gecastreert werd. Wel afhankelijk wanneer de oudste gecastreert is en om welke reden
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik schrok direct een beetje van die leeftijden, drie B doggen van onder de drie jaar. Poeh, heftig. En alle maatregelen die je zou kunnen nemen zullen misschien wel iets kunnen uitvreten, maar wie doe je daar een plezier mee? Als jij een goed huis kunt vinden voor een van je reuen, dan denk ik dat je drie honden en jezelf erg blij maakt (en de nieuwe bazen natuurlijk ook). Die honden verdienen het niet om in de stress te leven en gedoe met scheiden en rangorde-issues, daar moet je echt 24/7 mee bezig en dat is voor jezelf ook een drama. Als je reuen verder lief zijn naar mensen, vind je zo een leuke plek voor een van hen.

Dit is niet de bedoeling van een hondenroedel hebben, dit soort oorlog.
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

@ alma
dat snap ik heel goed het is dus of iemand met veel verstand hier van in huis halen om alles op de rit krijgen of 1 herplaatsen en ik zou dan voor monk kiezen
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief

Ik zou twee dingen meenemen in mijn beslissing over welke reu te herplaatsen: welke is het makkelijkst te herplaatsen (meeste keuze in leuke bazen dan) en welke reu is de beste combinatie met je teef.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

DebbieZ schreef:Ik schrok direct een beetje van die leeftijden, drie B doggen van onder de drie jaar. Poeh, heftig. En alle maatregelen die je zou kunnen nemen zullen misschien wel iets kunnen uitvreten, maar wie doe je daar een plezier mee? Als jij een goed huis kunt vinden voor een van je reuen, dan denk ik dat je drie honden en jezelf erg blij maakt (en de nieuwe bazen natuurlijk ook). Die honden verdienen het niet om in de stress te leven en gedoe met scheiden en rangorde-issues, daar moet je echt 24/7 mee bezig en dat is voor jezelf ook een drama. Als je reuen verder lief zijn naar mensen, vind je zo een leuke plek voor een van hen.

Dit is niet de bedoeling van een hondenroedel hebben, dit soort oorlog.
ff hoor het valt me erg op bij meerderen hoor maar wat is er heftig aan 2 bordeauxdog reuen :U:
het zijn als ze goed opgevoed worden helen stabielen en relaxe honden
de teven van dit ras zijn ook echt schatten alleen iets veller en beschermender en over het algemeen dominanter
en net wat kimmie zegt zou ik me ook meer zorgen maken als 2 van deze teven elkaar te lijf gaan dan 2 reuen
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief

frank-bobby schreef:ff hoor het valt me erg op bij meerderen hoor maar wat is er heftig aan 2 bordeauxdog reuen :U:
de teven van dit ras zijn ook echt schatten alleen iets veller en beschermender en over het algemeen dominanter
en net wat kimmie zegt zou ik me ook meer zorgen maken als 2 van deze teven elkaar te lijf gaan dan 2 reuen
Ik zeg dat drie honden van dit ras zo dichtbij qua leeftijd heftig is. En het gaat toch ook niet goed? Ik denk dat dit advies (herplaatsing) ook wel gegeven wordt bij vechtende reuen van 2 en 3 jaar van bijvoorbeeld een Duitse Herder. Is ook niet grappig om uit elkaar te halen en dit soort rangorde-issues zijn gewoon erg hardnekkig en uitermate vervelend. Ik denk dat je altijd goed moet kijken naar en kiezen voor de stabiliteit van je roedel.
frank-bobby
Zeer actief
chihuahua
Contacteer:

DebbieZ schreef:
frank-bobby schreef:ff hoor het valt me erg op bij meerderen hoor maar wat is er heftig aan 2 bordeauxdog reuen :U:
Ik zeg dat drie honden van dit ras zo dichtbij qua leeftijd heftig is. En het gaat toch ook niet goed? Ik denk dat dit advies (herplaatsing) ook wel gegeven wordt bij vechtende reuen van 2 en 3 jaar van bijvoorbeeld een Duitse Herder. Is ook niet grappig om uit elkaar te halen en dit soort rangorde-issues zijn gewoon erg hardnekkig en uitermate vervelend. Ik denk dat je altijd goed moet kijken naar en kiezen voor de stabiliteit van je roedel.
ow sorry verkeerd begrepen :schrik:
ja dat is ook zeker zo
ik weet de situatie ook verder niet en hoe ts tegen over de honden staat hoop dat ze nog reageerd
en ik ben van mening dat je met een goeie gt nog best ver kan komen maar opletten zal je altijd moeten
en anders is herplaatsen indd de enige weg
Afbeelding
DebbieZ
Zeer actief

frank-bobby schreef:en ik ben van mening dat je met een goeie gt nog best ver kan komen maar opletten zal je altijd moeten
en anders is herplaatsen indd de enige weg
En ik zeg dat een GT en allerlei ingrepen en maatregelen mogelijk met zware moeite enig effect zouden kunnen hebben, maar moet je dat willen?

Lezen hoor! :-D
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

Dit zijn niet doetjes van honden. Ik zou er niet makkelijk tussen stappen. Mijn ervaring met Rothdop en Wetterhoun zijn niet geweldig. Rottweiler dobermann was dan wel gecastreerd, Wetterhoun zocht het gevecht. Man wat een ellende. Erbij gaan schreeuwen hielp ook niet. Weglopen en je bek houden wel. Maar voor een week. De dieren kwamen elkaar toch weer tegen.
oorzaak? Frans en Brand speelden op het erf. Totdat een puber kwam vertellen dat Frans Toch sterker was dan Brand. :boos:
Niet alles heb je in je hand.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik ben het ook met Alma eens.

Hier kon je haast op wachten hè? 2 reuen met maar een jaar ertussen en dan nog een teef van een jaar erbij :schrik:
De jongste reu wilde de baas zijn, de oudste vond dit best, maar die begint nu echt volwassen te worden dus pikt niet zomaar meer alles, echter heeft hij 1 nadeel, hij heeft geen ballen meer en is dus eigenlijk een hetje, een hetje word normaal gesproken niet echt serieus genomen, dus pikt de jongste reu de bemoeienissen van de oudste reu weer niet.....zie hier de vicieuze cirkel.
Daar komt dan nog bij dat de teef waarschijnlijk binnenkort loops gaat worden, of dit net geweest is, dus dat brengt ook nog eens spanning mee.

Nee ik zie dit niet goed komen, ik zou idd ook zeker 1 van de reuen herplaatsen.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
nyckle
Zeer actief

Ga niet thera-peuteren. Weg doen. afmaken het wordt niks!

Ik maak me echt kwaad. Je weet toch we4l hoe je roedel in elkaar steekt?!
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

In jou geval zou ik ook voor herplaatsing gaan.
Er is een uitstekende bd herplaatsingvereniging waar ik ,als dat de keuze gaat worden ,zeker contact mee zou opnemen.
Bij die herplaatsing zou ik kijken naar welke hond dat het best gaat trekken ,bd kunnen zeer gehecht zijn aan hun baasje dus vandaar dat ik de keuze daarvan af zou laten hangen.

http://www.bordeauxdogherplaatsing.nl/index.html

Kies je voor toch een andere methode zou ik er zeker iemand bij halen die verstand heeft van dit soort zaken en die samen met jullie kijkt naar de mogelijkheden.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

nyckle schreef:afmaken het wordt niks!
Ik neem aan dat je dit niet zo bedoelt.
Afbeelding
nyckle
Zeer actief

alm@ schreef:
nyckle schreef:afmaken het wordt niks!
Ik neem aan dat je dit niet zo bedoelt.
echt zo bedoel ik het niet.

De honden maken elkaar wel af. Zoek een goed adres.
aafke
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): 3 bordeauxdogs

Topicstarter - Vechtende bordeauxdogs

Ongelezen bericht door aafke »

hallo allemaal
nu even berichtje van mijn kant moeder van daan
en baasje van de 3 bordeauxdogs
het waren hele uiteenlopende reactie's maar voor mij sprong er een wel hele
rare uit dat ik mijn hond maar moest afmaken nou echt niet .
we hebben gisteravond de fokker vamn monk er bij gehaald en hoop ik zeer bruikbare tips gekregen .
ook ben ik in contact gegaan met een trainer die komt helpen.
ik geef de moed nog niet op .
wel hou ik de beide reuen uitelkaar als ik alleen thuis ben .
sávonds hoe raar het ook klinkt lijn ik ze aan in de woonkamer en dan mogen ze tot zo ver
en niet verder.dit gaan we zo een poosje proberen kijken of ze dan weer tot elkaar
komen .donja onze teef heeft voorlopig zo wie zo de prikpil in overleg met onze dierenarts
ze heeft 2maand terug de eerste gehad.

gr aafke en bedankt alvast voor de reactie's
ps voor ik over ga tot herplaatsing ga ik er eerst nog voor.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Re: Topicstarter - Vechtende bordeauxdogs

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

aafke schreef: wel hou ik de beide reuen uitelkaar als ik alleen thuis ben .
sávonds hoe raar het ook klinkt lijn ik ze aan in de woonkamer en dan mogen ze tot zo ver
en niet verder.

gr aafke en bedankt alvast voor de reactie's
ps voor ik over ga tot herplaatsing ga ik er eerst nog voor.
dan zien ze elkaar aan de riem en kunnen ze elkaar lekker opfokken met alle risico`s van dien.
ellen
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Ongelezen bericht door Kit »

Hoe vaak ga je die prikpil geven?
summer07
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso

Ongelezen bericht door summer07 »

dan zien ze elkaar aan de riem en kunnen ze elkaar lekker opfokken met alle risico`s van dien
Dat dus. Uit elkaar halen betekend de een in de woonkamer en de ander b.v. in de schuur. Igg buiten het zicht van elkaar en het liefst om obsessief gedrag t.a.v. de ander zijn geur te voorkomen.
Zolang ze elkaar niet uit kunnen staan, wat het geval is moet je zoveel mogelijk voorkomen dat ze elkaar zien, horen, ruiken en aan kunnen voelen.

Als je ze vastbind binnen en ze raken te gefrustreerd (ze staan geprogrammeerd op elkaar het licht voor de ogen niet gunnen) krijgen ze nog meer spanning, ze kunnen immers ook de spanning er niet uitlopen of elkaar uit de weg gaan doordat ze vast zitten.

Ik zou bang worden dat een van de 2 of beide vanaf de riem mij in mijn lijf zouden bijten omdat ze elkaar niet aan kunnen vliegen maar ook de frustratie en spanning niet uit de weg kunnen gaan.

Dat gaat niet goed komen denk ik, ik hoop het van harte voor jullie maar denk het niet.

Zoals ik al eerder vroeg, waarom is er voor gekozen om binnen de pubertijd van de honden steeds een nieuwe erbij te nemen en niet eerst gewacht tot de hond volwassen was en het karakter bekend was alvorens er weer een nieuwe bij te zetten?
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

ik kan me voorstellen dat je nog wat wilt proberen, ik hoop dat het lukt maar ik heb er een hard hoofd in. ik zou alleen je teef echt geen prikpil meer geven, de bd is sowieso al gevoelig voor kanker en de prikpil is kankerverwekkend.
Afbeelding
aafke
geregistreerd lid

dat wij de honden toch bijelkaar in de kamer samen houden is op aanraden
van de hondentrainer en aangelijnd is om te voorkomen dat het escaleert
we willen gaan proberen of ze zo weer bij elkaar kunnen ,donja heeft de prikpil op aanraden van onze dierenarts omdat de reuen ineens elkaar in de haren vlogen ,en het dan beter was dat donja niet loops werd
ze krijg de prikpil ook maar 2x beslist niet vaker .
dan de vraag waarom wij de reuen zo snel achter elkaar gekocht hebben ,wij hebben eerst voor de aanschaf goed geinformeerd of 2 reuen zo wie zo bijelkaar konden en het beter was dat ze allebei nog jong waren
en er is ons verteld dat het inderdaad kon,een vriend van ons heeft exact het zelfde en daar gaat het ook niet mis ,en het fabeltje je kunt beter teven hebben gaat ook niet op .
wat er 3 maand geleden ineens mis is gegaan weten we niet ,maar het feit ligt en nu
en we willen er alles aan doen om of het weer goed te krijgen ,of inderdaad 1 reu en dat zal in dit geval
voor ons monk zijn te herplaatsen .om ook nog even aan te geven monk is een bddog met stamboom
en heeft veel gekost ,maar als hij herplaatst moet worden doen we dat .niet alleen voor ons zelf
maar zeker voor de beide bddogs.
nyckle
Zeer actief

allo allemaal
nu even berichtje van mijn kant moeder van daan
en baasje van de 3 bordeauxdogs
het waren hele uiteenlopende reactie's maar voor mij sprong er een wel hele
rare uit dat ik mijn hond maar moest afmaken nou echt niet .
Dat was een geintje hoor! Voor ik te boek sta als de grootste dierenbeul van het forum.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

aafke schreef: dan de vraag waarom wij de reuen zo snel achter elkaar gekocht hebben ,wij hebben eerst voor de aanschaf goed geinformeerd of 2 reuen zo wie zo bijelkaar konden en het beter was dat ze allebei nog jong waren
en er is ons verteld dat het inderdaad kon,een vriend van ons heeft exact het zelfde en daar gaat het ook niet mis ,en het fabeltje je kunt beter teven hebben gaat ook niet op .
Ten eerst ik vind het goed dat jullie er eerst mensen bij halen die jullie eventueel kunnen helpen en verder gewoon proberen te voorkomen dat ze elkaar nog kunnen aanvliegen en hopelijk komt het dan ook gewoon goed. Ook erg goed dat je toch in je achterhoofd hebt dat als het niet gaat lukken je toch op herplaatsing over gaat. :ok:

Maar het bovenstaande is jullie dus aangeraden :denken: om 2 reuen juist zo jong bij elkaar te zetten? Sorry maar dan heb je in mijn ogen wel heel slecht advies gekregen. 2 reuen kunnen zeker samen gehouden worden maar ik zou daar juist een redelijk leeftijds verschil tussen laten. Zorg dat er een al volwassen is zodat je de kans van slagen kan verhogen, je kent de hond dan immers door en door en weet wat je kan verwachten en wat voor een reu daar bij zou kunnen passen en daar kun je dan een pup of herplaatser bij zoeken. Is natuurlijk ook geen garantie maar het vergroot wel je kansen. 2 jongen honden die beide hun grenzen nog op aan het zoeken zijn escaleert natuurlijk veel eerder en het is ook nog eens een stuk moeilijker te begeleiden. Maargoed dat is achteraf gepraat je hebt ze nu al, hopelijk kom je verder met de trainer :ok:
aafke
geregistreerd lid

ik heb gelezen dat je het niet zo bedoelde
maar schoot mij in verkeerde keelsgat ,wij hebben gevraagd om advies
en zijn blij met alle reactie's iedereen mag zijn of haar mening er over hebben
hoe vaak gebeurd het wel niet (,als ik dit voor die tijd had geweten was ik er nooit aan begonnen)
het zou kunnen zijn dat wij verkeert advies hebben gekregen weet het niet het waren ervaren fokkers
dus ga je daar blinderlings vanuit .
maar goed wij gaan er eerst weer voor gaan er alles aan doen ,lukt dit echt niet dan hebben wij
maar eer en geweten gedaan wat in ons vermogen ligt .
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

mijn advies zou in ieder geval als laatste ze aangelijnd in de huiskamer houden zijn...

de honden zullen zich alleen maar gesteund voelen door de riem,wat het probleem alleen maar groter zal maken..
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Kun je niet beter de beide reuen muilkorven als ze bij elkaar zijn i.p.v. ze aan te lijnen?
Een vriendin van me heeft twee teven die elkaar eens in de zoveel tijd in de haren vliegen
en om dat te voorkomen zijn ze gewoon altijd gemuilkorfd als ze samen binnen zijn. Sindsdien zijn er
eigenlijk geen schermutselingen meer geweest, ze weten heel goed dat ze niks kunnen met de korf om.
Groetjes, Marjan
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

aafke schreef:dat wij de honden toch bijelkaar in de kamer samen houden is op aanraden
van de hondentrainer en aangelijnd is om te voorkomen dat het escaleert .
Weet niet waar die ''hondentrainer'' dit vandaan haalt, want zoals eerder beschreven dat dit juist het tegenovergestelde reactie krijgt. Ze krijgen alle ruimte om te fixeren met alle gevolgen vandien.
Waarom haal je geen gedragtherapeut erbij, want die ''hondentrainer'' slaat hier behoorlijk de plak mis :80:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik snap wel wat die trainer bedoeld alleen past ie het niet goed toe...'
ik zou ze dus absoluut niet op deze manier bij elkaar houden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Niet aanvallend bedoeld maar je krijgt adviezen van mensen, een hondentrainer, een fokker en een dierenarts. Alledrie hebben ze adviezen gegeven waar je je vraagtekens bij kunt zetten. Voor jullie is het zaak dan om zoveel mogelijk kennis bij een te krijgen en zo je eigen mening te vormen.
Hoe raar het in jouw oren ook moge klinken, niet elke hondentrainer cq fokker cq dierenarts geeft adviezen die je blindelings op kunt varen.
Natuurlijk is herplaatsen verdrietig maar een huis vol onrust met honden van dit kaliber...
Hoe gelukkig worden de honden en jullie daarvan?
aafke
geregistreerd lid

ben ik even weer
ik heb vanavond een afspraak gemaakt met een gedragstherapeut
we gaan alles goed doornemen en het probleem aanpakken
ze komen hier thuis en gaan aan de slag ,
de tip van de muilkorf sprak mij ook heel erg aan heb dat ook gelijk met de
gedragstherapeut besproken ,die vond dat inderdaad een goed plan
beter dan aanlijnen in huis .
bedankt voor deze tip , :D
nu maar duimen dat er wat goeds uit komt wil het niet zomaar opgeven
wil geen van mijn honden kwijt ,maar als het echt niet anders kan
ga ik met de meerderheid mee .en gaat monk naar herplaatsing
hopen dat het niet zo ver hoeft te komen :(:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Rangordehandelingen, statusverhoging etc, gaan over je eigen status ten opzichte van honden. Dat hoeft geen enkele invloed te hebben op de relatie die roedelleden onderling met elkaar hebben. Die vinde zelf iets van elkaar, losstaand van hun baas.
Je kunt je eigen status opkrikken tot ongekende hoogte, maar daardoor gaan roedelleden onderling niet anders over elkaar denken.
Hoogstens bewaren ze hun conflicten tot het moment dat er even geen toezicht is.
Daar komen de adviezen voor permanent scheiden of herplaatsen vandaan denk ik. En daar ben ik het mee eens.
Je kunt nog wat proberen, maar waarschijnlijk wordt het vechten tegen de bierkaai.
Succes met wat jullie besluiten :ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”