Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vraag over pakwerk

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Vraag over pakwerk

Ongelezen bericht door Mary »

Hier in het park is een man bezig om zijn hond te trainen voor pakwerk.
De hond is een Mechelse herder reu van 18 weken en is een behoorlijk pittig beestje.
De pup had al heel wat training gehad zo te zien want ik kreeg een kleine "demonstratie".
De pup hing ineens vast aan zijn arm en na wat opjutten beet hij zich behoorlijk vast en liet ook weer los.

Is 18 weken niet te jong?
(Ik heb geen verstand van pakwerk)
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Vraag over pakwerk

Ongelezen bericht door malinois »

nee hoor, in het nest hebben ze al een jute zak bij de fokkers die ik ken... :wink:

24 weken oud: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... i#p4452202

en daarvoor trainde ik natuurlijk dus al met hem....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

inderdaad te jong. Een pup van 18 weken reeds laten bijten op het pak? schei eens uit. Een beetje laten spelen met een jutte zak tot daartoe , daar is niets mis mee.
Gewoon meenemen naar de club, laten kijken naar pakwerk en een beetje opjutten vind ik ook prima.
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
Theo01
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Theo01 »

Zodra bij mij een pup meegaat naar de club begint ook het pakwerk al. Dit is dan al thuis met de jutte zak en een bijtrolletje aangetraind. Het eerste gedeelte van die training is puur gericht op buitdrift en een kort gevecht. De "pakwerker" doet dit dan terwijl hij het bijtpak aanheeft zodat de pup weet wanneer het tijd is. Na het bijtspelletje mag hij de juttezak of het bijtrolletje terugbrengen naar de pakwerker om weer opnieuw te spelen. Daarna met zak of rolletje als overwinnaar het terrein af naar de bus of aanhanger. Het moet immers een leuk spelletje blijven waar hij veel plezier in heeft en als overwinnaar het terrein af gaat.
http://www.theo-s-hondenuitlaatcentrale.nl
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Theo01 schreef:Zodra bij mij een pup meegaat naar de club begint ook het pakwerk al. Dit is dan al thuis met de jutte zak en een bijtrolletje aangetraind. Het eerste gedeelte van die training is puur gericht op buitdrift en een kort gevecht. De "pakwerker" doet dit dan terwijl hij het bijtpak aanheeft zodat de pup weet wanneer het tijd is. Na het bijtspelletje mag hij de juttezak of het bijtrolletje terugbrengen naar de pakwerker om weer opnieuw te spelen. Daarna met zak of rolletje als overwinnaar het terrein af naar de bus of aanhanger. Het moet immers een leuk spelletje blijven waar hij veel plezier in heeft en als overwinnaar het terrein af gaat.
eens, hier ook...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:
Theo01 schreef:Zodra bij mij een pup meegaat naar de club begint ook het pakwerk al. Dit is dan al thuis met de jutte zak en een bijtrolletje aangetraind. Het eerste gedeelte van die training is puur gericht op buitdrift en een kort gevecht. De "pakwerker" doet dit dan terwijl hij het bijtpak aanheeft zodat de pup weet wanneer het tijd is. Na het bijtspelletje mag hij de juttezak of het bijtrolletje terugbrengen naar de pakwerker om weer opnieuw te spelen. Daarna met zak of rolletje als overwinnaar het terrein af naar de bus of aanhanger. Het moet immers een leuk spelletje blijven waar hij veel plezier in heeft en als overwinnaar het terrein af gaat.
eens, hier ook...
Wij beginnen toch echt pas met een maand of 8/9....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
malinois schreef:
eens, hier ook...
Wij beginnen toch echt pas met een maand of 8/9....
ja dat kan, op mn oude vereniging met 10 maanden maar dat vind ik helemaal niets....(met bijten dan he)

Ik begin vanaf dag 1 al met trainen als ik hem heb, spelenderwijs en dan steeds meer. Zoals je op mn in een ander topic geplaatste filmpje al kunt zien is hij voor zn leeftijd al best ver. Hij kan met 12 maanden dus zn vzh doen en er eventueel direct zijn IPO achteraan zodra hij dat mag qua leeftijd.
En ja natuurlijk is het allemaal nog niet strak, maar dat hoeft dan ook niet... alles is spelenderwijs aangeleerd.
Afbeelding
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

De man had geen pak aan maar gewoon een jas en de pup greep de man ineens bij/in zijn arm. Wel op commando hoor.
Hij vond dat dominantie meteen de kop ingedrukt moest worden. De pup begon een kuiltje te graven en meteen werd dat afgekapt omdat dat een vorm van dominantie was. :denken: Zijn aanpak zou met elke hond hetzelfde zijn. Ook met een Golden Retriever. Hij vond Davey ook dominant.
Ik dacht alleen, jemig het is een pup. Trainen okee maar laat het beestje ook pup zijn op zo'n veld.
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

Mary schreef:De man had geen pak aan maar gewoon een jas en de pup greep de man ineens bij/in zijn arm. Wel op commando hoor.
Hij vond dat dominantie meteen de kop ingedrukt moest worden. De pup begon een kuiltje te graven en meteen werd dat afgekapt omdat dat een vorm van dominantie was. :denken: Zijn aanpak zou met elke hond hetzelfde zijn. Ook met een Golden Retriever. Hij vond Davey ook dominant.
Ik dacht alleen, jemig het is een pup. Trainen okee maar laat het beestje ook pup zijn op zo'n veld.
Als de trainingsmethode voor elke hond hetzelfde is, dan zegt dat al genoeg over de kennis en kunde van de man. Als je een hond gaat trainen kijk je eerst naar zijn eigenschappen en het doel waarvoor je wilt trainen en daar pas je trainingsaanpak op aan.

Jan
Jan
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”