Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rayos ook in Assen

Moderator: moderatorteam

Rosa
Zeer actief

Rayos ook in Assen

Ongelezen bericht door Rosa »

Ook Rayos en ik waren in Assen. Onze eerste cyno wedstrijd en tja die A-klasse was toch nog wat lastiger dan de debutanten bij FHN...

Hier ons filmpje " onclick="window.open(this.href);return false;

Allemaal DISK maar een paar stukjes wel lekker gelopen en verder keihard aan het werk om nu echt het happen van Ray te stoppen...
Groetjes Rosa, Pongo en Rayos
Afbeelding
Ik zal je nooit vergeten lieve Pacha (05-11-2008)
Rosa
Zeer actief

Re: Rayos ook in Assen

En voor de mensen die het leuk vinden ook het filmpje in slow motion.... " onclick="window.open(this.href);return false;
Filmpjes met dank aan Suzanne!
Afbeelding
cyberdogz
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian shepherd & Finse lappenhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door cyberdogz »

Ik zie familie trekjes ;-), je bent ook wel erg geduldig met hem, knap hoor. Ik zou het niet kunnen, zou zelf erg driftig worden m.b.t dat happen.
janine
Zeer actief

Ongelezen bericht door janine »

Wat is Rayos braaf..Hij doet echt wat het vrouwtje aangeeft.. :mrgreen: ( bij de start van het spel) Je handen sturen hem door de tunnel..

Als je filmpjes gaat analyseren met iemand kun je er waarschijnlijk heel veel uithalen waar je op kunt trainen..En dan nog : ik weet vaak in theorie wel hoe het moet, welke fouten er gemaakt wordt..Maar ik ben zo lomp in mijn bewegingen dat het me merendeel ook vaak niet lukt om duidelijk te zijn naar mijn hond..

Maar er zit wel drive in Rayos..!
Afbeelding
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Hoi Rosa,
Wat doen jullie het goed zeg !! Ik ben erg jaloers. Ik wou dat mijn hond op mij fixeerde zoals Rayos ipv de omgeving, zou een hóóp schelen! Mag ik wat tips geven?
Dat happen zie ik ook. En wat Ilonka al zei, familietrekje. Ik zie duidelijk bij Rayos dat hij het doet als jij niet duidelijk de volgende hindernis aanwijst. Bv in het spel wissel je telkens achter de tunnel. Daardoor komt hij telkens de verkeerde kant de tunnel uit. Hij moet na de tunnel naar links en hij komt eruit naar rechts, want daar liep jij net nog. Bij de hindernissen in een straatje hetzelfde. En dan de omhaal naar de kattenloop doe je eigenlijk langs de verkeerde zijde, waardoor de kattenloop niet de meest voor de hand liggende hindernis is. Kortom, leer meer hindernissen vooruit denken met hem. En probeer vanaf nu niet meer achter hem langs te wisselen (klassiek), maar meer te belgen. Het is niet voor niks een belg natuurlijk. Door dat te trainen, zul je veel beter in het poarcours staan !
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
janine
Zeer actief

Hmm..Ik ben blijkbaar niet de enige die verband ziet tussen happen en onduidelijkheid..
Althans dat viel mij ook op dat Rayos het vaak doet als hij niet goed lijkt te weten wat er van hem verwacht wordt...
Afbeelding
tkuijernl
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door tkuijernl »

ik zie in Rayos hetzelfde wat ik met Remy heb, alleen bij Remy uit het zich door te blaffen,

maar idd als ik niet duidelijk genoeg ben naar Remy gaat hij ook hysterisch lopen doen (zo noem ik het maar even)

ik ben met Remy nu echt op de wissels aan het oefenen en kijken of het werkt om bv als hij in blafmodes is, even een touch te doen zodat zn hersenen weer even bij mij zijn en niet bij de onduidelijkheid

veel plezier met verder trainen!!
groetjes Tamara
janine
Zeer actief

Zo kun je zien dat iedere hond weer anders is..Ik heb fries die stokstijf blijft staan als ik onduidelijk ben tijdens handlen....En dan enorme bananen in de oren heeft. En dat heeft allemaal te maken met mijn onduidelijkheid..Gaat gelukkig vele malen beter maar is soms verdomd lastig geweest tijdens trainingen...Jeppe is dan net een standbeeld..Ze kan in ieder geval heel braaf "staan" :F: Maar ik kreeg haar dan niet meer in beweging...
Afbeelding
spijkerhond
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated retriever en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door spijkerhond »

Wat leuk dat er zoveel filmpjes zijn, echt leerzaam!

Ik vind het best knap gedaan want weet heel goed hoe moeilijk het is. Gimmick hapt nog niet zo zeer maar gaat me gefrustreerd aanblaffen als ik onduidelijk ben - te langzaam loop of te druk ben in mijn handelen...........
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Hoe gaat het nu met het happen Rosa? Doorzetten hoor, ik heb hetzelfde met Izzie gehad en dat is nagenoeg over.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rosa
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Hoe gaat het nu met het happen Rosa? Doorzetten hoor, ik heb hetzelfde met Izzie gehad en dat is nagenoeg over.
Hey Linda, Het gaat op zich wel iets beter en ik heb vooral ook steeds duidelijker waardoor het op een bepaald moment komt dat hij gaat happen. Het is vooral op de momenten dat ik niet op tijd het volgende toestel aangeef, onduidelijk ben, te veel wapper met mijn handen, stil sta in het parcours. Daarnaast verwacht Rayos op sommige momenten ook de bal als beloning en aangezien ik die vrijwel altijd gooi is hij te veel gericht op mij. Op trainingen gooit nu bijna altijd de trainer de bal of ik leg de bal aan het einde neer en geef Rayos het commando pak bal. Dan gaat hij zoeken naar de bal.
De momenten dat hij dus gaat happen zijn wel duidelijk en dus veel momenten.... :ugh: Het komt er vooral op neer zelf echt heel goed het parcours verkennen (vind ik nog wel lastig omdat ik niet altijd goed weet wat Ray gaat doen in een bepaalde situatie) en daarnaast heel veel trainen en trainen. Ik ben zelf nog erg onzeker in het lopen en weet niet altijd waar ik het beste kan lopen en hoe ik bepaalde situaties kan oplossen. Ook het op tijd aangeven van toestellen is echt iets wat ik mij moet aanwennen. Het heeft dus grotendeels met training van mij zelf te maken en dat heeft veel training en tijd nodig :wachten: Als Rayos gaat bijten dan leg ik hem af en loop ik van hem weg. Dit is nog wel eens lastig want hij begint dan erg te blaffen en hij vindt het lastig om in al die opwinding te gaan liggen.
Wat wel grappig was afgelopen training en het ook weer zo lekker duidelijk maakt het waarom van Rayos.... Ik had weer te veel gewappert met mijn handen en toen heeft de trainer mijn handen maar eens naast het lichaam gebonden :roll: en toen dus weer een rondje maar dan zonder handen... pff dat rent lastig maar wel een super rondje gelopen zonder happen :cheer: Later nog een keer op die manier een rondje gelopen maar omdat ik eigenlijk wel moe was merkte je dat te veel in het lopen en ja bij moe lopen ga je ook weer onduidelijk zijn dus... weer wat happen.
Ik vind het soms wel lastig hoor en de ene keer gaat het ook super en de andere keer dan gaat het zo bagger en dan wordt je er wel eens moedeloos van... Heb jij nog tips van hoe jij het hebt aangepakt met Izzie?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Goed dat je er zo in begeleid wordt! Het is niet van vandaag op morgen over omdat het er al flink ingesleten is natuurlijk. Volhouden en inderdaad maakt zekerheid heel veel uit.

Succes!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”