De cairns worden meestal wel herkend
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Met welk ras wordt jouw hond verward??
Moderator: moderatorteam
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Met welk ras wordt jouw hond verward??
Badu wordt met regelmaat een duikpak genoemd... of mr. T van the A-Team
-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Redelijk vaak de vraag of het échte duitse herders zijn. Kinderen roepen vaak dat ze wolven zien, of "een Snuf" de ouderen zien er weer "Commisaris Rex" erin. Afgelopen weekend mochten ze even de bar mee in toen ik even een drankje nam en wachtte op de afhaal snacks. "zijn dat mechelse?" eh nee duitsers meneer.. "oh daar houd ik niet van" verder drinkend aan zijn biertje
En ik liep een mevrouw tegemoet met een Landseer, ze lijnde netjes aan toen ze me zag en omdat je ze niet vaak ziet (ik niet althans) sprak ik haar ook aan, "een Landseer toch?" de mevrouw was ook verrast dat ik het wist, even kort leuk gesprek gehad met haar.
En ik liep een mevrouw tegemoet met een Landseer, ze lijnde netjes aan toen ze me zag en omdat je ze niet vaak ziet (ik niet althans) sprak ik haar ook aan, "een Landseer toch?" de mevrouw was ook verrast dat ik het wist, even kort leuk gesprek gehad met haar.
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Op vakantie in Washington DC zag ik een mevrouw met een Glen of Imaal terriër, dus ik sprak haar aan. De mevrouw sloeg bijna stijl achterover dat iemand haar hond herkende. 
- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Ik heb gegoogeld op siberian husky en toen kreeg ik deze... dus het is een huskyLief schreef: @Mekkie, dat zijn volgens mij toch echt twee plaatjes van malamutes?
Ik vind het jammer dat sommige mensen zo gepikeerd reageren als je vraagt wat voor een ras ze mee lopen. Of doen alsof je volsagen debiel bent als je niet precies weet wat voor een hond het is of het zeldzame ras niet herkend.
Je kan het toch ook leuk vinden als mensen interesse hebben in je hond

-
Angelique.
Lola en Dallas zijn ook standaard husky's
Oh Dallas is ook wel eens een newfie of een leonberger, dat vind ik op zich niet eens raar gedacht.
Oh en bij kinderen zijn het altijd wolven of ijshonden
Oh Dallas is ook wel eens een newfie of een leonberger, dat vind ik op zich niet eens raar gedacht.
Oh en bij kinderen zijn het altijd wolven of ijshonden
Laatst gewijzigd door Angelique. op 28 apr 2011 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Angelique.
Badu schreef:Ik zie het verschil nietMekkie schreef:Zo gek vind ik het niet dat mensen de husky en de malamute niet uit elkaar houdenKarin_Yerva schreef:Mijn meissie wordt altijd aangesproken met "aaah wat een mooie husky...." waarom ik dan zeg "het is geen husky!" Waarop ze dan vragen "maar het lijkt op een husky, wat is het dan?" En dan zeg ik... "Een alaska malamute" en als reactie terug krijg je dan "een watte???" Dus dat zegt maar weer hoe weinig kennis mensen van honderassen heeft. Alles wat op een husky lijkt is meteen een husky ookal is ie veel groter en veel breder gebouwd. Mijn kleine meid is namelijk groter dan een gemiddelde husky reu.
En sommige mensen vragen zelfs of het een wolf of wolfshond is.![]()
![]()
Welke is de malamute?
geen, zijn beide mallen
- kimmeke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaskan Malamute
dat dacht ik nu toch ook...Nuyvilaq schreef:Mekkie schreef:Zo gek vind ik het niet dat mensen de husky en de malamute niet uit elkaar houdenKarin_Yerva schreef:Mijn meissie wordt altijd aangesproken met "aaah wat een mooie husky...." waarom ik dan zeg "het is geen husky!" Waarop ze dan vragen "maar het lijkt op een husky, wat is het dan?" En dan zeg ik... "Een alaska malamute" en als reactie terug krijg je dan "een watte???" Dus dat zegt maar weer hoe weinig kennis mensen van honderassen heeft. Alles wat op een husky lijkt is meteen een husky ookal is ie veel groter en veel breder gebouwd. Mijn kleine meid is namelijk groter dan een gemiddelde husky reu.
En sommige mensen vragen zelfs of het een wolf of wolfshond is.![]()
geen, zijn beide mallen
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
[quote="Mekkie]
Ik vind het jammer dat sommige mensen zo gepikeerd reageren als je vraagt wat voor een ras ze mee lopen. Of doen alsof je volsagen debiel bent als je niet precies weet wat voor een hond het is of het zeldzame ras niet herkend.
[/quote]
Er is natuurlijk een verschil tussen vragen wat er nou aan die lijn hangt en stellig beweren dat iemand echt wel een bepaalde hond heeft (dat je als eigenaar dus voor volslagen debiel die zijn eigen hond niet eens goed kan plaatsen wordt uitgemaakt).
Ik vind het niet vreemd dat mensen mijn malamute een husky vinden, ze lijken best wel op elkaar en alleen de liefhebbers kennen de verschillen. Ik verwacht echt niet dat iedere willekeurige voorbijganger die kent, ook al is het een hondenliefhebber.
Als ik zelf niet weet wat voor hond iemand heeft vraag ik dan ook gewoon wat het voor ras is, ik krijg daarbij nooit gepikeerde reacties eigenlijk. Want buiten mijn eigen ras kan ik ook zelf alleen maar de categorien herkennen (herder, retriever,molosser) en heb ik ondertiteling nodig bij het precieze ras en bijbehorende kenmerken.
Er is natuurlijk een verschil tussen vragen wat er nou aan die lijn hangt en stellig beweren dat iemand echt wel een bepaalde hond heeft (dat je als eigenaar dus voor volslagen debiel die zijn eigen hond niet eens goed kan plaatsen wordt uitgemaakt).
Ik vind het niet vreemd dat mensen mijn malamute een husky vinden, ze lijken best wel op elkaar en alleen de liefhebbers kennen de verschillen. Ik verwacht echt niet dat iedere willekeurige voorbijganger die kent, ook al is het een hondenliefhebber.
Als ik zelf niet weet wat voor hond iemand heeft vraag ik dan ook gewoon wat het voor ras is, ik krijg daarbij nooit gepikeerde reacties eigenlijk. Want buiten mijn eigen ras kan ik ook zelf alleen maar de categorien herkennen (herder, retriever,molosser) en heb ik ondertiteling nodig bij het precieze ras en bijbehorende kenmerken.
- Mekkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Hier in het topic zie ik toch de nodige
of
voorbij komen, dat vind ik jammer...
En dan gaat het niet eens om mensen die de rassenkennis van de eigenaar in wijfel trekken, maar die dingen posten als:
"en sommige mensen vragen zelfs ..." (hoe durven ze idd
)
"Of er word gevraagd of dit een ... is
"
Verder vind ik het geen wonder dat google ook husky's en malamutes door elkaar haalt als alle malamute mensen het teveel moeite vinden om uit te leggen waar ze dan wél mee lopen
En dan gaat het niet eens om mensen die de rassenkennis van de eigenaar in wijfel trekken, maar die dingen posten als:
"en sommige mensen vragen zelfs ..." (hoe durven ze idd
"Of er word gevraagd of dit een ... is
Verder vind ik het geen wonder dat google ook husky's en malamutes door elkaar haalt als alle malamute mensen het teveel moeite vinden om uit te leggen waar ze dan wél mee lopen

- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Niet alles wat op internet staat is waar dus
Maar dagelijkse gang van zaken hier:
'O mevrouw wat een mooie huskies heeft u'
'Dank u wel, maar het zijn geen huskies, het zijn Alaska Malamutes'
'Malawattes?'
'Alaska Malamutes'
'O, maar het zijn wel van die sneeuwhonden toch?'
'Ja dat wel.'
En dat dan per rondje dat je loopt met je honden minimaal 1 keer...Dus dan wordt je wat slordig en houdt ik het na de eerste opmerking soms op "Dank je wel" en loop door. Niet heel informatief natuurlijk, maar ik hoef geen hele dagen lezingen te houden.
Bij echt geinteresseerden wordt vanzelf gevraagd wat nu het verschil is en dan ga ik daar wel op in. Dan krijg je de verhandeling over de afkomst, de bouw en de staartdracht om je oren.
Maar dagelijkse gang van zaken hier:
'O mevrouw wat een mooie huskies heeft u'
'Dank u wel, maar het zijn geen huskies, het zijn Alaska Malamutes'
'Malawattes?'
'Alaska Malamutes'
'O, maar het zijn wel van die sneeuwhonden toch?'
'Ja dat wel.'
En dat dan per rondje dat je loopt met je honden minimaal 1 keer...Dus dan wordt je wat slordig en houdt ik het na de eerste opmerking soms op "Dank je wel" en loop door. Niet heel informatief natuurlijk, maar ik hoef geen hele dagen lezingen te houden.
Bij echt geinteresseerden wordt vanzelf gevraagd wat nu het verschil is en dan ga ik daar wel op in. Dan krijg je de verhandeling over de afkomst, de bouw en de staartdracht om je oren.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Ik heb zelf eens zo'n stomme flater gemaakt.
'Dat is een cane corso he'
'Nee mevrouw dit is een duitse dog'
Oeps
Nu was het wel een blauwe pup, en die lijken toch echt gigantisch op een cane corso pup vind ik.
Oeps
Nu was het wel een blauwe pup, en die lijken toch echt gigantisch op een cane corso pup vind ik.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik heb ook een keer een jonge cane corso een bull mastiff genoemdsTefaniA schreef:Ik heb zelf eens zo'n stomme flater gemaakt.
Oeps![]()
- mariskazwart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising maltheser/shi-tzu en bordercollie/goldenretriever
Laatst vond iemand mijn Spikey "sprekend" op een Portugese Waterhond lijken die hij vroeger had gehad.
Ik heb even gegoogeld, maar zag geen overeenkomsten...
Ik heb even gegoogeld, maar zag geen overeenkomsten...

- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Kay wordt steevast een Husky genoemd. Tja alleen omdat hij een blauw oog heeft en een gek kleurtje eigenlijk. De verwarring met een Australian Shepherd kan ik me voorstellen, al bemerk ik dat het dan altijd om de kleur gaat. Waarschijnlijk zijn aussies altijd merles en zwart wit is altijd border collie?
Maar als er dan nog gevraagd of nog vaker eigenlijk meer al bewering wordt neergekwakt dat het dan een kruizing is..... Zucht. Nee het is er 1 met papier mevrouw. Waarbij het soms zelf zo gek wordt, dat ze zeggen dat je dan bedondert bent
. Ah fijn, de meeste mensen vinden hem wel heel mooi.
Wat vaak op viel bij onze Schotse Collie dat men altijd vroeg of het Shelties waren. En nee we hebben eigenlijk altijd grote exemplaren gehad, dus die verwarring heb ik nooit begrepen. Santos de huidige reu van mijn moeder is zo ontzettend groot dat het echt nog niet gevraagd is
Maar als er dan nog gevraagd of nog vaker eigenlijk meer al bewering wordt neergekwakt dat het dan een kruizing is..... Zucht. Nee het is er 1 met papier mevrouw. Waarbij het soms zelf zo gek wordt, dat ze zeggen dat je dan bedondert bent
Wat vaak op viel bij onze Schotse Collie dat men altijd vroeg of het Shelties waren. En nee we hebben eigenlijk altijd grote exemplaren gehad, dus die verwarring heb ik nooit begrepen. Santos de huidige reu van mijn moeder is zo ontzettend groot dat het echt nog niet gevraagd is

- djee01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Tegen die van mij zeggen ze nou altijd dat ik een mooie border collie heb
of de vraag standaard..wat is dat voor kruising?
Maar heb toch al veel aussies en border collies gezien maar bij sommige kan ik het verschil ook maar moeilijk zien (maar dat is wel vrij zeldzaam, maar komt wel eens voor)
Toen mijn aussie klein was kreeg ik commentaar van mensen dat ik mijn hond te weinig te eten gaf omdat ze zo dun was, ik snapte er helemaal niks van en ging mezelf nog verdedigen ook! Bleken die mensen te denken dat ik een berner sennen hond had haha
Maar heb toch al veel aussies en border collies gezien maar bij sommige kan ik het verschil ook maar moeilijk zien (maar dat is wel vrij zeldzaam, maar komt wel eens voor)
Toen mijn aussie klein was kreeg ik commentaar van mensen dat ik mijn hond te weinig te eten gaf omdat ze zo dun was, ik snapte er helemaal niks van en ging mezelf nog verdedigen ook! Bleken die mensen te denken dat ik een berner sennen hond had haha
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik ging dumas vandaag wegen en gelijk even inschrijven bij de dierenarts. Vraagt de assistente wat voor hond het is. Ik zeg een Puli. Zegt ze, ik dacht al dat het een poedel kruising was! Voor welk ras staat de 'li'? 
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hahah, ik vind hem wel grappig!!Machie schreef:Ik ging dumas vandaag wegen en gelijk even inschrijven bij de dierenarts. Vraagt de assistente wat voor hond het is. Ik zeg een Puli. Zegt ze, ik dacht al dat het een poedel kruising was! Voor welk ras staat de 'li'?
Je verwacht dat assistentes wel rassenkennis hebben. Pas was ik bij mijn DA, foto van een Schotse Terriër die meedeed aan zo'n afval-competitie. Dus ik zeg, hé, wat leuk, een Schotje.
Kijkt me niet begrijpend aan en zegt: zo'n black and white hondje is het.
Geen idee dus.
-
Sita
- Zeer actief
Als pup was Rowan vaak een toller. En ook nu krijg ik nog vaak de vraag wat voor ras hij nu is. De meeste mensen verwachten toch een witte kleur en een wat grovere hond bij een golden.
Taro wordt nog wel eens met een border collie verward.
Taro wordt nog wel eens met een border collie verward.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Ik vind dat veel molossers als pup wel op elkaar kunnen lijken. Zoals de tosa, cane corso, boerboel, mastiff, ...Valerie schreef:Ik heb ook een keer een jonge cane corso een bull mastiff genoemdsTefaniA schreef:Ik heb zelf eens zo'n stomme flater gemaakt.
Oeps![]()
Nu was het wel een blauwe pup, en die lijken toch echt gigantisch op een cane corso pup vind ik.beest was zo ongelooflijk breed en lomp dat ik het geen cane corso meer vind
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Op dat plaatje zie ik ook 2 muties, geen husky.
Als ik mensen vertel wat voor hond er komt dan zeg ik een akita, mits ik een laptop bij de hand heb, laat ik ook nog even een plaatje zien.
En toch zeggen velen: oh een husky
Als ik mensen vertel wat voor hond er komt dan zeg ik een akita, mits ik een laptop bij de hand heb, laat ik ook nog even een plaatje zien.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik zei laatst dat ik er een akita bij kreeg, zegt hij oh leuke naam maar welk ras krijg je?minhie schreef:Op dat plaatje zie ik ook 2 muties, geen husky.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Valerie schreef:Ik zei laatst dat ik er een akita bij kreeg, zegt hij oh leuke naam maar welk ras krijg je?minhie schreef:Op dat plaatje zie ik ook 2 muties, geen husky.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Apple wordt nog nergens mee verward
Iedereen vraagt wel wat voor een ras het is, een enkeling weet
dat het een corgi is ( die hoor ik dan vanaf een afstand al gillen " Oooooohhh wat een prachtige corgi"
)
dat het een corgi is ( die hoor ik dan vanaf een afstand al gillen " Oooooohhh wat een prachtige corgi"
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Mechelse herder
Maar goed, ik snap ook wel dat niemand weet wat voor ras het is 

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Apple wordt nog nergens mee verward
Iedereen vraagt wel wat voor een ras het is, een enkeling weet
)
- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Daisy is altijd een maltezer, en dat hebben ze grotendeels wel goed. Als ik zeg dat het een kruising is, gaan ze er standaard vanuit dat het met een shih tzu is, weet niet waarom, omdat die veel gekruisd worden?
Ze denken allemaal dat het nog maar een pupje is vanwege de maat, maar helaas, veel groter zal ze niet worden.
Ze denken allemaal dat het nog maar een pupje is vanwege de maat, maar helaas, veel groter zal ze niet worden.
- Shantiej
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bullterriër
- Contacteer:
Die van ons worden altijd vergeleken met een Pitbull...
Al heeft de pitbull toch echt een heel ander hoofd en andere bouw dan een Bullterriër..
Misschien is het het onbekende?...
Al heeft de pitbull toch echt een heel ander hoofd en andere bouw dan een Bullterriër..
Misschien is het het onbekende?...

Pootje van Ajay & Bandit
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
met mechelaars. Vind ik geen probleem. Wolfsgrauwe DH blijken voor een heel aantal mensen nog steeds niet te bestaan. 
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
met mechelaars. Vind ik geen probleem. Wolfsgrauwe DH blijken voor een heel aantal mensen nog steeds niet te bestaan. 
- Ellen.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel
Golden Retriever..