Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vechtende Bordeauxdogs
Moderator: moderatorteam
-
amber81
Re: Vechtende Bordeauxdogs
zucht...wat jullie willen hoor!
stoer ook , maar goed, ik ga ook maar selectief lezen voortaan. Ben hier wel weer klaar, dr komt toch alleen maar gezeik van en het gaat al helemaal niet meer om de TS. Het is toch wat, zal ik mezelf lekker ertussen zetten, gewoon om jullie te plezieren. Verder hoop ik dat TS eruit komt.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik vraag je alleen maar een heel simpel antwoord, wat als je niet ingrijpt de ene hond de andere letterlijk afmaakt, dus tot hij dood is... daar wacht je dan op dus?amber81 schreef:zucht...wat jullie willen hoor!stoer ook , maar goed, ik ga ook maar selectief lezen voortaan. Ben hier wel weer klaar, dr komt toch alleen maar gezeik van en het gaat al helemaal niet meer om de TS. Het is toch wat, zal ik mezelf lekker ertussen zetten, gewoon om jullie te plezieren. Verder hoop ik dat TS eruit komt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Wat is er stoer aan om je honden uit elkaar te halen als ze vechten?
Ik heb lang niet dat kaliber hond, maar als ze elkaar in de haren vliegen trek ik ze wel uit elkaar
Ik heb lang niet dat kaliber hond, maar als ze elkaar in de haren vliegen trek ik ze wel uit elkaar
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou idd. dacht je dat ik het zo leuk vond... daarom heb ik er zelfs 1 moeten herplaatsen... nou leuk joh!Machie schreef:Wat is er stoer aan om je honden uit elkaar te halen als ze vechten?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
amber81
er wordt totaal voorbij gegaan aan wat ik allemaal al gezegd heb, dus nutteloos. Beetje herhaling van zetten lijkt me.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
moeilijk he antwoord gevenamber81 schreef:er wordt totaal voorbij gegaan aan wat ik allemaal al gezegd heb, dus nutteloos. Beetje herhaling van zetten lijkt me.

- dagmar88
- Zeer actief
Corrigeren, aanlijnen, emmertje water? Logisch dat daar aan voorbij gegaan wordt, is natuurlijk totale onzin bij twee serieus knokkende reuen.amber81 schreef:er wordt totaal voorbij gegaan aan wat ik allemaal al gezegd heb, dus nutteloos. Beetje herhaling van zetten lijkt me.
Ze zien je hier al aankomen... en dat zijn dikke maatjes ipv dat ze elkaar naar het leven staan.
Hier hebben ze één keer een incidentje gehad dat tot verwondingen had uitgelopen als we niet tussen beiden gekomen waren.
Wat heb je dan liever, 1 of twee dode honden, of het risico dat er met jou wat gebeurd.
Daar denk je op het moment zelf niet eens bij na
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
ik heb eigenlijk geen idee wat stroom doet op vechtende hondenmalinois schreef:Als ik op dat moment stroom zou gebruiken (TT) dan zouden ze alleen nog maar heftiger gaan bijten... de enige manier, en geloof me, ik heb alles al geprobeerd is gewoon uit elkaar halen... met de kans op een beet anders heb ik gewoon een dode hond... punt. Dus dat wil ik niet.vania schreef:amber81 schreef: ehm, dat is al zo vaak gebeurd, dat 'dit kaliber' op elkaar klapte als ik erbij was en als een schreeuw niet hielp, de gewone correctiemoves niet hielpen, heb je altijd nog truken, emmers water als voorhanden, aanlijnen, voorwerpen, etc. Dat hoef ik toch niet tot in den treure uit te leggen?! Maar ik zal er de volgende keer een fimpje van maken,speciaal voor jou, ik ben van geen enkele hond van welk kaliber dan ook onder de indruk, heb alleen geen trek in bijtwonden etc. Ik ga dat dus niet opzoeken. Het is echt een rare stelling hoor, dat ik dat niet zou kunnen zonder ertussen te springen. Want wat stel je nou voor, tussen twee vechten HONDEN, van welk kaliber dan ook? Niets toch? Nutteloos om te denken dat je het zo wel oplost, ik zie dat te vaak fout gaan en dan ligt het steevast aan de honden, die dan per ongeluk de mens bijten in zo'n geval. Maar goed, ik krijg hier weer een erg 'ik wil gelijk en zal dat ook krijgen'gevoel van. Wat is dat competitieve toch joh? We zijn het gewoon niet eens en ik geef mijn mening poeh hee!
Over dat weekje vrij: waarom zou je dan niet kunnen bepalen wat er vooraf gaat aan op elkaar klappen?! Als al die zogenaamde deskundigen dat in een uurtje kunnen, waarom een eigenaar dan niet zijn/haar eigen hond? Begrijp ik effe niet hoor. Je kunt best bepalen wat er met de honden gebeurt op zo'n moment en wat ze doen alvorens er een klapper aankomt. Waarom ze zo doen, want dat heb ik nergens neergezet, dat hoeft ook niet bekend te raken. Honden hoeven elkaar niet aardig te vinden. Maar ik vind wel en zeker bij je eigen honden, dat je toch wel kunt bepalen wanneer de een op de ander knalt. Er is niets mis met het observeren van het gedrag van je honden. Er gaat altijd iets aan vooraf. Maar...dat is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring, met eigen honden, andermans honden en verschillende rassen van verschillende 'kalibers'. Ook je eigen verhaal, je maakt me niet wijs dat er niets vooraf gaat in het gedrag van bijv. Shadow alvorens hij overgaat tot de aanval? Als ik naar mijn honden kijk en ook wat betreft Kazan toen hij nog leefde, ik kon altijd bepalen dat er iets ging gebeuren. Dan hoefde ik de reden niet eens te weten, ik zag het aan zijn houding en uitdrukking etc. (was iedereen ook altijd zo: dat kaliber hond, grmmppff) en dat zie ik met mijn meiden ook. Er is bijvoorbeeld een hond waar Tara een afgrijselijke hekel aan heeft. Waarom? Ik zou het niet weten. Maar ik weet wel wat er gebeurt op welk moment en hoe ze dan is. Dan voorkomen is geen zware taak hoor, en als het dan toch misgaat is het laatste wat ik of die betreffende eigenaar doen ertussen springen. Ik ben me daar gek zeg! Wil toch niet zeggen dat ik het niet probeer op te lossen? Want dat heb ik nergens gezegd hoor.
jij mag hier (zonder er tussen te springen) komen proberen om Shadow van bv Tara af te halen, laat er desnoods een bom naast ontploffen, los laten doet hij niet, op dat moment hoort/ziet hij niets, buiten het feit dat die andere hond DOOD moet
je zal hem moeten vastpakken en zijn bek met een breakstick open moeten maken, anders ga je Tara er niet uitkrijgen en dan "spring" je er dus tussen
wat ik stel, niets hoor, ik zou het je alleen graag zien doen, zonder er "tussen" te springen
jij "brult" hier hoor, ik zei alleen hoe het hier gaat en waarschijnlijk ook bij de meeste molosser/stafford gevechten, die krijg je (als ze echt doorvechten) niet uit elkaar met een brul of een emmertje water, die blijven doorgaan, misschien dat ze wel lossen als je stroom op hun kont zet, dan moet je er dus niet "tussen" springen, maar dan spring ik er liever tussen dan dat ik stroom op mijn honden ga zetten
het zou het wel zijn, dat wij met Shadow wandelen en er een pupje/jonge hond los op hem af komt en hij dat (ondanks mijn pogingen tot het neit zo ver te laten komen) hondje vast heeft, niet meer los laat en ik er niet "tussen" mag springen omdat het, volgens jou gewoon fout gaat, als Shadow mij dan bijt, is dat gewoon mijn probleem, maar ik ga hem echt niet mijn andere honden laten afmaken omdat ik gebeten kan worden en al helemaal niet iemand anders zijn honden
bij Shadow ben je altijd te laat als hij los is, toen met Darko en de muilkorven stonden ze naast elkaar met mijn vriend er tussen in, Darko had totaal geen aandacht voor Shadow, Shadow de eerste 5min ook niet voor Darko, Shadow kijkt en een halve seconde later hangt hij er in, niets van zijn lichaamstaal verandert, net zijn blik, maar dan ben je al te laat
hij kan dus bij wijze van, staan ruiken aan het gras, het in zijn kop krijgen en ineens op een andere hond knallen (netzoals hij ineens op Darko knalde toen die stond te plassen, geen blik niets, gewoon er boven op)
waarom hij dit doet, geen idee? moesten het alleen reuen zijn zou je nog kunnen zeggen, "hij houd niet van reuen", maar hij doet het ook bij pups (van alle leeftijden, vanaf dat ze kunnen lopen tot ze pupaf zijn) en teven
ik ben een keer gebeten geweest, door een hond NADAT ik ze uit elkaar had gehaald, de hond beet mij en Shadow knalde terug op de hond, tuinslang er op, potten letterlijk op zijn kop gegooid, aan zijn staart getrokken, maar met geen mogelijkheid dat ik hem er af kreeg, uiteindelijk is mijn schoonbroer komen helpen en toen ging het wel, maar dat kwam ook omdat Shadow al compleet uitgeput was (gevecht heeft redelijk lang geduurd) en de andere hond zo goed als dood was, NOOIT meer dat ik dat laat gebeuren, een hond "laten" dood bijten, dat vergeef je jezelf nooit niet, echt niet, en aluwel ik er (in mijn ogen) toen alles aan gedaan heb om Shadow er af te krijgen, is het nog altijd "mijn" schuld dat ik hem er niet afkreeg, is het nog atlijd mijn schuld dat die andere dood is
dacht als je er ff 220 op zet dat ze dan wel zouden stoppen, maar ik ga het niet proberen
-
aafke
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): 3 bordeauxdogs
goeiemorgen allemaal
hier weer ff berichtje van baasje djego ,monk,en donja
heb ff niet gereageert op alles want we waren zeer intensief met onze
honden bezig .ik wil als eerste iedereen bedanken voor de reactie's
maakt niet uit hoe ,en of ik het er mee eens was of niet .iedereen heeft recht op zijn eigen mening.
wel wil ik even zeggen dat de beide heren van pup af aan bij elkaarzijn gekomen .
en het altijd super is gegaan .donja is nu 1jaar en de beide heren laten haar altijd mer rust.
dat mijn zoon er tussen springt als er wat gebeurd gaat er puur om dat ik niet graag wil
dat er straks 1 met de strot door gebeten in huis ligt ,als ze 1x aan het echten zijn zijn ze doof blind
noem het maar op .en mijn zoon bedoelde ook ik kan ze alleen aan op het moment dat ze vechten .
ik zou haaast zeggen kijk maar eens een keer ,wat er gebeurd als die 2 vechten pffff.
ga een paar stukjes van elke reactie nemen hoor kan niet overal op reageren
ik ben degene die dag en nacht thuis is ,de honden wonen ook gewoon in huis ,wat er gebeurd is tussen beide heren geen idee ineens waren ze geen maatjes meer .
als ze elkaar nu alleen maar ruiken worden ze al gek .ik heb via tinly een gedrags deskundige
een week in huis laten komen ,super man moet ik zeggen.
maar we zijn tot de conclusie gekomen dat het niet langer gaat ,en mensen waar we tot onze verbazing
en geluk wel achter zijn gekomen dat niet monk maar djego de boosdoener is .
we hadden de beide reuen al uitelkaar ,maar er ging gisteren iets mis er liet perongeluk iemand de deur open staan ,mijn hemel je kon er niet tegen kijken of djego had monk te pakken .
we hebben alles geprobeert maar kregen ze niet los ,gevolg monk naar de dierenarts
overal wonden en hechtingen ,djego schrammetje bij zijn oor ,
hoe erg wij het ook vinden hoe moeilijk het ook word maar djego gaat hier weg
hij gaat gelukkig naar kennisen van ons in limburg dus weten we waar hij blijft
en wij weten voor 100% dat het goed zit .
er zullen nu vast mensen zijn die zeggen ja lekker zoek maar de weg van de minste weerstand
maar we kunnen niet anders ,wil ik mijn monk en donja heel houden zal dit moeten .
met pijn in ons hart ,gaan we dit doen ,
wat ik nog ff kwijt wil ga mekaar niet over en weer verwijten maken ,denk niet dat ,dat de bedoeling is van deze form .
hier weer ff berichtje van baasje djego ,monk,en donja
heb ff niet gereageert op alles want we waren zeer intensief met onze
honden bezig .ik wil als eerste iedereen bedanken voor de reactie's
maakt niet uit hoe ,en of ik het er mee eens was of niet .iedereen heeft recht op zijn eigen mening.
wel wil ik even zeggen dat de beide heren van pup af aan bij elkaarzijn gekomen .
en het altijd super is gegaan .donja is nu 1jaar en de beide heren laten haar altijd mer rust.
dat mijn zoon er tussen springt als er wat gebeurd gaat er puur om dat ik niet graag wil
dat er straks 1 met de strot door gebeten in huis ligt ,als ze 1x aan het echten zijn zijn ze doof blind
noem het maar op .en mijn zoon bedoelde ook ik kan ze alleen aan op het moment dat ze vechten .
ik zou haaast zeggen kijk maar eens een keer ,wat er gebeurd als die 2 vechten pffff.
ga een paar stukjes van elke reactie nemen hoor kan niet overal op reageren
ik ben degene die dag en nacht thuis is ,de honden wonen ook gewoon in huis ,wat er gebeurd is tussen beide heren geen idee ineens waren ze geen maatjes meer .
als ze elkaar nu alleen maar ruiken worden ze al gek .ik heb via tinly een gedrags deskundige
een week in huis laten komen ,super man moet ik zeggen.
maar we zijn tot de conclusie gekomen dat het niet langer gaat ,en mensen waar we tot onze verbazing
en geluk wel achter zijn gekomen dat niet monk maar djego de boosdoener is .
we hadden de beide reuen al uitelkaar ,maar er ging gisteren iets mis er liet perongeluk iemand de deur open staan ,mijn hemel je kon er niet tegen kijken of djego had monk te pakken .
we hebben alles geprobeert maar kregen ze niet los ,gevolg monk naar de dierenarts
overal wonden en hechtingen ,djego schrammetje bij zijn oor ,
hoe erg wij het ook vinden hoe moeilijk het ook word maar djego gaat hier weg
hij gaat gelukkig naar kennisen van ons in limburg dus weten we waar hij blijft
en wij weten voor 100% dat het goed zit .
er zullen nu vast mensen zijn die zeggen ja lekker zoek maar de weg van de minste weerstand
maar we kunnen niet anders ,wil ik mijn monk en donja heel houden zal dit moeten .
met pijn in ons hart ,gaan we dit doen ,
wat ik nog ff kwijt wil ga mekaar niet over en weer verwijten maken ,denk niet dat ,dat de bedoeling is van deze form .
- dagmar88
- Zeer actief
En niet de weg van de minste weerstand, maar de meest verantwoordelijke en verstandige berslissing.
Ik zou trouwens wel Monk en Donja intact houden, dus niet castreren.
Dan hebben ze tegenover elkaar veel meer 'credits' en is de kans dat het tussen hen uiteindelijk ook mis gaat stukken kleiner.
Om ongewenste pups te voorkomen kun je een vasectomie overwegen of simpelweg scheiden tijdens de loopsheid.
Veel succes er mee, een hond herplaatsen is nooit makkelijk.
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
der is hier niemand dat zegt dat je dat MOET doen, enkel en alleen dat dat het handigste is als je de 2 honden in leven wilt houden, dat je een kans hebt om gebeten te worden, ja hoor en ik denk dat 90% van de mensen die er tussen springen, dat ook wel wetenamber81 schreef:zucht...wat jullie willen hoor!stoer ook , maar goed, ik ga ook maar selectief lezen voortaan. Ben hier wel weer klaar, dr komt toch alleen maar gezeik van en het gaat al helemaal niet meer om de TS. Het is toch wat, zal ik mezelf lekker ertussen zetten, gewoon om jullie te plezieren. Verder hoop ik dat TS eruit komt.
hoe kan je een hond aanlijnen als ze al in elkaar hangen en er toch niet tussen komen?
je moet al het "ringetje" zoeken waar de lijn aan moet en nog zien dat je bij hun bekken vandaan blijft en meestal hebben ze elkaar wel ergens in de nek/kop vast, als jij dat kan, prima, maar dan "spring" je er dus wel tussen
- aman.en.don
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mechelse herder, daro
border collie, skyler - Aantal honden: 2
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ik vind het juist een hele dappere en moeilijke beslissing.
Ik zou zelf ook niet gaan afwachten tot het echt helemaal mis zou gaan.
Gelukkig kan hij naar goed voor jullie bekend huisje.
Ik zou zelf ook niet gaan afwachten tot het echt helemaal mis zou gaan.
Gelukkig kan hij naar goed voor jullie bekend huisje.
-
aafke
- geregistreerd lid
wij houden monk en donja zeker intact
donja is al aan de prikpil alleen mag niet niet te vaak
maar gelukkig hebben wij de mogelijkheid haar tijdens haar loopsheid
van elkaar te scheiden .
ik als trouwens ook over honden van dit kalibre,nou zal je zeggen wij haden vroeger
thuis poedels pffff bordeauxdogs zijn super lieve gezinsgerichte en goed luisterende honden
ja ze zijn groot en kolosaal maar super super lief en leren heel snel wat jij wel of niet wilt
dat het hier mis is gegaan tussen de 2 reuen ,vinden wij heel erg ,maar ik blijf er bij het zijn goedzakken
en heel trouw aan hun baasjes
van elkaar te scheiden .
ik als trouwens ook over honden van dit kalibre,nou zal je zeggen wij haden vroeger
thuis poedels pffff bordeauxdogs zijn super lieve gezinsgerichte en goed luisterende honden
ja ze zijn groot en kolosaal maar super super lief en leren heel snel wat jij wel of niet wilt
dat het hier mis is gegaan tussen de 2 reuen ,vinden wij heel erg ,maar ik blijf er bij het zijn goedzakken
-
irwi
- Zeer actief
Ik weet niet of het hier al geopperd is ga geen 5 pagina's doorlezen.
Maar is een breakstick niet iets wat vele malen gemakkelijker is om een hond uit een gevecht te halen.
Maar is een breakstick niet iets wat vele malen gemakkelijker is om een hond uit een gevecht te halen.

-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Ik vind dat je een heel goede beslissing hebt genomen. Ik had er niet aan moeten denken dat je zoon er tussen was gesprongen met misschien alle leed van dien.aafke schreef:wij houden monk en donja zeker intact
van elkaar te scheiden .
-
aafke
- geregistreerd lid
hoop dat ik op deze laatste dag dat djego nog bij ons is ,niemand meer uit elkaar hoef te halen pfff
ook al zijn we het er allemaal over eens dat djego weggaat en wij 100% zeker weten dat hij een super baasje terug krijgt (,ze zijn namelijk al van pup af aan gek op elkaar zowel djego als zijn nieuwe baasje ).we
zijn we vandaag toch allemaal heel emotioneel
,maar we weten dat het beter voor alle partijen is
en dan maar gauw doorzetten .
ook al zijn we het er allemaal over eens dat djego weggaat en wij 100% zeker weten dat hij een super baasje terug krijgt (,ze zijn namelijk al van pup af aan gek op elkaar zowel djego als zijn nieuwe baasje ).we
zijn we vandaag toch allemaal heel emotioneel
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
aafke schreef:hoop dat ik op deze laatste dag dat djego nog bij ons is ,niemand meer uit elkaar hoef te halen pfff
zijn we vandaag toch allemaal heel emotioneel,maar we weten dat het beter voor alle partijen is
Heel veel sterkte, ik kan me heel goed voorstellen dat het vreselijk moeilijk is, maar wel de juiste beslissing
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen, maar dat maakt het niet gemakkelijker. Wel fijn dat hij naar kennissen van jullie kan.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
helemaal niet, daar wordt juist op gereagerdamber81 schreef:er wordt totaal voorbij gegaan aan wat ik allemaal al gezegd heb, dus nutteloos. Beetje herhaling van zetten lijkt me.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
hele goede beslissing, heel veel sterkte. en geef donja alsjeblieft niet nog eens een spuit!

-
chrico
- Zeer actief
Heel veel succes. Voordeel is dat je zeker weet dat hij het net zo goed gaat krijgen daar als bij jullie en er voor iedereen de rust is. Sterkte, zeker geen makkelijke beslissing maar in jullie geval wel de besteaafke schreef:hoop dat ik op deze laatste dag dat djego nog bij ons is ,niemand meer uit elkaar hoef te halen pfff
zijn we vandaag toch allemaal heel emotioneel,maar we weten dat het beter voor alle partijen is
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- stefanie
- Zeer actief
Ik denk dat jullie een hele goede beslissing maken. Hoe moeilijk het ook is, het is voor de honden wel het beste.

Beide heren zijn van dezelfde leeftijd en werden volwassen en dan gaat het wel vaker mis.wat er gebeurd is tussen beide heren geen idee ineens waren ze geen maatjes meer .
als ze elkaar nu alleen maar ruiken worden ze al gek .
- Diaantje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennen
- Aantal honden: 1
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Sterkte, ik denk dat jullie een goede beslissing genomen hebben.
Groetjes, Marjan
-
amber81
zucht...ik heb al zoveel antwoorden gegeven en zoveel voorbeelden maar er wordt steeds om meer gevraagd en vooral dat ik mijn mening vooral als foutieve heb. Prima hoor. Lekker belangrijk. Ik blijf niet bezig, het gaat hier niet om het gelijk, maar ik hoop dat TS de juiste beslissing heeft gemaakt door te herplaatsen. Die zal het toch het beste weten, lijkt me. Jammer, de herplaatsing, maar helaas. Is altijd heel moeilijk en daar weet ik sinds Bongo alles van. Alleen had ik toen het andere uiterste in de reacties hier, toen was ik het onmens omdat ik er een liet herplaatsen (want nee, ik wacht dus gewoon NIET af wie er dood neervalt). Want daar ging het me in eerste instantie om: dat gedoe over het kaliber en dat gedwing altijd van anderen als er gewoon om raad en/of een mening wordt gevraagd. Ik laat het hierbij, want: totaal niet relevant wat andermans hond die van mij denkt te kunnen aandoen en totaal niet relevant wie er beter en slimmer is. Verschil van mening mag. En vast is vast?! Blijkbaar dus niet. J e kan er nog altijd tussen springen!
TS, sterkte!
TS, sterkte!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als je het bij het beginstadium goed aanpakt gaat het nog, later inspringen is bijna niet meer mogelijk...amber81 schreef:zucht...ik heb al zoveel antwoorden gegeven en zoveel voorbeelden maar er wordt steeds om meer gevraagd en vooral dat ik mijn mening vooral als foutieve heb. Prima hoor. Lekker belangrijk. Ik blijf niet bezig, het gaat hier niet om het gelijk, maar ik hoop dat TS de juiste beslissing heeft gemaakt door te herplaatsen. Die zal het toch het beste weten, lijkt me. Jammer, de herplaatsing, maar helaas. Is altijd heel moeilijk en daar weet ik sinds Bongo alles van. Alleen had ik toen het andere uiterste in de reacties hier, toen was ik het onmens omdat ik er een liet herplaatsen (want nee, ik wacht dus gewoon NIET af wie er dood neervalt). Want daar ging het me in eerste instantie om: dat gedoe over het kaliber en dat gedwing altijd van anderen als er gewoon om raad en/of een mening wordt gevraagd. Ik laat het hierbij, want: totaal niet relevant wat andermans hond die van mij denkt te kunnen aandoen en totaal niet relevant wie er beter en slimmer is. Verschil van mening mag. En vast is vast?! Blijkbaar dus niet. J e kan er nog altijd tussen springen!
TS, sterkte!

-
blondie
- Zeer actief
Sterkte, het is moeilijk maar het is denk ik wel de beste keuze die je kunt maken voor alle partijen.En je weet waar hij terecht komt dat is ook een troost.aafke schreef:hoop dat ik op deze laatste dag dat djego nog bij ons is ,niemand meer uit elkaar hoef te halen pfff
- Roompie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Je hebt de juiste beslissing gemaakt. Voor jezelf, je zoon, Djego en voor je andere 2. Nu kan de rust wederkeren en daar is iedereen bij gebaat. 

-
aafke
- geregistreerd lid
hallo
gisteren is Djego mee gegaan naar limburg ik hoef jullie natuurlijk niet uit te leggen hoe pijn
dit deed .
maar ik weet ook dit dit voor alle partijen beter is zowel voor onze honden
als voor ons zelf.
we hebben met zijn nieuwe baas een zeer goed en intensief contact dat maakt het wat makkelijker
zowel op hyves als msn .
het ging met zijn 2 dames zoals hij ze noemt ook super ,ze hebben elkaar ontmoed op
onbekend terrein ,wat heel goed ging ,heb er dus ook alle vertrouwen in dat het goed blijft gaan
Djego heeft het maar getroffen met 2 dames welke kerel wil dat niet hahaha
dit zijn voor ons nog dagen met een
en een
maar we komen er wel door heen .
verstand boven gevoel gezet .
gisteren is Djego mee gegaan naar limburg ik hoef jullie natuurlijk niet uit te leggen hoe pijn
dit deed .
maar ik weet ook dit dit voor alle partijen beter is zowel voor onze honden
als voor ons zelf.
we hebben met zijn nieuwe baas een zeer goed en intensief contact dat maakt het wat makkelijker
zowel op hyves als msn .
het ging met zijn 2 dames zoals hij ze noemt ook super ,ze hebben elkaar ontmoed op
onbekend terrein ,wat heel goed ging ,heb er dus ook alle vertrouwen in dat het goed blijft gaan
Djego heeft het maar getroffen met 2 dames welke kerel wil dat niet hahaha
dit zijn voor ons nog dagen met een
verstand boven gevoel gezet .