Onze kleine ToBe, zij is bijna 10 jaar, 21 cm groot en is een kruizing Jack Russell en Chihuahua.
Moderator: moderatorteam

wat een knapperd!!!gucci schreef:nog een lekkere kruising![]()

Lijkt wel een beetje op een Hollandse smous uit de beginperiode van het terugfokprogramma.Riguus schreef:Op paspoort staat jack russel terriër, wij noemen m een miniatuur Irse terriër met van alles en nog wat. :d

Inderdaad, lijkt een beetje op een SmousElly* schreef:Lijkt wel een beetje op een Hollandse smous uit de beginperiode van het terugfokprogramma.Riguus schreef:Op paspoort staat jack russel terriër, wij noemen m een miniatuur Irse terriër met van alles en nog wat. :d

wat een leuk beestjeRiguus schreef:Op paspoort staat jack russel terriër, wij noemen m een miniatuur Irse terriër met van alles en nog wat. :d

dat kan toch niet qua aftekeningluna2906 schreef:Kruising Mechelse Herder x Friese Stabij: Luna
![]()
Als pup van 8 weken
Onze eigenwijze Luna

Haha ja dat dacht zelfs de dierenarts! Het is toch echt een mix met friese stabij! Unieke combigucci schreef:dat kan toch niet qua aftekeningluna2906 schreef:Kruising Mechelse Herder x Friese Stabij: Luna
![]()
Als pup van 8 weken
Onze eigenwijze Lunazou zweren dat er korthaar collie in zit, niet alleen de aftekening maar ook, uitdrukking en bouw.
heel apart, wat hoe komt ze dan aan de tan aftekening,hmm nu ben ik daar wel benieuwd naar, kenners.....joehoeeee uitleg please, ben nu nieuwsgierig geworden, maar ik vind haar wel een erg leuke kruising om te zienluna2906 schreef:Haha ja dat dacht zelfs de dierenarts! Het is toch echt een mix met friese stabij! Unieke combigucci schreef:dat kan toch niet qua aftekeningluna2906 schreef:Kruising Mechelse Herder x Friese Stabij: Luna
![]()
Als pup van 8 weken
Onze eigenwijze Lunazou zweren dat er korthaar collie in zit, niet alleen de aftekening maar ook, uitdrukking en bouw.
Qua bouw en koppie is ze exact haar moeder (Mechelaar) alleen de kleuren zijn wat apart inderdaad.

Paulala schreef:Het antwoord staat in dit topic: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... &start=510
En het is dus onmogelijk een kruising Mechelaar x Friese Stabij

Haha zeker een idee, ze houdt de gemoederen wel bezig in elk gevalgucci schreef:Paulala schreef:Het antwoord staat in dit topic: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... &start=510
En het is dus onmogelijk een kruising Mechelaar x Friese Stabij
thanks, ik kon het mij nl. ook gewoon niet voorstellen, wat ik ooit van genetica heb meegekregen, is dat je uit deze combi gewoon geen tan kan krijgen, maar begon al aan mijzelf te twijfelen, duidelijke uitleg van marjolijnedaar komt buiten de tekening ook de bouw en uitstraling er bij, dat is gewoon collie, die ogen,oren etc. maar neemt niet weg dat ik het een mooie hond vind. dna testje een idee

Haha dat is waar, en ik begreep van Marjoleine dat het niet eens heel veel effect heeft, omdat de test Amerikaans is en de stabij daar niet veel voorkomt en dus ook niet in de 'dnadatabase' zit. Dus als deed ik zo'n test, weet ik nog niet of er nou wel of geen stabij in zit! Ik ben het in ieder geval met je eens dat het een schattig ding isSanne!! schreef:en dat is rete duur om alleen te weten wat voor hondjes erin zitten.
Als je het wilt doen ik hou je niet tegen maar tis een schattig ding om te zien wat maakt het dan nog uit wat erin zit?
Je moet het zelf weten hoor
Wat een schatje! oeps-gevalletje of niet, ik vind het een mooi en schattig resultaatWiske_Koda schreef:Ludde: Ik weet niet precies wat haar ouders waren, sowieso een kruising. Haar moeder is ruw harig. Ze is zwart met wit en heeft een heel spits snuitje. Haar vader is ong. het zelfde als de moeder. De vader heb ik nooit zelf gezien. Ludde is het tegenovergestelde. Ze is steviger gebouwd ook qua poten, en ze heeft een veel langere vacht. We denken dat er wel iets van BC in moet zitten. Want zoals ze zich beweegt en gedraagt is het precies een BC.
Ludde als pup.
Koda mijn pup van 12 weken oud . Op de foto's was hij net 8 weken, ik heb nog geen recentere foto's.
Moeder kruising duitse herder x Vader Canarische Dog.
Het nest was een Oeps gevalletje.

aman.en.don schreef:
daro, mechelse herder met vermoedelijk iets iets duits

liefde voor de grote orenWiske_Koda schreef:Ludde als pup.
![]()