Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Roemenië gaat massaal zwerfhonden afmaken
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Roemenië gaat massaal zwerfhonden afmaken
http://www.nu.nl/buitenland/2529444/roemenie-gaat-zwerfhonden-en-masse-afmaken.html
Intens triest natuurlijk, maar aan de andere kant: hoe kun je 3 miljoen zwerfhonden redden? Daar kan toch geen stichting meer tegenop?
Intens triest natuurlijk, maar aan de andere kant: hoe kun je 3 miljoen zwerfhonden redden? Daar kan toch geen stichting meer tegenop?

Groetjes,
Sandra
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Re: Roemenië gaat massaal zwerfhonden afmaken
Ik heb laatst op tv zitten kijken naar een docu over de zwerfhonden in Roemenie en ik snap het wel. Hoewel ik heel veel van honden hou en het heel erg vind dat ze afgemaakt worden... De situatie daar is onhoudbaar. Dagelijks worden mensen aangevallen door zwerfhonden. De meeste honden zijn onbenaderbaar, bang of agressief. Op iedere hoek van de straat lopen roedels zwerfhonden. Doordat ze in roedels lopen, zijn ze vaak nogal fel op mensen die ze benaderen of die op hun territorium komen.
Niet te houden dus. Ze moeten wel iets gaan doen nu!! En inderdaad: daar steriliseer en herplaats je als stichting niet tegen op. Onmogelijk...
Niet te houden dus. Ze moeten wel iets gaan doen nu!! En inderdaad: daar steriliseer en herplaats je als stichting niet tegen op. Onmogelijk...
RIP Cena

-
- Zeer actief
Ik ben blij dat jij het zegt, dan hoef ik alleen maar "dit dus" als antwoord te geven.
Natuurlijk ben ik tegen "slachten" van honden, maar als het probleem zou uit de hand gaat lopen moet je ingrijpen. Ik kan er WEL mee zitten dat het doden waarschijnlijk niet "humaan" gaat plaatsvinden, maar begrijp wel dat het in een situatie als deze niet anders kan dat er dieren gedood moeten worden.
Er valt niet tegenop te "adopteren" of "steriliseren" juist ook omdat er zoveel teveel zijn en de honden zo agressief zijn tegenover mensen.
Suzanne
Natuurlijk ben ik tegen "slachten" van honden, maar als het probleem zou uit de hand gaat lopen moet je ingrijpen. Ik kan er WEL mee zitten dat het doden waarschijnlijk niet "humaan" gaat plaatsvinden, maar begrijp wel dat het in een situatie als deze niet anders kan dat er dieren gedood moeten worden.
Er valt niet tegenop te "adopteren" of "steriliseren" juist ook omdat er zoveel teveel zijn en de honden zo agressief zijn tegenover mensen.
Suzanne
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
De DA die ze in de docu liet zien gaf de honden in rijen tegelijk een spuit. Op zich is dat niet heel erg vervelend voor het dier toch? Ik vond de manier waarop ze in de hokken gepropt zaten wel heel sneu. Een van de asiels zat zo vol dat de hokken gewoon uitpuilden. En sommige honden vielen elkaar aan tot de dood er op volgde. Dan maar die spuit, hoe sneu ook...
RIP Cena

- [Sandra]
- Zeer actief
[Ik zie dat iemand anders dit ook in een topic heeft geplaatst. Internot viel hier even uit terwijl ik het aan het schrijven was, vandaar dat ik dat niet had gezien.]

Groetjes,
Sandra
- [Sandra]
- Zeer actief
Dan is het kiezen tussen twee kwaaien heSannePP schreef:De DA die ze in de docu liet zien gaf de honden in rijen tegelijk een spuit. Op zich is dat niet heel erg vervelend voor het dier toch? Ik vond de manier waarop ze in de hokken gepropt zaten wel heel sneu. Een van de asiels zat zo vol dat de hokken gewoon uitpuilden. En sommige honden vielen elkaar aan tot de dood er op volgde. Dan maar die spuit, hoe sneu ook...

Groetjes,
Sandra
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
Dit probleem is vreselijk uit de hand gelopen en ik kan me heel goed voorstellen dat er honden afgemaakt moeten worden, je kunt hier inderdaad niet meer tegenop sterilliseren/adopteren of weet ik veel wat.
Waar ik bang voor ben is de manier waarop deze honden afgemaakt gaan worden, ik vrees voor vergiftiging en dat vind ik barbaars, dan maar wat meer geld uitgeven aan goedgemikte kogels voor de onvangbaren en euthanasiespuiten bij honden die wel gevangen kunnen worden. De bevolking en overheid hebben dit probleem tenslotte zelf zo uit de hand laten lopen, dus moeten ze nu ook de gevolgen er voor dragen, zolang dat humaan is ( voor zover je in zulke situaties van humaan kunt spreken) doet het minder zeer denk ik, jeetje dat klinkt ook wel erg harteloos
Zo bedoel ik het in iedergeval niet
Waar ik bang voor ben is de manier waarop deze honden afgemaakt gaan worden, ik vrees voor vergiftiging en dat vind ik barbaars, dan maar wat meer geld uitgeven aan goedgemikte kogels voor de onvangbaren en euthanasiespuiten bij honden die wel gevangen kunnen worden. De bevolking en overheid hebben dit probleem tenslotte zelf zo uit de hand laten lopen, dus moeten ze nu ook de gevolgen er voor dragen, zolang dat humaan is ( voor zover je in zulke situaties van humaan kunt spreken) doet het minder zeer denk ik, jeetje dat klinkt ook wel erg harteloos

Als het maar netjes gebeurt,
er moet toch wat gebeuren, want het worden er steeds maar meer.
Daar is niet meer tegenop te steriliseren inderdaad.
er moet toch wat gebeuren, want het worden er steeds maar meer.
Daar is niet meer tegenop te steriliseren inderdaad.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ook al worden ze vergiftigd dan nog is het een snellere dood dan dat ze nu hebben met hun miserabele leven.Kit schreef:Dit probleem is vreselijk uit de hand gelopen en ik kan me heel goed voorstellen dat er honden afgemaakt moeten worden, je kunt hier inderdaad niet meer tegenop sterilliseren/adopteren of weet ik veel wat.
Waar ik bang voor ben is de manier waarop deze honden afgemaakt gaan worden, ik vrees voor vergiftiging en dat vind ik barbaars, dan maar wat meer geld uitgeven aan goedgemikte kogels voor de onvangbaren en euthanasiespuiten bij honden die wel gevangen kunnen worden. De bevolking en overheid hebben dit probleem tenslotte zelf zo uit de hand laten lopen, dus moeten ze nu ook de gevolgen er voor dragen, zolang dat humaan is ( voor zover je in zulke situaties van humaan kunt spreken) doet het minder zeer denk ik, jeetje dat klinkt ook wel erg harteloosZo bedoel ik het in iedergeval niet

Wat je zegt ben je zelfffff 

- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3