Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

12 juni - Waterwerkdag in 't Twiske (NH)

Voor de evenementen die niet in de andere rubrieken passen.
Ook geschikt voor aankondigingen met betrekking tot workshops en lezingen.

Moderator: moderatorteam

Muk

Re: 12 juni - Waterwerkdag in 't Twiske (NH)

Ongelezen bericht door Muk »

duitse herder schreef:Noah durft eindelijk te zwemmen, maar zoiets is denk net even TE voor haar. Kan wel een golden retriever lenen misschien, alleen ben ik bang dat de drenkeling verdrinkt omdat meneer zijn eigen plan trekt :ugh: :mrgreen:
Dat is juist leuk. Jaymz redde in het begin ook alleen de boeien in het water. En ging daarna eens lekker het riet verkennen, in plaats van netjes naar de kant terugzwemmen. :mrgreen: Eerlijk gezegd vind ik dat leuker dan een hond die de oefeningen perfect uitvoert. :mrgreen:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

12 juni kan ik helemaal niet bedenk ik me opeens :ugh: Heb dan een flyball wedstrijd. Jammer want lijkt me wel eens leuk om te zien, al die honden in het water :engel:
Perry en Noah

Afbeelding
Muk

duitse herder schreef:12 juni kan ik helemaal niet bedenk ik me opeens :ugh: Heb dan een flyball wedstrijd. Jammer want lijkt me wel eens leuk om te zien, al die honden in het water :engel:
Veel succes met de wedstrijd alvast. En wie weet een andere keer.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Nou, al redt Barca niks en zwemt hij alleen maar een Rondje om de Kerk, ik neem mijn filmcamera mee! :smile:

Ik zie in gedachte die guitensnoet al kijken 'Wat moet ik doen?' :mrgreen: Hoe verzinnen ze het! :oohja: :ok:
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Wat superleuk zeg!!!!

Zit het al vol? Anders wil Lola ook wel lekker mee rommelen. Zwemmen als de beste en ze haalt alles uit het water inclusief andere honden :D Een newfy krijgt ze in elk geval niet zo handig uit het water mee :smile:

Kijken wat dat gaat worden hihi :)
Afbeelding
Muk

Het zit zeker nog niet vol, dus je kan je nog aanmelden. Leuk :ok:

@Wilm@
Je moet zeker je camera meenemen. Kun je de leuke momenten nog eens nazien. :mrgreen:
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Muk schreef:Het zit zeker nog niet vol, dus je kan je nog aanmelden. Leuk :ok:
Kan het aanmelden via de site? Ik kan het nergens echt terugvinden
Muk

Sarah5 schreef:
Muk schreef:Het zit zeker nog niet vol, dus je kan je nog aanmelden. Leuk :ok:
Kan het aanmelden via de site? Ik kan het nergens echt terugvinden
Het aanmelden kan via mail (staat ietwat onhandig ook op de site onder de "nieuws" link, alleen dan moet je iets naar beneden scrollen) naar info@waterwerkwest.nl.
Noeska
Actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Chihuahua
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Noeska »

Wat ontzettend leuk! Ik doe ook wel eens een dagje waterwerk met de goldens (bij een ander), maar daar redden we alleen nog poppen :mrgreen: ook leuk hoor ERG aan te raden als je een watergrage hond hebt die mensen ook leuk vindt... groot of klein ze genieten allemaal.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Helaas heb ik die dag ervoor een wedstrijd met Zazoe dus denk niet dat het wat gaat worden om hem twee dagen helemaal uit te putten :(

Leek me wel ontzettend leuk!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Wilm@

Barca voor het eerst in de boot tijdens het Waterwerken. :smile:
Afbeelding

En zwemmen dat ie kan! :mrgreen:
Afbeelding

WaterWerken gaat hem -na 3 pogingen- goed af!
Afbeelding

Foto's zijn gemaakt door Muk. Muk, je hebt talent. :lol1:

Echt een aanrader om te komen WaterWerken; en mocht je komen, neem een stoel mee. :ok:
Muk

Dank je Wilma.
Een stoel is zeker geen overbodige luxe, zeker als het gras langs de waterkant nat is. Oja, en goede waterdichte schoenen ook (zeker als het gras nat is), daar kan Wilma ook over meepraten inmiddels. :F:
Wilm@

Muk schreef:Dank je Wilma.
Een stoel is zeker geen overbodige luxe, zeker als het gras langs de waterkant nat is. Oja, en goede waterdichte schoenen ook (zeker als het gras nat is), daar kan Wilma ook over meepraten inmiddels. :F:

Ik heb lopen soppen in mijn Wolky's. :pffff: Maar, ze droogde snel op.

Ach, Barca heeft de grootste lol gehad en al was het 'even wennen' hij zwom toch netjes de boot weer terug naar de kant. :cheer:

Toen kwam er een mevrouw die voor alle honden een koekje had en aan de baasjes werd ook gedacht. Wij mochten kiezen uit een stukje kaas of een plakje worst.
Toiletten zijn gratis aanwezig in het paviloen en daar kun je ook terecht voor de hapjes en drankjes of ijsjes! Grote tent op het terrein verkoopt ook koffie enz.

Rond 16.30 uur weer thuis en nee, hij hoefde geen lange avondronde. Snel alles gedaan en toen was het maffen geblazen. :slaap:

Dromen over achteruit zwemmen, in een boot klauteren, (lees, geholpen om er in te komen) Uit de boot springen, (lees; geholpen om eruit te komen) Dummy pakken, zwemmen, voor het eerst een zwemvest om, de hele dag bij Jamyz en nog een lieftallige dame Newfy mogen vertroeven. Hij heeft de volgende dag nog lang nagedroomd. :mann:
Muk

Het is dus goed bevallen, zo hoort het ook. :ok:
Hopelijk is Barca niet al te verliefd op de knappe Newfydame (anders wordt Jaymz natuurlijk heel jaloers, want het is zijn vriendin :pffff: ) en eet hij wel normaal. Want die eetperikelen van Barca zijn minder prettig.

Er zijn overigens nog plaatsen vrij voor de waterwerkdag op 12 juni. :ok:
Wilm@

Wilm@ schreef: Ik zie in gedachte die guitensnoet al kijken 'Wat moet ik doen?' :mrgreen: Hoe verzinnen ze het! :oohja: :ok:
Kijk eens naar zijn guitensnoet. Heb ik gelijk of niet? Oh, ik ken mijn Briardje wel hoor! Hij roept nog net niet .......help! :smile:
Afbeelding
Muk

Alleen daarom al is het goed dat Barca alvast wat heeft getraind voor de waterwerkdag. :mrgreen:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Het betalen van de workshop lukt me niet. Krijg een melding dat ik een naam op moet geven, mail ik naar de organisator en krijg ik een mailtje dat het met de gegevens wel moet lukken. Nou nee dus, niet bij mijn bank, anders had ik niet gemaild :19:.

Heeft iemand misschien de gegevens voor mij hoe de betaling wel zou moeten lukken?
Muk

Renske schreef:Het betalen van de workshop lukt me niet. Krijg een melding dat ik een naam op moet geven, mail ik naar de organisator en krijg ik een mailtje dat het met de gegevens wel moet lukken. Nou nee dus, niet bij mijn bank, anders had ik niet gemaild :19:.

Heeft iemand misschien de gegevens voor mij hoe de betaling wel zou moeten lukken?
Ik stuur even een pb, dat praat iets makkelijker.
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Kan dit ook met een hond die wat last heeft van artrose?

Ik ga eens even in overleg vanavond want het lijkt me namelijk wel heel leuk voor beide honden! :ok:
Muk

corason del perro schreef:Kan dit ook met een hond die wat last heeft van artrose?

Ik ga eens even in overleg vanavond want het lijkt me namelijk wel heel leuk voor beide honden! :ok:
Juist voor honden met gewrichtsproblemen is het heel goed. Onze hond Jaymz heeft ook artrose (en hd) en door het zwemmen belast hij zijn gewrichten veel minder én bouwt hij tegelijkertijd toch zijn spieren op. Er komen regelmatig honden meezwemmen met gewrichtsproblemen, want voor de spieropbouw is het ideaal.
poembaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense Herders, border collie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door poembaa »

Dit lijkt me erg gaaf voor mij jeugd. Ga nog even wat andere gelijkgestemden zoeken en dan schrijf ik me in. Geinig !
Groeten
Suzanne

Chasin', Rhythm & Jynxx
http://www.sportingk9.nl

Afbeelding
Wilm@

2de Paasdag mocht Barca WaterWerken en dit keer ging het hem heel goed af. Hij mocht deze keer in baan 2 waterwerken. Allereerst moest natuurlijk zijn zwemvermogen weer even getest worden en dat ging goed.

Ik zwem me de pokke naar mijn roepende vrouwtje maar ik zwem weer achteruit! Hoe kan dit nou toch?
Afbeelding

Met veel Briard-enthousiasme springt hij de boot uit, nog wel gebruik makend van de anti-slip rand.
Afbeelding

En bij de derde keer riep ik ietwat overspannen, "Muk, hij heeft écht mensen gered uit het water, heb je dat moment gezien en vastgelegd?" Oh, gut, wat hoopte ik op een volmondige JA. Muk zei alleen maar "Euh, nee, ik kan niet overal tegelijkertijd zijn en ik ben nu even aan het beppen."

"Tjonge, jammer Muk, want hij heeft het écht gedaan, en met veel plezier." Muk ging verder met haar gesprek en ik dacht nog, zonde, het was zo'n mooi moment. Barca stapte zo de boot in, ging gewoon mee een heel eind het water op, nam een halve snoekduik uit de boot en twee mensen bracht hij al zwemmend naar de kant. Ik vond dit toch een Wereldprestatie van mijn Briard, die pas voor de tweede keer ging waterwerken. Tot ik gisteren de foto's kreeg van Muk! En, jawel, het beroemde moment is voor eeuwig vastgelegd. Muk, heel hartelijk bedankt dat je wederom deze foto's hebt genomen, maar ook dat je er was. :J:

Ik breng jullie al zwemmend in veiligheid. En een lol dat ze hadden. :smile: Barca, je moet iets naar links! Barca...nou, dan dirigeer ik je met mijn handen op afstand wel naar links en dat lukte!
Afbeelding

Nog even, neem een grondpen mee, vergeet geen stoel, eventueel zonnebrandcreme plus parasol en schoenen die nat mogen worden. Droge sokken schijnt ook een slim idee te zijn. :smile1: Barca heeft de Paashaas ontmoet en mocht een echt eitje eten. De koekjesmevrouw kwam ook langs en daarna de schalen met kaas en worst. Het was wederom een dag om nooit te vergeten. Muk en WaterwerkenWest, dank jullie wel dat we mochten meedoen. :ok:
Muk

Er zijn nog een paar plekken vrij. Dus wie nog mee wil doen moet er snel bij zijn. :ok:
Wilm@

Het weer gaat toch geen roet in het eten gooien he! :hmmm:
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Wilm@ schreef:Het weer gaat toch geen roet in het eten gooien he! :hmmm:
nee :pffff:
22 graden en droog heb ik besteld :E:

Krijgen we trouwens nog een bevestiging na betaling oid?
Muk

Machie schreef:

Die zou je wel moeten krijgen, lijkt mij. Er zijn nog een paar betalingen niet binnen voor zover ik weet. Maar mocht je twijfelen dan kun je het beste even mailen. Ik wil het ook wel doorgeven, maar dan heb ik eerst gegevens nodig (onder welke naam je hebt ingeschreven enz.), want de inschrijvingen en betalingen lopen niet via mij. Mag ook via pb.
Wilm@

Ben al 'n uur wakker en heb zo'n zin om te waterwerken. Barca ligt nu even in de tuin op de koele tegels. Ik heb hem gisteren lekker rustig de dag laten doorkomen dus als hij straks door heeft waar hij naartoe mag....is ie niet meer te houden. :LOL:

Ik heb mijn overschrijving opgezocht en gekopieerd. Mochten er administratieve probleempjes zijn dan heb ik het betalingsbewijs in handen. Doe ik ook altijd als ik naar de show ga. Let op de periode waarin je zoekt via je zoekmachine.

Via je zoekmachine zoek je naar:
Waterwerkensupport Heemskerk
Tegenrekening 5329465

Ik schijn op 7 maart betaald te hebben. :ok:
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Nog even een vraag, op internet kan ik het adres voor het Twiske niet vinden, wel een plattegrond, maar niet een adres die ik in kan stellen om er naar toe te rijden. Weet iemand dat misschien?
Silmariën
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees windhondmixje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Silmariën »

Muk schreef:
Machie schreef:

Die zou je wel moeten krijgen, lijkt mij. Er zijn nog een paar betalingen niet binnen voor zover ik weet. Maar mocht je twijfelen dan kun je het beste even mailen. Ik wil het ook wel doorgeven, maar dan heb ik eerst gegevens nodig (onder welke naam je hebt ingeschreven enz.), want de inschrijvingen en betalingen lopen niet via mij. Mag ook via pb.
Oh. Ik heb ook geen bevestiging gehad, en al enige tijd geleden betaald. Zal maar even mailen dan.

@Renske: Wist niet dat jij ook ging. Carpoolen? :mrgreen:
Wilm@

Renske schreef:Nog even een vraag, op internet kan ik het adres voor het Twiske niet vinden, wel een plattegrond, maar niet een adres die ik in kan stellen om er naar toe te rijden. Weet iemand dat misschien?
De Zuiderlaaik 1 Oostzaan (Als Oostzaan die niet pakt probeer je Amsterdam) Zal van de week even zien wat mijn TomTom aangeeft.

Bij de slagbomen krijg je een kaartje, slagboom gaat omhoog en je volgt vanaf dat moment de borden: Bezoekerscentrum / Duiken Na Bezoekerscentrum zie je vrij snel het bord Paviljoen / Duiken. Door de slagbomen is de eerste afslag dus links. (pas op, daarvoor heb je van rechtskomend al een ruiterpad of fietspad welke je echt niet ziet!) Op de website van Waterwerkenwest staat een duidelijke route voor in 't Twiske.

Je bent gearriveerd in gebied 3.

Kom ik wéér met 'n tip. Het riet staat vrij hoog. Je ziet fietsers, wandelende mensen of spelende kinderen echt niet! Ineens komt er van rechts of van links een fietsend of spelend kindje voor je auto. Matig daarom aub je snelheid zodra je door de slagbomen bent. :ok:
Laatst gewijzigd door Wilm@ op 05 jun 2011 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Evenementen”