Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lux is Bayern Jugend-Sieger 2011

Moderator: moderatorteam

zeta-jones
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Aantal honden: 9
Contacteer:

Lux is Bayern Jugend-Sieger 2011

Ongelezen bericht door zeta-jones »

Ik ben een tijdje niet op het forum geweest. Heel druk gehad met mijn werk en een tegenslag op gezondheidsgebied, maar ik ben er weer :wink:

Hoewel ik niet echt een showmens ben, vind ik het wel leuk om af en toe naar een show ver weg te gaan. Om zelf mee te doen, maar vooral om weer eens mensen te treffen en honden te bekijken. Afgelopen weekend zijn we naar de Bayernsieger in Kirchroth (D) geweest, zo'n 750 km hier vandaan. Deze show werd georganiseerd door één van de twee door de VDH erkende rasverenigingen. De heer Josef Pohling (D) was als keurmeester uitegenodigd en hoewel hij het ras vaker keurt, hadden we bij hem nog nooit een hond geshowd. Ik had Lux (15 maanden oud) ingeschreven in de jeugdklasse reuen. Er waren in totaal 48 inschrijvingen, waarvan 5 in de jeugdklasse reuen. Hij had pittige concurrentie.

De show vond op een prachtige locatie plaats. Het grote nadeel was alleen dat het bloedheet was en ik heb een zonne-allergie, dus dat matcht niet echt :hmmm:
Maar dat mocht de pret niet drukken. De sfeer was fantastisch, heb veel mensen gesproken en leren kennen en veel mooie honden gezien. Honden die ik alleen van foto's op internet kende.

Gelukkig waren Lux en ik al om 10.20 uur aan de beurt, dus toen was het nog wel een klein beetje te doen wat de hitte betreft. De keurmeester lette erg op gangwerk en karakter. Lux deed het echt geweldig, ondanks dat onze laatste show in januari was en we sindsdien nooit meer geoefend hebben. Hij liep als een volleerde showhond. Knappe kerel! De keurmeester was bijzonder over hem te spreken en hij werd dan ook 1 Uitmuntend en daarmee Bayern Jugend-Sieger 2011. :cheer:
We moesten 's middags nog voor BOB lopen, maar toen was Lux ontzettend moe (logisch ook) en tegen hitte kan hij ook slecht, dus ik vond het wel mooi zo. De beste reu werd BOB.

Het keurrapport van Lux: 'sehr typevolle korrekt gebaute Rüde mit ausdrucksvollen Kopf, vorzügliche Gebäudelinien, kräftigen Knochen und ausgeprägten Winkelungen, gleichmässiger und raumschaffender Bewegungsablauf, ruhiges und offenes Verhalten'.

Vertaald staat er: 'zeer typevolle correct gebouwde reu met uitdrukkingsvol hoofd, uitmuntende lichaamsbelijning, krachtig bone en uitgesproken hoekingen, gelijkmatige en ruimuitgrijpende beweging, rustig en open gedrag'.

Hij heeft er een fanclub bij na dit weekend :engel:
Het is ook zo'n heerlijke hond, zo soaciaal, zo relaxed, zo makkelijk. Meer hadden we niet kunnen wensen.

We hebben tussendoor en nadien wat foto's gemaakt. Hieronder volgen er vier. De andere foto's zet ik in een apart fototopic in de fotohoek.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben echt een topweekend gehad. Het was zo waanzinnig gezellig en de sfeer was fantastisch :ok: Het was een lange reis, maar we zijn echt blij dat we erbij zijn geweest :ok:
Afbeelding
LaVitaBella
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane corso's en 2 kruisingen
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: Lux is Bayern Jugend-Sieger 2011

Ongelezen bericht door LaVitaBella »

Wauw, wat een schitterende hond :I:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Show”