Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bijt meisje op strand

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Hond bijt meisje op strand

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:pffff: had ze maar niet weg moeten rennen :engel:
mogen honden daar nog los dan in het seizoen :80:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Arm kind :(: ik hoop dat ze de eigenaar van de honden op kunnen sporen.
Afbeelding
rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door rubyred »

Ouders hebben haar zeker nooit verteld dat je nooit moet weg rennen van een hond............
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

rubyred schreef:Ouders hebben haar zeker nooit verteld dat je nooit moet weg rennen van een hond............
De eigenaar van de hond heeft zeker nooit geleerd zijn beest bij zich te houden?
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Marie-Josée schreef:
rubyred schreef:Ouders hebben haar zeker nooit verteld dat je nooit moet weg rennen van een hond............
De eigenaar van de hond heeft zeker nooit geleerd zijn beest bij zich te houden?
Juist! :ok:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
S@ndr@
Zeer actief

sarcasme is ook moeilijk te herkennen soms he :oohja: :oeps:
Marie-Josée
Erelid

S@ndr@ schreef:sarcasme is ook moeilijk te herkennen soms he :oohja: :oeps:
Ligt eraan van wie....
S@ndr@
Zeer actief

Nee, sarcasme is sarcasme wat mij betreft :mann:
Marie-Josée
Erelid

S@ndr@ schreef:Nee, sarcasme is sarcasme wat mij betreft :mann:
Bij Ruby is het niet altijd sarcasme volgens mij maar ik kan er langs zitten.En in het laatste geval ben ik niet de enige :wink:
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

de hond was dan zeker wel ver van de baas vandaan :19: anders had hij/zij dit toch wel gezien en te hulp geschoten? Arm kind, hoop niet dat ze trauma heeft opgelopen :ugh:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Marie-Josée schreef:
Deze mevrouw hield haar kind ook al niet bij zich, liet dat kind rennen. Ze ziet toch verdorie dat ik eraan kom lopen :devil:
http://s55.photobucket.com/albums/g133/ ... 0_7104.mp4

30 sec. filmpje (niet bewust gefilmd destijds overigens ik was wat aan het klooien met de camera) Ik bedoel het sarcastisch overigens :wink: maar kinderen zijn kinderen en die zijn nu soms wat onvoorspelbaar. Als je een hond hebt die daar niet ok op reageert loop je in een hele grote boog om spelende kinderen heen, en vind zowiezo dat je je hond gewoon bij je dient te houden, wat moet zo'n hond bij een kind gaan snuffelen die hij niet kent, die ook nog eens bang is. Lekker je hond bij je houden en zeker niet weglopen of je niet bekend maken als je hond een kind zo te pakken neemt zoals in het geval van deze hondeneigenaar. Maar ja misschien was dit een hond die zichzelf uitliet en het baasje lekker aan het nippen was in een strandtent :19:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Vreselijk :(

En de hondeneigenaar lette dus zo slecht (totaal niet) op zijn hond, dat hij dus niet eens gezien heeft dat de hond een
kind zwaar verwond heeft :piew:
Lang leve de mobieltjes moet ik onbewust meteen denken... druk met alles, behalve met de hond zelf tijdens het uitlaten.

Arm kind, nou, nu is ze zeker de rest van d'r leven bang voor honden :ugh:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Arm kind......
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Zei het net al in een ander topic, tis gewoon van de zotte dat kinderen niet mogen rennen/ geluid maken of wat dan ook omdat er eigenaren rond lopen met honden die daardoor "getriggerd" kunnen worden. Als je met een hond loopt waarvan je weet dat er bepaalde dingen zijn die hem kunnen triggeren waardoor hij uitvalt/aanvalt heb je die situaties maar lekker te vermijden of je uitvallende/aanvallende/bijtende kuthond aan te lijnen en bij je te houden. :S:

Hop weer een kind gebeten op het strand, gaat goed zo zeg :ok: En dan te bedenken dat "de zomer" nog moet beginnen :schrik:

Nog ff doorgaan en dan kan men weer naar hartelust klagen omdat "ze" weer een stuk losloopgebied is "afgepakt" :jank: :jank: :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Kunnen eigenaars van honden die bij bijtincidenten betrokken raken niet op eigen kosten verplicht worden een cursusje 'hoe houd ik mijn hond veilig' moeten volgen? Natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar, maar het zou wel goed zijn als kinderen beter voorgelicht zouden worden en zouden leren om niet te gaan rennen. Wellicht voorkomt dat ook een hoop. Daarmee zeg ik niet dat het de schuld van het kind is, maar het lijkt me het veiligst als zowel hondeneigenaren als ouders hun best doen om het risico op dergelijke incidenten zoveel mogelijk te beperken.

Ergens voel ik nu alweer aankomen dat er wel weer iemand begint te roepen dat het belachelijk is dat ik zeg dat het geen kwaad kan om kinderen ook onderricht te verschaffen, maar je leert een kind ook om óók bij een zebrapad eerst te kijken of er een auto aankomt. Tuurlijk moet een automobilist stoppen en is die in zo'n geval ten alle tijden verantwoordelijk, maar de praktijk leert dat het helaas niet altijd goed gaat en dus vind ik dat je als ouder ook verantwoordelijk bent om je kind zoveel mogelijk te leren om dergelijke toestanden te voorkomen.
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Honden mogen op Zandvoort nu niet eens los, dat mag pas na september weer. Om dit soort dingen te voorkomen waarschijnlijk.

Afschuwelijk zeg, wat zal dat arme meissie bang geweest zijn. :(
Afbeelding
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

smoekie schreef:Zei het net al in een ander topic, tis gewoon van de zotte dat kinderen niet mogen rennen/ geluid maken of wat dan ook omdat er eigenaren rond lopen met honden die daardoor "getriggerd" kunnen worden. Als je met een hond loopt waarvan je weet dat er bepaalde dingen zijn die hem kunnen triggeren waardoor hij uitvalt/aanvalt heb je die situaties maar lekker te vermijden of je uitvallende/aanvallende/bijtende kuthond aan te lijnen en bij je te houden. :S:

Hop weer een kind gebeten op het strand, gaat goed zo zeg :ok: En dan te bedenken dat "de zomer" nog moet beginnen :schrik:

Nog ff doorgaan en dan kan men weer naar hartelust klagen omdat "ze" weer een stuk losloopgebied is "afgepakt" :jank: :jank: :roll:
Nou ja, soms kun je je best doet wat je wilt maar is de situatie niet te ontwijken. Ik heb ook zo'n kuthond die kinderen wil grijpen (een enorm lieve schat overigens hoor, heus verder geen kuthond) en ik doe wat ik kan om ervoor te zorgen dat ze niet bij kinderen in de buurt komt, maar soms komen kinderen razend hard van achteren over een heel smap stoepje langsgescheurd op skeelers... Kinderen zijn geen losgeslagen apen hoor, je kunt ze als ouders best leren dat je bij dieren even rustig moet doen. Zelfs de liefste hond wil namelijk nog wel eens op zoiets reageren en je woont nu eenmaal in een land waar hond en kind naast elkaar leven dus dien je rekening met ELKAAR te houden.
Toontje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Toontje »

Tja, ken je hond zou ik zeggen.En dan nog blijft waakzaamheid geboden.Jammer want zo krijg je zodadelijk dat iedere hondenbezitter weer over een kam wordt geschoren.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Strega schreef:Kunnen eigenaars van honden die bij bijtincidenten betrokken raken niet op eigen kosten verplicht worden een cursusje 'hoe houd ik mijn hond veilig' moeten volgen? Natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar, maar het zou wel goed zijn als kinderen beter voorgelicht zouden worden en zouden leren om niet te gaan rennen. Wellicht voorkomt dat ook een hoop. Daarmee zeg ik niet dat het de schuld van het kind is, maar het lijkt me het veiligst als zowel hondeneigenaren als ouders hun best doen om het risico op dergelijke incidenten zoveel mogelijk te beperken.

Ergens voel ik nu alweer aankomen dat er wel weer iemand begint te roepen dat het belachelijk is dat ik zeg dat het geen kwaad kan om kinderen ook onderricht te verschaffen, maar je leert een kind ook om óók bij een zebrapad eerst te kijken of er een auto aankomt. Tuurlijk moet een automobilist stoppen en is die in zo'n geval ten alle tijden verantwoordelijk, maar de praktijk leert dat het helaas niet altijd goed gaat en dus vind ik dat je als ouder ook verantwoordelijk bent om je kind zoveel mogelijk te leren om dergelijke toestanden te voorkomen.
Ik zeg niet dat het belachelijk is wat je zegt, maar zeker op een strand waar kinderen spelen en rennen (al dan niet bewust wegrennend omdat ze een hond eng vinden) moet je als hondeneigenaar daar op allert zijn, zeker als je een hond hebt die gevoelig is voor dat soort (re)acties. Vaak ook wat ik hier merk zijn de ouders van de kinderen die panisch reageren ook bang voor honden. Die kinderen weten niet beter omdat mama of papa ook altijd zo schrikt van honden en ervan weg loopt.
Ik zeg er ook vaak wat van als ik volwassenen of kinderen zo spastisch zie reageren. De honden kijken niet naar ze maar door het gedrag, gillen "ik ben bang" "ik vind ze eng" met handen in de lucht gaan staan, verstijven of inderdaad weg willen rennen dan gaan de honden juist opkijken waarom de mensen zo raar doen :19:
Maar nogmaals als ik zie dat mensen "de blik" geven en al nauwlettend de gangen van mijn honden in de gaten houden, is dat een sein voor mij dat ze bang zijn of zich niet op hun gemak voelen. Kleine moeite dan toch om de honden even bij me te roepen? Die beesten weten niet waarom ik het doe, die denken leuk we gaan weer ballen :mrgreen: mensen blij ik blij. Zo kan het toch ook.
smoekie
Zeer actief

Strega schreef:Kunnen eigenaars van honden die bij bijtincidenten betrokken raken niet op eigen kosten verplicht worden een cursusje 'hoe houd ik mijn hond veilig' moeten volgen? Natuurlijk is het de verantwoordelijkheid van de eigenaar, maar het zou wel goed zijn als kinderen beter voorgelicht zouden worden en zouden leren om niet te gaan rennen. Wellicht voorkomt dat ook een hoop. Daarmee zeg ik niet dat het de schuld van het kind is, maar het lijkt me het veiligst als zowel hondeneigenaren als ouders hun best doen om het risico op dergelijke incidenten zoveel mogelijk te beperken.

Ja idd, dat heb je goed aangevoelt :ok: Kom zeg :piew: Nu moeten ouders hun kinderen ook al aan gaan leren om niet te gaan rennen op een plek (zon-zee-strand) waar ze lekker vrij en blij aan het spelen zijn op het strand :LOL: Moet niet gekker worden hoor.

Weet je wat een hoop voorkomt. Als men straks een algeheel verbod instelt dat jij(algemeen gesproken) in het geheel niet meer met de honden op het strand mag komen. Dat zou pas een hoop voorkomen :ok:

Zit vaak genoeg met mijn kinderen op het strand hoor, en heb mijn kinderen van kleins af aan geleerd geen vreemde honden te aaien, laat staan achter ze aan te rennen. Maar als ik op het strand zit met mijn kinderen en die zijn lekker met elkaar aan het rennen en aan het ravotten gaat ik ze toch echt niet tot stilstaand/lopen manen omdat jij er met je honden aankomt :piew: En als jouw hond richting mijn kinderen gaat verlies ik ze geen seconde uit het oog en zou ik ook maar enigzins het idee hebben dat jouw hond meer van plan is dan alleen maar "snuffelen" is deze toch binnen 3 tellen bij de kinderen vandaan :ok:

Jij hebt daar alleen met je honden te lopen als je weet dat je honden daar totaal geen problemen mee hebben (rondrennende-gillende druktemakers) en zo niet, heb je daar gewoon niets maar dan ook totaal niets te zoeken met je hond :klaar:

Edit:
Strega schreef:
smoekie schreef:Zei het net al in een ander topic, tis gewoon van de zotte dat kinderen niet mogen rennen/ geluid maken of wat dan ook omdat er eigenaren rond lopen met honden die daardoor "getriggerd" kunnen worden. Als je met een hond loopt waarvan je weet dat er bepaalde dingen zijn die hem kunnen triggeren waardoor hij uitvalt/aanvalt heb je die situaties maar lekker te vermijden of je uitvallende/aanvallende/bijtende kuthond aan te lijnen en bij je te houden. :S:

Nou ja, soms kun je je best doet wat je wilt maar is de situatie niet te ontwijken. Ik heb ook zo'n kuthond die kinderen wil grijpen (een enorm lieve schat overigens hoor, heus verder geen kuthond) en ik doe wat ik kan om ervoor te zorgen dat ze niet bij kinderen in de buurt komt, maar soms komen kinderen razend hard van achteren over een heel smap stoepje langsgescheurd op skeelers... Kinderen zijn geen losgeslagen apen hoor, je kunt ze als ouders best leren dat je bij dieren even rustig moet doen. Zelfs de liefste hond wil namelijk nog wel eens op zoiets reageren en je woont nu eenmaal in een land waar hond en kind naast elkaar leven dus dien je rekening met ELKAAR te houden.
En als jij dus idd zo'n kuthond hebt die kinderen wil grijpen als deze langsgeraasd komen heb jij er dus gewoon voor te zorgen dat als dat gebeurt hij niet kan uithalen. Niet als ze van voren komen, en ook niet als ze van achteren komen. En dat heeft niets te maken met het niet opvoeden van kinderen. Ik heb mijn kinderen geleerd bij vreemde honden uit de buurt te blijven en ze niet te aaien. Maar ik kan niet van ze verwachten dat ze tijdens het buiten spelen daar rekening mee houden. Kinderen houden al leer je ze dat nog zo goed ook geen rekening met hardrijdende auto's. Die vliegen gewoon zonder te denken (hersens zijn nog niet dusdanig ontwikkeld he bij kinderen) hun bal achterna die de straat op is gerold, of steken soms zo ineens over omdat ze een vriendje/vriendinnetje aan de overkant zien lopen :schrik:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Marie-Josée
Erelid

Het lijkt me niet zo raar dat een kind van 9 schrikt als er plotseling een hond maatje bouvier aan haar komt snuffelen en kennelijk was deze angst ook terecht want zelfs al rent een kind weg, dan nog hoort een hond niet te gaan bijten. Een mens is geen prooi.
Daisy@
Zeer actief

Jemig, een kind moet toch op het strand nog lekker kunnen spelen en rennen etc.
Zonder op te hoeven letten of ze niet opgegeten worden. :ugh: Hou je hond dan thuis of hou hem aan de lijn.

Ben het er wel mee eens dat je kinderen kan leren normaal/rustig met dieren om te gaan, niet zomaar een hond te aaien etc. Vind ik bij algemene opvoeding horen eigenlijk.

Maar in dit geval.... laat een kind ook kind zijn, en niet op hoeven te passen voor een loslopend projectiel.
Ik heb geen kinderen, maar ik zou verre van blij zijn als mijn kinderen lekker aan het spelen waren en er komt een (grote) hond naartoe waarvan je niet weet hoe die reageert.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

Daisy@ schreef:Jemig, een kind moet toch op het strand nog lekker kunnen spelen en rennen etc.
Zonder op te hoeven letten of ze niet opgegeten worden. :ugh: Hou je hond dan thuis of hou hem aan de lijn.

Ben het er wel mee eens dat je kinderen kan leren normaal/rustig met dieren om te gaan, niet zomaar een hond te aaien etc. Vind ik bij algemene opvoeding horen eigenlijk.

Maar in dit geval.... laat een kind ook kind zijn, en niet op hoeven te passen voor een loslopend projectiel.
Ik heb geen kinderen, maar ik zou verre van blij zijn als mijn kinderen lekker aan het spelen waren en er komt een (grote) hond naartoe waarvan je niet weet hoe die reageert.
eens, maar kinderen zijn ook maar kinderen en misschien is het ze wel bijgebracht, maar als zo'n kind in paniek raakt omdat hondlief misschien al een grommetje heeft gegeven en uit angst, instinctief begint te rennen kan je het zowel ouder als kind niet afrekenen. sommige kinderen verstijven uit angst en andere rennen weg en beseffen niet dat een hond sneller is en dan juist kan gaan happen :roos:

hoe dan ook is het te tragisch voor woorden, dat een leuke dag op het strand voor het kind zo eindigt :(
Afbeelding
Strega
Zeer actief

Browny schreef:
Daisy@ schreef:Jemig, een kind moet toch op het strand nog lekker kunnen spelen en rennen etc.

eens, maar kinderen zijn ook maar kinderen en misschien is het ze wel bijgebracht, maar als zo'n kind in paniek raakt omdat hondlief misschien al een grommetje heeft gegeven en uit angst, instinctief begint te rennen kan je het zowel ouder als kind niet afrekenen. sommige kinderen verstijven uit angst en andere rennen weg en beseffen niet dat een hond sneller is en dan juist kan gaan happen :roos:

hoe dan ook is het te tragisch voor woorden, dat een leuke dag op het strand voor het kind zo eindigt :(
Ben ik het helemaal mee eens hoor, maar over het algemeen schrik ik er vaak van hoe weinig ouders hun kinderen leren over de omgang met dieren. Mijn nichtjes mogen vrolijk aan de nek van de hond van mijn oma hangen bijvoorbeeld. Tuurlijk, die mag ze niet bijten, maar het blijft een hond en het lijkt me toch verstandig je kind wel iets bij te brengen op dat gebied.

Als iedereen een beetje zijn verantwoordelijkheid neemt en iedereen een beetje rekening met elkaar houdt, is er weinig aan de hand. Simpel zat. Soms wordt er gedaan alsof kinderen godjes zijn die maar álles moeten mogen omdat de hond niet mag bijten. Natuurlijk mag de hond niet bijten, maar het kind mag ook niet aan een staartje trekken. Het werkt twee kanten op, wat mij betreft.

En in dit geval is dat natuurlijk niet aan de orde, want die eigenaar had die hond helemaal niet bij dat kind moeten laten komen.
Strega
Zeer actief

smoekie schreef:[

En als jij dus idd zo'n kuthond hebt die kinderen wil grijpen als deze langsgeraasd komen heb jij er dus gewoon voor te zorgen dat als dat gebeurt hij niet kan uithalen. Niet als ze van voren komen, en ook niet als ze van achteren komen. En dat heeft niets te maken met het niet opvoeden van kinderen. Ik heb mijn kinderen geleerd bij vreemde honden uit de buurt te blijven en ze niet te aaien. Maar ik kan niet van ze verwachten dat ze tijdens het buiten spelen daar rekening mee houden. Kinderen houden al leer je ze dat nog zo goed ook geen rekening met hardrijdende auto's. Die vliegen gewoon zonder te denken (hersens zijn nog niet dusdanig ontwikkeld he bij kinderen) hun bal achterna die de straat op is gerold, of steken soms zo ineens over omdat ze een vriendje/vriendinnetje aan de overkant zien lopen :schrik:
Klopt, ik zorg ook dat er niets gebeurt, maar ik vind het wel normaal dat ouders hun kinderen leren om niet hard langs honden te rennen/skaten/fietsen. En omdat kinderen van een bepaalde leeftijd doen voor ze denken, ben je daar als ouder bij, lijkt me :U: .
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Strega schreef:

Klopt, ik zorg ook dat er niets gebeurt, maar ik vind het wel normaal dat ouders hun kinderen leren om niet hard langs honden te rennen/skaten/fietsen. En omdat kinderen van een bepaalde leeftijd doen voor ze denken, ben je daar als ouder bij, lijkt me :U: .
Veel volwassenen hebben niets met en weten niets van honden, hoe moeten ze het dan hun kinderen vertellen?
Wij als hondeneigenaren horen op onze honden te letten en niet andersom.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief

Strega schreef:

Kinderen spelen vanaf een bepaalde leeftijd buiten(5-6). Die hebben in hun "spel" 9 van de 10x niet eens in de gaten dat jij "mens" daar loopt laat staan dat je met een hond loopt :19:
Pemba schreef:Veel volwassenen hebben niets met en weten niets van honden, hoe moeten ze het dan hun kinderen vertellen?
Wij als hondeneigenaren horen op onze honden te letten en niet andersom.
Dit dus :ok:
Laatst gewijzigd door smoekie op 12 jun 2011 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Nouja, de meeste mensen begrijpen sowieso al niet zoveel van dieren en de wereld om hun heen geloof ik. Zal wel door al die disneyfilms komen ofzo. Ik zie daar ook wel een schone taak in voor het basisonderwijs hoor. In het voorjaar elke week een dag naar buiten zodat je weet hoe de bomen en de vogels en de beestjes heten enzo. En hoe ze leven en zich gedragen.

Verder snap ik nooit waarom iemand in godsnaam naar bepaalde plaatsen toegaat met een hond die juist op die plaatsen problemen kan geven.
Je kunt duizend keer tegen een kind zeggen dat je stil moet blijven staan als er een hond op je af komt, maar dat slaat natuurlijk als een lul op een drumstel. Dat is net zo nietszeggend als "Niet met vreemde mannen meegaan". Wat moet een kind daar nu mee. Leer ze dán om die cóntext te herkennen, daar hebben ze meer aan.
En trouwens, als er een hond op je af komt denderen wiens snotkoker op kind's ooghoogte is, dan kun je van een kind niet verwachten dat die daar even weloverwogen op gaat reageren. Als je dat denkt of verwacht ben je onnozel.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Marie-Josée
Erelid

Ik heb ook al vaak gezegd dat een uurtje in de week -omgaan met dieren- niet verkeerd zou zijn op de basisscholen. Maar misschien gebeurt dat op veel plaatsen al?
Tomas schrikt zich ook het apelazarus als een kind voorbij rent en daarom gaan wij niet met hem naar een strand oid en al helemaal niet los.
Het zegt wel iets dat de eigenaar niet kwam opdagen.
Daisy@
Zeer actief

Dat een kind moet leren om met dieren om te gaan, mee eens. Maar dat vind ik in het algemeen gesteld.
In het geval van dit meisje.... nee, dan móét je gewoon als hondeneigenaar je verstand gebruiken!
Kom daar dan niet, of hou hem vast.

Ik vind écht niet dat je kan vragen of iemand zijn kinderen niet wil laten spelen/rennen omdat jij je hond daar los wil laten lopen.
Ga dan op een ander moment.
Ik vertrouw m'n honden ook niet met kinderen. Maar dan blijft het mijn verantwoording dat het goed gaat.
Oké, ze moeten niet om hun nek gaan hangen, of aan hun oren gaan trekken, dán wordt het een ander verhaal. Maar voor dat gebeurt horen ze het wel :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”