Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

informatie en hulp gezocht

Alles over de RAD.

Moderator: moderatorteam

Ingrid Weis
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Fila Brasileiro, Deerhound en Grand Basset Griffon Vendéen

Re: informatie en hulp gezocht

Ongelezen bericht door Ingrid Weis »

tineke schreef:
Ingrid Weis schreef:Gelukkig zit ik bij mijn probleemloze Fila op de bank, zijn dikke kop bij mij op schoot, en ik lebber die lekkere kerel helemaal af.
Of ik krijg een beurt............ :lol1:
Doe ik ook al jaren en nooit maar dan ook nooit heb ik me tot de methodes die jij aanbeveelt hoeven verlagen.
En mijn eerste fila was een opvanghond die is blijven hangen omdat hij niet te slijten was ,hond en mens agressief,overigens altijd buiten zijn eigen roedel.
Met heel veel geduld en liefde heeft hij zich ontpopt tot de meest fijne hond die ik ooit heb gekend.
Hij heeft ervoor gezorgd dat we zijn gaan houden van het ras ,zoveel dat er na enkele jaren een tweede,ook een reu , bijgekomen is.
De eerste Orson is helaas al weggevallen maar Rio is er nog steeds.
Beide hebben nooit de behandeling gehad die jij aanbeveelt ,liggen of lagen op de bank en .liepen en lopen los ,uiteraard dat met de nodige begeleiding.
Ik weet zeker dat de behandeling die jij voorstelt ernstige schade aan de baas/hond verhouding zou hebben veroorzaakt.
Gewoon met je gezonde verstand opvoeden ,en bovenal met liefde en aandacht voor de persoonlijke behoeftes van een hond ,ongeacht het ras
En zonder geweld hebben wij dus jaren lang mogen genieten van deze hond,en genieten wij nu nog van Rio.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Even wat anders:
Waar komt/kwam jouw Fila's vandaan, hier uit Nederland? En hoe oud was/is de hond?
Mijn Fila is al 12.5 jaar oud en alle nestbroers en -zusjes zijn nog in leven (9 stuks). Het nest dat de fokker destijds ook nog had (12 puppen) leven ook nog allemaal, is dat niet bijzonder?
Intence
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Intence »

noekie schreef:even on-topic, vooral voor intence.
Dammon doet het vrij goed; in de kennel is hij rustig en reageert niet op het geblaf van de andere honden.
Hij laat zich rustig aanlijnen al is hij wat voorzichtig nog.
Hij heeft vandaag in het bos gestaan met naast zich een xherder/collie reu en achter hem een amer.bulldog reu die hij alleen kon ruiken.
Even gekeken en toen ging hij rustig zitten wachten op ons bij het hek.
We gaan wel verder kijken met hem en andere honden, maar eerst mag hij ieys meer op zijn gemak zijn.
Wat ben ik blij wat van jou te horen zeg, al ben ik wel ietwat verbaasd dat zo ineens hier te lezen
Ben jij 1 van de medewerkers die ik gesproken heb?

ik was al van plan volgende week te bellen hoe en wat, want ik blijf maar met een schuldgevoel in de ronte lopen
ik ben blij om te horen dat hij zo rustig is bij jullie
voel mij nu wel nog schuldiger dat ik zo gefaald heb en het gewoon niet meer aan kon :(

maar ben ook heel blij dat ik juist voor jullie opvang gekozen heb, zoals ik hier al eerder zei: ik had het beste gevoel bij jullie en jullie doen er meer aan dan de meeste asiels wat ik zo kan bemerken...
ik hoop echt dat hij snel een passend baasje gaat vinden!!
We missen hem echt verschrikkelijk, en huil nog elke dag om hem......maar dit is beter zo dan dan straks wel de boel escaleerd en hij de dupe daar van wordt....

ingrid weis (of zal ik zeggen, niet goed weiss?)

liever dat jij het allemaal zegt dan iemand met z'n volle verstand!!! leuk he mensen de grond in werken , vooral dat gedumpt gedeelte....
nou weet je....laat mij maar zo verstandig zijn geweest om voor de hond zijn welzijn te kiezen.....weliswaar heb ik fouten gemaakt in het verleden,maar ik probeer wel mijn best te doen om het goed op te lossen!....maargoed zoals ik bij jou kan bemerken heb jij ook niet vooraan gestaan bij slimme koppen uitdelen....
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

renee-uk schreef:
lieke schreef:Ik zit met verbazing de 'tips' te lezen van Ingrid Weis. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat ik verstand heb van deze rassen maar zo ga je toch niet om met een hond?
Ik geloof dat dit honderd jaar geleden de mentaliteit was om weerspannige honden of paarden te behandelen. Nl. ze met fysieke kracht, honger en het liefst nog slaag te 'breken' net zo lang tot het willoze slaven waren. Maar we zijn toch een stuk verder gekomen, hoop ik????

Walgelijk gewoon :kotz: .
Inderdaad en levensgevaarlijk ook nog :piew:
Ik wil dat trouwens wel eens zien: je laat een hond hongeren, gooit hem zo even tussen neus en lippen door op zn rug en gaat er dan overheen hangen?
Een hond waarbij je een dominante houding wil breken?
En dat beetje honger maakt dan dat hij opeens niet meer dominant is en lekker over zich heen laat hangen?

Manohman als je van je hond afwil is dat een prima raad, je vindt dan vast wel een DA die hem in wil laten slapen wegens mensagressie, als je tenminste meteen naar huis mag nadat je gezicht in het ziekenhuis behandeld is....
Nou idd, ik denk dat als ik dat bij Bunker zou gaan doen ik de grootste ongelukken en een zwaar verpeste hond eraan zou overhouden.
noekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/?
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door noekie »

Intence schreef:
noekie schreef:even on-topic, vooral voor intence.
Dammon doet het vrij goed; in de kennel is hij rustig en reageert niet op het geblaf van de andere honden.
Hij laat zich rustig aanlijnen al is hij wat voorzichtig nog.
Hij heeft vandaag in het bos gestaan met naast zich een xherder/collie reu en achter hem een amer.bulldog reu die hij alleen kon ruiken.
Even gekeken en toen ging hij rustig zitten wachten op ons bij het hek.
We gaan wel verder kijken met hem en andere honden, maar eerst mag hij ieys meer op zijn gemak zijn.
Wat ben ik blij wat van jou te horen zeg, al ben ik wel ietwat verbaasd dat zo ineens hier te lezen
Ben jij 1 van de medewerkers die ik gesproken heb?

ik was al van plan volgende week te bellen hoe en wat, want ik blijf maar met een schuldgevoel in de ronte lopen
ik ben blij om te horen dat hij zo rustig is bij jullie
voel mij nu wel nog schuldiger dat ik zo gefaald heb en het gewoon niet meer aan kon :(

maar ben ook heel blij dat ik juist voor jullie opvang gekozen heb, zoals ik hier al eerder zei: ik had het beste gevoel bij jullie en jullie doen er meer aan dan de meeste asiels wat ik zo kan bemerken...
ik hoop echt dat hij snel een passend baasje gaat vinden!!
We missen hem echt verschrikkelijk, en huil nog elke dag om hem......maar dit is beter zo dan dan straks wel de boel escaleerd en hij de dupe daar van wordt....

ingrid weis (of zal ik zeggen, niet goed weiss?)

liever dat jij het allemaal zegt dan iemand met z'n volle verstand!!! leuk he mensen de grond in werken , vooral dat gedumpt gedeelte....
nou weet je....laat mij maar zo verstandig zijn geweest om voor de hond zijn welzijn te kiezen.....weliswaar heb ik fouten gemaakt in het verleden,maar ik probeer wel mijn best te doen om het goed op te lossen!....maargoed zoals ik bij jou kan bemerken heb jij ook niet vooraan gestaan bij slimme koppen uitdelen....

Ja, ik was degene die met die kangal langs jullie liep.
Het gaat heel goed hoor met Dammon en je hoeft je echt niet schuldig te voelen; je hebt niet gefaald.
Zoals ik al zei; we zijn nog niet aan het kijken met wandelen en buiten het terrein lopen, dat doen we pas als hij helemaal aan ons gewend is en dan gaan we kijken hoe het verder gaat.
Idd geef ik een update voor jou hier, omdat het verhaal op het forum staat en mensen ons hebben doorgegeven aan jou.
Laatst gewijzigd door noekie op 22 mar 2011 08:38, 1 keer totaal gewijzigd.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
Intence
Vaste gebruiker

noekie schreef: Ja, ik was degene die met die kangal langs jullie liep.
Het gaat heel goed hoor met Dammon en je hoeft je echt niet schuldig te voelen; je hebt niet gefaald.
Zoals ik al zei; we zijn nog niet aan het kijken met wandelen en buiten het terrein lopen, dat doen we pas als hij helemaal aan ons gewend is en dan gaan we kijken hoe het verder gaat.
Idd geef ik een update voor jou hier, omdat het verhaal op het forum staat en mensen ons hebben doorgegeven aan jou.
Eerder hadden we kiba in ons asiel en die kwam ook via het forum bij ons.
ah dan weet ik idd wie je bent ;)

ik zou graag met je in contact blijven als jij dat ook ok vind?
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Helemaal mee eens!
Afbeelding
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

@intence,

tuurlijk als je iets wil weten pb je maar.
Ingrid Weis
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Fila Brasileiro, Deerhound en Grand Basset Griffon Vendéen

Ongelezen bericht door Ingrid Weis »

Het is werkelijk stuitend om de reacties op mijn adviezen te lezen. Mij is altijd geleerd een andere mening te accepteren ook al ben je het daar absoluut niet mee eens. En om dan te gaan beledigen, flauwe naamgrapjes te uiten getuigt niet van respect en is ronduit goedkoop. Maar goed, dit even ter zijde. De problematiek wordt uit het oog verloren: we hebben hier te maken met een hond die niet behoorlijk kan functioneren in onze drukke maatschappij. De reguliere wijze van opvoeding die ALTIJD het uitgangspunt is en blijft (liefdevol begeleiden, respectvol omgaan met de hond) heeft bllijkbaar gefaald of is niet toegepast. Ook gedragstherapeuten weten geen oplossing, kunnen niet zorgen voor verbetering. De normale wijze van opvoeding heeft niet gewerkt, hoe spijtig dit ook is. De hond zit nu in een herplaatsingstraject. Dan kom ik met een aantal tips die uiteraard niet zomaar voluit uitgeprobeerd moeten worden op een dergelijke hond. Dat doe je heel voorzichtig en kijk je constant naar de uitwerking op de hond. Zoiets is vanzelfsprekend. Uithongeren is wat anders dan een aantal dagen geen eten geven. Vergeet niet dat de relatie hond-mens ooit is ontstaan omdat de mens voedsel had en de voorouders van onze honden niet. Ook in de vrije natuur is er niet altijd voeding ter beschikking en honden eten uit zichzelf ook wel eens een aantal dagen niet omdat ze zich niet lekker voelen of een loopse teef in de buurt vertoeft. Wanneer een hond trek/honger heeft zou het kunnen zijn dat de hongerprikkel sterker is dan de prikkel van de tegemoetkomende hond waar ie zich op wil storten. Door de hond op dat moment te gaan voeren wordt ie afgeleid en wordt zijn normale gedrag wellicht doorbroken. Het zijn probeerseltjes, verder niet. Werkt de methode niet? Ophouden ermee! Een hond op de rug laten liggen geeft zijn ondegeschikte positie aan, zoals het hoort. Maar nooit op de grond gooien, lukt je ook niet bij een hond als een Bullmastif. Als een hond uit zichzelf gaat liggen, accepteert ie ie jou als leider. En hiervan kun je ook gebruik maken bij een passerende hond, laat hem af liggen: op dat moment is ie klein en zal wellicht minder snel uithalen naar de passerende hond vanuit zijn lagere positie. Werkt het niet? Ophouden ermee en andere honden proberen te mijden tijdens het uitlaten.
Verder wordt voorbijgegaan aan de aard van een Bullmastif: dit is een waak- en verdedigingshond, een hond die voor zijn baas door het vuur gaat, er desnoods voor wil sterven! En dat is waarschijnlijk de reden van zijn gedrag, bij het ene exemplaar zal dit ook sterker ontwikkeld zijn dan bij een andere rasgenoot. Deze hond hield zielsveel van zijn vrouwtje en zag waarschijnlijk in andere honden gevaar voor haar. En aanvallen was dan misschien de beste verdediging in zijn ogen. Misschien was ie wel extra verdedigend juist omdat het vrouwtje zwanger was, honden weten/ruiken zoiets. Wat hij deed was goed in zijn ogen. En wat is er nu gebeurt? Hij is bij zijn vrouwtje weggehaald en in een wildvreemde omgeving gezet. En er wordt nu al geconstateerd dat ie het goed doet! Hoe kun je daar nu al over oordelen? Dat kun je pas na een aantal maanden als deze hond geestelijk is hersteld en waarschijnlijk zijn oude gedrag gaat oppakken met alle gevolgen van dien. Wat er met deze hond moet gebeuren? Naar mensen met veel ervaring met een dergelijk ras die hem accepteren zoals hij is en proberen zijn gedrag bij te schaven. In eerste instantie met de normale opvoedmethodes, eventueel later gebruik makend van de ouderwetse methode. Of accepteren dat ie zo is, wees er trots op en laat de hond uit waar weinig andere honden worden uitgelaten.
Mijn eigen Fila deed in zijn pubertijd ook wel eens een greep naar de macht, maar door hele kleine ingrepen uit de zogenaamde ouderwetse methode is het een fantastische hond geworden! Ik ben gelukkig altijd heel goed begeleid door de fokker mijn Fila, hij heeft meerdere honden van het kaliber Bullmastif en Fila heropgevoed omdat de eigenaren geen uitweg meer wisten, ook bij de eigenaren in huis. Al deze honden zijn voortreffelijke honden geworden die nooit in een herplaatsingstraject terecht zijn gekomen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ingrid Weis schreef:Het is werkelijk stuitend om de reacties op mijn adviezen te lezen. Mij is altijd geleerd een andere mening te accepteren ook al ben je het daar absoluut niet mee eens. En om dan te gaan beledigen, flauwe naamgrapjes te uiten getuigt niet van respect en is ronduit goedkoop. Maar goed, dit even ter zijde. De problematiek wordt uit het oog verloren: we hebben hier te maken met een hond die niet behoorlijk kan functioneren in onze drukke maatschappij. De reguliere wijze van opvoeding die ALTIJD het uitgangspunt is en blijft (liefdevol begeleiden, respectvol omgaan met de hond) heeft bllijkbaar gefaald of is niet toegepast. Ook gedragstherapeuten weten geen oplossing, kunnen niet zorgen voor verbetering. De normale wijze van opvoeding heeft niet gewerkt, hoe spijtig dit ook is. De hond zit nu in een herplaatsingstraject. Dan kom ik met een aantal tips die uiteraard niet zomaar voluit uitgeprobeerd moeten worden op een dergelijke hond. Dat doe je heel voorzichtig en kijk je constant naar de uitwerking op de hond. Zoiets is vanzelfsprekend. Uithongeren is wat anders dan een aantal dagen geen eten geven. Vergeet niet dat de relatie hond-mens ooit is ontstaan omdat de mens voedsel had en de voorouders van onze honden niet. Ook in de vrije natuur is er niet altijd voeding ter beschikking en honden eten uit zichzelf ook wel eens een aantal dagen niet omdat ze zich niet lekker voelen of een loopse teef in de buurt vertoeft. Wanneer een hond trek/honger heeft zou het kunnen zijn dat de hongerprikkel sterker is dan de prikkel van de tegemoetkomende hond waar ie zich op wil storten. Door de hond op dat moment te gaan voeren wordt ie afgeleid en wordt zijn normale gedrag wellicht doorbroken. Het zijn probeerseltjes, verder niet. Werkt de methode niet? Ophouden ermee! Een hond op de rug laten liggen geeft zijn ondegeschikte positie aan, zoals het hoort. Maar nooit op de grond gooien, lukt je ook niet bij een hond als een Bullmastif. Als een hond uit zichzelf gaat liggen, accepteert ie ie jou als leider. En hiervan kun je ook gebruik maken bij een passerende hond, laat hem af liggen: op dat moment is ie klein en zal wellicht minder snel uithalen naar de passerende hond vanuit zijn lagere positie. Werkt het niet? Ophouden ermee en andere honden proberen te mijden tijdens het uitlaten.
Verder wordt voorbijgegaan aan de aard van een Bullmastif: dit is een waak- en verdedigingshond, een hond die voor zijn baas door het vuur gaat, er desnoods voor wil sterven! En dat is waarschijnlijk de reden van zijn gedrag, bij het ene exemplaar zal dit ook sterker ontwikkeld zijn dan bij een andere rasgenoot. Deze hond hield zielsveel van zijn vrouwtje en zag waarschijnlijk in andere honden gevaar voor haar. En aanvallen was dan misschien de beste verdediging in zijn ogen. Misschien was ie wel extra verdedigend juist omdat het vrouwtje zwanger was, honden weten/ruiken zoiets. Wat hij deed was goed in zijn ogen. En wat is er nu gebeurt? Hij is bij zijn vrouwtje weggehaald en in een wildvreemde omgeving gezet. En er wordt nu al geconstateerd dat ie het goed doet! Hoe kun je daar nu al over oordelen? Dat kun je pas na een aantal maanden als deze hond geestelijk is hersteld en waarschijnlijk zijn oude gedrag gaat oppakken met alle gevolgen van dien. Wat er met deze hond moet gebeuren? Naar mensen met veel ervaring met een dergelijk ras die hem accepteren zoals hij is en proberen zijn gedrag bij te schaven. In eerste instantie met de normale opvoedmethodes, eventueel later gebruik makend van de ouderwetse methode. Of accepteren dat ie zo is, wees er trots op en laat de hond uit waar weinig andere honden worden uitgelaten.
Mijn eigen Fila deed in zijn pubertijd ook wel eens een greep naar de macht, maar door hele kleine ingrepen uit de zogenaamde ouderwetse methode is het een fantastische hond geworden! Ik ben gelukkig altijd heel goed begeleid door de fokker mijn Fila, hij heeft meerdere honden van het kaliber Bullmastif en Fila heropgevoed omdat de eigenaren geen uitweg meer wisten, ook bij de eigenaren in huis. Al deze honden zijn voortreffelijke honden geworden die nooit in een herplaatsingstraject terecht zijn gekomen.
Ik quote hem maar even voor het weer een puntjestopic wordt.

Je geeft gevaarlijk advies en een hond meerdere dagen geen eten geven om hem te onderwerpen vind ik simpelweg dierenmishandeling. Respect voor iemand die over zijn hond gebogen staat te schreeuwen???? :kotz:

Misschien eerst maar eens leren respecteren dat mensen gewoon de keuze mogen maken hun hond te herplaatsen wanneer het om wat voor reden dan ook niet meer gaat :19:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

@Ingrid Weis: Je spreekt jezelf nu tegen. Jij hebt wel degelijk getypt:
Ingrid Weis schreef:Wat ook helpt is een paar dagen geen eten geven, honger doet wonderen! Laat hem op zijn rug liggen, ga er dan dreigend overheen staan en spreek hem toe met zware stem, jij bent de baas!
En nu probeer je het terug te draaien of je uitspraak te versoepelen. Het is goed met je! :piew:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Weet je Ingrid, je praat vanuit een pup/jonge hond situatie. Met volwassen exemplaren werkt het anders. Heel leuk dat je zegt, stoppen als het niet lukt maar wat gebeurd er als je middenin een handeling gaat stoppen en daarmee elke keer de machtspositie van de hond bevestigt. Als je de hond fysiek niet de baas kan moet je dit soort spelletjes nooit uitvoeren, levensgevaarlijk gewoon.

Voor dit moment doet hij het goed, iedereen weet ook dat je daarover praat en iedereen weet ook dat een hond echt niet de eerste dag laat zien hoe hij is.
Maar jijw eet ook dat als een hond in een andere omgeving komt, met andere regels, met andere mensen ook een totaal andere hond kan zijn. Duidelijkheid vanaf dag 1 en je heb een hoop gewonnen. Deze hond valt niet zomaar uit, grijpt ook niet zomaar. Ook niet als hij gesteund is door zijn baasjes. En ja dat kan ik zeggen want de dag dat hij kwam was ik er ook. Heel gemeen maar ik keek hem recht aan, liep op hem af en aaide hem terwijl hij aan de riem zat die de baasjes vast hielden. Hij had een goede korf om dus het enige wat ik op kon lopen was een aantal krassen en een deuk in mijn ego. Maar niets was waar van dit alles, hij begroette mij iets afstandelijk maar wel nieuwsgierig en ik werd besnuffeld terwijl ik hem verder aanhaalde. Hij reageert zoals een molosser, niets meer en niet minder en daar moet je dat soort fratsen niet mee uithalen zoals jij adviseert, al helemaal niet als er een breuk is tussen de hond en baas
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Intence
Vaste gebruiker

Ingrid Weis schreef:Het is werkelijk stuitend om de reacties op mijn adviezen te lezen. Mij is altijd geleerd een andere mening te accepteren ook al ben je het daar absoluut niet mee eens. En om dan te gaan beledigen, flauwe naamgrapjes te uiten getuigt niet van respect en is ronduit goedkoop. .
je krijgt pas respect als je het eerst zelf toont....en jouw eerste reactie's waren totaal niet respectvol naar mij toe
dus dat mensen jou zo afbranden kan ik op zich alleen maar terecht vinden....

indien je gewoon normale berichten had getypt (wat je nu wel probeert) dan had je iig een andere reactie van mij gehad
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Fijn te lezen dat de BM van de Intence een fijne opvangplek heeft en hopelijk komt het voor deze jongen allemaal goed! Intence, sterkte en probeer lekker te genieten van je zwangerschap. Het is goed zo!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Intence
Vaste gebruiker

chrico schreef:. En ja dat kan ik zeggen want de dag dat hij kwam was ik er ook. Heel gemeen maar ik keek hem recht aan, liep op hem af en aaide hem terwijl hij aan de riem zat die de baasjes vast hielden. Hij had een goede korf om dus het enige wat ik op kon lopen was een aantal krassen en een deuk in mijn ego. Maar niets was waar van dit alles, hij begroette mij iets afstandelijk maar wel nieuwsgierig en ik werd besnuffeld terwijl ik hem verder aanhaalde. Hij reageert zoals een molosser, niets meer en niet minder en daar moet je dat soort fratsen niet mee uithalen zoals jij adviseert, al helemaal niet als er een breuk is tussen de hond en baas
heel fijn om te weten dat de mederwerkers/verzorgers en mensen die veel over de vloer komen bij ijmuiden ook op dit forum zitten
het doet mij deugd dat ik gekozen heb voor een asiel met kennis, en dat maakt het enigzins acceptabel voor mij en kan ik het gaan verwerken voor mijzelf....
we missen hem verschrikkelijk, maar we weten dat het beter is voor zowel de hond als voor ons aangezien onze verhouding gewoon niet meer klopte, en dat had misschien wel gevaarlijke situatie's op kunnen leveren en dat risico konden wij niet meer nemen...
Nienke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising labrador / flatcoated retriever

Ongelezen bericht door Nienke »

Ingrid Weis schreef: ....
En wat is er nu gebeurt? Hij is bij zijn vrouwtje weggehaald en in een wildvreemde omgeving gezet. En er wordt nu al geconstateerd dat ie het goed doet! Hoe kun je daar nu al over oordelen? Dat kun je pas na een aantal maanden als deze hond geestelijk is hersteld en waarschijnlijk zijn oude gedrag gaat oppakken met alle gevolgen van dien. Wat er met deze hond moet gebeuren? Naar mensen met veel ervaring met een dergelijk ras die hem accepteren zoals hij is en proberen zijn gedrag bij te schaven. In eerste instantie met de normale opvoedmethodes, eventueel later gebruik makend van de ouderwetse methode. Of accepteren dat ie zo is, wees er trots op en laat de hond uit waar weinig andere honden worden uitgelaten.
Ik denk dat deze hond er juist veel meer aan heeft dat hij nu herplaatst is. De hond heeft iemand nodig die overwicht heeft (zowel fysiek als mentaal) en hem een stabiel huis kan bieden, en dat kan Intence (op dit moment) niet.
En het duurt maanden voordat de hond geestelijk hersteld is? Ik denk dat hij zich wel vrij snel kan aanpassen aan zijn nieuwe situatie.

Er zullen inderdaad fouten zijn gemaakt bij de opvoeding, dat heeft ze ook toegegeven volgens mij, en het was misschien ook op te lossen thuis als ze niet zwanger was en dus alle tijd en energie ervoor had en als haar man er achter had gestaan. Maar zoals de situatie is denk ik dat dit voor de hond de beste oplossing is.
noekie
Zeer actief
Xfila/stabij/lab/?
Contacteer:

Ingrid Weis schreef:En wat is er nu gebeurt? Hij is bij zijn vrouwtje weggehaald en in een wildvreemde omgeving gezet. En er wordt nu al geconstateerd dat ie het goed doet! Hoe kun je daar nu al over oordelen? Dat kun je pas na een aantal maanden als deze hond geestelijk is hersteld en waarschijnlijk zijn oude gedrag gaat oppakken met alle gevolgen van dien. Wat er met deze hond moet gebeuren? Naar mensen met veel ervaring met een dergelijk ras die hem accepteren zoals hij is en proberen zijn gedrag bij te schaven. In eerste instantie met de normale opvoedmethodes, eventueel later gebruik makend van de ouderwetse methode. Of accepteren dat ie zo is, wees er trots op en laat de hond uit waar weinig andere honden worden uitgelaten.

Zoals je al leest, zeg ik dat hij het OP DIT MOMENT IN DE KENNEL goed doet, omdat ze dachten dat hij misschien zou reageren op alle honden in de kennel.
En hij doet het goed in onze buitenrennen(hij reageert dus niet op de honden die naast hem zitten)
Er staat ook dat we nog niet verder met hem aan de gang gaan tot hij wat meer op zijn gemak is, dus ja we weten ook wel dat hij niet gelijk vanaf dag 1 zijn ware karakter laat zien.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ingrid, jij nuanceert nu je teksten maar in je oorspronkelijke postings deed jij uitspraken die, zoals gezegd, in ieder geval mij akelig veel op dierenmishandeling deed denken. Jij was degene die stelde dat met fysieke kracht en honger een hond tot onderwerping kon worden gedwongen.
Ik vind dat niet getuigen van veel respect voor een hond in het algemeen.
Dat jij nu met een veel meer onderbouwde argumentatie komt, doet niets af aan jouw eerdere postings. Integendeel, als jij nou ruiterlijk toegeeft dat het door jou veel te kort door de bocht was en dat de soep bij jou echt niet zo heet wordt gegeten als wordt opgediend. Daar heb ik heb ik dan veel meer respect voor dan wat je nu doet: net zo lang draaien tot het lijkt of wij een stel stupide geitenwollensokkendragers zijn die jou helemaal verkeerd begrijpen.

Trouwens, het lijkt me handiger dat je als nieuwe forummer eerst even kijkt wat voor expertise er op het forum aanwezig is voor je van alles gaat tikken :wink: .
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ingrid Weis schreef:Ooit een wolvenroedel bestudeerd? Daar wordt wel degelijk gecorrigeerd!
Al die kynologische onzin over roedelmethodes komen van een roedel van 10 wolven in gevangenschap (nog erger een veels te klein hok) dat gedrag waar wij al die boeken over geschreven hebben en trainingmethodes op hebben gebaseert is niet eens normaal natuurlijk gedrag voor een wolf!! Laat staan een hond wat toch een heel anders soort is.

En ik geloof niet dat de roedel een wolf opzettelijk gaat uithongeren om er dan vervolgens boven te gaan staan schreeuwen :piew:
Nienke
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising labrador / flatcoated retriever

Ongelezen bericht door Nienke »

corason del perro schreef:
Ingrid Weis schreef:Ooit een wolvenroedel bestudeerd? Daar wordt wel degelijk gecorrigeerd!
Al die kynologische onzin over roedelmethodes komen van een roedel van 10 wolven in gevangenschap (nog erger een veels te klein hok) dat gedrag waar wij al die boeken over geschreven hebben en trainingmethodes op hebben gebaseert is niet eens normaal natuurlijk gedrag voor een wolf!! Laat staan een hond wat toch een heel anders soort is.

....
De methodes zijn wel degelijk gebasseerd op de huishond. Er worden wel vergelijkingen gemaakt naar de wolven, maar er wordt ook aangegeven dat honden en wolven verschillende dieren zijn.

Tja en of roedelmethodes zin of onzin zijn, dat is een kwestie van verschillende meningen :wink:
(Ik ben het overigens niet eens met wat Ingrid Weis allemaal schrijft, reageer alleen op de opmerking over roedelmethodes)
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

Valerie schreef:Kunnen sommige forummers geen naambordje krijgen met neem dit lid niet serieus?
:neenee: Neem jij iemand die een beurd krijgt van haar Fila erg serieus dan, daar heb ik echt geen apart naambordje voor nodig hoor.
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
mum

Ongelezen bericht door mum »

rare mensen heb je soms zeg...........
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Maltezers schreef:
Valerie schreef:Kunnen sommige forummers geen naambordje krijgen met neem dit lid niet serieus?
:neenee: Neem jij iemand die een beurd krijgt van haar Fila erg serieus dan, daar heb ik echt geen apart naambordje voor nodig hoor.
:denken: is het beest nu dan wel of niet een kuttelikkertje?
Joswolf
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Joswolf »

Ik lees, citeer-Al die kynologische onzin over roedelmethodes komen van een roedel van 10 wolven in gevangenschap (nog erger een veels te klein hok) dat gedrag waar wij al die boeken over geschreven hebben en trainingmethodes op hebben gebaseert is niet eens normaal natuurlijk gedrag voor een wolf!! Laat staan een hond wat toch een heel anders soort is.

Een hond is geen andere soort maar dezelfde, een ondersoort van de wolf. Canis lupus lupus en canis lupus familiearis. Wolven in gevangenschap zijn wel degelijk vergelijkbaar met onze honden. Roedel gedrag bij wilde wolven is wel wat anders omdat de natuurlijke opbouw van een roedel pa ma en kids is en niet zoals in een dierentuin door mensen samengestelde roedels die niet uit elkaar kunnen gaan. Dit is bij ons met onze honden ook zo. Daar gaan de volwassen wordende honden ook niet weg en zelfstandig leven. Want dat is het verschil met in het wild levende wolven. Maar een hond is geen wolf maar gedomesticeerd en luisterd meer naar de mens ipv naar de instincten. Maar een motivatie diepliggend is natuurlijk wel aanwezig. Het daadwerkelijke thema is me ontgaan. Ik wilde enkel even dit recht zetten.Bij die "roedelmethode" zie ik bv dat hondengedrag aangeleerd is en niets met instincten te maken heeft :blah: . Vreemd want elk gedrag wordt gestuurd door instincten. Ook al leren we een hond gewenst gedrag te tonen. Maar elke schrik geactie, ingetrokken staart, oren die plots plat gaan, of bv legen van anaal klieren dat is gedrag, dat is honden taal. En geen van die gedragingen is aangeleerd. Hoe zou je dat ueberhaubt moeten aanleren??? Nee dat zijn instincten. Maar die roedelmethode komt ook niet van mensen die veel met wolven te maken hadden maar is enkel een naam die klanten moest trekken.
Jos
Joswolf
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarloos Wolfhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Joswolf »

Het is jammer dat ik het nu pas lees want het lijkt me een reuze interessante casus. Sorry Intence dat ik het zo zie. Maar het zou me wel wat lijken om je met deze hond de goede weg op te helpen. Ik weet niet of je de hond nog hebt en of hulp te laat is. Maar is er wel een goede diagnose voor het ontstaan van het gedrag???? Een goed medisch onderzoek. Mijn grote reu mijn lieve goede vriend werd plots aggressiever. Enkele maanden lang geen pretje, had een hond zwaar toegetakelt en ik durfde hem niet meer los te laten. In huis trouwens lief voor ons en de kinderen en ik zou hem zo bij een nieuwe baby laten. Dit even terzijde maar niet onbelangrijk. Daar il wel las (niks?? dan denken wij anders... ik vind dat nl wel.. jongens ZE KRIJGT EEN BABY!!!!
ik weet niet hoor maar als hij al naar haar schoonvader gromt wat gaat hij straks doen als de baby er is?? ik vind het gewoon gevaarlijk... )

Laat me even duidewlijk zijn elke hond kan naar iemand die die niet vertrouwd grommen, zijn dan alle honden plots niet meer te vertrouwen? Een hond is een sociaal wezen. De vader van de baby roept boos naar de buurman die hij niet mag, ook maar weg doen want hij kan dan ook naar de baby toe gevaarlijk zijn.

Maar ik vergeleek het met mijn lieve vriend Ingo, ook 4 jaar en werd dus aggressiever na reuen. Toen kwamen er bloedingen etc en gevolg was dat ik hem moest laten inslapen nadat het vreselijk achteruit ging, leukemie is een vreselijke ziekte. Wat ik bedoel is, wanneer men zich ziek voelt kan het zijn dat dat een weg naar buiten zoekt en zich uit in agressie. Dus een gedegen onderzoek naar de hond zijn conditie, bloedwaardes etc lijkt me eerst op zijn plaats. Bang dat hij de baby zou bijten zou ik eerst niet hebben. Maar ik heb de hond niet beoordeeld. Trouwens wanneer de vader zo veel werkt kan er niet aan een huis met tuin gedacht worden?? Er zijn best wel opties het is alleen de vraag hoe ver wil je gaan of wat heb je er voor over. Nogmaals ik niet de helft gezen, maar is er nog hop? Of is de hond er niet meer.
Jos
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

uhm Jos.... de hond is vorige maand al naar een asiel gegaan, staat in het topic
Intence
Vaste gebruiker

Misschien vinden sommige mensen het leuk om even een update te weten

Ik ben vorige week gebeld, en de hond is herplaatst bij een leuk jong stel die aan de rand van het bos wonen en genoeg tijd voor hem hebben en weten hoe zijn verleden is
het klikte goed zeiden ze, en daar vertrouw ik ook op

ik kan het nu met een iets geruster hart afsluiten.....
frank-bobby
Zeer actief
Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door frank-bobby »

Intence schreef:Misschien vinden sommige mensen het leuk om even een update te weten

Ik ben vorige week gebeld, en de hond is herplaatst bij een leuk jong stel die aan de rand van het bos wonen en genoeg tijd voor hem hebben en weten hoe zijn verleden is
het klikte goed zeiden ze, en daar vertrouw ik ook op

ik kan het nu met een iets geruster hart afsluiten.....
super
hoop dat het asiel nog eens wat van hem hoort
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Regeling Agressieve Dieren”