Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Met hond naar camping

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Met hond naar camping

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Hoeveel plezier doe je een hond ermee?
Wij gaan een weekje weg, naar een camping. De hond mag daar niet in restaurant of bij de reactreatieplas.
Is het leuk voor een hond om dan mee te gaan? En hoe streng zijn campings met het aangelijnd houden van de hond?
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Re: Met hond naar camping

Ongelezen bericht door Reny »

Wij stonden alleen op een groot veld en daar mocht Bob los.
Over het algemeen zijn campings wel streng over het aanlijnen, logisch want er lopen ook gasten die bang zijn voor honden :wink:
En de groeten van de mannen :zwaai
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Wij gaan dit jaar voor het eerst een weekje met Izzy naar een camping dus ik moet het ook nog maar afwachten. Wij hebben wel gekozen voor een stacaravan/chalet omdat dat wat meer rust geeft dan een tent. Wij nemen ook een radio mee zodat ze niet alle drukke geluiden hoort als ze alleen moet zijn. Het ligt er ook aan wat je die week gaat doen. Veel weg waarbij de hond niet mee kan of luieren en wandelen en waar ze lekker bij is?

Ik denk dat het best aanpassen is maar ook zeker wel te doen.
Afbeelding
&nicole
Zeer actief

Ongelezen bericht door &nicole »

Toen we khyra nog niet hadden (vorig jaar zomervakantie dus) ging channa mee, die oude doos vroot niets uit, en daar deden ze ook niet moeilijk over, als ze los zat.
naast ons stonden 2 teckels, die elke keer wegliepen enzo, en tegen hun werd wel gezegt dat ze aangelijnt moesten.
het ligt er denk aan wat voor hond en wat voor camping.

channa vond het altijd heel leuk om mee te gaan naar de camping. ik ben benieuwd wat khyra ervan vindt dit jaar :wink:
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Volgens mij doe je je hond altijd een plezier met kamperen. Vrijwel de hele dag bij de baas zijn, lekker buiten, alles op ontspannen tempo en alleen maar leuke dingen ondernemen! :cheer:

En ja, dan kan ie niet mee in het restaurant, je bent toch niet verplicht om daar te eten? Andere restaurants genoeg waar ze wel mee mag waarschijnlijk. En die recreatieplas zit misschien wel helemaal vol met hordes mensen met kinderen, kun je je ook afvragen of jij daar wel wilt zijn mét hond, wellicht zijn er andere plekken met water waar je samen terecht kunt.
In het geval je dit niet kunt of wilt denk ik dat het nog steeds leuk is voor je hond, ook als ik elke dag een uurtje alleen moet blijven als jij gaat eten :wink:

Veel plezier! :ok:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Oh over het loslopen vroeg je nog.
Ik laat ze niet loslopen als ik ergens heen ga maar train wel gerust met een losse hond wat dingetjes als ik daar toevallig zin in heb. Daar heeft dan verder niemand last van en de hond gaat ook niet zijn eigen zin.
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik denk dat een hond er net zoveel aan heeft als aan thuiszitten met de baas ;-) als je maar genoeg met ze onderneemt hoeft het geen probleem te zijn.
Aangelijnd zou ik ze zowiezo houden en ook alle poep opruimen. Om de overlast voor andere gasten die ofwel niets met honden hebben of er zelfs bang van zijn te voorkomen.
En natuurlijk, als je echt kampeert iets van een omheining of aanlegpin mee.

Suzanne
Brindlecardi
Zeer actief

Dat ze niet in het restaurant mag is niet erg hoor! Maar Apple is wel een hond die graag gaat en staat waar ze wil,
ik weet dus niet echt of dat continu aanlijnen wel zo leuk is. Ik neem dan sowieso de bench mee, zodat ze
daar ook even in kan als we weg zijn.
( iemand trouwens nog wandeltips, het is bij de hoge veluwe )
Rebble
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik neem ook een grondpen mee, als we dan wat ruimte om de caravan heen hebben, heeft zij ook wat meer bewegingsvrijheid.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Aimee schreef:Dat ze niet in het restaurant mag is niet erg hoor! Maar Apple is wel een hond die graag gaat en staat waar ze wil,
ik weet dus niet echt of dat continu aanlijnen wel zo leuk is. Ik neem dan sowieso de bench mee, zodat ze
Ik denk dat je daar bij elk "recreatie-oord" tegenaan loopt dat ze 'op het park' aangelijnd moeten zijn (en terecht denk ik dan).
Alle wandelingen die je buiten het park doet kun je haar natuurlijk wel loslaten (als dat in dat gebied is toegestaan en veilig is!!).

Suzanne
Brindlecardi
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
Aimee schreef:Dat ze niet in het restaurant mag is niet erg hoor! Maar Apple is wel een hond die graag gaat en staat waar ze wil,
Ik denk dat je daar bij elk "recreatie-oord" tegenaan loopt dat ze 'op het park' aangelijnd moeten zijn (en terecht denk ik dan).
Alle wandelingen die je buiten het park doet kun je haar natuurlijk wel loslaten (als dat in dat gebied is toegestaan en veilig is!!).

Suzanne
Ja klopt, dat vind ik dan wel weer een groot nadeel aan campings...
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Wij kamperen altijd met de honden.
We hebben een klassiek caravannetje en aan de voortent zetten we hekjes, zodat ze een grote ren hebben. dan kunnen ze daar lekker los, anders breek je constant je nek over lijnen die in de knoop gaan.

Ze vinden kamperen heerlijk! Kamperen is lekker tegen de baas kunnen knuffen de hele dag, lekker wandelen op nieuwe plekken ook.
We laten ze ook niet alleen, we koken lekker in de caravan of we barbecueën, en als we gaan eten ergens gaan ze mee, en als dat niet mag gaan we ergens heen waar dat wel mag.
En ze slapen natuurlijk in dezelfde ruimte als wij (en kruipen soms op bed :mrgreen: ), dat vinden ze ook super!

Wij vinden kamperen met de honden het ultieme genieten en dat vinden de honden ook :ok:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Brindlecardi
Zeer actief

Marjoleine schreef:Wij kamperen altijd met de honden.
We hebben een klassiek caravannetje en aan de voortent zetten we hekjes, zodat ze een grote ren hebben. dan kunnen ze daar lekker los, anders breek je constant je nek over lijnen die in de knoop gaan.

Ze vinden kamperen heerlijk! Kamperen is lekker tegen de baas kunnen knuffen de hele dag, lekker wandelen op nieuwe plekken ook.
We laten ze ook niet alleen, we koken lekker in de caravan of we barbecueën, en als we gaan eten ergens gaan ze mee, en als dat niet mag gaan we ergens heen waar dat wel mag.
En ze slapen natuurlijk in dezelfde ruimte als wij (en kruipen soms op bed :mrgreen: ), dat vinden ze ook super!

Wij vinden kamperen met de honden het ultieme genieten en dat vinden de honden ook :ok:
Dat hekje is nog niet zo'n slecht idee. Er is ook een caravan met voortent. ( maar daar slapen wij dan weer niet in )
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Zo, hier aan de zijkant vm de wind.
Soms staat ie aan de voorkant, gaat ook perfect.
Afbeelding

Afbeelding

Rinne Roos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Rinne Roos »

gewoon een of twee sets puppyhekken meenemen, heeft je hond bewegingsvrijheid en jij ook. Zo'n pin vind ik niks, zeker niet met meerdere honden.
Brindlecardi
Zeer actief

Ziet er netjes uit!!

Alleen, om nou twee sets pupprennen te kopen, voor één vakantie? :mrgreen: ( ik weet niet of we hierna nog gaan camperen )
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Je kunt ook van die pinnen halen en netten.
Is een keer een topic over geweest, even zoeken op kamperen denk ik.
Je mag mijn hekken wel lenen, alleen moet je ze dan even komen halen ;)

edit: gevonden! http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 5#p3760595

Afbeelding

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Aimee schreef:Hoeveel plezier doe je een hond ermee?
Wij gaan een weekje weg, naar een camping. De hond mag daar niet in restaurant of bij de reactreatieplas.
Is het leuk voor een hond om dan mee te gaan? En hoe streng zijn campings met het aangelijnd houden van de hond?
Heel veel plezier, die honden van mij zijn al niet uit de caravan weg te slaan als ie voor de deur staat.
Ik heb trouwens altijd al mijn honden geleerd om niet het plekje van onzelf te verlaten, dus de plaats die ons werd toegewezen voor de caravan. En dat is tot nu toe nog me al mijn honden gelukt, hierdoor kunnen ze altijd los op de plek en heb ik geen last met vastlopen in tuinstoelen etc.
Als je dat lukt is dat een erg groot voordeel. Perry was afgelopen jaar voor de 2e keer mee (de eerste keer was ie 10 weken oud :I: )en had het binnen een dag door. Zelfs als zijn tennisbal van de plaats afrolde ging ie boven op de rem.
Als de hond niet mee mocht in het restaurant ging ik zelf ergens anders eten. Bij de recreatieplas zou ik dan zelf geen uren verblijven, maar ging ik gewoon lekker met de hond de omgeving afstruinen en als ie dan moe was dan legde ik hem op zijn plekje en ging dan zelf nog even zwemmen of zo.
Gr. Aniek

Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Mijn honden vinden het geweldig. Ik kampeer zomer en winter en ik ga ook vaak weekenden kamperen. Maar ik ga naar hele kleine campings waar weinig mensen staan. Abby loopt in principe de hele dag los, die blijft heel goed in de buurt en valt niemand lastig. Imke en Tess blijven wel aangelijnd.
Ik laat ze dan ook niet alleen, behalve als ik even ga douchen ofzo. Als ik ergens ga eten, gaan ze mee en liggen ze onder de tafel.
Imke gaat aan het eind van de dag zeuren dat ze naar de tent wil. Als je haar dan laat gaan, dan probeert ze zelf de rits te openen en dan hoor je haar verder niet meer. Zelf in mijn kleine tentje vinden ze het geweldig.
Ik vrees dat als mijn honden mogen kiezen dat ik een tent moet gaan wonen :scratch:
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Daantjeln4
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Daantjeln4 »

Tease vind het heerlijk! Met Hemelvaart nog 4 daagjes bij pa en ma geweest. Tease had een lange lijn aan, maar ik had hem niet vast liggen, hij gaat liggen slapen en meer niet.
Dan weer in de zon, dan weer in de schaduw, makkelijk als hij dat zelf kan opzoeken haha!

We zijn 1 x uit eten gegaan, maar dan gaan we wel ergens op het terras zitten, of ergens waar hij mee mag. Ik laat hem niet in de auto of bij de tent ofzo.
Verder is hij dan de hele dag lekker bij ons, mee wandelen, mee zonnen, en als we de grote tent mee hadden, kroop hij daar 's avonds in, om te gaan slapen :D
Groetjes Danielle & High Five Tease en Ferro
In Loving Memory: Kira 14-10-1999 - 13-12-2010
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Wij hebben van de blauwe schapenpinnen. Maar dan niet met een schapennet maar met gaas. gewoon zo'n rol groen tuingaas ik meen 60 cm hoog. De pinnen tikken we in de grond en het gaas haak je aan de bovenkant er op. In zo'n pin zit een gleuf aan de bovenkant waar het gaas precies in past.

Echt super. Wel moet je zelf als je even bij de tent weggaat over het gaas heen stappen. (wat ook wel eens mislukt :schrik: )

Wij vinden het ideaal. Geen lijnen die om stoelpoten en tafelpoten vast gaan zitten. En geen kleine kinderen die denken dat ze bijna in jou tent kunnen voetballen. :lol1:

onze honden springen er niet overheen hoewel ze dat makkelijk zouden kunnen.
Afbeelding
gevni havanezers
Brindlecardi
Zeer actief

Budkes schreef:
Heel veel plezier, die honden van mij zijn al niet uit de caravan weg te slaan als ie voor de deur staat.
Ik heb trouwens altijd al mijn honden geleerd om niet het plekje van onzelf te verlaten, dus de plaats die ons werd toegewezen voor de caravan. En dat is tot nu toe nog me al mijn honden gelukt, hierdoor kunnen ze altijd los op de plek en heb ik geen last met vastlopen in tuinstoelen etc.
Als je dat lukt is dat een erg groot voordeel. Perry was afgelopen jaar voor de 2e keer mee (de eerste keer was ie 10 weken oud :I: )en had het binnen een dag door. Zelfs als zijn tennisbal van de plaats afrolde ging ie boven op de rem.
Als de hond niet mee mocht in het restaurant ging ik zelf ergens anders eten. Bij de recreatieplas zou ik dan zelf geen uren verblijven, maar ging ik gewoon lekker met de hond de omgeving afstruinen en als ie dan moe was dan legde ik hem op zijn plekje en ging dan zelf nog even zwemmen of zo.
Ooh, doen de meeste campings daar niet moeilijk over?
Apple is makkelijk binnen een bepaalde oppervlakte te houden, ze is dat ook gewend bij het huis van mijn oppaskinderen. Dat is niet omheind, en dan moet ze ook gewoon binnen de grenzen blijven.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Beau gaat ook graag mee naar Drenthe. Hij mag daar los bij de plek blijven, alleen hij wil nog wel eens gaan buurten bij mensen die zitten te eten :tongue: of een andere hond, dus we laten hem niet los. Hij zit dan aan zo'n grondpen en gaat lekker mee wandelen en zwemmen. Hij is natuurlijk in zijn eentje dus de lijn gaat niet makkelijk in de knoop. Hij kan in zijn bench gaan liggen, op z'n kleedje, op het gras en dichtbij de stoelen/tafel. Hij vindt het wel lekker; lekker wandelen/fietsen, zwemmen, andere honden, spelen, mee een ijsje eten 3 kilometer verderop, etc.
Afbeelding
*Eva*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Eva* »

Onze honden vinden het ook altijd leuk op de camping, de hele dag buiten en vaak hebben we ook een zwembadje voor ze mee, als het erg warm is.
Ik zou zelf mijn hond niet gauw achter laten op de camping trouwens. Volgens mij is dat op veel campings ook verboden. Gewoon overal mee naar toe en als ze ergens niet in mogen hebben we gewoon pech. :mrgreen:
Groetjes Eva
dretje
Zeer actief

Ongelezen bericht door dretje »

Takkii vind het allemaal best op de camping. lekker buiten, aandacht volop,
hij ligt dan wel vast aan zo'n pen en een lang touw.
Ik vind dat ook niks meer dan normaal. hebben wel eens meegemaakt dat de buurhond te pas en te onpas bij of zelfs in onze tent stond, de bak van takkii leeg at of aan mijn spullen zat of nog erger even zijn pot optilde tegen mijn tent!!
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Aimee schreef:
Budkes schreef:
Ooh, doen de meeste campings daar niet moeilijk over?
Apple is makkelijk binnen een bepaalde oppervlakte te houden, ze is dat ook gewend bij het huis van mijn oppaskinderen. Dat is niet omheind, en dan moet ze ook gewoon binnen de grenzen blijven.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ze daar moeilijk over deden. Maar ze komen dan ook echt niet van de plek af. Dus in principe het zelfde als dat ze vast liggen.
Gr. Aniek

Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Contacteer:

Aimee schreef:
Suzanne123 schreef:Ik denk dat je daar bij elk "recreatie-oord" tegenaan loopt dat ze 'op het park' aangelijnd moeten zijn (en terecht denk ik dan).

Suzanne
Meen je niet :schrik: Ik haat loslopende honden van andere op campings :LOL:
Er zijn trouwens best van die speciale hondencampings waar alle honden de hele dag "lekker" los mogen lopen... Ik zou dat alleen zelf echt nooit willen, maar dat is vast een kwestie van smaak :wink:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Wij hadden deze keer voor het eerst ook de puppyren oplossing van Mar en Mir mee, werkte perfect :ok:
Bob had namelijk nog wel eens de neiging om aan de lange lijn een rondje tafel en stoelen te doen :eek: gevolg: zijn lijn was nog maar 10cm :piew:
En de groeten van de mannen :zwaai
Brindlecardi
Zeer actief

YvetteJ schreef:
Aimee schreef:
Suzanne123 schreef:Ik denk dat je daar bij elk "recreatie-oord" tegenaan loopt dat ze 'op het park' aangelijnd moeten zijn (en terecht denk ik dan).

Suzanne
Meen je niet :schrik: Ik haat loslopende honden van andere op campings :LOL:
Er zijn trouwens best van die speciale hondencampings waar alle honden de hele dag "lekker" los mogen lopen... Ik zou dat alleen zelf echt nooit willen, maar dat is vast een kwestie van smaak :wink:
Oh nee getsie, ik zou ook niet continu andere honden op bezoek willen hebben :mrgreen:
Maar het zou wel fijn zijn als ik mijn hond gewoon op het gedeelte wat ik huur, gewoon los mag laten. Ze
hobbelt graag achter je aan, is altijd waar ik ben, dan is het wel zo fijn dat ze niet belemmerd wordt door een touwtje.
Als ze denkt te kunnen buurten bij anderen, is ze helaas wel aan het verkeerde adres.

Bedankt trouwens voor het aanbod van de puppyrennen, alleen, jullie wonen ergens in Friesland, toch? :mrgreen:
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Hier vinden ze het echt heerlijk! Ze liggen wel vast ja maar meestal zijn ze toch zo moe van het op stap zijn overdag dat ze alleen maar liggen te slapen :F: We hebben overigens vorig jaar een camping gehad waar ze lekker los liepen (we zaten helemaal achterin) en afgelopen keer waren ze ook grotendeels los. Ze bleven op de plek en niemand er omheen vond het erg.

Ik ben altijd een beetje van het "als je zelf niet zo moeilijk doet, doen je honden dat ook niet". Hier slepen we ze overal mee naar toe en ze vinden het allemaal wel best. Als ze er maar bij mogen zijn :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”