Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bijt meisje op strand

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Hond bijt meisje op strand

Ongelezen bericht door smoekie »

bouvierpoedel schreef:Waarom moet je dat kind naar huis toe brengen als de ouders er bij waren.??

Heb vanmorgenn de politie gebeld .
Het schijnt dat Zandvoort een speciale verordening heeft aangaande honden en hier ook strenger op gelet word en nageleefd.
In het verleden zijn er al te veel gevalletjes als dit geweest.
Begrijpelijk natuurlijk.
De hond schijnt vandaag getest te worden of gezien het tijdstip dat het al gedaan is ,door een speciaal bedrijf erkend en verbonden aan het forensiesch instituut.
Daarvan hoord de baas vandaag of in ieder geval binnen 10 dagen de uitslag.
Bij goed resultaat kan hij zijn hond weer terug krijgen maar met bv een muilkorf gebod of andere ristrictie's.
Maar dat is aan de officier van Justitie.
Bij niet slagen word de hond afgemaakt.

Aangaande dat gevraagd werd wie de fokker was.
Als er bv meerddere problemen/aangiftes via justitie zijn geweest dan kann hett gebeuren datt dde officier de fokker aansprakelijk stellen voor de problemen die zijn fokprodukten hebben gegeven.
Dus misschien een fokverbod.?? :19:

Nou eh ja om de simpele reden dat nergens uit bleek dat het 9 jarig kind met haar ouders was. Enige wat ik hierover gelezen heb was dat ze met haar zus rond 8 uur 'savonds aan de vloedlijn aan het spelen was. Meestal staat er dan toch wel vermeld dat ze met ouders naar het strand was of wat dan ook, en ook later hier in dit topic is nergens terug te lezen of er tussen de ouders van het kind en de eigenaar van de hond "contact" is geweest :19: Dus ja, vandaar de aanname dat het kind daar alleen met haar zus was (niet zo heel vreemd hoor trouwens)

Overigens heb ik nog nooit, maar dan ook nog nooit gehoord dat er een fokker is geweest die om bovengenoemde reden ooit een fokverbod heeft gehad? :scratch: Is dat weer nieuw ofzo?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

http://www.zandvoort.nl/website/webgen. ... 202010.pdf

Blz 19

Ik zie bij de gemeente zandvoort geen bijzondere verordening, weet jij wat ze hiermee bedoelden Kees? Of kan het zijn dat ze een zero-tolerancebeleid hebben aangaande honden.

Het testen na 1 dag van in beslagname vind ik niet correct een dier hoort eerst tot rust te komen. Het zou echt belachelijk zijn dat deze hond word afgemaakt na gaatje in de bil.
Fok verbod?.. Volgens mij kan dit helemaal niet
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

nana schreef:http://www.zandvoort.nl/website/webgen. ... 202010.pdf

Blz 19

Ik zie bij de gemeente zandvoort geen bijzondere verordening, weet jij wat ze hiermee bedoelden Kees? Of kan het zijn dat ze een zero-tolerancebeleid hebben aangaande honden.

Het testen na 1 dag van in beslagname vind ik niet correct een dier hoort eerst tot rust te komen. Het zou echt belachelijk zijn dat deze hond word afgemaakt na gaatje in de bil.
Je was me net voor, ik had gisteren de APV van Zandvoort al nageplozen en er zijn geen bijzondere regels in die APV. Het is gewoon een standaard APV overgenomen van de landelijke "voorbeeld"APV.

Het fokkersverhaal lijkt me inderdaad ook vrij ver gezocht, zo'n OvJ kan van alles willen, maar er zal dan toch echt een wettelijke bepaling aan ten grondslag moeten liggen.

En Boevierpoedel, heb je nog antwoord gekregen op grond waarvan de hond in beslag is genomen ?
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Ik blijf het weer zo'n raar halfbakken verhaal vinden. In dit geval is er sprake van een APV en een OvJ. :U:

Bestuursrecht én Strafrecht ??

Wie bepaalt wat dan, daar in Zandvoort, in de APV zijn geen speciale regels vernoemd, dan zou de hond alleen op basis van de Gemeentewet in beslag kunnen worden genomen en dan beslist dus de Burgemeester=> Bestuursrecht.
Als de hond via Strafrecht in beslag is genomen, bepaalt de OvJ. Maar dat kan alleen als er door de eigenaar een strafbaar feit is gepleegd met die hond waar voorlopige hechtenis op toe is gelaten. En welk strafbaar feit zou dat dan moeten zijn. :U:

Ik zou heel veel haast maken met die advocaat zodat in ieder geval bij het falen van de test het inslapen zou moeten worden uitgesteld/aangehouden. Want een foute veroordeling is wel terug te draaien, een foute dode hond niet.
Gr. Aniek

Afbeelding
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Denk dat de eigenaar heel snel een advocaat in de hand moet nemen.

Er is toch te veel grijs in de huidige wetgeving. Neem aan dat je zelf ook nog een secundaire test mag aanvragen. Wat is de grens gaatje, krasje omverlopen, tegenopspringen. Wanneer eerst aanlijngebod en muilkorf.
Pfff ik vind dit erg zorgwekkend, vooral de willekeur in voorbeelden.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Wat een absurde wending van het verhaal! :80: Ik weet niet welke versie de waarheid is, maar persoonlijk vind ik het verhaal van de 'zeer agressieve' 9 maanden oude hond wel lichtelijk overtrokken klinken...Ook sta ik zeer verbaasd dat in beslag nemen nu ineens wel kan, en zo rigoureus en doortastend als hier gebeurt heb ik de politie hier iig nog nooit meegemaakt. Bij welk incident dan ook. :roll:
Wilm@ schreef:Dat deze hond in de maand juni al los kán lopen op zandvoort, is al een schande op zich.

.
Maar wat dit nu meteen te maken heeft met alle overige honden op een strand is mij niet helemaal duidelijk; Zandvoort heeft gewoon voor een dergelijk verbod gekozen, Zeeland heeft dit bv niet. En ik kom hier dus jaarlijks met de honden, ook overdag met grote drukte, afgelopen zondag nog; je kon over de kinderen lopen, zo druk was het. Alles maar verbieden omdat een incident heeft plaatsgevonden? Wat een kul. Als ik hier achteruit de parkeerplaats uitrij en een kindje schep, verbieden we dan ook maar meteen de auto's? :19:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Budkes schreef:
nana schreef:http://www.zandvoort.nl/website/webgen. ... 202010.pdf

Blz 19

Je was me net voor, ik had gisteren de APV van Zandvoort al nageplozen en er zijn geen bijzondere regels in die APV. Het is gewoon een standaard APV overgenomen van de landelijke "voorbeeld"APV.

Het fokkersverhaal lijkt me inderdaad ook vrij ver gezocht, zo'n OvJ kan van alles willen, maar er zal dan toch echt een wettelijke bepaling aan ten grondslag moeten liggen.

Zandvoort heeft wel speciale regels, Costa genaamd. Voor ons zijn die van belang voor treinvervoer van jongeren van en naar Amsterdam. geen idee of daar iets over honden instaat. :19:

En Boevierpoedel, heb je nog antwoord gekregen op grond waarvan de hond in beslag is genomen ?
Zandvoort heeft wel speciale regels, Costa genaamd. Voor ons zijn die van belang voor treinvervoer van jongeren van en naar Amsterdam. geen idee of daar iets over honden instaat. :19:
En de groeten van de mannen :zwaai
Budkes
Zeer actief

Volgens Bouvierpoedel heeft de politie tegen hem gezegd dat ze de APV speciaal hebben aangepast, en dat hebben ze dus niet. De APV staat in zijn geheel op internet en die is dus na te lezen. Geen speciale regels voor honden in aanwezig. Gewoon de standaardregels.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Inge O schreef:zie je wel, pure willekeur :19: .
Willekeur valt natuurlijk nooit uit te bannen binnen het recht. Begin alleen maar eens met waarom de ene agent wel een bekeuring schrijft als je hond losloopt en de andere niet. En dat werkt zo in alle lagen. Het blijft mensenwerk en soms is dat gunstig, en soms niet. maar helemaal uitbannen gaat je nooit lukken. :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

In het geval van die maatregelen die een Burgemeester kan nemen, dus waarbij je echt zou kunnen spreken van willekeur, is er overigens wel sprake van een hele oude wet. Die normaal gesproken alleen uit de kast kan worden getrokken in situaties waarin de openbare orde ernstig in gevaar komt. Denk bv. aan een langdurige grote stroomuitval waarna plunderingen ontstaan (enige spontane invallende voorbeeld. :F: ), dan is het natuurlijk pure noodzaak dat de BM ter plekke maatregelen kan bedenken om de situatie in banen te leiden.

Maar, er moeten dan natuurlijk wel zwaarwegende redenen zijn waarop dit artikel uit de kast wordt getrokken. Ik kan me niet voorstellen dat een 9 maanden oude boef op het strand een zwaarwegende reden is. :U:
En dat heeft dan niets met willekeur te maken maar met foutief uitvoeren van een regeling/wet.

Maar dat weten we niet, want we weten nog steeds niet op welke grond de hond in beslag is genomen........
Gr. Aniek

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Exacte redenen werden niet verteld ,zowieso geen mededelingen aangaande behalve dat de hond in beslag is genomen en hett bij justitie ligt.
Willekeur kom je overal tegen dat kun je niets tegen doen .
Misschien is dat kind wel familie van de één of ander.??
Of heeft Jan zijn hondje wel eens vaker een probleem veroorzaakt.??
Wie zal het weten .??
Heb nog niets gehoord van Jan het baasje en wacht wel af ,want ik kan er toch niets aan doen.
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Inge O schreef:
bouvierpoedel schreef: Willekeur kom je overal tegen dat kun je niets tegen doen .
dat vind ik wel heel fatalistisch gedacht, er bestaat ook nog zoiets als een goede advocaat natuurlijk :ok: .
Klopt.
Maar ik ben geen partij Inge.
bouvierpoedel
Zeer actief

Dat heb ik hem ook aangeraden toen hij het weekend belde.
Maar hij vond dat niet nodig .
Dus ook prima joh .
Niet zeuren achteraf dan. :19:
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

bouvierpoedel schreef:Dat heb ik hem ook aangeraden toen hij het weekend belde.
Maar hij vond dat niet nodig .
Dus ook prima joh .
Niet zeuren achteraf dan. :19:
Vond hij dat echt? Jee... Als ik de analyse van Budkes zo lees, en dan met name de gecombineerde rechtsgebieden (bestuurs- en strafrecht) dan denk ik dat een goede advocaat daar toch zeer zeker wat mee moet kunnen? Als dat voorkomt dat een pup van 9 maanden zo'n roze spuit krijgt, dan lijkt mij dat een kans om te grijpen?

Binnen 10 dagen hoorde je (of nou ja, de eigenaar van de pup) de uitslag van die gedragstest toch? Spannend... Ik vind het natuurlijk sneu voor het kind, laat dat duidelijk zijn, maar ik zou het ook wel erg zonde vinden als een pup van 9 mnd een roze spuit krijgt, terwijl hij misschien met de nodige training nog een lang, mooi en "niet-bijtend" leven tegemoet kan zien...
Budkes
Zeer actief

Inge O schreef:
Budkes schreef:
Inge O schreef:zie je wel, pure willekeur :19: .
Willekeur valt natuurlijk nooit uit te bannen binnen het recht. Begin alleen maar eens met waarom de ene agent wel een bekeuring schrijft als je hond losloopt en de andere niet. En dat werkt zo in alle lagen. Het blijft mensenwerk en soms is dat gunstig, en soms niet. maar helemaal uitbannen gaat je nooit lukken. :U:
klopt, maar door de bevoegdheden voor wat deze materie betreft expliciet bij de gemeenten te leggen werk je de willekeur echt in de hand en dat vind ik nog een stuk kwalijker.
Maar die liggen helemaal niet bij de Gemeente. Ja ik snap, het is heel erg moeilijk uit te leggen, omdat er verschillende dingen door elkaar lopen, maar die bevoegdheden liggen pas bij de Burgermeester als een situatie gierend uit de klauw loopt, als in echt uiterste noodzaak artikel. Dat artikel kunnen ze niet zomaar uit de kast trekken.

De Gemeente bepaalt de regels waaraan jij je als baas van een gevaarlijke hond dient te houden, maar in de APV staan geen bevoegdheden, lees de APV van Zandvoort, blz 19 er maar op na. Als je als baas daar niet aan voldoet, dan komt Politie of Toezicht in beeld die je hond op basis van Strafrecht in beslag neemt, of niet. Dat doet de Gemeente dus niet, behalve. en daar hjebben we weer dat uiterste nood artikel, in uiterste noodzaak kan de Burgemeester dat vorderen. Bijvoorbeeld als de hele wijk uitloopt om een hondeneigenaar te lynchen wiens hond 3 andere honden heeft doodgebeten (voorbeeld dus) dan moet je wat op dat moment en dan kan de Burgemeester dus alle maatregelen nemen die hij op dat moment noodzakelijk acht.

Daarom vraag ik ook steeds op basis waarvan de hond in beslag is genomen. Voor hetzelfde geld heeft de baas in onnozelheid afstand gedaan.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Inge het is oprecht een ramp, zelfs als je er elke dag mee werkt dan zit je nog regelmatig; :denken: :wink: .
Gr. Aniek

Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nanna schreef:
smoekie schreef: Overigens heb ik nog nooit, maar dan ook nog nooit gehoord dat er een fokker is geweest die om bovengenoemde reden ooit een fokverbod heeft gehad? :scratch: Is dat weer nieuw ofzo?
Ik heb dat ook nog nooit gehoord. Zou ook wat wezen zeg: pupkoper verkloot een hond en maakt hem vals en jij als fokker zou dan niet meer mogen fokken....
Ik heb er weleens over gehoor dat ze plannen wilde maken in die richting maar dat was meen ik in Belgie :denken:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Inge O schreef:ik heb er hier nog niks over gehoord :denken: .
Nee waarschijnlijk omdat het denk ik onuitvoerbaar is.
Maar ik heb er iets over gelezen ooit ergens dat weet ik wel.
Dat ging er dus over dat fokkers medeaansprakelijk zouden worden gehouden bij het veroorzaken van bijtincidenten.
Toontje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Toontje »

Nog niks van de uitslag van de gedragtest gehoord ?.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Toontje schreef:Nog niks van de uitslag van de gedragtest gehoord ?.
Naar wat ik zo lees denk ik dat Kees - boevierpoedel niet echt op de hoogte gaat worden gehouden. Ik hoop het wel en dat hij het kan vertellen hoe het gaat verlopen.
Vindt het al "dapper" dat hij verteld dat het een hond betreft die uit zijn fokkerij komt. Denk dat niemand anders het had geweten als hij dat niet had neergezet.
BP heeft aangeraden advocaat in te schakelen, en de eigenaar lijkt wat lakoniek. En wat BP eerder ook heeft gezegd misschien zijn er al eerder klachten over hond en baas geweest waardoor in beslagname nu aan de orde is. Je weet het niet.
Pas als eigenaar zelf wat zegt, of contact opneemt met BP kun je wat meer te lezen krijgen, mits men dit wil delen op een forum.
bouvierpoedel
Zeer actief

blondie schreef:
Naar wat ik zo lees denk ik dat Kees - boevierpoedel niet echt op de hoogte gaat worden gehouden. Ik hoop het wel en dat hij het kan vertellen hoe het gaat verlopen.
Vindt het al "dapper" dat hij verteld dat het een hond betreft die uit zijn fokkerij komt. Denk dat niemand anders het had geweten als hij dat niet had neergezet.
BP heeft aangeraden advocaat in te schakelen, en de eigenaar lijkt wat lakoniek. En wat BP eerder ook heeft gezegd misschien zijn er al eerder klachten over hond en baas geweest waardoor in beslagname nu aan de orde is. Je weet het niet.
Pas als eigenaar zelf wat zegt, of contact opneemt met BP kun je wat meer te lezen krijgen, mits men dit wil delen op een forum.
De eigenaar Jan is een beetje goedzak en naief in bepaalde zaken.
Hij laat zich ook in de hoek zetten door de kinderen van zijn vrouw met een grote bek.
Dus hierin zal hij eerder een traantje laten dan zelf echt actie ondernemen.
Hij is gek met zijn hondje en zou nooit de kat op het spek binden ,maar hij is wel naief genoeg dat het hem zou kunnen overkomen.

Is ook niet zo dapper hoor om dat hier te zetten dat het een hond bij mij vandaan is.
Mijn honden zijn niet anders dan andere honden en als je ze verkoopt heb je er geen grip meer op.
Voor de rest moet ik het ook allemaal maar afwachten en gissen wat er gaat gebeuren of wat er daarvoor gebeurt is.
.
.
blondie
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
blondie schreef:
De eigenaar Jan is een beetje goedzak en naief in bepaalde zaken.
Hij laat zich ook in de hoek zetten door de kinderen van zijn vrouw met een grote bek.
Dus hierin zal hij eerder een traantje laten dan zelf echt actie ondernemen.
Hij is gek met zijn hondje en zou nooit de kat op het spek binden ,maar hij is wel naief genoeg dat het hem zou kunnen overkomen.

Is ook niet zo dapper hoor om dat hier te zetten dat het een hond bij mij vandaan is.
Mijn honden zijn niet anders dan andere honden en als je ze verkoopt heb je er geen grip meer op.
Voor de rest moet ik het ook allemaal maar afwachten en gissen wat er gaat gebeuren of wat er daarvoor gebeurt is.
.
.
"dapper" is een verkeerde woordkeuze, je had ook niets kunnen zeggen en dan had niemand geweten dat het een hond uit je kennel betrof.
Als je wat meer hoort wil je dat dan meedelen? Ik hoop dat het allemaal met een sisser afloopt in ieder geval.
bouvierpoedel
Zeer actief

:ok:
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Weet je wat ik nou niet snap he. De test is al afgenomen , toch? Waarom jullie 10 dagen op de uitslag moeten wachten. Ik hoop ook dat het met een sisser afloopt .

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik las op het Bullen forum dat de hond weer bij zijn baas is :ok: daar zitten mensen op die een zaak naar de zijne hebben/hadden.
blondie
Zeer actief

gelukkig maar :E:
bouvierpoedel
Zeer actief

Mooi om te horen.
Jammer dat Jan mij niet even op de hoogte heeft gestelt.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

blondie schreef: "dapper" is een verkeerde woordkeuze, je had ook niets kunnen zeggen en dan had niemand geweten dat het een hond uit je kennel betrof.
Dan had de discussie denk ik ook een iets andere wending gekregen... :roll:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

bouvierpoedel schreef:Mooi om te horen.
Jammer dat Jan mij niet even op de hoogte heeft gestelt.
Dat vind ik meer dan jammer, vind het eigenlijk heel erg lullig.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”