Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mick doet aan flyball
Moderator: moderatorteam
- FlevoFluffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Mick doet aan flyball
En hij vindt het super leuk.
We hebben nu de vierde les gehad en hij springt zo 4 sprongen
zonder naar mij om te kijken en gaat recht op de bal af.
Met behendigheid had ik moeite om hem vooruit te sturen, wat een bal al niet kan doen hi hi.
Nu zie ik op de meeste youtube filmpjes dat ze een andere bak gebruiken dan bij ons op de vereniging.
Hij leert het nu blijkbaar op een internationale bak, en ik moet zeggen die komt mij hondvriendelijker over.
Dus, ik vraag mij af wat zijn de voors en tegens in de verschillende bakken.
We hebben nu de vierde les gehad en hij springt zo 4 sprongen
zonder naar mij om te kijken en gaat recht op de bal af.
Met behendigheid had ik moeite om hem vooruit te sturen, wat een bal al niet kan doen hi hi.
Nu zie ik op de meeste youtube filmpjes dat ze een andere bak gebruiken dan bij ons op de vereniging.
Hij leert het nu blijkbaar op een internationale bak, en ik moet zeggen die komt mij hondvriendelijker over.
Dus, ik vraag mij af wat zijn de voors en tegens in de verschillende bakken.
Groetjes en een poot van Mick

- S@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC. - Locatie: Schermer
Re: Mick doet aan flyball
geen idee, ik heb vandaag net een eerste les gehad...
wij hebben zo'n bak:

wat voor bak hebben jullie? Wat is precies het verschil dan, welke wordt op wedstrijden gebruikt?
wij hebben zo'n bak:

wat voor bak hebben jullie? Wat is precies het verschil dan, welke wordt op wedstrijden gebruikt?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Nationale bak is zoals hierboven, dus met een werparm. Een internationale is zo een grote vlakte. Zelf ben ik geen fan van de internationale bak, aangezien ze in volle vaart tegen dat ding opknallen, lijkt me niet goed voor de ellebogen. Ze zjn wel sneller juist omdat ze er tegen aan kunnen knallen.
- FlevoFluffy
- Zeer actief
Wij krijgen nu aangeleerd dat ze er met een bocht voor langs lopen.duitse herder schreef:Nationale bak is zoals hierboven, dus met een werparm. Een internationale is zo een grote vlakte. Zelf ben ik geen fan van de internationale bak, aangezien ze in volle vaart tegen dat ding opknallen, lijkt me niet goed voor de ellebogen. Ze zjn wel sneller juist omdat ze er tegen aan kunnen knallen.
Er staan nu pionnen voor die voorkomen dat ze er niet op knallen, maar dat ze een bocht maken.
Deze pionnen gaan we wel afbouwen, maar door het zo aan te leren knalt je hond er niet op.
En dan draaien ze mooi terug, bij nationale bak maken honden weer een snelle draai terug lijkt het.
Maar ik denk dat het allebei blessure gevoelig is als je er niet bewust mee om gaat.

- S@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC. - Locatie: Schermer
ik zou graag een flyball apparaat willen kopen voor in de tuin te oefenen, maar dat lijkt nogal lastig... Iemand hier die een bak over heeft?
- Frouke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell en Border Collie
- Aantal honden: 2
De nationale bak wordt gebruikt op de FHN en cyno wedstrijden, vandaar dat de meeste hondenscholen met die bak trainen.aukje schreef:Wij krijgen nu aangeleerd dat ze er met een bocht voor langs lopen.duitse herder schreef:Nationale bak is zoals hierboven, dus met een werparm. Een internationale is zo een grote vlakte. Zelf ben ik geen fan van de internationale bak, aangezien ze in volle vaart tegen dat ding opknallen, lijkt me niet goed voor de ellebogen. Ze zjn wel sneller juist omdat ze er tegen aan kunnen knallen.
Er staan nu pionnen voor die voorkomen dat ze er niet op knallen, maar dat ze een bocht maken.
Deze pionnen gaan we wel afbouwen, maar door het zo aan te leren knalt je hond er niet op.
En dan draaien ze mooi terug, bij nationale bak maken honden weer een snelle draai terug lijkt het.
Maar ik denk dat het allebei blessure gevoelig is als je er niet bewust mee om gaat.
Ik denk ook dat beide bakken blessuregevoelig zijn, er zijn ook genoeg honden die niet remmen bij de nationale bak.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Wij trainen ook met een internationale bak
Overigens ook op precies dezelfde manier als dat Aukje beschreef.
Maar daarvoor hebben we al zonder bak de hond aangeleerd om op commando om de pion te gaan.
Dus ervoor staan en dan commando om. Dat gebruik je dan later ook weer bij de pion die voor de bak staat.
Ben zelf ook pas begonnen met Kenji, we liepen toen 3 lessen achter maar die had ze ook meteen de eerste keer al ingehaald natuurtalentje
Nu moet ze alleen nog leren om de bal te lossen , dat doet ze wel behalve als ze te hoog in drift komt ( en dat is bij haar al redelijk snel als we op t veld staan
)
Overigens ook op precies dezelfde manier als dat Aukje beschreef.
Maar daarvoor hebben we al zonder bak de hond aangeleerd om op commando om de pion te gaan.
Dus ervoor staan en dan commando om. Dat gebruik je dan later ook weer bij de pion die voor de bak staat.
Ben zelf ook pas begonnen met Kenji, we liepen toen 3 lessen achter maar die had ze ook meteen de eerste keer al ingehaald natuurtalentje

Nu moet ze alleen nog leren om de bal te lossen , dat doet ze wel behalve als ze te hoog in drift komt ( en dat is bij haar al redelijk snel als we op t veld staan

Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Boerenfox
- Contacteer:
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
ik train op de internationale bak en ik vind mits goed aangeleerd het minder blessure gevoelig is.
Maar inderdaad waar gesport word kunnen blessures vallen, vandaag trouwens mijn 2e wedstrijd gedraaid in België, helaas een eindje reizen maar dat mag de pret niet drukken.
Heel veel plezier met Mick, het is een leuke sport!
Maar inderdaad waar gesport word kunnen blessures vallen, vandaag trouwens mijn 2e wedstrijd gedraaid in België, helaas een eindje reizen maar dat mag de pret niet drukken.
Heel veel plezier met Mick, het is een leuke sport!

- FlevoFluffy
- Zeer actief
Mick heeft er zeker plezier in na zon zes lessen had Mick door wat de bedoeling was.
Nu moet hij nog leren alleen de baan te nemen, daar gaan we na de zomervakantie aan beginnen.
Nu moet hij nog leren alleen de baan te nemen, daar gaan we na de zomervakantie aan beginnen.

-
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Wacht maar tot hij het bijna helemaal kent ^^ Jij en je hond gaan het zo leuk vinden...aukje schreef:Mick heeft er zeker plezier in na zon zes lessen had Mick door wat de bedoeling was.
Zoals ik, ik ben nu een totale flyballfreak ^^ hahah
hoeveel per week train je?
grtz
- FlevoFluffy
- Zeer actief
We trainen 1 keer in de week, ik kan niet vaker mag maar 1 avond vast vrij aanvragen ( werk in de zorg)
Gelukkig leert Mick snel en wil graag alles doen voor de bal.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik behendigheid leuker vond, maar daar denkt Mick duidelijk anders over.
En dat maakt mij als baasje dan wel weer blij.
Gelukkig leert Mick snel en wil graag alles doen voor de bal.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik behendigheid leuker vond, maar daar denkt Mick duidelijk anders over.
En dat maakt mij als baasje dan wel weer blij.

- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Contacteer:
Flyball word leuker naarmate je hoger komt, en vooral de wedstrijden gaat draaien, dan pompt echt de adrenaline door je lijf heen zelfs als je zelf niet moet lopen.
Steeds strakkere wissels neerzetten, in het begin is het natuurlijk eerst opbouw en daarna komt het 'echte' werk.
Ik doe nu beide maar ben gestopt met Agility-wedstrijden, houd me startlicentie nog wel even aan maar vind beide ook erg spannend en leuk om te doen.
Steeds strakkere wissels neerzetten, in het begin is het natuurlijk eerst opbouw en daarna komt het 'echte' werk.
Ik doe nu beide maar ben gestopt met Agility-wedstrijden, houd me startlicentie nog wel even aan maar vind beide ook erg spannend en leuk om te doen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Na de 2de teleurstelling op wedstrijd, begint de nederlandse bak een beetje tegen te slaan.
Ik mis de internationale toch, zoveel meer spanning en snelheid en betere honden.
Ik mis de internationale toch, zoveel meer spanning en snelheid en betere honden.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Contacteer:
kom bij KCHWloony schreef:Na de 2de teleurstelling op wedstrijd, begint de nederlandse bak een beetje tegen te slaan.

-
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
En Paul, Anja en haar man proberen me al langer over te halen. Ik ken hen beiden goed omdat we samen activiteiten van de kelpieclub doen en op dezelfde club agility.
En ik heb een klein hondje en een working kelpie.
aan de andere kant twijfel ik omdat zirka nu klaar is op de ned bak en over 2 weken haar wedstrijddebuut heeft om terug van 0 te starten op de int. bak.
ik weet het echt nimeer
En ik heb een klein hondje en een working kelpie.
aan de andere kant twijfel ik omdat zirka nu klaar is op de ned bak en over 2 weken haar wedstrijddebuut heeft om terug van 0 te starten op de int. bak.

- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Contacteer:
ik zou het gewoooon doen
anderzijds hoef je dus alleen nog maar de bak aan te leren dus dan ben je vlugger klaar omdat je hond al vooruit kan werken

-
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
Ik heb effe een kopie van men bericht gemaakt van een ander forum met de reden dat ik nu twijfel.
Ik ben zo fier op mijn 2 meiden, dat ze zon plezier in de sport hebben.
Maar voor mij is de fun eraf.
Blijkbaar zijn we in de vorige wedstrijd in een snellere divisie gemoeten door een foutje, ik heb een hele dag de seconden niet bijgehouden, maar het is zo dat je in divisie 3 moet vanaf 26 seconden en onze tijden in de voormiddag waren allemaal rond de 28 seconden. Dus we werden ingedeeld in een divisie voor honden die onder de 26 liepen dacht ik.
De wedstrijd van zondag stond ik te juichen dat door een te vroege wissel van het andere team we een run gewonnen hadden. Volgens de scheids was er niks gebeurd en heeft het andere team gewonnen.
De 2de run wonnen en de 3de run mocht ik naar de stoel en werd een jr ingezet die even breed als lang is en geen vaart maakt. Totaal kansloos dus, ik wil nou niet beweren dat we met troyca wel zouden gewonnen hebben, maar dit gaf echt een beeld dat de coatch zeker wou verliezen en er de brui aangaf voor die dag.
Kheb niks laten merken maar diep in mezelf zwaar teleurgesteld.
En dan nog weet ik dat we best een snel team kunnen zijn, maar 3 herders in het team moeten voorzichtig gelost worden als de andere al voorbij is, want ze vliegen elkaar aan, een jr in slechte conditie, een bc die als de sprongen hoog staan er niet over kan en ze omver loopt en troyca die is weer wat onvoorspelbaar met naast de baan terug te komen.
Maar ik ga echt voor de sport en de kick.
Dus internationale bak kriebeld erg bij me en denk erover terug naar de flying dutch te gaan.
Na dit hele verhaal moet ik wel zeggen dat ik een goeie band heb met de leden van de ned bak, daarom is de beslissing effe moeilijk en aan de andere kant kan ik met troyca de kleine blijven nl bak doen en met zirka internationale. Zou leuk zijn een heel kelpieteam.
Op de nedbak mogen maar 2 honden van hetzelfde ras in een team en dat geeft soms bizarre combis.
Ik ben zo fier op mijn 2 meiden, dat ze zon plezier in de sport hebben.
Maar voor mij is de fun eraf.
Blijkbaar zijn we in de vorige wedstrijd in een snellere divisie gemoeten door een foutje, ik heb een hele dag de seconden niet bijgehouden, maar het is zo dat je in divisie 3 moet vanaf 26 seconden en onze tijden in de voormiddag waren allemaal rond de 28 seconden. Dus we werden ingedeeld in een divisie voor honden die onder de 26 liepen dacht ik.
De wedstrijd van zondag stond ik te juichen dat door een te vroege wissel van het andere team we een run gewonnen hadden. Volgens de scheids was er niks gebeurd en heeft het andere team gewonnen.
De 2de run wonnen en de 3de run mocht ik naar de stoel en werd een jr ingezet die even breed als lang is en geen vaart maakt. Totaal kansloos dus, ik wil nou niet beweren dat we met troyca wel zouden gewonnen hebben, maar dit gaf echt een beeld dat de coatch zeker wou verliezen en er de brui aangaf voor die dag.
Kheb niks laten merken maar diep in mezelf zwaar teleurgesteld.
En dan nog weet ik dat we best een snel team kunnen zijn, maar 3 herders in het team moeten voorzichtig gelost worden als de andere al voorbij is, want ze vliegen elkaar aan, een jr in slechte conditie, een bc die als de sprongen hoog staan er niet over kan en ze omver loopt en troyca die is weer wat onvoorspelbaar met naast de baan terug te komen.
Maar ik ga echt voor de sport en de kick.
Dus internationale bak kriebeld erg bij me en denk erover terug naar de flying dutch te gaan.
Na dit hele verhaal moet ik wel zeggen dat ik een goeie band heb met de leden van de ned bak, daarom is de beslissing effe moeilijk en aan de andere kant kan ik met troyca de kleine blijven nl bak doen en met zirka internationale. Zou leuk zijn een heel kelpieteam.
Op de nedbak mogen maar 2 honden van hetzelfde ras in een team en dat geeft soms bizarre combis.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zou een goede compromis zijn toch? Ik vind het wel stoer want in ons team zijn er weinig borders maar eigenlijk is minimaal 60% kelpie
staat wel leuk in contrast

-
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
Ik zal er over nadenken en loop de 26ste nog de ned bak competitie met flyball, het zou anders niet eerlijk zijn naar de andere mensen toe die niet kunnen gaan omdat ik niet meedoe.
We doen een keer mee met een derde team, daar hebben we net 6 honden voor waarvan er 2 van mij inzitten, dus het wordt druk wisselen die dag en iemand vinden die zirka aankan.
Het is nu al zwaar op training, zirka staat zich aan een paal helemaal dik te maken van drukte terwijl ik met troyca loop en daarna met een zwaar hijgende zirka.
We doen een keer mee met een derde team, daar hebben we net 6 honden voor waarvan er 2 van mij inzitten, dus het wordt druk wisselen die dag en iemand vinden die zirka aankan.
Het is nu al zwaar op training, zirka staat zich aan een paal helemaal dik te maken van drukte terwijl ik met troyca loop en daarna met een zwaar hijgende zirka.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Contacteer:
dan is die training al helemaal niet ideaal voor Zirka. Ik zou het ook niet hoeven doen met Escha, zo lang aan de zijlijn staan met training.
Nee inderdaad die wedstrijd gewoon draaien zou inderdaad sneu zijn als je je teamleden teleur moet stellen
Nee inderdaad die wedstrijd gewoon draaien zou inderdaad sneu zijn als je je teamleden teleur moet stellen

-
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Contacteer:
hahaha denk het wel jaloony schreef:Wat zal paulals die het te weten komt

-
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Westrijden in België?EschaenStefanie schreef:kom bij KCHWloony schreef:Na de 2de teleurstelling op wedstrijd, begint de nederlandse bak een beetje tegen te slaan.
Ik mis de internationale toch, zoveel meer spanning en snelheid en betere honden.het 'nieuwe' seizoen begint over 1, 2 of 3 weken? en eigenlijk zijn alle nieuwe leden van welk formaat dan ook altijd feest (internationale bak) en we lopen wedstrijden in België
Leuk misschien lopen we elkaar ooit nog wel eens tegen het lijf :d
- FlevoFluffy
- Zeer actief
Ik weet niet of wij wedstrijden gaan lopen.
De hondenvereniging heeft al heel lang geen wedstrijd team meer gehad.
Mick dacht woensdag wat nou springen ga er lekker omheen hi hi.
Ik vraag mij alleen af zijn er senior wedstrijden, Mick is nu 7 en natuurlijk lang zo snel niet als toen hij 2 was.
De hondenvereniging heeft al heel lang geen wedstrijd team meer gehad.
Mick dacht woensdag wat nou springen ga er lekker omheen hi hi.
Ik vraag mij alleen af zijn er senior wedstrijden, Mick is nu 7 en natuurlijk lang zo snel niet als toen hij 2 was.

-
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
Wij zijn helemaal om
vorige week voor de eerste keer met zirka op de internationale bak en heb ineens knick ook maar meegenomen. Die is iets of wat nogal lomp traag en onder de indruk van de andere honden, maar hij is dan ook nog nooit op een hs geweest en zal hopelijk nog wel los komen.
Zondag in belgie ookal in 1 keer geholpen op een demo.

Zondag in belgie ookal in 1 keer geholpen op een demo.
-
- Zeer actief
Patterdale Terrier
- Contacteer:
3de les gehad en zirka doet een complete swimturn zoals die moet op de bak met al 2 sprongen erbij
ik ruik de eerste wedstrijd al.

-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Am. Staff
- Contacteer:
Weet iemand waar je zo'n flyball bak vandaan kan krijgen? Zelf bouwen lijkt mij geen goed plan 

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Meestal worden die bakken zelf gemaakt, tenminste bij ons wel.
Hier een klein updateje wbt Flyball ...
Sinds een paar weken trainen we met de wedstrijdgroep mee en volgend seizoen starten we met de wedstrijden
Onze KC zit bij de Belgische Flyball Club aangesloten , dus wij zullen het grootste deel van het seizoen in Belgie te vinden zijn.
Zag op de wedstrijdkalender ook nog een wedstrijd in Duitsland en Frankrijk voorbij komen en de EK in Engeland ( maar daar gaan wij als club zijnde wrs niet heen )
Sinds een paar weken trainen we met de wedstrijdgroep mee en volgend seizoen starten we met de wedstrijden

Onze KC zit bij de Belgische Flyball Club aangesloten , dus wij zullen het grootste deel van het seizoen in Belgie te vinden zijn.
Zag op de wedstrijdkalender ook nog een wedstrijd in Duitsland en Frankrijk voorbij komen en de EK in Engeland ( maar daar gaan wij als club zijnde wrs niet heen )
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- FlevoFluffy
- Zeer actief
Dat klinkt leuk, wij hebben helaas geen wedstrijd groepje.** Angela ** schreef:Meestal worden die bakken zelf gemaakt, tenminste bij ons wel.
Sinds een paar weken trainen we met de wedstrijdgroep mee en volgend seizoen starten we met de wedstrijden![]()
![]()
Maar Micky loopt nu super goed, hij weet helemaal wat de bedoeling is.