Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Corrigerende tik, ja of nee?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Corrigerende tik, ja of nee?

Ongelezen bericht door malinois »

vaddie schreef:Ik zal wel wonderhonden hebben want gelukkig luisteren ze zonder een schop, tik of hoe je het ook wil noemen.
Het enigste wat ik wel eens doe is iets gooien. Om ze uit een bepaald gedrag te halen.
nou ik tik liever dan dat ik iets gooi hoor :U: Weet ik zeker dat het raak is als ik tik en kan ik de mate bepalen... daarnaast weet mn hond dat het van mij afkomt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Nou, het schrikeffect van iets gooien werkt ook al wel hoor. Afgezien van of je raak gooit of niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

vaddie schreef:Ik zal wel wonderhonden hebben want gelukkig luisteren ze zonder een schop, tik of hoe je het ook wil noemen.
Het enigste wat ik wel eens doe is iets gooien. Om ze uit een bepaald gedrag te halen.

ik durf ook al wel eens met de hond gooien :engel:
iones
Zeer actief

Inge O schreef:
iones schreef:Nou, het schrikeffect van iets gooien werkt ook al wel hoor. Afgezien van of je raak gooit of niet.
ja, natuurlijk werkt het, maar is het beter dan een tik?

bij een tik weten ze tenminste waar het vandaan komt (en als je het goed doet/timed/traint) ook hoe ze hem kunnen vermijden - terwijl je met gooien als het fout gaat angst creëert.

nou niet meteen zoveel beter dat je er een soort van prat moet op gaan dat je gééééén tik geeft maar gewoon braaf gooit :roll: .
Het effect is hetzelfde en de impact denk ik ook. Dus ik snap zeer zeker je punt. Maar ik denk dat veel mensen zich zelf dan beter voelen bij gooien of schrikeffect, dan bij het uitdelen van een tik. Maar voor de hond zal het weinig verschil maken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

malinois schreef:
nou ik tik liever dan dat ik iets gooi hoor :U: Weet ik zeker dat het raak is als ik tik en kan ik de mate bepalen... daarnaast weet mn hond dat het van mij afkomt.
dit vind ik dan weer een interessante.
Bij sommige correcties om wat te doorbreken schrikreactie of wat ook (tt is er ook van) is het juist van dat ze even terug in luistermodus komen zonder dat de reactie gelinkt wordt aan de baas, een bepaalde focus doorbreken zonder dat het een als correctie is maar om even weer door te dringen.
Een hoge klank, trilling trekje aan de nekband of inderdaad vlak ernaast of mischien ertegenaan iets gooien zodat de hond schrikt en zijn focus op de baas richt, in de zin van wat gebeurd mij nu?
Dat gebruik ik ook wel eens, een tik krijgen ze echter ook wel eens, en daar denk ik niet bij na eerlijk gezegd. Als er eten uit iemands handen/mond wordt gebeten, hetzij de mijne, hetzij dat van kinderen of bij wie dan ook dan zonder erover na te denken krijgen ze een knal voor hun bek. Dan kun je @ vaddie zeggen dat je wonderhonden hebt dat je dat nooit hebt hoeven doen omdat ze dat gedrag blijkbaar nooit hebben laten zien, hier dus wel en daar heb ik op deze manier op gereageerd. Niet over nagedacht. Beide honden deden het overigens, en beiden op latere leeftijd bij me gekomen dus of ze dit gedrag voorheen hadden, er vroeger mee inraking waren geweest of dat ze in de probeer fase waren weet ik niet, ik weet wel dat ik reageerde met een knal voor de bek. En dat was adequaat, ze wisten dat ze dat dus niet meer hoefden te doen bij mij (met mij erbij) of bij andere volwassenen/kinderen.
blondie
Zeer actief

Het is wel een verschil, schrik effect en niet beseffen dat ze gecorrigeerd worden, dan moet je verrekte zeker zijn dat de hond als hij schrikt zich op jou richt. Zodat je alsnog op een min of meer neutrale manier de aandacht krijgt en een gewenst "lief"commando kan roepen waarop beloond kan worden, dan heeft de schrik als effect dat jij leuker bent :engel:
Bij gedrag dat echt niet acceptabel is en bij de hond ook als een duvel uit een doosje komt, dan reageer ik ook als een duvel uit een doosje, ga niet eerst nadenken hoe ik het het beste af kan leren. Ik constateer iets dat ik niet wil en daar reageer ik op, kan een grote bek zijn, maar kan ook zomaar zijn dat ik in een reflex een tik uitdeel, en ze weten en zien dat ze hem van me krijgen op het moment dat ze iets doen wat ik niet wil, dus die link hebben ze direct gelegd als het goed is.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:Nou, het schrikeffect van iets gooien werkt ook al wel hoor. Afgezien van of je raak gooit of niet.
als je het goed doet en er direct iets op volgt... ik heb bij de show van CM in Amsterdam gezien hoe je het niet moet doen en wat dan de reactie van een hond kan zijn.... Dan tik ik veel liever, heb ik het zelf in de hand.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ArCee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nikan, kruising Rottweiler x Beauceron vanuit Spanhe.
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ArCee »

Daarbij is de ene hond hond ook veel gevoeliger voor dat soort dingen als de andere hond. De Bull Terrier van mijn broer kwam datgene wat je gooide, blik met steentjes of een werpketting gewoon netjes terug brengen :LOL:
Dan ken je gooien wat je wilt hoor :mrgreen:
Met een huis vol dieren, valt er altijd iets te vieren
Toen ik de mensen leerde kennen, ging ik mijn hond meer verwennen
blondie
Zeer actief

ArCee schreef:Daarbij is de ene hond hond ook veel gevoeliger voor dat soort dingen als de andere hond. De Bull Terrier van mijn broer kwam datgene wat je gooide, blik met steentjes of een werpketting gewoon netjes terug brengen :LOL:
Je moet het wel beeldender vertellen. Ze lijken te denken :denken: vervolgens wordt het besnuffeld ,dan opgepakt, vaak nog even mee geschud om weer naar de baas te brengen "nog een keer" :tongue: zo ging het hier, en niet zeuren dan he... je hebt immers de aandacht weer :goeie:
iones
Zeer actief

Inge O schreef: ze mogen zich daar beter bij voelen maar ze moeten daarom niet gaan denken dat ze het ook zíjn :wink: . iedereen doet dus (binnen grenzen uiteraard) wat het beste bij hem past maar altijd dat gekat op wat een ander zo vreselijk slecht zou doen, pffff :roll: .
Mee eens. Mij gaat het er vooral om dat mensen hun honden opvoeden en dat het werkt. Maar mensen die niet opvoeden, of halfslachtig zodat ze er niets van bakken, dat vind ik veel waardelozer.
iones
Zeer actief

Inge O schreef: ze mogen zich daar beter bij voelen maar ze moeten daarom niet gaan denken dat ze het ook zíjn :wink: . iedereen doet dus (binnen grenzen uiteraard) wat het beste bij hem past maar altijd dat gekat op wat een ander zo vreselijk slecht zou doen, pffff :roll: .
Ja maar dat geldt voor alles: de manier waarop je het doet. Je kunt alles op de verkeerde manier doen zodat je het beoogde effect mist. En wat dat betreft kan er in poging tot opvoeding veel mis gaan.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

ArCee schreef:Daarbij is de ene hond hond ook veel gevoeliger voor dat soort dingen als de andere hond. De Bull Terrier van mijn broer kwam datgene wat je gooide, blik met steentjes of een werpketting gewoon netjes terug brengen :LOL:
onze puber teef zou dit ook nog doen, oh leuk "apporteren" en waarschijnlijk gaat ze er eerst nog een ererondje mee lopen voor ze het terug komt brengen :engel:
Afbeelding
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Het enige dat ik doe is tik geven tegen de flank of zo als ik hun gedrag wil doorbreken of als ze te veel zich op 1 ding fikseren, bv andere hond, of vee, dan tik ik even om dat te doorbreken en het helpt altijd bij de 3 honden.

Of een tikje tegen de rug als ze in de weg staan, zo van, ga eens opzei, maar das meer gewoon een vingendruk, meer niet
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Kind kan dan misschien wel geen rangorde hebben ,maar je kunt hem wel status geven zoals een moederhond haar puppen de status geeft.
op dit moment lopen er 7 bouvier puppen van 3 weken door de kamer te stappen en er staat een werpkist in de kamer met 10 poedelpuppen van 2 weken oud .
En dat gaat allemaal goed omdat er duidelijkheid is.
Daar kan ik ook nog gerust een kind tussen zetten omdat ik dat kind de status geef boven de teven die hun puppen hebben liggen/lopen.
Als er gegromd zou worden kap ik dat gelijk af want ddat word niet getolereerd.

Waarom worden honden afgestraft als ze grommen naar andere hondenn en niet naar kinderen.
Want dat mag dan wel weer en vind ik heel vreemd.
Exuus is dan ja maar hij waarschuwd en dan moet het kind maar luisteren dat de hond ook respect verdiend.
Een hond heeft pas respect hier als hij gewoon zijn bek houd en het grommen uit zijn hoofd laat .
Ongeacht of het kind nu fout is of niet ,hij moet zijn muil houden.
Honden kijken ook niet om te begrijpen of gaan elkaar ook niet vragen waarom hij dat nu deed.
Pats boem je moet jezelf gedragen en zo niet dan word je gecorriggert.

Als een grom gezien kan worden als stap naar aanval naar andere hond kun je die grom ook zien als een stapje hoger naar kind toe als het toegestaan word,.
Als je je kind dan ook nog weg haald of straft en de hond ongemoeid laat met zijn gegrom vind ik een slechte zaak.
Daarmee geef je juist dde hond status en exuus voor zijn gedrag.

En ja als het zo uitkomt geef ik wel eens een hollewipper /tic of pak er wel eens 1 in zijn nekvel.
Wat dat aan gaat ben ik niet zozeer bezig met mijn hond zijn belangen ,maar meer mmet de mijne om het zooitje onder controle te houden.
Honden zijn ook niet bezig met het belang van een ander maar ook alleen maar met hun eigen voordeeltjes en belangen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

bouvierpoedel schreef:En ja als het zo uitkomt geef ik wel eens een hollewipper /tic of pak er wel eens 1 in zijn nekvel.
Wat dat aan gaat ben ik niet zozeer bezig met mijn hond zijn belangen ,maar meer mmet de mijne om het zooitje onder controle te houden.
Honden zijn ook niet bezig met het belang van een ander maar ook alleen maar met hun eigen voordeeltjes en belangen.

Zo deden mijn ouder het vroeger ook altijd en ook zij hadden hebben altijd van alles gehad (bouviers-herders-pits-yorks noem maar op) maar als er puppen waren konden wij (en de kleinkinderen) ook gewoon zonder problemen in de kamer rondlopen/spelen. Er was er geen 1 die het in de hoofd haalde te grommen. :19:

Enige waar wij nooit in mochten (en dat is volgens mij heel normaal) was de werpkist. Die was voor de moeder en pups :ok:

Maar hier is het geven van een tik of in de nekvel pakken nagenoeg de grootste schande die je als hondeneigenaar kunt begaan :schrik:
Naja, het zal wel. Feit is wel dat bij ons thuis altijd alles kon en mocht en de hond gewoon hond was. Niks meer, niks minder :cool2:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief

smoekie schreef:
bouvierpoedel schreef:En ja als het zo uitkomt geef ik wel eens een hollewipper /tic of pak er wel eens 1 in zijn nekvel.

Zo deden mijn ouder het vroeger ook altijd en ook zij hadden hebben altijd van alles gehad (bouviers-herders-pits-yorks noem maar op) maar als er puppen waren konden wij (en de kleinkinderen) ook gewoon zonder problemen in de kamer rondlopen/spelen. Er was er geen 1 die het in de hoofd haalde te grommen. :19:

Enige waar wij nooit in mochten (en dat is volgens mij heel normaal) was de werpkist. Die was voor de moeder en pups :ok:

Maar hier is het geven van een tik of in de nekvel pakken nagenoeg de grootste schande die je als hondeneigenaar kunt begaan :schrik:
Naja, het zal wel. Feit is wel dat bij ons thuis altijd alles kon en mocht en de hond gewoon hond was. Niks meer, niks minder :cool2:
Denk dat het ook te maken heeft met een natuurlijke instinctieve afstand die er moet zijn onder verschillende soorten dieren.
En wij zijn ook maar een dier.
Die hond kan nooit jouw gevoelsleven delen zoals een mens dat niet kan van een hond.
Maar we willen zo graag en hebben steeds meer kennis en dat kan ook je zwakte zijn ommdat kennis soms ook heel verwarrend kan zijn.
We willen vriendjes worden met onze kinderen ,maar ook met onze honden.
Liefde en respect staan hoog op het verlanglijstje.
En honden horen ook rechten te hebben maar we vergeten daardoor de onze en misschien wel het respect wat we niet voor onszelf hebben wel van de hond voor onms verwachten.
Mijn kind is de toekomstig roedel leider en tot die tijd heeft hij status omdat ik hem die status geef.
En dan bepaald mijn hond niet of hij maar even mag grommen omdat mijn kind toevallig bij ZIJN kleedje of mand in de buurt komt.
Er is helemaal niets van mijn hond.
Zijn stront en pies is van hem en de ruimte die ik hem geef en niets anders.
Waarom zou je je honden onderling wel die plaats kunnen geven en niet je kind.??
Je laat toch ook je visite niet bijten of toe grommenn .
Of je hond een andere hond in zijn nek vliegen dus waarom wel je hond laten grommen tegen je kind.??
Waarom verwacht je wel dat je hond je kat of cavia niet aangromt of molt en wel heel normaal en zelfs blij zijn met aangrommenn naar je kind.??
Hioj heeft helemaal niets te waarschuwen ,dat doe ik wel.

.
smoekie
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Denk dat het ook te maken heeft met een natuurlijke instinctieve afstand die er moet zijn onder verschillende soorten dieren.En wij zijn ook maar een dier.
Die hond kan nooit jouw gevoelsleven delen zoals een mens dat niet kan van een hond.
Maar we willen zo graag en hebben steeds meer kennis en dat kan ook je zwakte zijn ommdat kennis soms ook heel verwarrend kan zijn.
We willen vriendjes worden met onze kinderen ,maar ook met onze honden.
Liefde en respect staan hoog op het verlanglijstje.
En honden horen ook rechten te hebben maar we vergeten daardoor de onze en misschien wel het respect wat we niet voor onszelf hebben wel van de hond voor onms verwachten.
Mijn kind is de toekomstig roedel leider en tot die tijd heeft hij status omdat ik hem die status geef.
En dan bepaald mijn hond niet of hij maar even mag grommen omdat mijn kind toevallig bij ZIJN kleedje of mand in de buurt komt.
Er is helemaal niets van mijn hond.
Zijn stront en pies is van hem en de ruimte die ik hem geef en niets anders.
Waarom zou je je honden onderling wel die plaats kunnen geven en niet je kind.??
Je laat toch ook je visite niet bijten of toe grommenn .
Of je hond een andere hond in zijn nek vliegen dus waarom wel je hond laten grommen tegen je kind.??
Waarom verwacht je wel dat je hond je kat of cavia niet aangromt of molt en wel heel normaal en zelfs blij zijn met aangrommenn naar je kind.??
Hioj heeft helemaal niets te waarschuwen ,dat doe ik wel.

.

Dat dus. Ik laat mijn hond ook geen visite bijten of toe grommen. Dan gaat ze gewoon haar bench in als ik daar "bang" voor ben of naar het balkon.

Enige waar ik de kinderen nog wel eens voor waarschuw is dat ze bij Nell uit de buurt moeten blijven als ze in haar bench ligt met een nieuw bot (1 dag) :wink: dan hoeven ook die 2 van mijn moeder niet bij haar bench in de buurt te komen zeg maar :schrik: :cool2: Nou ja, als dat het enige is. Dat is wat ik haar "gegeven" heb. (veilig in de bench kunnen liggen) en voor de rest heeft zij naar niks of niemand te grommen of uit te halen :ok:

Dus ja, wat dat aangaat is het mijn "eigen" schuld dat de kinderen dan gewoon bij haar uit de buurt moeten blijven en doen ze het toch en ze zou uithalen, ja, dat is dan voor mij gewoon gevalletje eigen schuld dikke bult :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:Ik ben het helemaal met jouw aanpak eens hoor BP.
Word onderhand doodmoe van al dat gepsychologiseer en aanpak met zijden handschoentjes om majesteit Hond maar voorál niets in de weg te leggen en te zorgen dat hij zich voor de volle 100% kan ontplooien terwijl je er op je teentjes omheen draait en zorgt dat het hem aan niets ontbreekt.
Donder op. Het is maar een hond.
En hij voelt zich het prettigst als hij ook als zodanig behandeld wordt en niet als het erfprinsje, iets dat bij veel mensen wèl gebeurt.
En vaak geheel onbewust.
Ze liggen hier ook natuurlijk ook allemaal pissend en rillend ,schijttesbang onder de tafel en hoeken . :wink:
smoekie
Zeer actief

Word onderhand doodmoe van al dat gepsychologiseer en aanpak met zijden handschoentjes om majesteit Hond maar voorál niets in de weg te leggen en te zorgen dat hij zich voor de volle 100% kan ontplooien terwijl je er op je teentjes omheen draait en zorgt dat het hem aan niets ontbreekt.
En hij voelt zich het prettigst als hij ook als zodanig behandeld wordt en niet als het erfprinsje, iets dat bij veel mensen wèl gebeurt.
En vaak geheel onbewust.

En nog een keer "dit dus" :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef: Ze liggen hier ook natuurlijk ook allemaal pissend en rillend ,schijttesbang onder de tafel en hoeken . :wink:
Ja, hier ook. Als de dóód dat ze weer een kleng voor hun harses krijgen :LOL:
Nou heerlijk toch, kan ik er ook niet over struikelen :ok:
Juist de enige plaats is die vlek op de muur waar ik hem tegenaan kwak. :pffff:
Daarom had ik graag kinderen gehad, maar ach een hond voldoet ook.
Die beld tenmiste de kindertelefoon niet . :cool2:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

En hij voelt zich het prettigst als hij ook als zodanig behandeld wordt en niet als het erfprinsje, iets dat bij veel mensen wèl gebeurt.En vaak geheel onbewust.
juist! :ok:
Afbeelding
tedje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): verschillende rassen, en mixen.

Ongelezen bericht door tedje »

De personal trainers en honden coaches/ therapeuten klappen als paddenstoelen de grond uit , met ieder weer een andere insteek en visie :blah: .
Ik zie door de bomen het bos niet meer .

Hier een roedel van 5 honden , waarvan er 4 geen makkelijke honden zijn .
1 reu , die 3 relteven onder de duim houd , en hij krijgt daarvoor hier de ruimte .
( als de dames het weer ff op de heupen hebben )
Af en toe werkt ie er 1tje het stof in , lijkt allemaal vrij hard , maar er liggen geen afgebeten staartjes en oortjes hier op het erf , en er worden geen gaten in honden gebeten .
Hij is duidelijk , en ik/wij ben heel duidelijk naar hem en de rest.
Kan mij niet veroorloven dat het spul hier aan de knok gaat .

Er wordt hier niet gemept , één duidelijke blik of mondelinge correctie van ons is genoeg, dat ze hier weten wie hier de baas is .
Grommen of andere acties naar het gezin gebeurd hier nooit .

Honden , maar ook paarden spreken wel zo'n duidelijke taal , mensen zouden er verschrikkelijk veel van kunnen leren .

Als je een hond als hond behandeld , wordt je zijn beste vriend .
GR Tedje
Wie achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront
koentje

Ongelezen bericht door koentje »

Nanna schreef:Word onderhand doodmoe van al dat gepsychologiseer en aanpak met zijden handschoentjes om majesteit Hond maar voorál niets in de weg te leggen en te zorgen dat hij zich voor de volle 100% kan ontplooien terwijl je er op je teentjes omheen draait en zorgt dat het hem aan niets ontbreekt.

:cheer: :E: :E: :lol1: :lol1:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ach ja zo is het ook, als je de zweep :zweep: er niet over ligt dan zet je hem op het pluche. en verwen je hem zodat hij natuurlijk van het padje afraakt :cool2:
wat dacht je van de gulden middenweg, gewoon duidelijk en consequent zijn,
daar heb ik geen tikken voor nodig, en überhaupt heel weinig correctie .
Hij weet gewoon wat ik van hem verlang-punt :19:

Bij de bullen ging dat anders, maar ik denk niet dat ik die met een welgemeende tik zo nu en dan op andere gedachten had kunnen brengen.
Een bull incasseert, door met zijn ogen te knipperen en gaat dan door, met wat hij in zijn agenda had. :lees:

Alleen de juiste beloning had hem van gedachten kunnen veranderen( is mijn ervaring) :wink:

Een CC was even een ( heule grote) cultuurschok het beest luistert :O: en doet wat hem gezegd wordt, mist het duidelijk is :wink:
en ik ben echt heel duidelijk - geen misverstanden daar
malinois
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:ach ja zo is het ook, als je de zweep :zweep: er niet over ligt dan zet je hem op het pluche. en verwen je hem zodat hij natuurlijk van het padje afraakt :cool2:

Bij de bullen ging dat anders, maar ik denk niet dat ik die met een welgemeende tik zo nu en dan op andere gedachten had kunnen brengen.
Een bull incasseert, door met zijn ogen te knipperen en gaat dan door, met wat hij in zijn agenda had. :lees:

Alleen de juiste beloning had hem van gedachten kunnen veranderen( is mijn ervaring) :wink:

Een CC was even een ( heule grote) cultuurschok het beest luistert :O: en doet wat hem gezegd wordt, mist het duidelijk is :wink:
en toch is het zo, je ziet die zogenaamde trend overal terug, ook hier in topics, moet je eens kijken wat een paniek als er iemand op straat zn hond een tik heeft gegeven, de wereld vergaat bijna... wat moet je doen, waar kun je diegene aangeven etc. etc. etc.
Kom op zeg doe normaal... het is een hond en die kan wel wat hebben hoor. En als ik dat nodig vind bij mijn honden dan doe ik dat ongeacht of pietje, klaasje of keesje dat vreselijk vind.
Kijk alleen maar naar MG daar heb je het complete vb van hoe draai ik om voor de centjes voor je liggen.
Ik ben vreselijk blij dat die ander wiens naam je schijnbaar niet mag zeggen want dan aanbid je iemand... iets anders op tv laat zien... weer een beetje de hond laten waar die hoort...
Je hond is je vriendje, kul, je hond is je vriendje niet... je hondenmaatje maar dat is iets heel anders dan je vriendje...
Maar goed, dat is mijn mening en ik zal daar wel veel te nuchter naar kijken.
(wat niet wil zeggen dat ik niet voor ze door het vuur ga, kom niet aan mn honden want dan kom je aan mij!)
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

malinois schreef:
S@ndr@ schreef:ach ja zo is het ook, als je de zweep :zweep: er niet over ligt dan zet je hem op het pluche. en verwen je hem zodat hij natuurlijk van het padje afraakt :cool2:

en toch is het zo, je ziet die zogenaamde trend overal terug, ook hier in topics, moet je eens kijken wat een paniek als er iemand op straat zn hond een tik heeft gegeven, de wereld vergaat bijna... wat moet je doen, waar kun je diegene aangeven etc. etc. etc.
Kom op zeg doe normaal... het is een hond en die kan wel wat hebben hoor. En als ik dat nodig vind bij mijn honden dan doe ik dat ongeacht of pietje, klaasje of keesje dat vreselijk vind.
Kijk alleen maar naar MG daar heb je het complete vb van hoe draai ik om voor de centjes voor je liggen.
Ik ben vreselijk blij dat die ander wiens naam je schijnbaar niet mag zeggen want dan aanbid je iemand... iets anders op tv laat zien... weer een beetje de hond laten waar die hoort...
Je hond is je vriendje, kul, je hond is je vriendje niet... je hondenmaatje maar dat is iets heel anders dan je vriendje...
Maar goed, dat is mijn mening en ik zal daar wel veel te nuchter naar kijken.
(wat niet wil zeggen dat ik niet voor ze door het vuur ga, kom niet aan mn honden want dan kom je aan mij!)
Waarom word ik nu weer betrokken in jouw getik en gemep. :19: :LOL:
S@ndr@
Zeer actief

Ja en overdrijven kan ook, ik hou niet van corrigerende tikken nog bij honden nog bij kinderen.
tja dat mensen grenzeloos kunnen zijn in hun liefde is hun probleem, de resultaten zullen dan ook voor zich spreken .
Ik heb geen zweep of corrigerende tik nodig en hij zit ook niet op het pluche, hij is gewoon hond en ik ben zijn baas _ het is zo verschrikkelijk simpel :wink:
En al sik dan toch iemadn volg is het Jan fennel :wink:
snijdt wel hout, zonder de scherpe randjes
bouvierpoedel
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ja en overdrijven kan ook, ik hou niet van corrigerende tikken nog bij honden nog bij kinderen.
tja dat mensen grenzeloos kunnen zijn in hun liefde is hun probleem, de resultaten zullen dan ook voor zich spreken .
Ik heb geen zweep of corrigerende tik nodig en hij zit ook niet op het pluche, hij is gewoon hond en ik ben zijn baas _ het is zo verschrikkelijk simpel :wink:
Kom je overdrijjft zelf,.
Als er staat een tik of mep is het bij jou gelijk de zweep.
Niets mis mee hoe jij het doet want het schijnt te helpen en je hond luisterd.
Dus ook prima toch .
Hier word ook wel eens een tik of hollewipper uitgedeeld ,maar dat wil niet zeggen dat ze hem allemaal krijgen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

S@ndr@ schreef:Ja en overdrijven kan ook, ik hou niet van corrigerende tikken nog bij honden nog bij kinderen.
En ik vind een tik prima zowel bij kinderen als bij honden.
Dat is het verschil tussen mensen, maar dat wil niet zeggen dat het een beter is als het ander. In beide situaties moet je niet overdrijven.
Maar er wordt tegenwoordig een compleet drama gemaakt als je maar durft je hond een tik te geven. En daar ben ik een beetje klaar mee...
Ik volg niemand maar als ik iemand moet kiezen van wie ik dingen gebruikt qua honden is dat o.a. Cesar. Hij kan de honden lezen als de beste, heeft een geweldig natuurlijk overwicht en de hond weet zn plek bij hem binnen een paar seconden. Daarnaast schroomt hij ook niet om 'omstreden' hulpmiddelen te gebruiken en doet hij dat niet stiekum achteraf. Eerlijk en duidelijk naar de hond.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Kom je overdrijjft zelf,.
Als er staat een tik of mep is het bij jou gelijk de zweep.
Niets mis mee hoe jij het doet want het schijnt te helpen en je hond luisterd.
Dus ook prima toch .
Hier word ook wel eens een tik of hollewipper uitgedeeld ,maar dat wil niet zeggen dat ze hem allemaal krijgen.
Het gaat mij erom dat als jij moet tikken dat er ergens iets niet duidelijk is.
als je dat moet doen om je punt te maken.....................
beetje kneuterig wat mij betreft.
Je sterkste wapens, zouden je hersenen moeten zijn, niet je handen :wink:
Tja als dat niet lukt............ :F:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”