smoekie schreef:S@ndr@ schreef:Vraag is dan heb ik dat gezegd, dat ik het beter doe dan een ander, of wordt het aangenomen door de mensen die mijn teksten op hun manier lezen en opvatten.
Edith: laat maar die is beantwoord
Ik kan niet regelen hoe mensen lezen wat ik schrijf, ik kan alleen schrijven wat ik doe en hoe ik het voel.
Voel me zeker niet superieur of alwetend, ( zeer zeker niet), en snap ook echt niet dat mensen dat eruit lezen.
Maar ik begrijp dus dat als je zegt van ik doe het niet, dat andere mensen lezen van doe je het wel dan deug je niet.
dat heb ik volgens mij nooit geschreven en zeker nooit zo bedoelt ook.
dat is me zo vreemd dat ik nu even

zo zit
voor degene die het zo gelezen hebben sorry 
want zo zit ik dus niet in elkaar - dit is me helemaal vreemd

dat ik er niet eens bij nagedacht heb dat het zo over kan komen
Dat is dus het klote met dingen op schrift

Dingen komen soms heel anders over dan bedoeld wordt. Daar heeft iedereen wel eens "last" van
Maar goed als jij bijvoorbeeld schrijft dat je het kneuterig vind en dat er ergens iets niet goed zit als je moet tikken, ja dan komt dat naar mijn idee idd wel zo over

Jij bent niet kneuterig en bij jou zit alles goed. Want he, jij hebt het niet nodig om af en toe een tik uit te delen.
Jij wil graag een hond voor de lol en niet om te gebruiken als boksbal
Ja sorry, dan komt het op mij idd wel een beetje zo over alsof jij je superieur voelt ten opzichte van hen die dus af en toe (op een andere manier) hun hond fysiek corrigeren. Jij ziet een halti niet als "correctiemiddel" omdat hij bij paarden ook niet zo gebruikt wordt, maar daar verschillen we dan over van mening. Persoonlijk vind ik het dus wel degelijk een (ook niet leuke) correctiemiddel.
Tis niet voor niets dat er meer dan genoeg hondenscholen zijn waar het gebruik "correctiemiddelen" (zoals zijzelf omschrijven) als een halti-GL- TT verboden zijn
Maar zoals gezegd, daarover verschillen we dan gewoon van mening

Yep en dan schrijf ik dus heel onhandig, ik zou het erg kneuterig vinden "als ik een hond als Gil zou moeten tikken", beest is braaf geboren en consequent zijn met hem is heel simpel.
en ja raskeuze heeft zeker in vloed op hoe je met een hond omgaat,
voor mij geen sport hond , met veel driften - ik zou er niet gelukkig van worden
Van Gils is zo`n eerlijk beest, zo duidelijk in zijn signalen. ( zonder gelijk weer als superieur te worden omschreven) ik heb iets gezocht dat qua temperament bij mij past.)
en dat komt dan lekker fout over, maar goed niet meer terug te draaien.
Die haltie draagt hij alleen in de drukte zoals naar de stad, of langs een weg lopen die druk is of zo en ja ik durf gewoon niet zonder( en dat is mijn makke, niet de zijne) hoewel hij het prima zou doen denk ik.
Ik wil gewoon niet nog een hond kwijt.
ik gok het niet en er staat nooit druk op de lijn omdat hij naast loopt, het is gewoon de veiligheid.
als ik dan een dieren beul ben dan is dat maar zo

het bespaard mij heel veel stress en spanningen, die dan natuurlijk weer doorwerken op de hond.