Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mastiff Barto (miniman) update 2/3/12 pag. 32

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Muk

Re: Mastiff puppies, GROEPSFOTO PAGINA 17

Ongelezen bericht door Muk »

laeken schreef:Geloof me, ik heb genoeg kennis om dit te onderbouwen. Maar dat lijkt mij niet eens nodig aangezien het beestje er voor mij stervende uitziet. We kunnen wel allemaal "aah wat schattig" gaan roepen, maar ondertussen zie ik een hondje dat al bezig is met doodgaan. Alleen gaat dat heel langzaam door de goede zorgen. De broers en zussen zijn bijna 10 keer zo groot. Hoeveel onderbouwing heb je nodig? Als een baby van 1 jaar 2,5 kilo weegt is hij ook heel erg ziek. Dat geldt dus ook voor dit hondje. Dit ziet er helemaal niet uit als een groei-achterstand maar als een probleem. :wink:
Ik ben het zeker met je eens dat je de hond moet laten onderzoeken omdat die er niet zo uitziet als zo hoort. En dan kun je eventueel (afhankelijk van de oorzaak) beslissen om de uk te laten inslapen. Ik zie ook zeker dat die hond er niet normaal uitziet, wat dat betreft ben ik ook niet blind. Maar voordat ik drastische beslissingen neem, wil ik die beslissingen wel onderbouwen door onderzoek van een goede da. En jij kan wel roepen dat je kennis genoeg hebt op dat gebied, maar dat kan iedereen. En vanachter een beeldscherm is het wel heel makkelijk oordelen.
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

de blaffers schreef:Maar ook 2 teefjes hebben " die " uitdrukking ....... of ben ik de enige die dat ziet ???

waarschijnlijk...de andere pups ogen in mijn ogen gewoon goed hoor...

Muk schreef: Ik ben het zeker met je eens dat je de hond moet laten onderzoeken omdat die er niet zo uitziet als zo hoort. En dan kun je eventueel (afhankelijk van de oorzaak) beslissen om de uk te laten inslapen. Ik zie ook zeker dat die hond er niet normaal uitziet, wat dat betreft ben ik ook niet blind. Maar voordat ik drastische beslissingen neem, wil ik die beslissingen wel onderbouwen door onderzoek van een goede da. En jij kan wel roepen dat je kennis genoeg hebt op dat gebied, maar dat kan iedereen. En vanachter een beeldscherm is het wel heel makkelijk oordelen.
idd...ik zou ook eerst laten onderzoeken alvorens een drastische beslissing te nemen...je moet op z'n minst toch wéten wat er met dan manneke mis is, niet enkel om een correcte beslissing te nemen maar ook voor zijn broers, zussen en de oudercombi...is er niks te vinden so be it, maar dan heb je op z'n minst gezocht en weet je dat er niks te vinden is...wordt er wel iets gevonden dan moet je daar je conclusies uit trekken...
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Inderdaad, inslapen zonder enig onderzoek vind ik ook veel te drastisch. Wij kunnen niet via een foto zien wat er aan de hand is, en een DA kan dat ook niet.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Normaal gesproken slaapt een dierenarts hondjes in. Die gaat dus eerst kijken of hij wat kan vinden. Ik zou er een bloedonderzoek aan wagen maar verder niks. Dat omdat het hondje inmiddels al zo enorm achter ligt dat dat ook niet meer goed kan komen. Dat betekent voor een ras als een mastiff dat hij al kansloos is. Zeker omdat ook nog een pootje niet goed lijkt te zijn. Een mastiff kan niet op 3 poten. Je kan er heel veel geld aan uitgeven maar de kans is groot dat een nestpup door de stress de onderzoeken niet overleefd. Ik zou op het oordeel van de DA af gaan maar dan wel op het eerste oog of evt een bloedtest. Meer zou ik er niet aan doen omdat ik niks meer nodig heb om te zien dat dat geen leuke volwassen mastiff wordt. Dus ik vind de reacties dat je nog alles op alles moet zetten voor een dergelijke pup wat ver gezocht. Als je dat had willen doen dan had je dat moeten doen toen de pup hooguit 2 keer zo klein bleef. Niet 8 of meer keer want dan is het al te laat in mijn ogen. :wink: Verder is een hond als een mastiff dus al kansloos in mijn ogen als de groei niet optimaal verloopt. Laat staan extreem slecht. Ze zijn al gevoelig en geheel afhankelijk van hun lichaam.
Afbeelding
Muk

laeken schreef:Normaal gesproken slaapt een dierenarts hondjes in. Die gaat dus eerst kijken of hij wat kan vinden. Ik zou er een bloedonderzoek aan wagen maar verder niks. Dat omdat het hondje inmiddels al zo enorm achter ligt dat dat ook niet meer goed kan komen. Dat betekent voor een ras als een mastiff dat hij al kansloos is. Zeker omdat ook nog een pootje niet goed lijkt te zijn. Een mastiff kan niet op 3 poten. Je kan er heel veel geld aan uitgeven maar de kans is groot dat een nestpup door de stress de onderzoeken niet overleefd. Ik zou op het oordeel van de DA af gaan maar dan wel op het eerste oog of evt een bloedtest. Meer zou ik er niet aan doen omdat ik niks meer nodig heb om te zien dat dat geen leuke volwassen mastiff wordt. Dus ik vind de reacties dat je nog alles op alles moet zetten voor een dergelijke pup wat ver gezocht. Als je dat had willen doen dan had je dat moeten doen toen de pup hooguit 2 keer zo klein bleef. Niet 8 of meer keer want dan is het al te laat in mijn ogen. :wink: Verder is een hond als een mastiff dus al kansloos in mijn ogen als de groei niet optimaal verloopt. Laat staan extreem slecht. Ze zijn al gevoelig en geheel afhankelijk van hun lichaam.
Marc, je zwetst uit je nek. Je weet niet waarover je praat dat is wel duidelijk. Je kent het ras niet, je weet niet wat de fokker al heeft gedaan en nog doet en je hebt geen verstand van fokken. Kortom, je ongefundeerde mening slaat helemaal nergens op.
laeken
Zeer actief

Muk schreef: Marc, je zwetst uit je nek. Je weet niet waarover je praat dat is wel duidelijk. Je kent het ras niet, je weet niet wat de fokker al heeft gedaan en nog doet en je hebt geen verstand van fokken. Kortom, je ongefundeerde mening slaat helemaal nergens op.
Ach kom, ik zwets helemaal niet uit mijn nek. Verder slaat de mening die jij hebt over mijn stukje eigenlijk nergens op. Want moet je volgens jou echt verstand van fokken hebben om te zien dat die pup dood aan het gaan is? Ik ken het ras prima genoeg om te weten dat die honden gezond moeten opgroeien om te kunnen overleven. Daarnaast kan ik ook gewoon een heel verhaal op gaan hangen over vergiftiging door slecht functionerende nieren en meer van dat maar daarvoor moet je dus een bloedtest doen. Die is niet gedaan dus niemand weet waarom deze pup dood zal gaan zolang dat niet gebeurd is :wink:
Afbeelding
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik lees dit topic net en vind het wel een huuuuge verschil tussen miniman en de rest.
Het kleine kereltje lijkt helemaal niet op een mastiff :schrik:
Afbeelding
Mirr
Actief

Ongelezen bericht door Mirr »

de blaffers schreef:Maar ook 2 teefjes hebben " die " uitdrukking ....... of ben ik de enige die dat ziet ???
mon65 schreef: Ik denk dat dat er ook mee te maken heeft. Ik vind hem op die ene foto ook "eng". Hieronder is het al een stuk beter, of niet dan?

Hoewel dit er natuurlijk mooier, leuker en beter uit ziet..... Dat dan weer wel :ugh:

Afbeelding

Mini woog overigens vanmorgen 800 gram! Dus hij groeit nog steeds erg goed!
@De blaffers,
Ik denk dat jij het linker hondje bedoelt?
Ik denk dat het meer met haar uiterlijk te maken heeft dan alleen ''die blik''
Misschien is zij wat lichter? Minder ''vettig''...? Ze kunnen/hoeven natuurlijk ook niet allemaal even groot te zijn..
Dus dat zal wel goedkomen..
Muk

laeken schreef:
Muk schreef: Marc, je zwetst uit je nek. Je weet niet waarover je praat dat is wel duidelijk. Je kent het ras niet, je weet niet wat de fokker al heeft gedaan en nog doet en je hebt geen verstand van fokken. Kortom, je ongefundeerde mening slaat helemaal nergens op.
Ach kom, ik zwets helemaal niet uit mijn nek. Verder slaat de mening die jij hebt over mijn stukje eigenlijk nergens op. Want moet je volgens jou echt verstand van fokken hebben om te zien dat die pup dood aan het gaan is? Ik ken het ras prima genoeg om te weten dat die honden gezond moeten opgroeien om te kunnen overleven. Daarnaast kan ik ook gewoon een heel verhaal op gaan hangen over vergiftiging door slecht functionerende nieren en meer van dat maar daarvoor moet je dus een bloedtest doen. Die is niet gedaan dus niemand weet waarom deze pup dood zal gaan zolang dat niet gebeurd is :wink:
Jij lult echt maar wat. De pup gaat helemaal niet dood en de nierwaardes (en andere waardes) zijn prima. Denk je nou echt dat de fokker dat niet heeft na laten kijken door middel van bloedonderzoek?
Zolang jij op jouw "kennersblik" meteen maar even doctor Death gaat spelen omdat jij ziet dat de minipup niet goed uit zijn ogen kijkt en op basis daarvan hele fluttheorieën gaat bedenken zonder enige onderbouwing, ben je in mijn ogen geen kenner, maar een fantast.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Muk schreef: De pup gaat helemaal niet dood en de nierwaardes (en andere waardes) zijn prima. Denk je nou echt dat de fokker dat niet heeft na laten kijken door middel van bloedonderzoek?
Even hoor, want jij hebt blijkbaar meer gelezen hier in het topic dan ik. Waar vind ik deze informatie terug dan?
carine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door carine »

zelfde vraag want die staan hier nergens...
verder is dit geen stervende pup hé...het ventje komt aan, eet, speelt en doet als alle andere pups beschrijft TS...wat wel duidelijk is dat het manneke niet gezond is en hopelijk wordt er gevonden wat...
laeken
Zeer actief

Muk schreef: Jij lult echt maar wat. De pup gaat helemaal niet dood en de nierwaardes (en andere waardes) zijn prima. Denk je nou echt dat de fokker dat niet heeft na laten kijken door middel van bloedonderzoek?
Jij lult maar wat. Er is geen bloedonderzoek gedaan bij de pup en dus klets jij maar wat. Daarnaast gaat de pup wel dood. Wedden? Nog 2 weken als er niks gedaan wordt. Denk je nu echt dat een hondje ongestraft 10 keer zo klein als normaal kan zijn zonder ziek te zijn?
Zolang jij op jouw "kennersblik" meteen maar even doctor Death gaat spelen omdat jij ziet dat de minipup niet goed uit zijn ogen kijkt en op basis daarvan hele fluttheorieën gaat bedenken zonder enige onderbouwing, ben je in mijn ogen geen kenner, maar een fantast.
Wedden dat hij ingeslapen wordt of dood gaat? Wedden? Want ik ben niet gek hoor. Daarnaast vindt jij het schattig. Wat ik daar van vind zal ik wel voor me houden dan. Want ik begrijp niet wat er schattig is aan een hondje dat niet kan groeien. Lijkt wel alsof hij progeria heeft. Schattig zeg.... :roll:
Afbeelding
Muk

LongFields schreef:
Muk schreef: De pup gaat helemaal niet dood en de nierwaardes (en andere waardes) zijn prima. Denk je nou echt dat de fokker dat niet heeft na laten kijken door middel van bloedonderzoek?
Even hoor, want jij hebt blijkbaar meer gelezen hier in het topic dan ik. Waar vind ik deze informatie terug dan?
Staat ook niet in dit topic, ik heb het gevraagd aan de fokker. Dat is wel zo makkelijk in plaats van meteen het afspuiten aan te bevelen op basis van zelfverzonnen conclusies zoals Marc doet.
Muk

laeken schreef:
Muk schreef: Jij lult echt maar wat. De pup gaat helemaal niet dood en de nierwaardes (en andere waardes) zijn prima. Denk je nou echt dat de fokker dat niet heeft na laten kijken door middel van bloedonderzoek?
Jij lult maar wat. Er is geen bloedonderzoek gedaan bij de pup en dus klets jij maar wat. Daarnaast gaat de pup wel dood. Wedden? Nog 2 weken als er niks gedaan wordt. Denk je nu echt dat een hondje ongestraft 10 keer zo klein als normaal kan zijn zonder ziek te zijn?
Wedden dat hij ingeslapen wordt of dood gaat? Wedden? Want ik ben niet gek hoor. Daarnaast vindt jij het schattig. Wat ik daar van vind zal ik wel voor me houden dan. Want ik begrijp niet wat er schattig is aan een hondje dat niet kan groeien. Lijkt wel alsof hij progeria heeft. Schattig zeg.... :roll:
Zeg fantast, ik heb niets met dit nest puppies, gewoon omdat wij helemaal geen Mastiff willen in ons huidige huis.
En er is niks mis met zoiets vragen aan een fokker in plaats van met de meest wilde diagnoses aan te komen kakken zoals jij doet.
laeken
Zeer actief

Muk schreef:
LongFields schreef:
Staat ook niet in dit topic, ik heb het gevraagd aan de fokker. Dat is wel zo makkelijk in plaats van meteen het afspuiten aan te bevelen op basis van zelfverzonnen conclusies zoals Marc doet.
Wat vreemd. De fokker zegt zelf in de topic dat ze dat nog niet gedaan heeft. Zit je nu wel of niet uit je nek te kletsen om je gelijk te halen?
mon65 schreef:Als de DA met 6 weken komt enten, wil ik voor de zekerheid wel bloed af laten nemen om de nieren en lever en zo te testen. Dan zouden eventuele afwijkingen daaruit hopelijk naar voren komen. Maar vooralsnog doet ie prima mee met de rest!
Afbeelding
Muk

laeken schreef: Wat vreemd. De fokker zegt zelf in de topic dat ze dat nog niet gedaan heeft. Zit je nu wel of niet uit je nek te kletsen om je gelijk te halen?
Ook een fokker kan van mening veranderen, net zoals jij ook met de dag doet.
Op basis van dit topic (voor jou gejengel in dit topic overigens) en haar gevoel heeft de fokker toch maar besloten om eerder bloed af te laten nemen.

Dus nee, ik zit niet uit mijn nek te kletsen. Er is niks mis mee om het haar overigens zelf te vragen. Sterker nog, dat is een kleine moeite en dat bespaart jou een heleboel wilde fantasieën.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik vind het niet gezond dit verschil... en ik denk dat ik al een tijdje geleden een beslissing genomen zou hebben...
Het kan imo nooit een kerngezonde hond worden maar ik hoop van harte dat ik dit verkeerd heb.

de rest ziet er overigens prachtig uit :I: ... maar ik vind dat kleine ding maar een zielig hoopje ellende...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Muk

malinois schreef:Ik vind het niet gezond dit verschil... en ik denk dat ik al een tijdje geleden een beslissing genomen zou hebben...
Het kan imo nooit een kerngezonde hond worden maar ik hoop van harte dat ik dit verkeerd heb.
Ik mag hopen dat je die beslissing dan wel baseert op basis van bloed- en ander onderzoek. Een fokker die puur op gevoel pups laat inslapen is in mijn ogen namelijk een hele slechte fokker.
laeken
Zeer actief

Muk schreef:
laeken schreef: Wat vreemd. De fokker zegt zelf in de topic dat ze dat nog niet gedaan heeft. Zit je nu wel of niet uit je nek te kletsen om je gelijk te halen?
Ook een fokker kan van mening veranderen, net zoals jij ook met de dag doet.
Op basis van dit topic (voor jou gejengel in dit topic overigens) en haar gevoel heeft de fokker toch maar besloten om eerder bloed af te laten nemen.

Dus nee, ik zit niet uit mijn nek te kletsen. Er is niks mis mee om het haar overigens zelf te vragen. Sterker nog, dat is een kleine moeite en dat bespaart jou een heleboel wilde fantasieën.
Goh, lucht het op? Ik weet toch dat je me niet moet. Maar je moet je niet zo laten kennen hoor. Dit wat je nu doet is zielig want je reageert overtrokken en dat druipt er vanaf.... :wink: Ik begrijp dus dat de pup gezond is volgens het bloedonderzoek? Want dat beweer je nu toch? Een gezonde pup inslapen roep je een paar berichten geleden met dat bloedonderzoek in je achterhoofd ( neem ik nu aan? ) :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Muk schreef:
malinois schreef:Ik vind het niet gezond dit verschil... en ik denk dat ik al een tijdje geleden een beslissing genomen zou hebben...
Ik mag hopen dat je die beslissing dan wel baseert op basis van bloed- en ander onderzoek. Een fokker die puur op gevoel pups laat inslapen is in mijn ogen namelijk een hele slechte fokker.
dat weet ik niet, als ie bij de geboorte al zoveel achterstand had op de rest denk ik niet dat ik hem in leven had gelaten inderdaad.... dan maar slecht, ik vind dat juist niet slecht... :19: Er is bij ons geen natuurlijke selectie meer dus dan moeten wij dat zelf maar doen indien nodig...
En in mijn ogen zou dit idd. helaas zo'n geval zijn waarschijnlijk... Hij was bij de geboorte nog de helft lichter dan een mechelpup kom op zeg dat is toch totaal niet gezond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

Jammer dat dit topic weer zo'n nare wending krijgt door betweters die het hondje niet kennen. Volgens mij is de fokker erg begaan en als ze ook maar enigszins het idee had dat dit hondje op dit moment pijn leed zou ze ingrijpen.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tulp schreef:Jammer dat dit topic weer zo'n nare wending krijgt door betweters die het hondje niet kennen. Volgens mij is de fokker erg begaan en als ze ook maar enigszins het idee had dat dit hondje op dit moment pijn leed zou ze ingrijpen.
dus je bent een betweter als je mening afwijkt dan die van de fokker?
Afbeelding
Tulp
Zeer actief

malinois schreef:
Tulp schreef:Jammer dat dit topic weer zo'n nare wending krijgt door betweters die het hondje niet kennen. Volgens mij is de fokker erg begaan en als ze ook maar enigszins het idee had dat dit hondje op dit moment pijn leed zou ze ingrijpen.
Nee, het gaat nl niet over meningen maar over een levend hondje waar de fokker al weken mee omgaat.

Ik heb er helemaal geen problemen mee als je een abnormaal hondje vroegtijdig in laat slapen, maar ik heb er wel problemen mee als je vindt dat een ander dat ook moet doen.
* * *
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Tulp schreef:
malinois schreef:
Nee, het gaat nl niet over meningen maar over een levend hondje waar de fokker al weken mee omgaat.

Ik heb er helemaal geen problemen mee als je een abnormaal hondje vroegtijdig in laat slapen, maar ik heb er wel problemen mee als je vindt dat een ander dat ook moet doen.
het gaat niet over een mening? Het staat bol van de meningen... en dat is normaal daar is een forum voor...
En het lijkt me logisch dat er zo gereageerd wordt als je dat ziet op een foto... het lijkt me als je daar dag en nacht bij zit zoals de fokker dat je het misschien anders bekijkt (onbewust?) maar dat anderen daar heel kritisch over zijn lijkt me heel normaal eigenlijk.
Afbeelding
Tulp
Zeer actief

Nogmaals: meningen is prima, maar er wordt geruzied om meningen door te drukken over een hondje op basis van foto's :19: .
Misschien moet je je wel niet aangesproken voelen, je zegt nl wat jij zou doen en niet wat zij moet doen in tegenstelling tot een andere poster.

Ik snap ook wel dat een fokker niet helemaal objectief kan kijken en dat sommigen hun bezorgdheid uitspreken en adviezen geven. Dat is alleen maar fijn en wordt volgens mij gewaardeerd en naar gehandeld (getuige de onderzoeken die reeds hebben plaatsgevonden).
Dat is echt wat anders dan roepen dat ze hem beter in kan laten slapen.
* * *
Muk

laeken schreef: Goh, lucht het op? Ik weet toch dat je me niet moet. Maar je moet je niet zo laten kennen hoor. Dit wat je nu doet is zielig want je reageert overtrokken en dat druipt er vanaf.... :wink: Ik begrijp dus dat de pup gezond is volgens het bloedonderzoek? Want dat beweer je nu toch? Een gezonde pup inslapen roep je een paar berichten geleden met dat bloedonderzoek in je achterhoofd ( neem ik nu aan? ) :19:
Klets er nu niet onderuit, jij beweert dat de pup ingeslapen moet worden op basis van foto's, niet ik. Maar in tegenstelling tot jij zal ik niet zomaar de wildste diagnoses stellen, gewoon omdat ik geen verstand van fokken en pups heb. Dus vraag ik het na, zo simpel is het. Verder beweer ik niks, jouw fantasie maakt overuren. Alleen over je domme gezwets zoals je hier in dit topic doet, daar vel ik een oordeel over. En als je dat niet aanstaat is dat dikke pech voor je.
Muk

Tulp schreef:Nogmaals: meningen is prima, maar er wordt geruzied om meningen door te drukken over een hondje op basis van foto's :19: .
Misschien moet je je wel niet aangesproken voelen, je zegt nl wat jij zou doen en niet wat zij moet doen in tegenstelling tot een andere poster.

Ik snap ook wel dat een fokker niet helemaal objectief kan kijken en dat sommigen hun bezorgdheid uitspreken en adviezen geven. Dat is alleen maar fijn en wordt volgens mij gewaardeerd en naar gehandeld (getuige de onderzoeken die reeds hebben plaatsgevonden).
Helemaal mee eens. Er is niks mis met het geven van adviezen en tips, maar zonder onderbouwing roeptoeteren dat een pup ingeslapen moet worden is wel het andere uiterste.
laeken
Zeer actief

Muk schreef:
Tulp schreef:Nogmaals: meningen is prima, maar er wordt geruzied om meningen door te drukken over een hondje op basis van foto's :19: .

Helemaal mee eens. Er is niks mis met het geven van adviezen en tips, maar zonder onderbouwing roeptoeteren dat een pup ingeslapen moet worden is wel het andere uiterste.
Mens, wat kan jou het in hemelsnaam schelen dat ik die pup al lang en breed ingeslapen had? :denken: Waar maak je je druk om? Ik hoef je aandacht niet. Dat jij die pup zou doodknuffelen omdat hij op een chihuahua lijkt is jouw probleem. Als ik een mastiff had gefokt die het gewicht had van een net geboren hondje met wat? 4/5 weken? dan liet ik hem inslapen. Wat jij daarvan vindt zal me werkelijk een worst zijn. Net zoals het me een worst is wat de fokker met dit hondje wil doen. Ik geef mijn mening en daar hoef jij niks mee. Daar wil je wel graag wat mee. Dat is me heel duidelijk. En als ik en vele anderen dat hondje wel zouden inslapen is het ook niet aan jou om daar een oordeel over te hebben. Wie denk je dat je bent om voor een ander te bepalen wat goed en slecht is? Jij zou de pup laten leven. Hou het daar gewoon op en ga mij niet vertellen wat ik wel en niet mag vinden. Ik begin je een beetje irritant te vinden. Als je een kruistocht gaat houden voor een zieke pup dan moet je dat zelf weten. Maar dan wel dimmen met je waardeoordelen en je moralistische gezever AUB.

Ik zeg nl niks meer dan dat ik denk dat de pup dood gaat. En dat ik hem zou inslapen. Niks mis met die uitspraken. Ik weet zeker dat hij dood gaat. Dat zie je meteen. Hij is al bezig met doodgaan. Zo simpel is het. Of moet hij eerst 5 maanden medicijnen en dan doodgaan? Zoiets? Hij was al niet goed vanaf de geboorte.

Wat was eigenlijk het resultaat van de bloedtest? Want dat weet jij toch zo goed? En wanneer is die dan gedaan en wat kwam daar uit?
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Ach wat jammer van dit leuke topic dit. Kon elke keer ontzettend genieten van de foto's die er geplaatst werden.

Ik hoop dat er gauw een update komt met leuke pup foto's en dat de bekvechters en betweters er een appart topic over openen ofzo. Maar in iedergeval hier verder hun mening voor zich houden. die kennen we inmiddels wel.
Afbeelding
gevni havanezers
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Dus het bloedonderzoek was positief? (Als in, alles in orde?) Da's fijn om te horen. :) Ik ben benieuwd of de DA er nog iets anders over gezegd heeft. Hopelijk krijgen we later updates. :)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”