Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze eerste wedstrijd agility.

Moderator: moderatorteam

Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Onze eerste wedstrijd agility.

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Na een slecht training seizoen met een aantal blessures (van zowel Kyra als ikzelf) en al 4 weken geen training gehad hebben we ons vandaag gewaagd aan onze allereerste wedstrijd.
Het was een onderlinge wedstrijd en we deden mee met de beginners.

Vanmorgen toch de nodige zenuwen, ik had nog nooit een wedstrijd gezien, Kyra nog nooit op een ander terrein gelopen. Maar ik ben toch trots op mijn meisje :E:

We zijn begonnen met de spel. Toen was het nog lekker koel en wat liep ze mooi! Ze liep zo'n mooie lijn, het ging allemaal soepel, mijn wissels gingen precies zoals gehoopt en ze had lekker de vaart erin.
Jammer genoeg ging het een keer mis bij de kattenloop, daar lag een tunnel onder. Daar was ik net te snel weg waardoor ik haar naar buiten trok, dus liep ze er net naast. Maar buiten dat echt een perfect rondje. Ze was de snelste van alle beginners, we hadden een ronde van 48 seconden, de rest zat boven de 55.
Hier zijn we derde geworden :cheer:

Daarna VP. Dat liep wat minder, ondertussen was de zon flink doorgelopen en was het binnen een uur (gevoelsmatig) 10 graden warmer ofzo. Ik merkte dat ze er toch wat last van had, ze liep daardoor wat langzamer.
Begin ging prima, maar na de kattenloop bleef ze heel netjes wachten op het raakvlak. Daarna moesten we een scherpe bocht naar rechts maken naar de slurf. Daar was de snelheid er dus helemaal uit waardoor ze zich halverwege omdraaide in de slurf. Verder ging het wel redelijk en zijn we wederom derde geworden!

Als laatste de jumping. Nog heter en nog minder concentratie. Voor mijn gevoel de slechtste ronde, puur omdat ik haar aandacht niet had. Des te verrast was ik tijdens de prijsuitreiking toen ik hoorde dat we tweede waren geworden :E:

Al met al dus niet slecht voor ons debuut, 2x 3e en 1x 2e :cheer: :cheer:

En het belangrijkste: het was een super gezellige dag. Ik krijg als het goed is nog foto's, ben erg benieuwd of er iets gelukt is.

De eerste foto die ik doorgestuurd gekregen heb:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Veronique & Kyra op 27 jun 2011 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Syllvero

Re: Onze eerste wedstrijd agility.

Ongelezen bericht door Syllvero »

Gefeliciteerd :D
Ga je vaker wedstrijden lopen?
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Wat supergoed :cheer:

Gefeliciteerd!
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Dank jullie!

@Beike: dat is zeker wel de bedoeling. Maar eerst gewoon de onderlinge wedstrijden :mrgreen:
Syllvero

Ongelezen bericht door Syllvero »

Veronique & Kyra schreef:Dank jullie!

@Beike: dat is zeker wel de bedoeling. Maar eerst gewoon de onderlinge wedstrijden :mrgreen:
Dan kom ik je misschien nog wel eens tegen op een wedstrijd :D
Behendigheid is echt zo leuk :D
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat goed :ok:
Gefeliciteerd :cheer:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”