Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
uitslag allergietest grasssen en mijten met updates beh.
Moderator: moderatorteam
- joyce83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
uitslag allergietest grasssen en mijten met updates beh.
Gisteren hebben wij de uitslag gekregen van de allergietest, helaas allergie voor grassen en mijten (even kort door de bocht). Kregen dan ook eventueel de optie voor hyposensibilisatie, prednison of atopica. Weet niet zo goed wat we moeten omdat ze nog niet zoveel klachten heeft. Ze heeft alleen wat wondjes op haar keel en af en toe raken de oren geirriteerd.
Over een tijdje moeten we toch naar de kliniek voor de entingen en zullen we het ook nog eens met de dierenarts doornemen.
Waar ik over twijfel is wat we moeten, ze heeft voor mijn gevoel nog niet veel klachten. Gaan we eventueel naar een homeopatische weg zoeken, toch hyposensibilisatie doen of atopica... We zijn verzekerd bij Petplan met het plus pakket gelukkig dus dat scheelt wel dat we ons qua kosten van de hyposensibilisatie geen probleem hebben, maar is dit wel goed om te doen? Werkt het ook? en moeten we nu al zwaar geschut in gaan zetten?
Ze staat qua voer al op vis en rijst brokken van Canex omdat ze daar de minste klachten op heeft. Misschien dat we nog over kunnen op taste of the wild of eventueel enkele dagen vers vlees in de vorm van vis compleet kunnen gaan voeren.
Heeft misschien iemand ervaring met homeopatische weg of met andere dingen die geholpen hebben bij allergieen?
Over een tijdje moeten we toch naar de kliniek voor de entingen en zullen we het ook nog eens met de dierenarts doornemen.
Waar ik over twijfel is wat we moeten, ze heeft voor mijn gevoel nog niet veel klachten. Gaan we eventueel naar een homeopatische weg zoeken, toch hyposensibilisatie doen of atopica... We zijn verzekerd bij Petplan met het plus pakket gelukkig dus dat scheelt wel dat we ons qua kosten van de hyposensibilisatie geen probleem hebben, maar is dit wel goed om te doen? Werkt het ook? en moeten we nu al zwaar geschut in gaan zetten?
Ze staat qua voer al op vis en rijst brokken van Canex omdat ze daar de minste klachten op heeft. Misschien dat we nog over kunnen op taste of the wild of eventueel enkele dagen vers vlees in de vorm van vis compleet kunnen gaan voeren.
Heeft misschien iemand ervaring met homeopatische weg of met andere dingen die geholpen hebben bij allergieen?
Laatst gewijzigd door joyce83 op 04 jul 2011 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Bij de allergietest kwam grassen en mijten uit, en nu?
Ik zou om te beginnen niet enten nu. Met enten heb je grote kans dat de weerstand nog ff een optater krijgt en je de allergieën nog extra triggert. Als je persé wil enten zou ik het in de herfst of winter doen omdat dat iig de grassen en pollen niet actief zijn. Is hij niet allergisch voor mijten die in brok zitten ? (weet niet meer hoe die heten)
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Homeopatisch middel puur pollen doet wonderen en overstappen naar vers vlees. Elke zak hondenbrok heeft een mijt. Zodra je de zak opentrekt komen er mijten vrij. ( vanuit de granen die er in zitten)
Een kennis van me heeft een DH met een mijt allergie en na een detox behandeling en probiotica plus de overstap naar vers vlees is ie nu helemaal klachten vrij.
Een kennis van me heeft een DH met een mijt allergie en na een detox behandeling en probiotica plus de overstap naar vers vlees is ie nu helemaal klachten vrij.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
Weerstand hoog houden is in elk geval een toverwoord.
De Groene Os heeft daar wel wat middletjes voor - overigens niet heel goedkoop - dus misschien heeft iemand nog ander tips
Groene Os heeft in elk geval weerstand drankjes.
Zelf kun je ookbvb 2 keer in de week een goedje maken van bvb geitenyoghurt of biogarde met een scheutje honing (koud geslingerd en niet verhit, geen langnese dus bvb) daarbij een lepel stuifmeelkorrels en wat gedroogde heermoes / en of brandnetel.
Allemaal goed voor de weerstand/huid.
De Groene Os heeft daar wel wat middletjes voor - overigens niet heel goedkoop - dus misschien heeft iemand nog ander tips
Groene Os heeft in elk geval weerstand drankjes.
Zelf kun je ookbvb 2 keer in de week een goedje maken van bvb geitenyoghurt of biogarde met een scheutje honing (koud geslingerd en niet verhit, geen langnese dus bvb) daarbij een lepel stuifmeelkorrels en wat gedroogde heermoes / en of brandnetel.
Allemaal goed voor de weerstand/huid.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ha, ik typ net een stukje bij je andere post 
Even quoten:
Je reactie hier is wat uitgebreider, dus nog even aanvullend: in jouw geval zou ik sowieso niet kiezen voor Prednison of Atopica (hooguit zeer tijdelijk als de symptomen te erg zijn, maar niet voor lange termijn oplossing).
Dus of het zoeken in homeopatische middelen, waar je op zich best nog tijd voor hebt als de allergie nog niet zo erg is, of de hyposensibilisatie.
Even quoten:
Caro. schreef:Andere middel zal Atopic zijn, denk ik?joyce83 schreef:vandaag hebben wij ook de uitslag gekregen van de allergietest, helaas allergie voor grassen en mijten (even kort door de bocht). Kregen dan ook eventueel de optie voor hyposensibilisatie, prednison of dat andere middel. Weet niet zo goed wat we moeten omdat ze nog niet zoveel klachten heeft.
Zowel Prednison als Atopics zijn puur symptoombestrijders en dus geen lange termijn oplossing.
Hyposensibilisatie is - mits het aanslaat- wel een middel wat echt iets aan de allergieën doet. Vaak moet dit overigens wel levenslang gegeven worden, maar de tussenpozen worden steeds langer. De vloeistof is niet schadelijk, dit in tegenstelling tot Prednison en ook Atopica.
Hoe oud is jouw hond? Meestal begint een allergie vrij jong, vaak al tussen de 1 en 2 jaar en wordt het in de jaren erop steeds erger.
Als je hond nog jong is, is er dus een grote kans dat de allergie erger zal worden en zou ik persoonlijk zeker kiezen voor de hyposensibilisatie (desensibilisatie of immuuntherapie ook wel genoemd).
Je reactie hier is wat uitgebreider, dus nog even aanvullend: in jouw geval zou ik sowieso niet kiezen voor Prednison of Atopica (hooguit zeer tijdelijk als de symptomen te erg zijn, maar niet voor lange termijn oplossing).
Dus of het zoeken in homeopatische middelen, waar je op zich best nog tijd voor hebt als de allergie nog niet zo erg is, of de hyposensibilisatie.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
AmiQure huid & vacht schijnt ook wel wat te zijn:
http://www.amiqure.nl/Webwinkel-Product ... Vacht.html
Ik heb het hier nog staan, maar bij Puchu werd het ineens zo hevig dat we naar andere middelen moesten grijpen.
http://www.amiqure.nl/Webwinkel-Product ... Vacht.html
Ik heb het hier nog staan, maar bij Puchu werd het ineens zo hevig dat we naar andere middelen moesten grijpen.
- joyce83
- Zeer actief
Bedankt in elk geval al voor de reacties tot nu toe.
Do zal 3 augustus 2 jaar worden, met entingen moet ik even kijken wat ik kan doen omdat we in september weer starten met cursus en ze daarvoor wel haar prikken moet krijgen. Maar misschien kan ik dat doorschuiven naar eind augustus.
Do zal 3 augustus 2 jaar worden, met entingen moet ik even kijken wat ik kan doen omdat we in september weer starten met cursus en ze daarvoor wel haar prikken moet krijgen. Maar misschien kan ik dat doorschuiven naar eind augustus.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wil je niet ontmoedigen, maar meestal begint het dus zo rond of voor die leeftijd en verergerd de allergie ieder jaar met rap tempo.joyce83 schreef:Bedankt in elk geval al voor de reacties tot nu toe.
Mijn dermatoloog zei dat entingen geen invloed hebben op de allergie, de hevigheid van de allergie, maar eerlijk gezegd zet ik daar ook vraagtekens bij.
- joyce83
- Zeer actief
Ben al vanaf het begin met haar bezig. Eerst was het de brokken die ze had waar het niet goed op ging, toen een tijd op smuldier gezet om te zien wat dat ging doen maar daar werd het ook erger door. Een keer puur rund gegeven kreeg ze hotspots.... Tja toen even van het vlees af gegaan en deze brok gegeven waar ze het goed op doet. Tja in de winter is buiten alles rustig dus met het krabben ook.
Trouwens dat mijten moet ik toch goed navragen want als ze ook voor meelmijt allergie heeft tja dan moet ik echt eens gaan proberen op vis compleet hopen dat het daar weer iets beter op gaat..
Als ik met hyposensibilisatie start dan moet ik daarmee doorgaan begrijp ik, dus naar mijn gevoel kan ik tussentijds niet iets gaan proberen vanuit homeopathische hoek. Ik ga zeker niet van vandaag op morgen ergens mee starten want ik ga eerst alles eens op een rij zetten welke weg we in zullen gaan slaan met haar.
Trouwens dat mijten moet ik toch goed navragen want als ze ook voor meelmijt allergie heeft tja dan moet ik echt eens gaan proberen op vis compleet hopen dat het daar weer iets beter op gaat..
Als ik met hyposensibilisatie start dan moet ik daarmee doorgaan begrijp ik, dus naar mijn gevoel kan ik tussentijds niet iets gaan proberen vanuit homeopathische hoek. Ik ga zeker niet van vandaag op morgen ergens mee starten want ik ga eerst alles eens op een rij zetten welke weg we in zullen gaan slaan met haar.
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Hier uiteindelijk weinig resultaat gehaald uit hyposensibilisatie.
Ik heb het bijna een jaar gedaan maar zag geen toegevoegde waarde.
van wat dierenartsen over enten vertellen geloof ik per definitie eigenlijk geen biet en dat dat het niet van invloed zou zijn op allergieen en huidproblemen daar trap ik al helemaal niet in.
Ik heb in elk geval mijn Sharpei na zijn 4 e helemaal niet meer laten enten vanwege zijn allergie. Hij is inmiddels ruim 9 en een half.
Ik heb het bijna een jaar gedaan maar zag geen toegevoegde waarde.
van wat dierenartsen over enten vertellen geloof ik per definitie eigenlijk geen biet en dat dat het niet van invloed zou zijn op allergieen en huidproblemen daar trap ik al helemaal niet in.
Ik heb in elk geval mijn Sharpei na zijn 4 e helemaal niet meer laten enten vanwege zijn allergie. Hij is inmiddels ruim 9 en een half.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Doorgaan, in zoverre dat je het een jaar de tijd moet geven om te kijken of het helpt of niet. Helpt het na een jaar niet, dan is het nutteloos om ermee door te gaan.joyce83 schreef:Ben al vanaf het begin met haar bezig. Eerst was het de brokken die ze had waar het niet goed op ging, toen een tijd op smuldier gezet om te zien wat dat ging doen maar daar werd het ook erger door. Een keer puur rund gegeven kreeg ze hotspots.... Tja toen even van het vlees af gegaan en deze brok gegeven waar ze het goed op doet. Tja in de winter is buiten alles rustig dus met het krabben ook.
Therapieën combineren is nooit en goed idee, omdat je dan niet weet wat nu eigenlijk helpt. Bij sensibilisatie mag je overigens wel Atopic geven ter ondersteuning als de klachten tijdens dat eerste jaar toch te hevig zijn.
Als jouw hond het nu nog mild heeft, zou ik zeker goed uitzoeken waar je een goed gevoel bij hebt. Dat is voor iedereen persoonlijk en er is ook niet van te voren te zeggen waar je hond goed op zal reageren. Dat blijft toch altijd afwachten, wat je ook gaat proberen.
Ik heb tot nu toe geluk met Puchu en de immuuntherapie lijkt erg goed aan te slaap, de cijfers lopen uiteen van 40% tot 75% waarbij het aanslaat. Dus we hebben geluk.... ben heel erg aan het afkloppen nu, want de ergste periode voor hem moet er nog aankomen (dat is augustus).
- Liesbeth
- Zeer actief
Met welk merk is ze de laatste keer geent? Als dat Nobivac of Vanguard is, is het nu sowieso niet nodig om weer te enten.joyce83 schreef:Bedankt in elk geval al voor de reacties tot nu toe.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- joyce83
- Zeer actief
Laatste kee is ze op 19-7 geent met Nobivac lepto, nobivac DHP en nobivac KC. tenminste dat staat op de stickers.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Als het de meelmijt is zul je toch over moeten stappen op vers vlees. Dat Smuldier niet altijd helpt is logisch als je niet de gluten vrije versie hebt geprobeert. Eerst een eliminatie dieet volgen van 1 soort en dit op zn minst 8 weken volhouden. De kwaal wordt alleen maar erger dan om dat er een schoonmaak actie volgt vnauit het lichaam. Je bent denk ik te snel overal mee gestopt omdat je het erger zag worden. Enne hotspots krijg je niet van vlees.joyce83 schreef:Ben al vanaf het begin met haar bezig. Eerst was het de brokken die ze had waar het niet goed op ging, toen een tijd op smuldier gezet om te zien wat dat ging doen maar daar werd het ook erger door. Een keer puur rund gegeven kreeg ze hotspots.... Tja toen even van het vlees af gegaan en deze brok gegeven waar ze het goed op doet. Tja in de winter is buiten alles rustig dus met het krabben ook.
- joyce83
- Zeer actief
smuldier was toen wel de glutenvrije versie, deze heb ik een flink aantal weken gegeven. Maar kan best zijn dat het net richting lente/zomer aan het gaan was. Weet niet precies meer hoe en wat omdat ze nu echt al een lange tijd op deze brok staat, maar heb wel alles langer gegeven (de rund niet omdat ze binnen drie dagen hotspots had en flink jeuk kreeg) maar goed weet dus nu even niet meer waar het precies een reactie op was.
Maar goed we kijken stap voor stap eens wat te doen.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
joyce83 schreef:smuldier was toen wel de glutenvrije versie, deze heb ik een flink aantal weken gegeven. Maar kan best zijn dat het net richting lente/zomer aan het gaan was. Weet niet precies meer hoe en wat omdat ze nu echt al een lange tijd op deze brok staat, maar heb wel alles langer gegeven (de rund niet omdat ze binnen drie dagen hotspots had en flink jeuk kreeg) maar goed weet dus nu even niet meer waar het precies een reactie op was.
excuses voor mijn aanname.
- joyce83
- Zeer actief
Diana maakt absoluut niet uit hoor, stond ook nergens vermeld door mij en je mag het natuurlijk altijd vragen.
Ik sta in principe voor alles open. Heb altijd gezegd al geeft de loodgieter me tips waardoor het goed gaat met de hond. Als het goed is voor Do dan ben ik er blij mee.
Ik sta in principe voor alles open. Heb altijd gezegd al geeft de loodgieter me tips waardoor het goed gaat met de hond. Als het goed is voor Do dan ben ik er blij mee.
- joyce83
- Zeer actief
Wat zou trouwens het verschil zijn tussen homeopathische arts en holistisch? Als ik naar mijn verzekering zou kijken dan valt homeopathie en accupunctuur door een erkende therapeut wel in het pakket.
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik neem aan dat dat 19-7-2010 was. Dan hoeft de DHP pas weer in 2013, de Lepto wel dit jaar en (indien je die voor de cursus écht nodig hebt) de KC.joyce83 schreef:Laatste kee is ze op 19-7 geent met Nobivac lepto, nobivac DHP en nobivac KC. tenminste dat staat op de stickers.
Lepto en KC zijn maar één jaar werkzaam/geldig, de DHP 3 jaar.
KC (KennelCough) ent ik sowieso niet, ik vind dat de meest onzinnige enting. Jammer genoeg zijn er nog clubs/ pensions etc waar dit gevraagd cq geëist wordt, daar zou IK dus nooit heengaan.
Dit is allemaal volgens het gangbare protocol van Nobivac, Vanguard en de meeste dierenartsen, maar als eigenaar kan je daar natuurlijk van afwijken
En tref je een DA die nog elk jaar DHP wil enten met Nobivac (of Vanguard) dan mag je hem/haar weer naar school sturen
Ik moet jouw DA toch nog wel een klein veertje ergens steken. Veel DA'en jassen de volledige cocktail (DHPPi) in een hond en geven dan ook nog de KC-neusenting. In beiden zit Pi en dat is dan dubbelop.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- joyce83
- Zeer actief
Nou we zijn naar de dierenarts geweest en hebben om de uitslag op papier gevraagd. Eerlijk is eerlijk ben er erg van geschrokken.. Ze heeft 24 allergieen. Ik zal eens het overzicht geven, met de waarden erbij. Lees en huiver. boven 300 is buitengewoon hoog, tussen 150-300 zijn alleen klinisch relevant indien de allergenen in de omgeving van het dier voorkomen en er een duidelijke relatie is met de ziektegeschiedenis en onder de 150 zijn twijfelachtig maar komen toch naar boven. Diana nog heel erg bedankt over de reactie van meelmijt, dit schijnt dus een van de ergste te zijn en ik heb door jouw reactie mijn vriend al wat kunnen voorbereiden dat ze op vers over moet. Nu na het krijgen van de uitslag staat hij er nog meer achter.
Beemdlandbloem 1816
kropaar 1599
Engels raaigras 729
Timotheegras 1033
Veldbeemdgras 776
copramijt 4000
farinaemijt 4000
Hooimijt 3311
huisstofmijn 225
meelmijt 4000
Vlo 66
katten epitheel 54
berk 227
hazelaar, europese 110
katwilg 324
bijvoet 262
brandnetel 56
groot glaskruid 279
Melganzevoet 494
smalle weegbree 445
alternaria altermata 100
aspergillus fumigatus 95
cladosporium herbarum 87
Malassezia 341
Beemdlandbloem 1816
kropaar 1599
Engels raaigras 729
Timotheegras 1033
Veldbeemdgras 776
copramijt 4000
farinaemijt 4000
Hooimijt 3311
huisstofmijn 225
meelmijt 4000
Vlo 66
katten epitheel 54
berk 227
hazelaar, europese 110
katwilg 324
bijvoet 262
brandnetel 56
groot glaskruid 279
Melganzevoet 494
smalle weegbree 445
alternaria altermata 100
aspergillus fumigatus 95
cladosporium herbarum 87
Malassezia 341
- joyce83
- Zeer actief
Tja nu zitten we natuurlijk te denken wat te doen met de fleecedekens in de bench? Neem aan dat die in haar geval ook niet goed zijn?
Hebben wel voorgenomen om nog vaker te gaan stofzuigen en dweilen, brokken te vervangen door vers. Denk ook dat we naar een homeopathische dierenarts gaan. Was namelijk aan het twijfelen om zelf druppels via internet te bestellen, maar misschien dat een dierenarts toch beter even kan mee kijken?
Hebben wel voorgenomen om nog vaker te gaan stofzuigen en dweilen, brokken te vervangen door vers. Denk ook dat we naar een homeopathische dierenarts gaan. Was namelijk aan het twijfelen om zelf druppels via internet te bestellen, maar misschien dat een dierenarts toch beter even kan mee kijken?
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Heeft totaal geen nut om meer te stofzuigen en te dweilen of je moet nu een enorme smeerpoets zijn.
Maar als je een normaal huishouden hebt, dan is dit volkomen zinloos om te doen.
Brokken vervangen door vers ivm de meelmijt, lijkt me een goed idee en tja, verder moet je het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou dit door een dermatoloog goed laten bekijken. Een homeopatisch dierenarts kan je ook proberen natuurlijk, maar ik zou echt niet zelf 'aan gaan rommelen'.
Maar als je een normaal huishouden hebt, dan is dit volkomen zinloos om te doen.
Brokken vervangen door vers ivm de meelmijt, lijkt me een goed idee en tja, verder moet je het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou dit door een dermatoloog goed laten bekijken. Een homeopatisch dierenarts kan je ook proberen natuurlijk, maar ik zou echt niet zelf 'aan gaan rommelen'.
-
plenty
- Zeer actief
Groetjes Jet Winny en dove Cathy en Yuma .
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
nu ik dit allemaal lees is een bezoek aan een holist geen slecht idee. verschil is dat een holist het dier helemaal doormeet. Vraag me verder niets want het is gewoon lastig uitleggen. Kun je beter per telfoon aan de holistisch dierenarts vragen.
Geen idee waar je woont maar Den Hoek is een heel erg goede.
http://www.holistischdierenarts.nl/
Geen idee waar je woont maar Den Hoek is een heel erg goede.
http://www.holistischdierenarts.nl/
- joyce83
- Zeer actief
Gisteren zijn we bij een homeopaat geweest. Deze gaf aan dat het allemaal tekenen van voedingsallergie zijn. Wat hij aangaf is dat waarschijnlijk de darmen niet 100% goed werken, nu een reinigingskuur mee gekregen en een soort van rijst voer. Dit moeten we een maand doen (indien nodig nog een maand langer). Ze mag bij de rijst wat vlees. Indien alles goed gaat kan ze volgens hem daarna op een brok van hem (daar had hij goede ervaringen mee). Schijnt niet een hele dure brok te zijn dus dat valt weer mee voor ons.
Voor mij was het dubbel toen we daar weg gingen. Ik had me ingesteld op; de mijten zitten in brokken dus moeten de brokken weg en moet ze over op vers (ook de meest goede ervaringen op gevonden op internet), hadden ook al gekeken voor een diepvries. Had zelf al vanalles uitgezocht om haar over te kunnen zetten. Ik had dus gedacht we krijgen druppels mee en advies om op vers te zetten. Ik had daarna dus even moeite om alles weer op een rij te krijgen.
Daarbij ben ik altijd ervanuit gegaan dat ze niet goed tegen gluten kan en niet tegen vlees. Hij zegt weer bij de rijst mag je vlees geven. Tevens zit er in de brok die hij heeft wel weer granen. Dus gaat iets tegen mijn gevoel in maar we hebben afgesproken dat we nu even doen wat deze man zegt en zien hoe we eruit komen. Het zou stom zijn om hulp te zoeken maar dan wat anders te gaan doen als wat hij zegt.
Voor mij was het dubbel toen we daar weg gingen. Ik had me ingesteld op; de mijten zitten in brokken dus moeten de brokken weg en moet ze over op vers (ook de meest goede ervaringen op gevonden op internet), hadden ook al gekeken voor een diepvries. Had zelf al vanalles uitgezocht om haar over te kunnen zetten. Ik had dus gedacht we krijgen druppels mee en advies om op vers te zetten. Ik had daarna dus even moeite om alles weer op een rij te krijgen.
Daarbij ben ik altijd ervanuit gegaan dat ze niet goed tegen gluten kan en niet tegen vlees. Hij zegt weer bij de rijst mag je vlees geven. Tevens zit er in de brok die hij heeft wel weer granen. Dus gaat iets tegen mijn gevoel in maar we hebben afgesproken dat we nu even doen wat deze man zegt en zien hoe we eruit komen. Het zou stom zijn om hulp te zoeken maar dan wat anders te gaan doen als wat hij zegt.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Hmmm... waarom is een allergie voor brandnetels en berk een voedselallergie?
Ik vind dit heel vaag klinken als ik eerlijk ben Joyce
Edit/aanvulling: als ik Puchu's lijstje erbij pak, dan zijn er veel overeenkomsten in allergie (mijten, diverse soorten onkruid, berk, e.d.).
Als ik dan zou horen dat zijn darmen niet 100% werken, dan vind ik dat vreemd. Sowieso heeft mijn hond - ik weet natuurlijk niet hoe het bij jouw hond is - werkelijk perfect functionerende darmen. Altijd goede ontlasting, praktisch nooit stinkt hij, rommelt zijn buik of maag.
Hij krijgt als vanaf zeer jonge pup vers vlees.
Dus ik zou niet weten waarom die allergieën (die dus veel overeenkomen) hierdoor veroorzaakt worden.
Ik vind dit heel vaag klinken als ik eerlijk ben Joyce
Edit/aanvulling: als ik Puchu's lijstje erbij pak, dan zijn er veel overeenkomsten in allergie (mijten, diverse soorten onkruid, berk, e.d.).
Als ik dan zou horen dat zijn darmen niet 100% werken, dan vind ik dat vreemd. Sowieso heeft mijn hond - ik weet natuurlijk niet hoe het bij jouw hond is - werkelijk perfect functionerende darmen. Altijd goede ontlasting, praktisch nooit stinkt hij, rommelt zijn buik of maag.
Hij krijgt als vanaf zeer jonge pup vers vlees.
Dus ik zou niet weten waarom die allergieën (die dus veel overeenkomen) hierdoor veroorzaakt worden.
- joyce83
- Zeer actief
Caro ik ben het helemaal met je eens hoor. Redenatie erachter is dat een onderdeel van het lichaam sommige stoffen niet op de juiste manier weg kan zetten.
Ik had ook zoiets van ?????? ontlasting is toch altijd goed? Mooie harde drollen, 3x per dag (krijgt ook 3x per dag eten), windjes zelden, geen borrelende buik. Maar goed we gaan maar doen wat hij zegt. Kwaad kan het niet, ze heeft gelukkig ook niet zoveel klachten dat er per direct actie ondernomen moet worden om het maar zo te zeggen.
Ik had ook zoiets van ?????? ontlasting is toch altijd goed? Mooie harde drollen, 3x per dag (krijgt ook 3x per dag eten), windjes zelden, geen borrelende buik. Maar goed we gaan maar doen wat hij zegt. Kwaad kan het niet, ze heeft gelukkig ook niet zoveel klachten dat er per direct actie ondernomen moet worden om het maar zo te zeggen.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
ik moet zeggen dat ik dit toch ook vaag vind klinken. meelmijten zitten in alle brokken. Op rijst reageren honden ook niet altijd goed.
Baat het niet dan schaad het niet maar wel in je portemonnee.
Baat het niet dan schaad het niet maar wel in je portemonnee.
- joyce83
- Zeer actief
Moet eerlijk zeggen dat het wel mee valt. De brokken zijn goedkoper zelfs nog dan die wat ik had. oke je betaald voor druppels maar daar had ik wel op gerekend. Heb nu echt zoiets van als het niet werkt dan is jammer, dan komt er hier een diepvries in de schuur en vers vlees voor Do.
- Caro.
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vertrouw het al nooit zo als alleen dé brok die zal helpen ( ...) bij hun te koop is en nergens anders.
Bij mij gaan dan alle alarmbellen af
Bij mij gaan dan alle alarmbellen af