Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

We gaan een poging wagen...

Moderator: moderatorteam

PattyB

We gaan een poging wagen...

Ongelezen bericht door PattyB »

Ik heb Senna en mij afgelopen week opgegeven voor behendigheid. Ik ben erg benieuwd wanneer we mogen gaan beginnen en hoe Senna het vindt. :cheer: :cheer: :cheer:
Wilde dit altijd al met haar doen, maar door het nestje zijn deze plannen even stil komen te liggen. Hopelijk kunnen we snel aan de slag!

Zijn er nog tips, handige websites om te kijken hoe je het beste iets aan kan pakken o.i.d.? Ik heb echt nog totaaaaal geen idee en ik denk dat Senna in het begin de toestellen nog wel spannend gaat vinden.
Esmay87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier

Re: We gaan een poging wagen...

Ongelezen bericht door Esmay87 »

Euhm... veel geduld en enthousiasme?? :D
Als je goede begeleiding krijgt van je trainer gaat het heus wel goed komen :-)

Zal je verloop met Senna in de gaten houden... over 6 maanden mag Callan ook beginnen met behendigheid :-)
Afbeelding

Made by _Inge_
Syllvero

Ongelezen bericht door Syllvero »

Veel plezier alvast :D
Het is echt leuk om te doen :D
PattyB

Geduld moet je sowieso hebben met een stabij. :lol1:

Ik denk dat Senna het erg leuk gaat vinden, maar ik moet wel weer wennen om echt met haar samen te gaan werken. Echt trainen is best wel even geleden. :mrgreen:
Senna is enthousiast, fanatiek, snel en wendbaar. Ik denk dat ze het wel naar haar zin gaat hebben, maar we zullen zien. :cheer:
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

leuk. Veel plezier samen in ieder geval
bij welke club ga je trainen?
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Leuk Patty :cheer:

Ik begin morgen met Dumas met agility. Heb helaas ivm andere dingen de 1e 2 lessen moeten missen en ik ben ook erg benieuwd hoe Dumas het gaat vinden :cheer:
PattyB

*Anita* schreef:leuk. Veel plezier samen in ieder geval
bij welke club ga je trainen?
Bij Stawski in Den Hout.
PattyB

Machie schreef:Leuk Patty :cheer:

Ik begin morgen met Dumas met agility. Heb helaas ivm andere dingen de 1e 2 lessen moeten missen en ik ben ook erg benieuwd hoe Dumas het gaat vinden :cheer:
Ik zag je andere topic. Ik dacht dat je al begonnen was!
Leuk! :cheer: Ben benieuwd hoe je het vindt.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

PattyB schreef: Ik zag je andere topic. Ik dacht dat je al begonnen was!
Leuk! :cheer: Ben benieuwd hoe je het vindt.
De cursus ook wel, alleen 2 weken terug had ik bruiloft en vorige week personeelsfeestje ;)
Ik weet zeker dat ik het erg leuk ga vinden. Met onze hond vroeger heb ik 't ook gedaan. Nu moet Dumas het nog leuk vinden :F:
Syllvero

Ongelezen bericht door Syllvero »

PattyB schreef:Geduld moet je sowieso hebben met een stabij. :lol1:

Ik denk dat Senna het erg leuk gaat vinden, maar ik moet wel weer wennen om echt met haar samen te gaan werken. Echt trainen is best wel even geleden. :mrgreen:
Senna is enthousiast, fanatiek, snel en wendbaar. Ik denk dat ze het wel naar haar zin gaat hebben, maar we zullen zien. :cheer:
Klopt, idd.
Geduld moet je zeker hebben, maar ook gevoel voor humor, voor het geval als hij iets anders in de planning heeft dan dat de bedoeling is :mrgreen:
Het gaat tenslotte ook om het plezier dat je samen hebt :D
Ik ken de hondenschool niet, maar ik denk dat jullie vast wel goed begeleid zult worden en alle toestellen op een goede en veilige manier aangeleerd krijgen.
Misschien kom ik jullie ooit eens tegen op een wedstrijd, als jullie zo ver zijn en jullie westrijden willen gaan lopen.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Wat leuk :cheer: ik denk dat Senna het wel erg leuk zal vinden :ok: ik ga na de zomer met jara ook een poging doen ze vind dat echt helemaal leuk :cheer:

Ben benieuwd hoe jullie het gaan doen en wanneer je kan beginnen.
Afbeelding
PattyB

Mickie schreef:Leuk! Lijkt me wel wat voor Senna :ok:
Welke dag (en tijd) heeft je voorkeur?
Ik geloof dat ik maandag en woensdagavond heb opgegeven. :denken:
Maar ik bedacht me nu dat het zomervakantie is en dat ze dan alleen op zondagochtend lesgeven?
Dus ik had gebeld vanavond, maar kreeg niemand te pakken. Probeer het morgen nog even, om te kijken wanneer ik mag beginnen. :mrgreen:

Ik denk ook dat Senna dit erg leuk gaat vinden!
**Nancy**
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie's
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door **Nancy** »

pas op hoor...........................
Het kan verslavend worden hahahahaha.

Veel plezier in de behndigheid !!!
Afbeelding
janine
Zeer actief

Ongelezen bericht door janine »

Leuk dat jullie gaan beginnen...Gaat helemaal goed komen !
Afbeelding
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Leuk!

Je vroeg om tips...bij een stabijtje...LOL maken...geen druk, maar wel duidelijk. Niet te veel herhalen, korte trainingssessies. Liever na 20 minuten nog blij stuiterend, en eager dan na moe en ongeintresseerd na uurtje.

Als ze blaft..lekker laten blaffen, het is een uiting van opwinding....gewoon lekker laten gaan) geen straf en correcties.

Eigenlijk moet je het zien als een uurtje lekker hollen en spingen met hond en samen spelen...dat er toestellen staan is eigenlijk bijzaak.

Ik zou erg kieskeurig zijn over de manier waarop de raakvlakken aan worden geleerd. Hier komt meestal veel druk bij kijken...de honden gaan vertragen of staan zelfs stil uiteindelijk. Wij vinden het als baas zo belangrijk dat de hond stilstaat op het einde...de hond heeft geen clou...die moet het alleen maar geweldig vinden om op het einde stil te staan. Maartje van Imke (daar heb je toch contact mee?) kan je het e.e.a. goed uitleggen.

Groetjes
Nanda
Afbeelding
janine
Zeer actief

Sepp schreef:Leuk!

Je vroeg om tips...bij een stabijtje...LOL maken...geen druk, maar wel duidelijk. Niet te veel herhalen, korte trainingssessies. Liever na 20 minuten nog blij stuiterend, en eager dan na moe en ongeintresseerd na uurtje.

Als ze blaft..lekker laten blaffen, het is een uiting van opwinding....gewoon lekker laten gaan) geen straf en correcties.

Eigenlijk moet je het zien als een uurtje lekker hollen en spingen met hond en samen spelen...dat er toestellen staan is eigenlijk bijzaak.

Ik zou erg kieskeurig zijn over de manier waarop de raakvlakken aan worden geleerd. Hier komt meestal veel druk bij kijken...de honden gaan vertragen of staan zelfs stil uiteindelijk. Wij vinden het als baas zo belangrijk dat de hond stilstaat op het einde...de hond heeft geen clou...die moet het alleen maar geweldig vinden om op het einde stil te staan. Maartje van Imke (daar heb je toch contact mee?) kan je het e.e.a. goed uitleggen.

Groetjes
Nanda
Ik leer raakvlakken aan met voer. Op zich kan dat prima, maar waar ik tegenaan loop is dat ze stocijns door kan blijven zoeken totdat ze voer heeft gevonden. Want ene keer ligt er wel wat, en andere keer niet..Ze is dan zo geconcentreerd er mee bezig en blijft zoeken en dan moet ik heel blij doen om haar weer bij de les te krijgen dat we verder gaan.
Afbeelding
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

janine schreef:
Sepp schreef:Leuk!

Groetjes
Nanda
Ik leer raakvlakken aan met voer. Op zich kan dat prima, maar waar ik tegenaan loop is dat ze stocijns door kan blijven zoeken totdat ze voer heeft gevonden. Want ene keer ligt er wel wat, en andere keer niet..Ze is dan zo geconcentreerd er mee bezig en blijft zoeken en dan moet ik heel blij doen om haar weer bij de les te krijgen dat we verder gaan.
Zelf vraag ik mij af of het neerleggen van voer (op een target) de beste manier is voor een stabij is om aan te leren. Inderdaad zoals jij boven beschrijft (het doorzoeken) en omdat ik denk dat stabijtjes vele male slimmer zijn en beter ruiken dan bijvoorbeeld een border. Een stabij zal weten of er iets ligt..of het nu kruimels zijn of niet. Dus ik zal ervoor kiezen door het gewenst gedrag aan te leren door shapen en niet door te lokken. Snoepje komt dan later bijvoorbeeld uit je jaszak.

Ik zie het ook bij Roef...die is zo veel lastiger te trainen dan Sepp. Sep doet gewoon...Roef is niet koppig, maar slimmer..die vraagt zich eerst af...what's in for me :mrgreen: ...en als je mij al een beetje onder druk zet dan ga ik gewoon leuk wat anders doen...want zo is het niet gezellig. Het vraagt gewoon meer creativiteit om een stabijtje te motiveren en de inspireren....mooie uitdaging.
Afbeelding
PattyB

Bedankt allemaal!
Nanda ook, voor de uitleg. Ik denk dat het in het begin een beetje uitvogelen is, wat voor Senna het beste werkt.
Ik ben benieuwd wanneer we mogen gaan beginnen!
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Leuk :cheer:

Moet je bij Stawski niet eerst een sportkeuring laten doen voordat je mag gaan starten?
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
PattyB

nathalie schreef:Leuk :cheer:

Moet je bij Stawski niet eerst een sportkeuring laten doen voordat je mag gaan starten?
Moet ik die doen of Senna? :mrgreen:

Maar nee hoor. :wink:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Alvast heel veel plezier.. :E:
Afbeelding
janine
Zeer actief

PattyB schreef:Bedankt allemaal!
Nanda ook, voor de uitleg. Ik denk dat het in het begin een beetje uitvogelen is, wat voor Senna het beste werkt.
Ik ben benieuwd wanneer we mogen gaan beginnen!
Gewoon op de lichaamstaal van je hond letten..Daaruit kun je vaak heel veel halen..Toen ik startte ging het eigenlijk vrij makkelijk met Jeppe. Ze leerde snel en vond alles leuk..Op het moment dat het voor baas moeilijker werd (wissels e.d.) zag je dit terug in gedrag Jeppe.
En ik heb nadeel dat ik wel wat probleempjes heb met lichaamscoordinatie..Met een hond die erg op mij reageert is dat niet altijd even handig.
Maar oefening baart kunst, dus ook voor mij..En dat zie je ook terug in gedrag van Jeppe. Ik moet eigenlijk in training niet teveel ingewikkelde dingen doen..
Wat Nanda schrijft klopt exact :E: Zo heb ik het ook ervaren met trainen met stabij. Met name niet teveel druk is wel hele belangrijke..
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

PattyB schreef:
nathalie schreef:Leuk :cheer:

Moet ik die doen of Senna? :mrgreen:

Maar nee hoor. :wink:
Jij :pffff:

Grapje.. Stond toch altijd op de site hoor, dat dat moest.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
PattyB

:LOL: Daar kom ik niet doorheen dan, door die sporttest. :LOL:
Nee, nu staat er alleen dat je een proefles mag doen, voor je echt begint en dat je hond de basis moet kennen qua gehoorzaamheid. :engel:

Dankjewel Janine! Gaat goed komen, denk ik. Bedankt voor de tips! :ok:
Machie
Zeer actief

PattyB schreef::LOL: Daar kom ik niet doorheen dan, door die sporttest. :LOL:
Nee, nu staat er alleen dat je een proefles mag doen, voor je echt begint en dat je hond de basis moet kennen qua gehoorzaamheid. :engel:

Niks aan het handje dus! Kennen is niet kunnen :cheer:
PattyB

Machie schreef:

Niks aan het handje dus! Kennen is niet kunnen :cheer:
Kunnen dan. :tong: :lol1:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Veel plezier. Ben benieuwd hoe Senna het gaat vinden.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat leuk!
Veel plezier :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Esmay87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en Staffordshire bull terrier

Ongelezen bericht door Esmay87 »

:mrgreen:
Afbeelding

Made by _Inge_
PattyB

15 Augustus gaan we beginnen! :cheer:
Als er mensen zijn die ook de aankomende weken willen trainen op zondagochtend, dan mag ik misschien eerder beginnen, maar is daar geen animo voor, dan starten Senna en ik maandag de 15e. :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”