Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenrugzak
Moderator: moderatorteam
-
Bmamavan2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
- Aantal honden: 1
Hondenrugzak
Wij gaan dit jaar ws. op vakantie naar Zuid Duitsland of Oostenrijk met de travel sleeper.
We willen dan ook veel gaan wandelen.
We hebben twee kinderen van 9 en van 5 die ieder een klein rugzakje meekrijgen met wat drinken en een snoepje voor tijdens de wandeling.
Papa en mama dragen natuurlijk ook ieder een rugzak met spullen.
Nu zei mijn schoonmoeder dat ik onze hond ook een rugzakje kan laten dragen met wat water en een brokje ofzo. Zij verkoopt deze rugzakken ook in haar winkel.
Mijn vraag is nu, is dat te doen, een hond met een rugzak?
Moet ik daar eerst mee trainen?
Hoeveel kan en hond dragen?
Het is een uit de kluiten gewassen lab van ruim 66 cm. hoog, bijna 40 kg en dan bijna 1,5 jaar oud.
We willen dan ook veel gaan wandelen.
We hebben twee kinderen van 9 en van 5 die ieder een klein rugzakje meekrijgen met wat drinken en een snoepje voor tijdens de wandeling.
Papa en mama dragen natuurlijk ook ieder een rugzak met spullen.
Nu zei mijn schoonmoeder dat ik onze hond ook een rugzakje kan laten dragen met wat water en een brokje ofzo. Zij verkoopt deze rugzakken ook in haar winkel.
Mijn vraag is nu, is dat te doen, een hond met een rugzak?
Moet ik daar eerst mee trainen?
Hoeveel kan en hond dragen?
Het is een uit de kluiten gewassen lab van ruim 66 cm. hoog, bijna 40 kg en dan bijna 1,5 jaar oud.

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Re: Hondenrugzak
ik zit er ook weleens aan te denken maar ik vraag mij af of het handig is met onze honden.
Onze honden springen overal in sloten en meren en of dat dus met zo'n rugzak om handig is?
Onze honden springen overal in sloten en meren en of dat dus met zo'n rugzak om handig is?

Cash v Heiligental en Flow.
- Marcel.s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 keer spaanse podenco mix
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
1 keer Jack Russel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 5&t=194210
Wij hebben deze voor onze herder en dat gaat super, hij kan er heel veel mee ook door de bossen lopen en springen en ook daar het water lopen (zwemmen is niet handig maar dan doe je hem even af)
Het geeft hem ook wat te doen, echt super.
Wij hebben deze voor onze herder en dat gaat super, hij kan er heel veel mee ook door de bossen lopen en springen en ook daar het water lopen (zwemmen is niet handig maar dan doe je hem even af)
Het geeft hem ook wat te doen, echt super.
-
Bmamavan2
- Zeer actief
-
Sita
- Zeer actief
Ik heb ook de palisade van ruffwear gekocht. Het rugzakgedeelte kan je er heel makkelijk afhalen, waardoor je hond prima kan zwemmen. Vond het wel een dure aanschaf, maar als ik het vergelijk met andere rugzakken, is het comfort en de kwaliteit het zeker waard.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Cash
- Zeer actief
Dat eraf moeten halen als de hond het water ingaat lijkt mij dus erg onhandig.
Zeker met die van mij (en dan vooral Hera) die overal en nergens het water inspringen.
Nee, ik denk niet dat het handig is bij ons. Ondanks dat het idee mij wel iets lijkt.
Zeker met die van mij (en dan vooral Hera) die overal en nergens het water inspringen.
Nee, ik denk niet dat het handig is bij ons. Ondanks dat het idee mij wel iets lijkt.

- Marcel.s
- Zeer actief
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
- Contacteer:
Briskey doet dat ook maar gaat meestal niet echt zwemmen.... (als er niets te apporteren valt)Cash schreef:Dat eraf moeten halen als de hond het water ingaat lijkt mij dus erg onhandig.
De rugzak is wel enigszins waterdicht maar als je er dingen in doet die er tegen kunnen (of extra inpakken) is het ook niet erg als ze het water inspringen.
-
Bmamavan2
- Zeer actief
Wat stoppen jullie in de rugzak?
Ik dacht aan een flesje water, wat eten (even kijken hoe of wat want hij eet vers
), ehbo setje enzo.
Normaal gesproken, en zeker op vakantie, loopt hij toch aan de riem. Als we hem dan los willen/kunnen laten kunnen we de rugzak natuurlijk even afdoen.
Ik dacht aan een flesje water, wat eten (even kijken hoe of wat want hij eet vers
Normaal gesproken, en zeker op vakantie, loopt hij toch aan de riem. Als we hem dan los willen/kunnen laten kunnen we de rugzak natuurlijk even afdoen.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
De rugzak die ik heb (ook de Palisades van Ruffwear) heeft standaard een waterzak in de rugzak, maar ik heb zelden water voor de hond mee tijdens het wandelen in de Oostenrijkse bergen, omdat je onderweg vaak langs beekjes en dergelijke komt. Ik laat mijn hond haar eigen voer dragen, en een lichtgewicht handdoekje en kleedje voor in de hut waar we overnachten. Niet echt veel dus maar het gaat om het idee.
Ik heb volgens mij gelezen dat een hond een derde van zijn eigen lichaamsgewicht kan dragen, maar ik ga niet tot het maximum gewicht, dat vind ik niet nodig.
Van tevoren oefenen zou ik zeker doen, eerst met een lege rugzak, dan kun je de rugzak vullen met krantenpapier zodat de hond leert dat hij breder is dan normaal, dit kun je oefenen door langs lantaarnpalen en bomen te lopen zodat de hond ervaart hoe breed hij is. Is de hond eenmaal helemaal vertrouwd met het dragen van de rugzak, kun je er wat meer gewicht in doen. Let wel goed op dat beide kanten van de rigzak ongeveer gelijk zijn van gewicht, om eenzijdige overbelasting te voorkomen.
Ik heb volgens mij gelezen dat een hond een derde van zijn eigen lichaamsgewicht kan dragen, maar ik ga niet tot het maximum gewicht, dat vind ik niet nodig.
Van tevoren oefenen zou ik zeker doen, eerst met een lege rugzak, dan kun je de rugzak vullen met krantenpapier zodat de hond leert dat hij breder is dan normaal, dit kun je oefenen door langs lantaarnpalen en bomen te lopen zodat de hond ervaart hoe breed hij is. Is de hond eenmaal helemaal vertrouwd met het dragen van de rugzak, kun je er wat meer gewicht in doen. Let wel goed op dat beide kanten van de rigzak ongeveer gelijk zijn van gewicht, om eenzijdige overbelasting te voorkomen.
- Cash
- Zeer actief
Water neem ik ook nooit mee voor de honden.
Vaak kom je altijd wel een slootje/beekje tegen.
Maar ze kunnen natuurlijk wel mijn water en eten dragen.
Vaak kom je altijd wel een slootje/beekje tegen.
Maar ze kunnen natuurlijk wel mijn water en eten dragen.

-
doggielover
Wij hebben voor onze Duitse Herder een rugzak. Daar doen we ook onze portomonnee in. Een stoere jongen die hem eruit durft te halen
Verder zit er een opvouwbare drinkensbak en een flesje water in. Hij loopt er altijd ontzettend trots mee. Zwemmen houdt hij niet van dus ik hoef niet bang te zijn dat alles nat wordt. Ik vind het handig! 
- Cash
- Zeer actief
ik zat even te loeren naar die ruffwear rugzak maar mijn hemel wat een prijzen zeg!
130 euro voor een hond rugzak.
130 euro voor een hond rugzak.

-
Da-ki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita -japans-
- Aantal honden: 3
ik heb 1 hond, die verstijft helemaal als hij de rugzak om heeft
loopt straks naast me en is eigenlijk van slag...

de andere doet net zo raar/gek als altijd met een rugzak....

het is dus ook afhankelijk van de hond
loopt straks naast me en is eigenlijk van slag...

de andere doet net zo raar/gek als altijd met een rugzak....

het is dus ook afhankelijk van de hond

- Tinker
- Actief
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Wauw, wel hele mooie tuigjes van ruffwear zeg, heb ook ff gekeken
Maar ik ga toch nooit ver weg met de honden, blijf lekker in Nederland, dus heb het niet nodig. En die van mij rauzen zo door de bosjes en struiken heen, blijft niets meer van over
Ik zag wel deze laatst, vond hem wel schattig, liep een stoere Jack Russel mee in de Loonse en Drunense duinen.... Hij had er hondenpoepzakjes en wat hondensnoepjes in mee vertelde zijn baasje. Zo had hij het idee dat hij belangrijk was
Hoe bedoel je vermenselijking, maar maakt niet uit, hondje vond het leuk, baasje vond het leuk... klaar!! 
-
Bmamavan2
- Zeer actief
De prijs doet er voor mij niet zo toe, kijk mijn schoonmoeder wel lief aan
Ik ben er ook niet over uit of het nu voor de functionaliteit is of voor de leuk, kijk dat water en eten kunnen ook wel in onze rugzak maar ja het lijkt me ook wel "stoer" uitzien.
En wie weet voelt hij zich idd. wel belangrijk zo
en gedraagt hij zich meteen een stuk beter (ahum, ahum, vette
)omdat hij iets belangrijks moet doen (of heb ik nu wanhopige illusies *proest*).
Ik ben er ook niet over uit of het nu voor de functionaliteit is of voor de leuk, kijk dat water en eten kunnen ook wel in onze rugzak maar ja het lijkt me ook wel "stoer" uitzien.
En wie weet voelt hij zich idd. wel belangrijk zo

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik doe er geen zaken in die voor mij erg van belang zijn zelf. Misschien een beetje cru, maar stel dat mijn hond ergens in een afgrond stort en ze had net mijn insuline of iets anders belangrijks in haar rugzak, dan heb ik naast een immens verdriet ook gewoon een praktisch probleem...Cash schreef: Maar ze kunnen natuurlijk wel mijn water en eten dragen.
Dus hier dragen ze dus geen zaken die voor mij noodzakelijk zijn om niet kwijt te raken.
-
Bmamavan2
- Zeer actief
@Longfields, klinkt logisch.
Maar ach een boterham voor het baasje moet kunnen toch?
Maar ach een boterham voor het baasje moet kunnen toch?

- Cash
- Zeer actief
Hmmm nee dat zou niet handig zijn.LongFields schreef:Ik doe er geen zaken in die voor mij erg van belang zijn zelf. Misschien een beetje cru, maar stel dat mijn hond ergens in een afgrond stort en ze had net mijn insuline of iets anders belangrijks in haar rugzak, dan heb ik naast een immens verdriet ook gewoon een praktisch probleem...Cash schreef: Maar ze kunnen natuurlijk wel mijn water en eten dragen.![]()
Dus hier dragen ze dus geen zaken die voor mij noodzakelijk zijn om niet kwijt te raken.
Maar ik doelde meer op mijn waterflesje of mijn appeltje of mn handdoekje ofzo.
Geld e.d. zou ik er ook al niet in doen.
Praktisch vind ik die rugzakjes nou niet echt hoor. Wel gewoon leuk en stoer.
Maar ik ben geschrokken van de prijs dus ik haak alvast af.

- Marcel.s
- Zeer actief
1 keer Aussie reu
1 keer grote poedel
- Contacteer:
Ja die mooie zijn wel erg duur, gelukkig had ik m voor de halve prijs en we gebruiken het tuig ook regelmatig zonder rugzak, dus dat heeft wel een dubbele functieCash schreef:Hmmm nee dat zou niet handig zijn.LongFields schreef:Ik doe er geen zaken in die voor mij erg van belang zijn zelf. Misschien een beetje cru, maar stel dat mijn hond ergens in een afgrond stort en ze had net mijn insuline of iets anders belangrijks in haar rugzak, dan heb ik naast een immens verdriet ook gewoon een praktisch probleem...Cash schreef: Maar ze kunnen natuurlijk wel mijn water en eten dragen.![]()
Maar ik doelde meer op mijn waterflesje of mijn appeltje of mn handdoekje ofzo.
Geld e.d. zou ik er ook al niet in doen.
Praktisch vind ik die rugzakjes nou niet echt hoor. Wel gewoon leuk en stoer.
Maar ik ben geschrokken van de prijs dus ik haak alvast af.