Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik vind het alleen maar geweldig nieuws!
Weet dat veel Britse fokkers moeite hebben nieuw bloed het land in te krijgen want niet iedereen wil een pup een maand of 6 voor ze aanhouden.
Ik ben er wel blij mee eigenlijk, want ik heb in het verleden al een behoorlijk aantal aanvragen voor pups vanuit de UK gehad. Omdat ik de pups onmogelijk tot een maand of 10 hier kan houden (ik zou ze écht niet meer willen afstaan dan) en de mensen zelf geen geschikt gastgezin hadden (en ik ook niet) is het tot nu toe niet doorgegaan.
Maar ik denk dat daar volgend jaar wel mensen op terug gaan komen, de kwaliteit van de Laekense én het aantal laat nogal te wensen over daar aan de andere kant van het Kanaal.
Heeeeeeel fijn, ik las het net op een ander forum ook. Heb net vorige week laten titeren, , alvast voor volgend jaar.
Was een heel mooi speurtuig geweest. Dit gaat trouwens ook iig in zweden gelden.
Ik ben wel blij dat het vorig jaar niet zo was.
Skadi zou namelijk naar de UK gaan, maar dat werd afgezegd omdat die mensen geen goed gastgezin konden vinden.
Maar het lijkt me alleen maar goed, eigenlijk.
And few will ever climb the great world-tree from which we've grown But those who seek will find the rhythm that vibrates high and far
Is het echt?!! Dat zou supernieuws zijn!! Dan kan onze pup zonder titergerotzooi 3 maanden vroeger naar UK vertrekken dan verwacht (al ga ik haar toch vreselijk missen)
~reinforcement builds behavior~ ~You can not influence someone while you are judging them~
Amy schreef:Is het echt?!! Dat zou supernieuws zijn!! Dan kan onze pup zonder titergerotzooi 3 maanden vroeger naar UK vertrekken dan verwacht (al ga ik haar toch vreselijk missen)
hoezo 3 maanden, tot nu toe is het 7 maanden wachten in totaal
edit: oh ik zie het al, dat staat er, maar dat is of fout of erg recent veranderd dan
Laatst gewijzigd door renee-uk op 30 jun 2011 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
betekent nog steeds dat puppen 3 maanden en 21 dagen oud zijn voordat ze UK in kunnen. Ik vind het ook supernieuws maar wel balen voor mijn 2 pupkopers die zitten te wachten op hun pups die nu bijna 3 maanden oud zijn en dus nog niet naar binnen mogen...
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
Danielle schreef:betekent nog steeds dat puppen 3 maanden en 21 dagen oud zijn voordat ze UK in kunnen. Ik vind het ook supernieuws maar wel balen voor mijn 2 pupkopers die zitten te wachten op hun pups die nu bijna 3 maanden oud zijn en dus nog niet naar binnen mogen...
ja dat blijf je natuurlijk altijd houden, maar beter zo dan dat de oude regeling blijft bestaan
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Amy schreef:Is het echt?!! Dat zou supernieuws zijn!! Dan kan onze pup zonder titergerotzooi 3 maanden vroeger naar UK vertrekken dan verwacht (al ga ik haar toch vreselijk missen)
edit: oh ik zie het al, dat staat er, maar dat is of fout of erg recent veranderd dan
In totaal wacht je nu 10 à 11 maanden toch? Met 3 maanden rabiës vaccin, met 4 maanden de titertest en dan na de uitslag
nog 6 maanden je pup in NL houden....?
Nicole heeft het over 3 maanden omdat met de termijn die ik het voorgaande stukje noem de pup pas in april/mei zou gaan
vertrekken naar UK (één van onze pups uit het huidige nestje dus) en als het vanaf januari afdoende is dat rabiës geënt is
en daarna 21 dagen nog is gebleven dan kan ze dus (mits doorgevoerd) direct in januari al i.p.v. april/mei.
In totaal wacht je nu 10 à 11 maanden toch? Met 3 maanden rabiës vaccin, met 4 maanden de titertest en dan na de uitslag
nog 6 maanden je pup in NL houden....?
Nicole heeft het over 3 maanden omdat met de termijn die ik het voorgaande stukje noem de pup pas in april/mei zou gaan
vertrekken naar UK (één van onze pups uit het huidige nestje dus) en als het vanaf januari afdoende is dat rabiës geënt is
en daarna 21 dagen nog is gebleven dan kan ze dus (mits doorgevoerd) direct in januari al i.p.v. april/mei.
nee de 6 maanden gaan in zo gauw de bloedtest is opgestuurd, maakt niet uit wanneer je daarvan de uitslag krijgt.
Maar voor een pup moet je daar inderdaad 3 maanden bij optellen omdat ze de rabiesenting niet eerder mogen hebben, dat is zo.
Oh zo, ik dacht dat dat vanaf het moment van uitslag was.. Nou ja de conclusie is wel hetzelfde, met 10 maanden kan de pup (inmiddels geen
pup meer te noemen) pas vertrekken naar UK.. Nu zou ze een stuk eerder kunnen wat voor zowel haar nieuwe baasje als voor ons toch wel
weer een stuk zal schelen denk ik!
Trouwens, misschien dat iemand me in dit topic wel wat raad kan geven dan.. Onze dierenarts gaf aan dat zij het verstandig zou vinden om
rabiës te enten, en dan na 2 weken een herhalingsenting te doen en dáárna pas de titer test....? Dit omdat er anders kans zou zijn op negatieve
uitslag en het feit dat je dan dus alsnog opnieuw moet enten en titeren, en je dus weer een heleboel extra tijd (en geld) eraan moet besteden?
Zou dit kloppen??? Of gewoon volledig onnodig zijn..?? (Ik heb er mijn eigen gedachten wel over, maar misschien dat iemand hier er wel wat
meer van weet/ervaring mee heeft.)
Linx schreef:Oh zo, ik dacht dat dat vanaf het moment van uitslag was.. Nou ja de conclusie is wel hetzelfde, met 10 maanden kan de pup (inmiddels geen
pup meer te noemen) pas vertrekken naar UK.. Nu zou ze een stuk eerder kunnen wat voor zowel haar nieuwe baasje als voor ons toch wel
Trouwens, misschien dat iemand me in dit topic wel wat raad kan geven dan.. Onze dierenarts gaf aan dat zij het verstandig zou vinden om
rabiës te enten, en dan na 2 weken een herhalingsenting te doen en dáárna pas de titer test....? Dit omdat er anders kans zou zijn op negatieve
uitslag en het feit dat je dan dus alsnog opnieuw moet enten en titeren, en je dus weer een heleboel extra tijd (en geld) eraan moet besteden?
Zou dit kloppen??? Of gewoon volledig onnodig zijn..?? (Ik heb er mijn eigen gedachten wel over, maar misschien dat iemand hier er wel wat
Is toch niet zo belangrijk meer, ze hoeft niet getiterd met de nieuwe regeling
Linx schreef:Oh zo, ik dacht dat dat vanaf het moment van uitslag was.. Nou ja de conclusie is wel hetzelfde, met 10 maanden kan de pup (inmiddels geen
Twee weken voor het titeren nog eens enten. En niet na twee weken na de eerste enting. Dus na 120 dagen kun je titeren is 4 maand. Dan met 3.5maand nog eens enten. En ja dat is vaak echt wel nodig want de titers lopen erg snel terug.
Linx schreef:
Zo hebben wij het met onze Staffs ook gedaan en wilden we het met Pebbles ook gaan doen.
Maar gelukkig niet meer nodig.
"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Het is idd prachtig nieuws, helaas voor ons net te laat maar toch op tijd....
In mei onze honden opnieuw laten enten wat een kleine 2 jaar te vroeg was om ze in september te kunnen laten testen en zo dus ook gelijk klaar te zijn voor scandinavie (4 mnd).
Eigenlijk was de enting dus voor niets maar gelukkig nog geen dure bloedtest laten doen voor 2 honden!
Ik ben trouwens wel benieuwd of de veerdiensten en eurotunnel hun tarieven voor huisdieren ook zullen aanpassen nu de papierwinkel wat minder zal worden, je hoeft nl ook niet meer naar de dierenarts voor vertrek al zijn ze nog in overleg wbt het ontwormen...
renee-uk schreef:
Is toch niet zo belangrijk meer, ze hoeft niet getiterd met de nieuwe regeling
Het is wel belangrijk want de nieuwe eigenaar van onze pup vertrouwt er niet 100% op dat dit ook daadwerkelijk
door gaat komen en op dat tijdstip dus die wil echt dat we enten en titeren..
blacky schreef:
Twee weken voor het titeren nog eens enten. En niet na twee weken na de eerste enting. Dus na 120 dagen kun je titeren is 4 maand. Dan met 3.5maand nog eens enten. En ja dat is vaak echt wel nodig want de titers lopen erg snel terug.
Ik geloof niet dat ik het helemaal snap.. Je ent toch op de leeftijd van 3 maanden? Dan mag je een maand later toch titeren?
Dus is die tweede enting toch ongeveer 2 weken (paar dagen meer) later? En twee weken daarna dus de titer..???
Ik heb begrepen dat het pas ingaat per 2012, dus jouw pup valt gewoon nog onder de huidige regeling dan.