Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Beginnen met jachttraining...

Moderator: moderatorteam

grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Beginnen met jachttraining...

Ongelezen bericht door grover »

Ik zie door de bomen het bos niet meer, of eigenlijk ben ik naarstig op zoek naar bomen hahaha :')

Vanavond zijn Ollie en ik keihard gezakt voor de EG. Kwam niet echt als een verrassing, want hoewel ik 9 weken lang een imitatie-border collie naast me heb gehad, heeft ie er de laatste 3 à 4 trainingen ineens helemaal geen zin meer in en loopt ie ongelofelijk te klieren. Lang verhaal maar het houdt hier voor ons een beetje op, ik kan niet verder met gehoorzaamheid, kan geen actionsport ofzo gaan doen en de EG nog een keer doen heb ik eigenlijk niet zo'n zin in want hij kán het allemaal en om dan weer 12 weken lang te gaan staan wachten op het veld en datzelfde riedeltje af te lopen, nee niet zo'n goed plan imo :P

Uiteindelijk héb ik een jachthond en leek het mij wel leuk om aan de jachttraining met 'm te gaan :D Maar ik weet helemaal niet hoe dat in z'n werk gaat, de site van de KNJV vind ik vrij onoverzichtelijk en de sites van jachttrainingen spreken vaak over een 'opleiding van pup af aan' en dat hebben we nou net even niet gehad. Tis voor zowel hem als mij helemaal nieuw. De WSSC organiseert elk jaar wel trainingen hier in de buurt (van de spanielgroep west) maar die zijn in april gestart (ben er de eerste training bijgeweest maar de trainingsdata kwamen mij niet goed uit) en daar kan ik dus niet meer in mee. En om nou tot april helemaal geen trainingen met m te doen zie ik ook niet zitten.

Ik zou dus graag een beetje verlicht worden in het hele principe jachttraining. Starten die uberhaupt nog wel zo in de zomer/najaar? En is het wel een goed idee om met mijn puber van anderhalf te beginnen met jacht? Ik weet het niet meer :')
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Re: Beginnen met jachttraining...

Ongelezen bericht door Lunatic »

Geen idee waar je woont, maar hier een lijst met locaties:
http://www.jachttraining.nl/modules.php?name=Sections

Dit is juist het goede tijdstip om je op te geven, de meeste trainingen stoppen binnen nu en een aantal weken, wegens zomervakanties en beginnen meestal ergens in sept. weer geloof ik.
Je kan prima met een hond van 1,5 beginnen, ik zou tot je begint lekker zelf aan de gang gaan/blijven, vooral met appél oefeningen (wel belangrijk) en speels wat apportjes :8):

Succes met zoeken, jullie gaan het vast leuk vinden :E:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Oh kijk, dat is fijn, zomerstop hadden we sowieso gehad en ik heb al met een vriendinnetje afgesproken om lekker elke week een beetje zelf provisorische jachttraining te gaan houden, zij heeft wel al eens een jachttraining gevolgd met een eerdere hond dus dat moet dan idd wel goed komen, appèl oefeningetjes doen we de hele dag door, hij kán het ook wel, maar is op de training een beetje een recalcitrant rotzakje geweest de afgelopen weken :P

Gisteravond ná het examen namelijk nog even wat volgwerk gedaan tijdens de laatste uitlaatronde, en toen had ik wel weer gewoon volle aandacht :')

Bedankt ook voor die lijst, ik woon zelf tussen Rotterdam en Dordrecht in, maar vind het niet zo heel erg om er een stukje voor te moeten rijden ;)
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Misschien kan je hier terecht?
http://www.deluikjes.nl/index.php?optio ... &Itemid=27

Lang niet iedereen begint meteen met de pup op jachttraining.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

als je wilt speuren en dus niet echt jachttraining en iets wat veel vrij blijvender is, kun je in Nieuwekerk aan de Ijssel terrecht bij Petra driesen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”