Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mastiff Barto (miniman) update 2/3/12 pag. 32
Moderator: moderatorteam
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Re: Mastiff puppies, bloedonderzoek/ammoniaktest MINI pag. 2
Ja heerlijk ventje. En werkelijk ongelovelijk. Komt dat door de medicijnen om zijn bloedarmoede te bestrijden?
.
.
- patricia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Contacteer:
Jeetje heeft die ff een metamorfose ondergaan zeg
Heerlijk dat het zo goed met hem gaat
Heerlijk dat het zo goed met hem gaat
Groetjes Patries

- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Aantal honden: 1
Wat een geweldig goed nieuws
Ze zijn stuk voor stuk prachtig
Ze zijn stuk voor stuk prachtig

-
Muk
Hercules groeit letterlijk als kool! 
- mon65
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Mastiff, Mastin Español
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Hij krijgt geen medicijnen! Alleen een heleboel liefde (en elke dag 2 x tartaar extra)blacky schreef:Ja heerlijk ventje. En werkelijk ongelovelijk. Komt dat door de medicijnen om zijn bloedarmoede te bestrijden?
.
- mon65
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is hier echt hilarisch! Laura probeert Hercules te katen komen en zitten, en geloof het of niet, maar het lukt ook nog! En nee, het is geen toevalstreffer, want hij heeft het al 4 x gedaan (en dat voor een Mastiff....)

- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Ik ben bang dat hij voor mij altijd Mini zal blijven, zelfs als hij het zou presteren om gigantisch groot te worden. Wat heerlijk dat hij gezond is, hij gaat het vast helemaal maken.

- senna en odin
- Zeer actief
Ik rol per toeval in dit topic want ik heb helemaal niks met fokken van honden. Zou wel willen maar dan ben ik bang dat er geen een weggaat en ik ze allemaal zelf hou
Heb het topic genietend doorgelezen en wat heb je dat mooi neergezet allemaal. Van bevalling tot nu aan toe.
Je hebt echt hele mooie honden en nog mooiere puppen.
Hercules begint nu ook echt babymastiffje te worden qua uiterlijk
Hoop dat je heul lang van je super gezonde mannetje mag genieten maar dat gaat zo te zien wel goed komen.
Heb het topic genietend doorgelezen en wat heb je dat mooi neergezet allemaal. Van bevalling tot nu aan toe.
Je hebt echt hele mooie honden en nog mooiere puppen.
Hercules begint nu ook echt babymastiffje te worden qua uiterlijk
Hoop dat je heul lang van je super gezonde mannetje mag genieten maar dat gaat zo te zien wel goed komen.
Groetjes Belinda

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Zo zie je maar! Vooral op die foto van de vorige pagina ziet hij er al veel beter uit. Het blijft wel een apart gevalletje, ik ben echt benieuwd hoe zoiets nou is gebeurd.
Ik duim mee dat Hercules gewoon mag opgroeien tot een mooie Mastiff.
Ik duim mee dat Hercules gewoon mag opgroeien tot een mooie Mastiff.

- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
een paar jaar terug was er in duitsland een nest basenjis geboren van en stuk of 7 ( is veel bij basenjis ) 1 daarvan was ook inimini, is uitgegroeid tot een normale basenji zover ik weet.
Ik zal eens kijken of ik nog fotos heb van dat nest, als je dat leuk vind ter vergelijk.
Ik zal eens kijken of ik nog fotos heb van dat nest, als je dat leuk vind ter vergelijk.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Pool
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Voordat ik lid werd van het forum heb ik als lezer je hele verhaal gevolgd en ook dit topic. Ik vind het knap dat je bent blijven geloven in jouw overtuiging w.b. de kleine. Daarnaast is het een genoegen om te zien hoe de pups zich ontwikkelen.
[img][img] <b>Vóór</b>

In vrijheid verbonden

In vrijheid verbonden
- mon65
- Zeer actief
- Contacteer:
Alsje nog foto's hebt, ben ik idd heel benieuwd. Weet je ook hoe zwaar dat pupje was en hoe zwaar de andere pups uit het nest waren?Podenji schreef:een paar jaar terug was er in duitsland een nest basenjis geboren van en stuk of 7 ( is veel bij basenjis ) 1 daarvan was ook inimini, is uitgegroeid tot een normale basenji zover ik weet.
Hercules doet het ondertussen steeds beter; hij weegt al 2250 gram.
dank je welPool schreef:Voordat ik lid werd van het forum heb ik als lezer je hele verhaal gevolgd en ook dit topic. Ik vind het knap dat je bent blijven geloven in jouw overtuiging w.b. de kleine. Daarnaast is het een genoegen om te zien hoe de pups zich ontwikkelen.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb wat minder fijn nieuws, ik heb hierover gesproken met een vriendin ( andere basenji fokker in duitsland ) en zij herinnert het zich ook nog goed.mon65 schreef:Alsje nog foto's hebt, ben ik idd heel benieuwd. Weet je ook hoe zwaar dat pupje was en hoe zwaar de andere pups uit het nest waren?Podenji schreef:een paar jaar terug was er in duitsland een nest basenjis geboren van en stuk of 7 ( is veel bij basenjis ) 1 daarvan was ook inimini, is uitgegroeid tot een normale basenji zover ik weet.
Hercules doet het ondertussen steeds beter; hij weegt al 2250 gram.![]()
het pupje was in dezelfde verhouding tot zijn nestgenoten als jouw pup tot de zijne....op een gegeven moment leek het bij te trekken maar uiteindelijk is het een heel klein basenji reutje gebleven met overigens maar 1 bal en een heel slecht gebit met diverse missende tanden, monorchisme en missende tanden komen zelden voor bij basenjis dus dit waren echt ontwikkelingsstoornissen.
de pup woog 130 gram bij de geboorte ( normaal gewicht is tussen de 180-250 gram ) en de moeder wilde hem eerst ook niet accepteren.
Ik wist niet beter dan dat hij bijgetrokken was en uiteindelijk normaal uitgegroeid was maar dat is dus niet zo...ben blij dat ik het even heb nagevraagt zodat er geen verkeerde info blijft rondzwerven, maar misschien is dit nieuws niet zo optimistisch voor jou
er zijn zo geen fotos van, de mensen die dit nest hadden zijn hierna meteen gestopt met fokken en de website is ook niet meer online.
Laatst gewijzigd door Podenji op 04 jul 2011 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
super dat Ieniemienie nu al zo groot is.
Ook wij hadden een Ieniemienie in het nest. geboren met 180 gram terwijl de rest op 400 gram zat. Ook hij heeft het met wat bijvoeding gered. Is nu een hele grote duitse Herder reu van 40 kilo en 65 centimeter. ook hij zag er anders uit dan de anderen. mankeerde net als Herculus helemaal niets. afgelopen februari is hij 5 jaar oud geworden en kern gezond.
top voor alle iniemienies.
Ook wij hadden een Ieniemienie in het nest. geboren met 180 gram terwijl de rest op 400 gram zat. Ook hij heeft het met wat bijvoeding gered. Is nu een hele grote duitse Herder reu van 40 kilo en 65 centimeter. ook hij zag er anders uit dan de anderen. mankeerde net als Herculus helemaal niets. afgelopen februari is hij 5 jaar oud geworden en kern gezond.
- mon65
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben niet echt bang dat het mijn kleine man zo zal vergaan hoor... Hij is de enige in het nest waarbij beide balletjes al zijn ingedaald, zijn gebit is prima in orde en zijn vacht begint ook reazendsnel bij te trekken. Nala (zijn moeder) heeft hem vanaf de eerste dag hetzelfde behandeld als zijn broertjes en zusjes. En hij speelt ook gewoon met zijn broers en zussen. Dus dat zijn wel essentiele verschillen met het hondje dat jij beschrijft.Podenji schreef:ik heb wat minder fijn nieuws, ik heb hierover gesproken met een vriendin ( andere basenji fokker in duitsland ) en zij herinnert het zich ook nog goed.
het pupje was in dezelfde verhouding tot zijn nestgenoten als jouw pup tot de zijne....op een gegeven moment leek het bij te trekken maar uiteindelijk is het een heel klein basenji reutje gebleven met overigens maar 1 bal en een heel slecht gebit met diverse missende tanden, monorchisme en missende tanden komen zelden voor bij basenjis dus dit waren echt ontwikkelingsstoornissen.
de pup woog 130 gram bij de geboorte ( normaal gewicht is tussen de 180-250 gram ) en de moeder wilde hem eerst ook niet accepteren.
Ik wist niet beter dan dat hij bijgetrokken was en uiteindelijk normaal uitgegroeid was maar dat is dus niet zo...ben blij dat ik het even heb nagevraagt zodat er geen verkeerde info blijft rondzwerven, maar misschien is dit nieuws niet zo optimistisch voor jou![]()
er zijn zo geen fotos van, de mensen die dit nest hadden zijn hierna meteen gestopt met fokken en de website is ook niet meer online.
Overigens is hij in verhouding dus nog veel kleiner dan de Basenji die jij beschrijft. Hercules was slechts 154 gram bij de geboorte, terwijl de rest boven de 550 gram zat (de reuen tenminste). Ik ga er heel optimistisch vanuit dat hij zal opgroeien tot een grote Mastiff van 100 kilo, en als hij klein blijft maar wel gezond is, vind ik het ook prima! Hij blijft lekker bij ons wonen en we houden hem goed in de gaten! In elk geval bedankt voor het "uitzoeken".
Kijk, dat is prima nieuws! Ik ga ervan uit dat mijn kleine stoere man ook zo een succesverhaal zal wordenDianavdberkt schreef:super dat Ieniemienie nu al zo groot is.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
hoe meer info hoe beter toch? op welke manier dan ook
ik hoop dat het met Hercules ook allemaal gewoon normaal gaat en dat hij maar groot en sterk mag worden net als zijn broers
heb trouwens alsnog een foto gevonden: in verhouding was Hercules idd nog kleiner, maar ja basenjis groeien niet zo groot als mastiffs natuurlijk, op de foto kan je duidelijk zien dat hij voor een basenji echt inimini is :

ik hoop dat het met Hercules ook allemaal gewoon normaal gaat en dat hij maar groot en sterk mag worden net als zijn broers
heb trouwens alsnog een foto gevonden: in verhouding was Hercules idd nog kleiner, maar ja basenjis groeien niet zo groot als mastiffs natuurlijk, op de foto kan je duidelijk zien dat hij voor een basenji echt inimini is :

-
Binkie
- Actief
Hier een duitse dog pupje in nest gehad woog bij geboorte slecht 180 gram geen haar op fontanel. Rest van de pups wogen 700 tot 950 gram bij geboorte. Na 3 weekjes kwamen er pas haartjes op het hoofdje en zoals bij jou gewoon volledig geaccepteerd door moeders. Na 1,5 jaar bleek het de grootste en zwaarste teef te zijn uit dat nest. Nu 7 jaar later leeft ze nog steeds en is in al die jaren nooit bij de dierenarts geweest, alleen om de benodigde entingen te halen. Dus gewoon een gezonde hond geworden.
- Roompie
- Zeer actief
Het zou mij niet veel uitmaken of miniman aka Hercules groot zou worden. Als hij maar gezond blijft/wordt! 

- mon65
- Zeer actief
- Contacteer:
precies! Maar het zou idd wel een giller zijn als het de grootste beer uit het nest zou worden zoals Binkie schrijft!Onyx schreef:Het zou mij niet veel uitmaken of miniman aka Hercules groot zou worden. Als hij maar gezond blijft/wordt!
- mon65
- Zeer actief
- Contacteer:
Eind goed, al goed dus! We wachten het mooi af bij die kleine, maar hij is lekker op weg. Sinds gisteren is ie weer 200 gram gegroeid 
- carine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo of Italiaanse waterhond
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
zo zie je dus maar...iig geeft het mij toch de indruk dat Hercules (wat nu, miniman
) in recordtempo zijn broers en zussen wil inhalen...hij lijkt meer en meer op een mastiff
carine, giorgio,juno, nigra (+) en de knabbelbeesten

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto

http://www.lagottoromagnolo.be
http://www.bloggen.be/giorgio
http://www.bloggen.be/lagotto
-
christiane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collies
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- mon65
- Zeer actief
- Contacteer:
Nanna schreef:Ik ookmon65 schreef: Sinds gisteren is ie weer 200 gram gegroeid
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik heb ook eens een mini gehad, 200 gram woog ze en de rest was rond de 400.
Die heeft het prima gered. ze had klem gezeten en had daardoor een niet geheel werkend achterpootje en ik heb haar gehouden dus.
Ze werd een normale stabij, ik heb op G&G-2 niveau wedstrijden gelopen met haar (wat bijzonder hoog is voor een stabij!) en ze heeft gewoon haar showkwalificaties gelopen. Ze had A-heupen, ondanks dat pootje en ik heb er een nest mee gefokt ook nog, waar een pracht van een dekreu uit gekomen is.
Enige nadeel was dat ik haar Dora had genoemd, maar tot haar dood is ze Mien gebleven, afkorting van Mini
Die officiële naam kreeg ik er bij de jeugd niet in, dus Mientje was het en Mientje bleef het
Die heeft het prima gered. ze had klem gezeten en had daardoor een niet geheel werkend achterpootje en ik heb haar gehouden dus.
Ze werd een normale stabij, ik heb op G&G-2 niveau wedstrijden gelopen met haar (wat bijzonder hoog is voor een stabij!) en ze heeft gewoon haar showkwalificaties gelopen. Ze had A-heupen, ondanks dat pootje en ik heb er een nest mee gefokt ook nog, waar een pracht van een dekreu uit gekomen is.
Enige nadeel was dat ik haar Dora had genoemd, maar tot haar dood is ze Mien gebleven, afkorting van Mini
Die officiële naam kreeg ik er bij de jeugd niet in, dus Mientje was het en Mientje bleef het
- mon65
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben bang dat Hercules, stamboomnaam Casa de Labranza's Barto , ook zijn hele leven Mini zal hetenMarjoleine schreef:Enige nadeel was dat ik haar Dora had genoemd, maar tot haar dood is ze Mien gebleven, afkorting van Mini![]()
![]()
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Klinkt alsof Hercules (wilde hem geen mini noemen
) idd echt aan een inhaalrace is begonnen met wat hij per dag bijkomt....
Maar hier ook, mijn surviving prematuurtje (54/55 dgn) van vorig jaar die met 14 dgn nog steeds maat 210 gram woog (even ter vergelijk, bij mijn eerste nest heb ik wel gewogen na de geboorte & van dexelfde teef lag t geboorte gewicht toen rond de 400 gram per pup) woog bij vertrek op 8wk gewoon rond de 6 kilo, een flink gewicht voor een stb MH
& is nu (11 mnd) aan het uitgroeien naar een beer van een reu, die qua massiviteit beide ouders gaat overtreffen.
& in m'n 2de xHH nest was 1 kleine reu, deze is naar vrienden vd dekreu eigenaar gegaan (& de pup die de dekreu meenam was bijna 3x zo groot), op 4mnd kwamen ze weer even samen & t gewicht was exact gelijk (16,1 kilo) maar ukkie was vele malen massiever gebouwd dan zijn in t nest grotere broertje...
Maar hier ook, mijn surviving prematuurtje (54/55 dgn) van vorig jaar die met 14 dgn nog steeds maat 210 gram woog (even ter vergelijk, bij mijn eerste nest heb ik wel gewogen na de geboorte & van dexelfde teef lag t geboorte gewicht toen rond de 400 gram per pup) woog bij vertrek op 8wk gewoon rond de 6 kilo, een flink gewicht voor een stb MH
& in m'n 2de xHH nest was 1 kleine reu, deze is naar vrienden vd dekreu eigenaar gegaan (& de pup die de dekreu meenam was bijna 3x zo groot), op 4mnd kwamen ze weer even samen & t gewicht was exact gelijk (16,1 kilo) maar ukkie was vele malen massiever gebouwd dan zijn in t nest grotere broertje...
- mon65
- Zeer actief
- Contacteer:
Het vermoeden is inderdaad dat dat het geval is geweest (of misschien minder doorbloeding). Hij zat helemaal achter Nala's ribben, dus zou bij een natuurlijke bevalling als laatste aan de beurt zijn geweest (en het waarschijnlijk niet hebben gehaald). Hij is weer 110 gram gegroeid sinds gisteren, dus kennelijk gaan we echt de goede kant op nu! En hij heeft echt zooooo een leuk karakterNanna schreef:Als het alleen om een heel kleine pup gaat tussen grote broertjes en zusjes (dus niet eentje met allerlei ellende) dan denk ik dat dat klein zijn wellicht te maken heeft met een toevallig slechte plaats in de baarmoeder waardoor er niet genoeg voedingsstoffen opgenomen konden worden of het beestje wellicht in de knel zat?.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Echt fijn om te horen dat het heel goed gaat met Hercules 

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Wat super dat het zo goed gaat met de Mini! fijn nieuws om te lezen 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
dan heb je straks een reus van een mastif en dan sta je mini te roepen. Ik zou alle mensen wel eens willen zien kijken.